Problemen met moeder
dinsdag 22 september 2020 om 12:54
Hey mensen, ik word echt gek thuis en ik ben dan ook heel erg blij dat ik binnenkort op mezelf kan gaan wonen! Voor de zomervakantie heb ik mijn opleiding afgerond en ben ik meteen opzoek gegaan naar werk in deze sector (pedagogisch medewerker). Ik had destijds een baan in de slagerij en ik wist dat die verkocht zou worden per 1 augustus. De uitverkoop ging eigenlijk zo snel dat we rond 22 juli al dicht moesten, met als gevolg dat ik dus geen werk had. Ik ben meteen gaan solliciteren voor pedagogisch medewerker maar alles was PER DIRECT beginnen. Geen probleem mits ik niet nog 12 dagen op vakantie zou gaan van 6 augustus tot 18 augustus. Ik ben dus elke dag wezen zoeken, mailen en bellen. Ook of ik wellicht niet meteen daarna zou kunnen beginnen etc. Uiteindelijk kwam ik bij een kinderdagverblijf terecht en toen ik op vakantie was werd ik dus gebeld. Ik noem die vrouw even S. S belde mij dus op over de vacature etc en of flexpool niks voor mij was want dan zou ik meer kunnen werken. Dit leek me een goede optie en zij zou dit voordragen aan de manager en die zou mij weer bellen. Na mijn vakantie werd ik dus gebeld en kon ik op gesprek komen! Alles ging goed en ik mocht er nog even over nadenken en dan kon ik haar mailen. Alleen was het rotte aan die situatie dat zij twee weken op vakantie ging dus pas daarna zou ik dan echt kunnen beginnen (gister is ze terug gekomen.) ELKE week vraagt me moeder wel 5 keer of ik nou al eens antwoord heb op die mail en moet ik tig keer uitleggen dat ze met vakantie is... net begon ze er weer over en begon ze te schreeuwen en te zaniken dat ik zei dat ze maandag terug zou komen. Dusja dat is ook zo maar die vrouw heeft ook wel meer te doen lijkt me... zegt ze: “ja maar jij niet dus dan kan je beter gaan werken”. Ik vind het echt vervelend want ze doet echt alsof ik niks doe! Het huis waar ik in ga wonen is van haar en dat verhuurde ze altijd (ik betaal haar ook gewoon tegen de tijd dat ik er woon) Ik denk dat ze gewoon wil dat ik zo snel mogelijk weg ben omdat ze op die huur aast. Na 2 weken dat ik aan het klussen was zei ze al: “is het nou al eens af?” Sorry maar iedereen zegt het en zij had de borg moeten inhouden van de vorige bewoners!! Ik heb die vrouw gezien toen ze haar post kwam ophalen en die zag er net zo smerig uit als dat ze het heeft achtergelaten! Alles was GOOR! Ze hebben troep laten staan en het huis niet achtergelaten zoals het hoort. Alle muren moesten opnieuw geverfd en gewit, het tapijt moest eruit, nieuwe plinten moeten erin en de badkamer tegels waren zo ranzig dat mijn vader de voegen eruit moet slijpen en er opnieuw in moet leggen. Overal zitten gaten en kieren etc. Al deze kosten betaal IK of mijn vader terwijl ik weinig tot niks heb en me pa ook niet. Buiten dat had ze gewoon die borg in kunnen houden maar goed. Me vader doet ook heel erg veel voor me in het huis en zijn buurman heeft veel spullen die wij mogen lenen dus dat is super tof! Mijn vader en ik zijn echt dagen lang daar dingen aan het doen. En zei is er geen een keer komen helpen. En dat vind ik prima zolang je je bek erover houd maar dan loopt ze alleen maar te zeiken. Sws als je kind gaat verhuizen dan steek je je armen uit de mouwen neem ik aan? Als ik alleen al vraag of ze ff snel mee wil rijden (heb zelf geen auto) Om bijvoorbeeld iets zwaars te brengen of om een grote pot verf te halen wat niet met de fiets lukt dan heeft ze ‘geen tijd.’ En mensen het huis is 5 minuten rijden niet in een andere stad. HOE kan je dan op mij zeiken dat het te lang duurt als ik een week moet wachten totdat zij tijd heeft om verf te halen en ik daardoor niet verder kan?! En ja ik vraag tussendoor ook andere mensen maar die hebben dan ook of geen auto of moeten die dag werken etc of school dus zij is serieus de enige die dat kan doen dan. Met alles waar ik momenteel geen geld voor heb is het ook:”had je maar moeten sparen” dit deed ik en dat kon alleen doordat ze mijn zorgverzekering destijds zou betalen. Ik moest van haar een dure zorgverzekering nemen en mijn school was ook niet bepaald goedkoop. Ik moest zelf als snel met studiefinanciering en zorgtoeslag €150 euro bijleggen. Nouja ik verdiende ongeveer maar €200 per maand en van dat geld moest ik alles doen. Kleding kopen, sparen, deo, douchegel, tampons noem het maar op. Dan zou je denken lief dat ze dat voor je doet. Maar nee want de maakte dan gewoon random geen geld meer over voor mijn zorgverzekering. Waardoor ik ik de min kwam en dus mijn spaargeld daarvoor moest gebruiken. Begrijp me niet verkeerd ik vind het niet erg dat ik het moet betalen maar niet als ze mij een dure zorgverzekering aansmeert waarvan ze weet dat ik er geen geld voor heb en vervolgens mij er zelf voor laat opdraaien. En dan vol love over jezelf praten met: “ik betaal haar zorgverzekering nog hoor” Het is gewoon vervelend dat ze niet begrijpt hoe het werkt. Dan zegt ze je had toch voordat je naar Duitsland ging of erna kunnen werken. Geen 1 werknemer gaat me aannemen voor 2 weken voor of na mijn vakantie! Bovendien ben je niet in 1 dag binnen en duurt het al gauw een week voordat je aan de slag kan en bij een Albert Heijn etc ben ik gewoon al ‘te oud’. Ik heb gesolliciteerd voor krantenwijken en om bijles te geven maar helaas was er niks in de buurt. En dan ziet ze gewoon niet dat ik me best ervoor doe en dan zegt ze: “Ja dan moet je beter je best doen of beter zoeken” Hoe kan je de schuld op mij schuiven dat zo’n instantie geen werk nu voor mij heeft, hoe kan je de schuld op mij schuiven dat mijn toekomstige werkgever op vakantie gaat? En hoe kan je mij de schuld geven dat het huis nog niet klaar is terwijl je zelf te beroerd bent om ook maar 1 keer te komen helpen en je weet dat ik alles alleen daar aan het doen ben met af en toe is wat hulp van een vriend of vriendin etc en dan mijn vader. Dat had ten eerste al niet gehoeven als de oude bewoners het huis in leefbare staat hadden achtergelaten. Of als ze zelf eens iets zou doen eraan. Het is haar probleem dat het niet ‘snel’ genoeg gaat. Ze had het kunnen voorkomen en dat heeft ze niet gedaan. Ze had daarna kunnen helpen en dat doet ze ook niet. Kan iemand mij vertellen wat de gedachtegang is van zo iemand? En wat ik eraan kan doen? Want ik word er echt kriegel van! Ze is altijd zo neerbuigend over alles en iedereen en vooral over mij. Met opmerking van: “misschien zou je gaan werken ipv de hele dag niks doen” Vooral savonds als ze heeft gedronken begint alles weer van voor af aan en dan krijg ik: “ wat maakt het uit je kan toch niet op jezelf en je gaat het toch niet redden, je kan niks etc” Het is gewoon irritant vooral omdat me broertjes alles krijgen. Op hun leeftijd moest ik al alles zelf doen en als ik iets wilde zoals schoenen dan moest ik daar maar voor sparen. En met hun gaat ze elk halfjaar nieuwe schoenen kopen en naar de stad voor nieuwe kleding. Ik gun het hun natuurlijk. Maar ik weet nog dat als ik vroeger vroeg of we een keer samen naar de stad konden dan had ze weer geen tijd en moest ik maar in me eentje gaan of met een vriendin ofso... ik snap gewoon niet wat haar probleem is richting mij en dat altijd alles mijn schuld is terwijl ze zelf dr eigen shit niet oplost.
dinsdag 22 september 2020 om 13:00
Het is normaal om huur te betalen vanaf het moment dat je de sleutel hebt. Dat jij nog wil klussen en schoonmaken voor je erin trekt, boeit niet. Je moeder heeft daarin gelijk. Staat het je niet aan, dan huur je iets anders. Denk niet dat je het dan beter hebt, maar zelf weten.
Verder is je verhaal veel te lang.
dinsdag 22 september 2020 om 13:03
dinsdag 22 september 2020 om 13:04
Nou ja ik behandel haar gewoon als mijn huurbaas want voorderest heb ik nergens meer behoefte aan. Sowieso zal alles wat er met het huis gebeurt op mijn kosten zijn en niet die van de ‘huurbaas’ want dat is nu al zo. Vind ik niet erg maar echt ze heeft geluk dat erin wilde want niemand gaat in zo’n huis leven waar ongevraagd tapijt ligt, de plinten uit de vloer zijn gerukt om tapijt te kunnen leggen en zelfs de afvoer van de afzuigkap eruit is gehaald en er nu een groot gapend gat in het raam zit! Gelukkig is mijn vader erg handig en probeert hij op handige manieren een oplossing te bedenken... ik ben hem echt voor eeuwig dankbaar hiervoor. Alles was gewoon smerig en in slechte staat, niemand zou er zoveel moeite in steken. Door de ramen van de douche kon je niet eens meer kijken door de kalk. Ik ben zeker daar alleen al een week mee bezig geweest.
dinsdag 22 september 2020 om 13:07
Dat is niet waar, want je betaalt nog geen huur.Hope26 schreef: ↑22-09-2020 13:04Nou ja ik behandel haar gewoon als mijn huurbaas want voorderest heb ik nergens meer behoefte aan. Sowieso zal alles wat er met het huis gebeurt op mijn kosten zijn en niet die van de ‘huurbaas’ want dat is nu al zo. Vind ik niet erg maar echt ze heeft geluk dat erin wilde want niemand gaat in zo’n huis leven waar ongevraagd tapijt ligt, de plinten uit de vloer zijn gerukt om tapijt te kunnen leggen en zelfs de afvoer van de afzuigkap eruit is gehaald en er nu een groot gapend gat in het raam zit! Gelukkig is mijn vader erg handig en probeert hij op handige manieren een oplossing te bedenken... ik ben hem echt voor eeuwig dankbaar hiervoor. Alles was gewoon smerig en in slechte staat, niemand zou er zoveel moeite in steken. Door de ramen van de douche kon je niet eens meer kijken door de kalk. Ik ben zeker daar alleen al een week mee bezig geweest.
dinsdag 22 september 2020 om 13:07
Nee want dat is de afspraak. En ik wil niet klussen het is nodig helaas. En daar heeft ze het zelf zo naar gemaakt. Mij lijkt als je er dan zo’n probleem mee hebt je er zelf ook wat aan doet of dit had voorkomen. Als dit via een woningbouwverening ging dan hadden die mensen hun borg nooit terug gezien en was er hiervoor een ploeg ingehuurd. Tegen mij is ze een kreng maar tegen mensen die ze dus niet kent is het allemaal wel goed en vind ze het wel prima zo.spuit_111 schreef: ↑22-09-2020 13:00Het is normaal om huur te betalen vanaf het moment dat je de sleutel hebt. Dat jij nog wil klussen en schoonmaken voor je erin trekt, boeit niet. Je moeder heeft daarin gelijk. Staat het je niet aan, dan huur je iets anders. Denk niet dat je het dan beter hebt, maar zelf weten.
dinsdag 22 september 2020 om 13:12
Nee omdat dat de afspraak is omdat ze uiteindelijk ook inzag dat het onleefbaar is en ze gewoon te dom was om niet die borg in te houden. En het nu dus haar issue is dat alles zolang duurt. Terwijl als ze zelf iets had ingehuurd met die borg het allang al af had geweest ipv iemand het in zn eentje te laten doen en er zelf niks aan wil doen. Ze zal blij wezen dat mocht ik er ooit uitgaan mensen er wel in willen en ze er nog meer geld voor kan vangen ook.
dinsdag 22 september 2020 om 13:13
1. Het is echt op en af de ene keer doet ze normaal de andere keer niet.sunshineandblueskies schreef: ↑22-09-2020 13:09Holy hell wat een lang verhaal. Niet alles gelezen. 2 vragen:
1. Waarom huur je van je moeder als je al totaal niet met haar op kan schieten? Da's vragen om problemen.
2. Heb je wel een huurcontract?
2. Ja!
dinsdag 22 september 2020 om 13:14
Uhh, nee. Met de huidige woningnood is het gewoon voor jou 50 anderen die hadden staan te springen en mag je héél blij zijn dat je een eigen woning via deze constructie kunt gaan huren, ook al is jullie verstandhouding niet ideaal. Je betaalt zelfs nog niet eens huur. Genoeg mensen die wanhopig tot hun 30e thuis blijven wonen omdat er niets is nu en de wachtlijsten van sociale huur soms de 10 jaar over gaan hè. Verder; me = mijn, is = eens. Als je serieus genomen wilt worden helpt het om jezelf ook op volwassen manier uit te drukken.Hope26 schreef: ↑22-09-2020 13:04maar echt ze heeft geluk dat erin wilde want niemand gaat in zo’n huis leven waar ongevraagd tapijt ligt, de plinten uit de vloer zijn gerukt om tapijt te kunnen leggen en zelfs de afvoer van de afzuigkap eruit is gehaald en er nu een groot gapend gat in het raam zit!
Hoe dan ook heel rot dat jullie elkaar zo niet lijken te liggen. Is dit altijd al zo geweest of was er ergens een kantelpunt? Kunnen jullie ooit praten over jullie band op een open manier?
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 22-09-2020 13:15
1.84% gewijzigd
dinsdag 22 september 2020 om 13:15
Hope26 schreef: ↑22-09-2020 13:04Nou ja ik behandel haar gewoon als mijn huurbaas want voorderest heb ik nergens meer behoefte aan. Sowieso zal alles wat er met het huis gebeurt op mijn kosten zijn en niet die van de ‘huurbaas’ want dat is nu al zo. Vind ik niet erg maar echt ze heeft geluk dat erin wilde want niemand gaat in zo’n huis leven waar ongevraagd tapijt ligt, de plinten uit de vloer zijn gerukt om tapijt te kunnen leggen en zelfs de afvoer van de afzuigkap eruit is gehaald en er nu een groot gapend gat in het raam zit! Gelukkig is mijn vader erg handig en probeert hij op handige manieren een oplossing te bedenken... ik ben hem echt voor eeuwig dankbaar hiervoor. Alles was gewoon smerig en in slechte staat, niemand zou er zoveel moeite in steken. Door de ramen van de douche kon je niet eens meer kijken door de kalk. Ik ben zeker daar alleen al een week mee bezig geweest.
Welkom in de grote mensen wereld.
De dingen die je noemt zijn echt niet zo dramatisch als je ze doet voorkomen, en betaalbare huizen worden ook in die staat echt wel snel verhuurd.
dinsdag 22 september 2020 om 13:15
Ja maar dan nog, als het zo onstabiel is, waarom begin je er dan aan? En staat er in het huurcontract omschreven dat alle klussen en dingen die opgeknapt moeten worden + reparaties allemaal voor de rekening van de huurder komen? Dat lijkt me toch echt vrij sterk.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
dinsdag 22 september 2020 om 13:17
Eens en Inderdaad, heb je al een huurcontract? En waarom schrijf je je niet in voor een andere woning, niet dat je dan meteen iets anders hebt maar dat kan maar vast geregeld zijn.sunshineandblueskies schreef: ↑22-09-2020 13:09Holy hell wat een lang verhaal. Niet alles gelezen. 2 vragen:
1. Waarom huur je van je moeder als je al totaal niet met haar op kan schieten? Da's vragen om problemen.
2. Heb je wel een huurcontract?
dinsdag 22 september 2020 om 13:19
Oké dat gezeur en gesneer van je moeder is niet leuk en ongezond.
Je hebt er voor gekozen om in de woning te gaan wonen ondanks de staar waarin het verkeert. Jij kiest hier voor. Dan heb je verwachtingen wat betreft je moeder, van allemaal dingen waar je haar hulp toch bij nodig hebt/kan gebruiken. Geeft ze niet thuis, keer op keer. Misschien moet je die verwachtingen bijstellen. Want je krijgt elke keer gefrustreerde gevoelens er over. Terwijl je eigenlijk al weet dat ze niet klaar zal staan. Grote emmers verf kun je laten bezorgen bijvoorbeeld. Laat niks van je moeder afhangen. Op eigen benen nu en de hulp van je vader waardeer je wel, dus dat is fijn. En zie je moeder dan ook echt als een huisbaas zoals je zelf zegt en laat die frustratie los want je maakt jezelf alleen maar boos.
Je hebt er voor gekozen om in de woning te gaan wonen ondanks de staar waarin het verkeert. Jij kiest hier voor. Dan heb je verwachtingen wat betreft je moeder, van allemaal dingen waar je haar hulp toch bij nodig hebt/kan gebruiken. Geeft ze niet thuis, keer op keer. Misschien moet je die verwachtingen bijstellen. Want je krijgt elke keer gefrustreerde gevoelens er over. Terwijl je eigenlijk al weet dat ze niet klaar zal staan. Grote emmers verf kun je laten bezorgen bijvoorbeeld. Laat niks van je moeder afhangen. Op eigen benen nu en de hulp van je vader waardeer je wel, dus dat is fijn. En zie je moeder dan ook echt als een huisbaas zoals je zelf zegt en laat die frustratie los want je maakt jezelf alleen maar boos.
anoniem_320445 wijzigde dit bericht op 22-09-2020 13:21
0.13% gewijzigd
dinsdag 22 september 2020 om 13:20
Hope26 schreef: ↑22-09-2020 12:54Om bijvoorbeeld iets zwaars te brengen of om een grote pot verf te halen wat niet met de fiets lukt dan heeft ze ‘geen tijd.’ En mensen het huis is 5 minuten rijden niet in een andere stad. HOE kan je dan op mij zeiken dat het te lang duurt als ik een week moet wachten totdat zij tijd heeft om verf te halen en ik daardoor niet verder kan?!
En toen haakte ik af... Kom op TO, je kunt toch zeker zelf wel een blik verf halen of desnoods online bestellen? Het is één grote klaagzang naar je moeder, die ongetwijfeld dingen niet goed zal doen, maar mijn God... Groei even wat haar op je tanden meid. Als je al niet zelf een blik verf kunt halen of online kunt kopen, dan snap ik wel dat je moeder je zo op de huid zit.
dinsdag 22 september 2020 om 13:20
Klopt ben er ook heel blij mee. Maar dit is de manier hoe het afgesproken is dusja. En je kan mij niet blaimen over dat mijn nieuwe werkgever op vakantie gaaf of omdat het niet snel genoeg gaat omdat ze zelf nergens tijd voor heeft of niet wilt helpen.Koffiehagedis schreef: ↑22-09-2020 13:14Uhh, nee. Met de huidige woningnood is het gewoon voor jou 50 anderen die hadden staan te springen en mag je héél blij zijn dat je een eigen woning via deze constructie kunt gaan huren, ook al is jullie verstandhouding niet ideaal. Je betaalt zelfs nog niet eens huur. Genoeg mensen die wanhopig tot hun 30e thuis blijven wonen omdat er niets is nu en de wachtlijsten van sociale huur soms de 10 jaar over gaan hè. Verder; me = mijn, is = eens. Als je serieus genomen wilt worden helpt het om jezelf ook op volwassen manier uit te drukken.
Hoe dan ook heel rot dat jullie elkaar zo niet lijken te liggen. Is dit altijd al zo geweest of was er ergens een kantelpunt? Kunnen jullie ooit praten over jullie band op een open manier?
En ja het verschilt het ene moment kan ze normaal zijn en het andere niet. Ze heeft twee persoonlijkheden. En ze praat nooit tenzij ze dronken is en dan slaat het nergens op wat ze zegt en word ze dus uiteindelijk weer gemeen. We hebben geen Uber slechte band maar van jongs af aan is praten over problemen al een no go! Met mijn vader praat ik hier wel over maarja hij weet ook niet echt wat te doen. Aangezien hij ook weet dat haar wil wet is dus dat praten met haar nooit zin heeft.
dinsdag 22 september 2020 om 13:24
Nou, als ze haar moeder als huurbaas moet behandelen, dan moet de huurbaas ook als huurbaas optreden en zorgen voor normaal onderhoud.
En voor haar 50 anderen? Het is haar moeder he... Kan me voorstellen dat dit niet bepaald leuk voor haar voelt.
@TO; ik zou me iig gelijk inschrijven bij de woningbouwvereniging. Je moeder klinkt niet bepaald heel lief, maar daar heb je het kennelijk mee te doen. Goed dat je een huurcontract hebt, met hopelijk duidelijke afspraken over eventueel verder onderhoud. Want nu hebben jullie zoals ik het lees geen duidelijke afspraak over wanneer jij er in trekt en huur gaat betalen?
Ik zou verder niet teveel inhoudelijk meedelen aan je moeder over wat/wanneer/hoe qua sollicitaties.
En voor haar 50 anderen? Het is haar moeder he... Kan me voorstellen dat dit niet bepaald leuk voor haar voelt.
@TO; ik zou me iig gelijk inschrijven bij de woningbouwvereniging. Je moeder klinkt niet bepaald heel lief, maar daar heb je het kennelijk mee te doen. Goed dat je een huurcontract hebt, met hopelijk duidelijke afspraken over eventueel verder onderhoud. Want nu hebben jullie zoals ik het lees geen duidelijke afspraak over wanneer jij er in trekt en huur gaat betalen?
Ik zou verder niet teveel inhoudelijk meedelen aan je moeder over wat/wanneer/hoe qua sollicitaties.
dinsdag 22 september 2020 om 13:27
Dat werk zoeken niet altijd mee zit; tuurlijk, dat gebeurt. Maar dat je je moeder de schuld geeft dat ze niet helpt niet. Je bent volwassen, hebt een opleiding afgerond en gaat op jezelf wonen. Als je ouders je daarbij helpen is het een luxe, geen privilege. Blikken verf kun je thuis laten bezorgen of met bakfiets ophalen, waar is je zelfoplossend vermogen? Ik snap dat het ontzettend rot is als je geen goede band met je moeder hebt en je vaak gekwetst door haar voelt. Maar in alles wat je schrijft komt naar voren dat je haar voor 100% de schuld geeft van dingen en op geen enkele manier zelf het boetekleed aantrekt. Dat ze niet helpt met de woning is niet iets om haar kwalijk te nemen, je mag dankbaar zijn dat je geen huur hoeft te betalen in je klustijd, dat is een behoorlijke gunst. Daarnaast klaag je over de staat van de woning, maar lijkt niet te beseffen dat dit niet bepaald uitzonderlijk is en de meeste mensen (na 10 jaar op die wachtlijst he) tijdens het schoonmaken en eventueel klussen gewoon mogen dokken. Niet álles waar je je moeder van beschuldigt is fair, echt niet.
Desalniettemin hoop ik dat als je uit huis bent en jullie wat afstand tot elkaar hebben, de band wat beter kan worden tussen jullie. Deze ergernis en het teveel elkaar op de huid zitten lijkt ook een instandhoudende factor. Misschien is een fijner contact mogelijk op den duur.
dinsdag 22 september 2020 om 13:28
Van een kale kip kun je niet plukken, een procedure beginnen om geld te krijgen voor schade is duurder dan de schade zelf betalen en borg is in het algemeen 1 maand. Als het probleem dat er is voor 700 - 1000 euro op te lossen is, dan snap ik niet dat je er zo moeilijk over doet - en als het veel duurder zou zijn dan dat, dan had die borg ook niet geholpen.Hope26 schreef: ↑22-09-2020 13:07Nee want dat is de afspraak. En ik wil niet klussen het is nodig helaas. En daar heeft ze het zelf zo naar gemaakt. Mij lijkt als je er dan zo’n probleem mee hebt je er zelf ook wat aan doet of dit had voorkomen. Als dit via een woningbouwverening ging dan hadden die mensen hun borg nooit terug gezien en was er hiervoor een ploeg ingehuurd. Tegen mij is ze een kreng maar tegen mensen die ze dus niet kent is het allemaal wel goed en vind ze het wel prima zo.
Genoeg mensen die hun huis via een makelaar hadden verhuurd en een totaal afgeleefde kapotte woning terugkrijgen en daar geen cent voor terugzien. Zelfs mensen die al maandenlang geen huur meer betaalden. Tot de uitzettingsprocedure klaar is, kun je niks als verhuurder.
Los van alles denk ik dat je beter niet van je moeder kunt huren, want je hebt een slechte relatie met haar. Dan gaat dat dus ook nergens bij helpen. Niet bij het loskomen, volwassen worden, je krijgt er alleen maar gezeur van.
dinsdag 22 september 2020 om 13:30
Nou nou, het is allemaal wel de schuld van je moeder hè? Weet je wat je eraan kunt doen? Je eigen shit oplossen. Niet van haar afhankelijk zijn. Zelfstandig worden. Laat je verf bezorgen, bestel het online, betaal je moeder huur zoals dat hoort bij elke huurbaas en leg je matras op het beton en ga daar alvast slapen. Kampeer in je nieuwe huis.
dinsdag 22 september 2020 om 13:31
De grote vraag is alleen: wat is normaal onderhoud? Ik heb meerdere huurhuizen gehad, maar nog nooit heb ik een huurhuis gehad wat helemaal spik en span werd opgeleverd. Ik heb ze gezien hoor: met de kots of urine nog op de deuren. Muren witten? Is nog nooit voor me gedaan. Tapijt heb ik ook weleens moeten vervangen en vanzelfsprekend gingen daar ook gewoon nieuwe plinten achteraan. Badkamervoegen onder handen nemen? Done that.
Er zijn best wel veel klusjes die voor rekening van de huurder komen, maar mijn gevoel zegt me dat TO ook nog eens niet het volle pond hoeft te betalen aan huur.