Weggewaaid dakraam

13-09-2020 18:43 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er staan weer 2 topics op deze pijler die me bijna aan t huilen maken.
Wat had ik mn vroegere ik toch graag weg willen slepen uit mn relatie. 14 jaar en een dochter verder ben ik pas uit de relatie gestapt.
Hoe lang duurde jou blindheid? En wat had de druppel moeten zijn en wat was het uiteindelijk?

Ik had al moeten kappen na de zoveelste ruzie op n 'feestje' of toen hij een boek van me verscheurde of toen ik de blauwe plekken op mn bovenarm had staan omdat dat zijn manier was om me te kalmeren. :facepalm:
Ofwel na max 1,5 jaar ipv 14jr.

Edit: bij mij nooit sprake geweest van structureel huiselijk geweld.
Nu wel goed lopend coouderschap.
apatura wijzigde dit bericht op 13-09-2020 21:44
8.68% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Gatekeeper* schreef:
16-09-2020 22:12
Eens houdt het op.
Open YouTube
Zoek little britain Lou and Andy
Jij bent hardwerkende Lou
Hij is de fakende Andy
Gatekeeper* schreef:
16-09-2020 22:12
Ik heb een leuk leven hoor maar ik snap wat je bedoelt. ;-)
Zonder zorgen is echt veel fijner ;)

Solliciteert hij wel of wil hij dat ook niet :hihi:
LīlyRose schreef:
16-09-2020 22:14
Zonder zorgen is echt veel fijner ;)

Solliciteert hij wel of wil hij dat ook niet :hihi:
Ja dat wel. Dat wil alleen niet vlotten.
Maar meiden ik taai af, ik moet ze weer verdienen morgen. Bedankt voor het luisterend oor. Ik heb genoeg stof om over na te denken.
Gatekeeper* schreef:
16-09-2020 22:20
Maar meiden ik taai af, ik moet ze weer verdienen morgen. Bedankt voor het luisterend oor. Ik heb genoeg stof om over na te denken.
Neem je tijd. Kom terug. Spar hier maar. Je bent het waard!!
Weltruste Gate :hug:
:hug: voor alle schrijfsters. Wat een mooi maar verdrietig topic. Het duurt soms heel lang voordat je inziet dat je beter verdient, maar het besef komt en dan ben je niet meer te stoppen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
O, Gatekeeper, ook al ben je hopelijk lekker aan het slapen, toch wil ik een ervaring met je delen. Ik ken iemand die met een heel jong kind is gescheiden. Zelf was mijn kind ietsje ouder, zich net een beetje bewust van de wereld. Mijn kind heeft het er nog steeds over dat ik samen was met vader. Het kind dat heel jong was ten tijde van de scheiding, heeft geen bewuste herinnering aan ouders die ooit samen waren.
Als het moet, scheiden, dan beter met de kinderen zo jong mogelijk.
Als je echt graag wil, geef hem dan een maand om wat anders te zoeken, in eerste instantie een baan maar evtueel ook woonruimte. Daarna is het klaar.
Zorg dat jullie zaken gescheiden zijn voordat hij mogelijk in de bijstand kan komen.
Laat je niet meeslepen in zijn ellende. En je kinderen ook niet.
LīlyRose schreef:
16-09-2020 21:12
Fijn dat er begeleid bezoek is. Dan kan hij iig niet helemaal gek doen.
Deze woorden zijn wel typerend voor mijn situatie. Mooi gezegd :)
Geen aangifte oid gedaan. Ik heb in kunnen grijpen en ik denk dat vooral de verbale agressie impact heeft. Maar ja, het is zijn vader. Kind heeft maanden geen contact gewild. We zijn 16 jaar uit elkaar, zoon is 17. Daarvoor ook nog van alles gebeurd, maar dat is te soapy om allemaal te benoemen.
Het ergste vind ik eigenlijk dat ik niet de bliksemafleider kan zijn en echt alles alleen iets dragen wat ex weer tegenwerkt. En dan gaat het niet om kleine dingetjes. Ex lijkt elk jaar weer gekker te worden en te doen.

Hoe ik er mee om ga? Ik weet het niet meer.
De begeleiding wordt steeds minder inmiddels. Ex profiteert daar fijn van. Hij probeert alles naar z'n hand te zetten en voor nu lijkt het te lukken met z'n charmes.. Hij is niet dom, weet heel goed hoe hij zich moet opstellen tegen wie dan ook, wat hij moet zeggen etc. Het dikgedrukte geeft me dus meer schrik, en jij dealt er al 16 jaar mee. Echt, hoe!? :sherlock:

Heftig om te lezen, hoe is die periode zonder contact geweest voor jou en je zoon, wat heeft hem doen besluiten om wel weer contact te willen?

Gate, hoe gaat het met jou?
Heel simpel, het is zijn vader en hij geeft veel geld.
Ik had op moeten stappen toen ik hem zijn kind zag mishandelen en hij tegen het kind tekeer ging van: ‘Je verpest mijn leven.’ Na één brutale opmerking. Pas later begreep ik dat dit (geestelijke) mishandeling was, maar toch.

Ik had op moeten stappen toen hij 3 maanden later op vakantie compleet flipte omdat ik hem bij een druk concert niet verstond en hij woest naar buiten stormde, en mij aan de andere kant van de wereld in het donker wilde achterlaten.

Ik had in alle maanden daarna zo veel kansen om op te stappen, maar hij had me inmiddels zo psychisch in mekaar getimmerd met alle kritiek, dwang, kleinering en schuld voor alles op mij afschuiven, dat ik alleen nog maar uit wanhoop zelf aan de kar trok en redde wat er nog te redden leek. Want ik deugde toch niet?

De druppel kwam toen ik op de volgende vakantie een blaasontsteking kreeg (geen woordgrap) en hij daar drie dagen lang niet naar vroeg en wel weer uit de pan flipte omdat ik geprinte e-tickets voor een pretpark per ongeluk nat had gemaakt. Alsof ik een oorlogsmisdadiger was, zo stond hij met uitpuilende ogen voor me. En nu nog beweert hij terug in Nederland dat híj het uitgemaakt heeft, och wat was dat gezichtsverlies voor hem, en ter plekke was het: waarom kon ik het nou niet even over de vakantie heen tillen, dat uitmaken? Nul respect voor mij. Al vanaf het vroegste begin niet, alles was inpalmen, manipuleren en stelselmatig anderen naar beneden trappen om zijn eigen kutjeugd en minderwaardigheidscomplex te wreken.

Dit alles ongeveer binnen 2 jaar. Waarvan de eerste 9 maanden dolverliefd en we zouden trouwen en weet ik wat, want wat waren we toch een perfecte match.Nu weet ik beter wat/wie hij is. Een gore hufterige gewelddadige manipulator die elke vrouw en al zijn kinderen kapotmaakt. Hij hoort onder de grond, want boven de grond beschadigt hij alleen maar de mensen om hem heen.
LīlyRose schreef:
19-09-2020 23:25
Heel simpel, het is zijn vader en hij geeft veel geld.

Geld, het magische middel :wtf:
O getver Macarinta. Wat een creep. En wat vreselijk voor zn kind :cry:
Macarinta: is er iemand die zich om zijn kinderen bekommerd? Iemand die het kind beschermd?
Als volwassene kun je nog een relatie verbreken....maar als kind is er nauwelijks ontsnappen aan. Zeker niet zonder hulp van anderen.
Mijn blindheid duurde 15 jaar. Ik ben hem niet dankbaar, maar als hij niet was vertrokken had ik er een eind aan gemaakt. Aan mezelf dus. Nooit geweten dat je zo kapot kunt gaan aan emotionele verwaarlozing.

De druppel was ons babytje. Die had mijn aandacht nodig en dat verdroeg hij niet.
s-a-r-kast schreef:
21-09-2020 13:19
Macarinta: is er iemand die zich om zijn kinderen bekommerd? Iemand die het kind beschermd?
Als volwassene kun je nog een relatie verbreken....maar als kind is er nauwelijks ontsnappen aan. Zeker niet zonder hulp van anderen.
Er is een moeder die het leeuwendeel van de zorg draagt. En een nieuwe partner daar. En Jeugdzorg is er al even bij betrokken. Pas achter de voordeur ontbrandt die keurige en vriendelijke mijnheer. Er moet nog heel wat water door de Rijn stromen voor iemand met voldoende emotionele intelligentie doorheeft wat de dynamiek is, ben ik bang.

Mijn zaak niet meer. Ik heb nu een intens goede en geweldige man die mij veiligheid geeft, onvoorwaardelijke liefde en het beste uit mij haalt met respect voor mij. Hoe lang ben ik de eerste paar maanden niet bang geweest dat de storm op zou steken als ik een lepeltje liet vallen op de grond? Dan weet je dat je verknipt bent geraakt, man man. Nieuwe lief schrok er ook van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven