Hartproblemen baby

06-05-2009 13:52 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor ons een routine controle had moeten worden bij de kinderarts vanmorgen vanwege koemelkallergie en wat stofwisselingsproblemen liep ineens even heel anders af.

Mijn kleine meid van 10 maandjes heeft al vanaf haar geboorte steeds last van blauwe handjes en voetjes en een heel klein beetje blauwe lipjes als ze zich inspant.

Nu is daar vanmorgen ook nog een hartruisje bij gekomen.

De kinderarts heeft haar gelijk doorgestuurd voor een hartfilmpje en de cardioloog zal contact op nemen.

Ik ben hier behoorlijk van geschrokken en vraag me nu af of het ook gewoon niks kan zijn en wat ons verder te wachten staat.

Is er iemand met ervaring hier die me wat gerust kan stellen?
Ik heb hier ervaring mee en heb er geen verstand van dus ik kan je helaas niet geruststellen.

Maar wat een verschrikkelijk rotnieuws! Wat zul je inderdaad geschrokken zijn. Maar bedenk wel dat het ook iets anders kan zijn, iets wat helemaal niet ernstig is. Het is heel goed dat de arts het zekere voor het onzekere neemt en jullie meteen doorstuurt. Maar het zegt nog niks natuurlijk.

Sterkte met afwachten en een dikke knuffel.
Ach wat is dat schrikken als er wat met je kleintje is. Ik heb er ook geen verstand van maar het enige wat ik weet is dat een ruisje niet zo erg hoeft te zijn. Ik had een vriend met een ruisje en die is nu 40 en sport gewoon, lijd een heel gewoon leven.

Hopelijk is het een klein ruisje.

Sterkte!
Mijn buurmeisje heeft een hartruisje, en moet elke dag een medicijn innemen. Ze is nu 19.

Ze kan/mag alles, alleen zal ze waarschijnlijk nooit een topsporter worden.
Geen ervaring wel een voor jou, voor de schrik. Ik hoop dat het na het onderzoek meevalt met het ruisje, sterkte!
Stressed is just desserts spelled backwards
mijn zoontje heeft een hartruisje en bij inspanning (voor hem is dat fles drinken, hij heeft daarom een neussonde) en erge hoestbuien (vaak) verkleurt het met regelmaat rond zijn mond blauw. Ook zweet hij dan heel erg.

Toch is zijn hart echt kerngezond.

Maar of dat bij jouw kindje ook niets is kan ik natuurlijk niet zeggen, ben geen cardioloog. Ik denk wel te kunnen zeggen dat als er een hartafwijking is, deze niet dusdanig groot is dat je kindje acuut in levensgevaar is, dan was het ook wel eerder ontdekt. Anders was de echo ook al wel gemaakt (bij de cardioloog). Daar zou ik me dus nu in ieder geval niet zorgen over gaan maken.

Laat je trouwens niet alleen afschepen met een ECG (hartfilmpje), daar is niet altijd alles op te zien! 'Dwing' dus in ieder geval een echo af, anders ben je nog niet 100% zeker of het goed is (of niet).

De combinatie verkleuring handjes, voetjes en hartruis is wel 'ongunstig', 't is dus goed dat je ka je doorgestuurd heeft.

Veel sterkte met wachten en ik duim dat het goed is!
Whatever, I do what I want
Bedankt iedereen.

Ben normaal de nuchterheid zelve maar als het op je kinderen aankomt word het toch ineens een heel ander verhaal.

Mijn jongste is sowieso al vanaf haar geboorte nogal een zorgenkindje geweest wat haar gezondheid betreft en net nu we dachten dat het weer een beetje de goede kant uit ging komt dit erbij.

Cardioloog zou me uiterlijk morgenvroeg bellen voor de uitslag van het hartfilmpje en om een afspraak te maken dus we moeten nog maar even afwachten.

En juist afwachten is erg vervelend als je niet goed weet wat er is maar goed.

@crini

Je hebt wel gelijk.

Het is een vrolijke meid verder dus hopenlijk valt het mee.

Wel bedankt voor je tips zal er aan denken als ik bij de cardioloog ben.

Dit is compleet neiuw voor mij ken die cardiologen alleen van naam dus had daar zelf niet zo snel aan gedacht denk ik
Ik ben onlangs voor mezelf bij de cardioloog geweest. Ik hoop voor je dat er voor kinderen niet zulke lange wachttijden zijn als voor volwassenen (7 weken voor 1e afspraak, 3 weken voor echo, 7 weken voor 24-uursecg, 2e afspraak 10 weken na de 1e), maar houd er rekening mee dat het wel even kan duren voor je 'mag'!

Ik was zelf ook geschrokken dat er 'iets' bij me was gevonden op het hartfilmpje, maar zoals Crini al zegt, als het echt ernstig zou zijn had je al lang met je meisje door de hele molen heen gegaan!

Dat neemt natuurlijk niet weg dat je je zorgen maakt

Ik hoop dat de cardioloog jullie snel meer kan vertellen.
Mijn oudste heeft een hartruisje; ze is nu 4.

Ze heeft een gaatje in haar hart en is onder jaarlijkse controlle van een cardioloog. Bij veel kinderen groeit het zelf dicht of in ieder geval word het klein genoeg om het veilig te laten zijn. Zij is een grens geval :|

Ze krijgt een kijk operatie die moet vaststellen hoe groot het nu precies is en indien het toch te groot is word ze daar op volgend gelijk geopenreerd. De operatie is op zich een kleine ingreep; ze plaatsen een 'parapluutje' in het gaatje wat uitgeklapt word waardoor het gaatje dicht is. Wat dat precies voor gevolgen heeft als ze ouder word weet ik overigens niet.

Ik heb 4 jaar geduimd dat t wel dicht ging en er niet te veel bij stil willen staan, nu hoop ik dat ze wel binnen de grenzen valt; maar ik vind het dood eng allemaal! (ik doe dus voor nu een beetje aan struisvogel politiek)

Succes met je kindje in ieder geval en ik duim in ieder geval voor je dat het mee gaat vallen!
Dochtertje van 4 jaar van kennissen geopereerd in Leuven (B) vanwegen een gaatje in het hart wat ook niet van zelf dichtgroeide

Was na een dikke week weer thuis, schijn een veel voorkomende kwaal te zijn vlg's de behandelde arts
mijn zoontje (nu 13 maanden) heeft hartruisje. na uitgebreid onderzoek (hij was toen 5 maanden) bij kindercardioloog (ECG en echo) is vastgesteld dat er niets aan de hand was. Hij heeft gewoon een extra geluidje, maar geen gaatje.

Hij zweette ook bij drinken en dronk erg langzaam, dat was ook waarom ze verder gingen kijken, maar dat was dus niets ernstigs.

hoop dat voor jou ook meevalt..
Geen ervaring hier, maar jeetje wat een schrik!

Hopelijk is het goed nieuws morgen...!
Sterkte meid, ik hoop met je mee op goed nieuws morgen!
Heel veel sterkte morgen!
Bij ons hetzelfde verhaal als gigaluilak hierboven.

Onze dochter van bijna 3 heeft een VSD, een aangeboren hartafwijking waarbij er een gaatje zit in het tussenschot tussen de linker- en rechterkamer van het hart.

Toen ze een maand of 4 was hoorde de CB-arts een ruis, ze verwees ons voor een second opinion naar de huisarts en ook deze hoorde een duidelijke ruis. We werden gelijk doorverwezen naar de kindercardioloog, konden daar dezelfde week nog terecht (misschien omdat de ernst van het gaatje niet bekend was). Ze staat nu onder controle bij de kindercardioloog, maar het gaat verder goed met haar, is levendig, lijkt niet snel uitgeput. In januari 2010 moet ze weer op controle (is dan bijna 3,5 jaar) en dan wordt beslist of ze eraan geopereerd wordt of niet zoals ook bij het kindje van gigaluilak gebeurt.

Het is niet leuk, maar het schijnt wel een simpele ingreep te zijn en geen enge openhartoperatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven