Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftig nieuws heb je gekregen over je moeder Pinkie :hug: . Natuurlijk kan je haar nog lang niet missen. Hopelijk kunnen ze het remmen/stabiliseren zodat jullie nog een lange tijd samen hebben. Sterkte!

Opzich wel goed Onslow, dat je de negatieve uitslagen niet zelf doorkrijgt. Daar kan nl nogal eens verwarring door ontstaan. Wel zou ik het handig vinden als deze dan wel in het dossier verschijnt nadat een arts het heeft toegelicht.

Hier weer aardig rustige nachten gelukkig 😅. Het lijkt tijdelijke onrust geweest te zijn.
Ik lig ook nogal eens wakker uit mezelf Pinkie. Dus dat is wel herkenbaar. Dus

Hier gaat het verder wel goed. Denk dat ze vandaag tegen m’n blaas lag ofzo. Had een zeurend gevoel in m’n onderbuik en na het plassen leek m’n blaas wel samen te trekken. Gelukkig trok het na een paar uur weg.
:hug: Molly

Pittige tijden Pinkie :-( Hopelijk kan je nog lang van je moeder genieten :heart: Mijn man zit ook niet elke dag of week aan mijn buik. Gelukkig zegt het niks over zijn kwaliteit als vader :)

Hoe waren de oefeningen Birdist? :-D

Fijn dat de nachten beter gaan IHG :cheer2:

Ik heb vanmorgen weer de suikertest gehad en dat ging weer prima. Nu wel moe. Ik zat met 7 andere zwangeren voor die test o_o Wel gezellig hoor :-D

De babykamer is vrijwel af. Alleen nog een paar mooie manden/bakken voor op een plank en ik ben klaar. Het is mooier geworden dan ik dacht dat het zou worden. De wereld van roze was nog een beetje vreemd voor mij maar het is goed gelukt :heart:

Die voetenzak van de vorige bladzijde is trouwens echt super mooi :love: Lekker dik en zacht en ik kan niet wachten om daar ons kleine meisje straks in te leggen :heart:
Ik had net twee mensen voor mij staan die mij twee weken geleden voor het laatst gezien hadden en die stond hard op te zeggen "Dat ik toch wel een heeeeeele grote buik had gekregen. Zozo nounou dat was toch wel een flinke!" :-[ Wat bezielt mensen om zoiets te zeggen?

Ik had net een mooie nieuwe jurk aan met plooitjes boven mijn buik :sigh:
Oh wel iets leuk: mijn suikertest was weer goed :cheer2:
Ach Pinkie, wat naar zeg!
Ik hoop mee op de best mogelijke uitslag voor je moeder, een leuke baan na je verlof en snel verbetering in je lichamelijke klachten!
Wat moet het lastig voor je zijn om zoveel op je bord te krijgen terwijl je eigenlijk zou moeten genieten van je zwangerschap en bezig zou moeten zijn met je kindje dat op komst is. :hug:

Wauw, Birdist! 2 opties voor een andere baan na je verlof! Wat goed zeg! Je bent wel gewild! ;-)

Fijn dat de nachten terug beter zijn, IHG. Herkenbaar van de blaas trouwens, ik denk dat de kleine er hier ook regelmatig tegenaan ligt.

:cheer: voor de goede suikertest DaSilva!
Sommige mensen kunnen toch echt rare dingen zeggen, wat een opmerking. :facepalm: Ik ben wel benieuwd naar jullie kinderkamer, wat leuk dat het nog beter is dan wat je verwacht had! :heart:

Hier nog steeds geen nieuws over de suikertest, als ik vrijdag nog niets heb gehoord ga ik zelf eens bellen.
En met de rest van de oefeningen ga ik een paar dagen wachten, ik ben gisteren nogal hard en lomp gevallen met een stramme, stijve en pijnlijke rug tot gevolg. :facepalm: Het is niet dat ik normaal de elegantie zelve ben, maar dit was toch wel een stapje verder. :-$

Gelukkig had ik mijn dochter niet net in mijn armen en is m'n zoontje ook ongedeerd.
Ah jeetje wat maak je nu veel mee pinkie :hug: Ik duim voor jullie mee dat de uitslag zo positief mogelijk is :rose:

Qua baan kan ik mij voorstellen dat het heel lastig is, ik hoop niet dat je het ziet als falen want dat is het echt niet :hug: Ik ga na of tijdens m'n verlof weer beginnen met solliciteren, vorige keer was dochter 4 maanden toen ik weer begon en ik denk dat dat nu ook weer zal zijn. Maar ook als ik pas bij 6 maanden begin vind ik dat prima, werken kan nog lang genoeg :-) (hier kan het financieel op 1 salaris dus dat scheelt natuurlijk wel qua stress). Misschien kan je via via al aangeven dat je vanaf begin volgend jaar beschikbaar bent?

Fijn dat je suikertest goed was Dasilva! En wat leuk dat jullie al klaar zijn met haar kamer :heart: Wij zijn nog niet zo ver, maar hebben in ieder geval haar bed staan. Die voetenzak is trouwens echt leuk. Lekker subtiel van die mensen, de baby groeit goed en daar gaat het om :heart: Hoe groot of klein je buik is.

Onslow hopelijk krijg je de uitslag snel en is hij goed! Hier kreeg ik de uitslag al een dag later. Dus misschien hebben ze het al? Ah wat vervelend dat je zo gevallen bent, wel fijn dat je dochter en zoontje ongedeerd zijn, maar dat zal wel schrikken zijn geweest.

IHG heel fijn dat de nachten weer rustig zijn! En dat wakker liggen heb ik de laatste paar dagen ook, ben dan ook druk bezig met haar naam.

Hier was de suikertest gelukkig goed. Al heb ik wel ijzertekort dus moet extra pillen gaan nemen. Vorige keer was dat ook zo, alleen toen kreeg ik een infuus. Ik voel haar nu wel steeds meer en duidelijker :-D De afgelopen 2 weken is m'n buik ook echt gegroeid. Ik heb trouwens wel soms hetzelfde als jij IHG, dat ze soms tegen m'n blaas aan zit.
Ellabowie en Pinkie, over solliciteren, hoe is jullie sector? ik zit in een sector die goed loopt, technisch, das geluk hebben. Ik had ook kunnen wachten tot na verlof maar dit kwam voorbij en toen toch gereageerd. 1 van die vacatures is wel echt zo'n 'once in 5 years' dat die vrij komt dus ben daar zo blij mee. Ook dat ze er al in hebben gezet dat ik met 3 dagen mag beginnen het eerste jaar, echt geluk mee in deze sector. Als het contract helemaal rond is volgende week ga ik de andere optie afzeggen en mijn huidige baan gedag.

En wat schrikken van de val, Onslow! Pff, ik had laatst dat ik bijna viel met de fiets met dochter in het zitje. Dan merk je dat je balans echt anders ligt, ik overcorrigeerde.

DaSilva, de jurk staat je vast gewoon supergoed! Lekker die mensen laten praten. En yes voor de suikertest.
Ik ga voor je duimen morgen Onslow. Hopelijk is de test gewoon goed :heart: Ik vind het wel langzaam hoor met de uitslag. Wat heb je eigenlijk gedaan om zo lomp te vallen? o_o En maak je je dan geen zorgen daarna? Ik zou gelijk weer wc-papiertjes gaan turen.

Fijn dat je suikertest goed was Ellabowie :yes: En fijn dat de pillen goed werken. Wil het lukken met de naam?

Die jurk staat mij ook gewoon heel goed Birdist :-D Agh ja het zijn stomme oude mensen die nog in 1972 leven.. Lekker hoor zo’n goede nieuwe baan! :-D

Tip: hebben jullie de luier en billendoekjes aanbieding bij Bol al gezien? Wij gebruiken Pampers sensitive doekjes en Pampers luiers (maat 0 en 1) en die zijn goed afgeprijsd :hyper: De bezorger morgen zal wel opkijken :-$ Ook zijn de traphekjes, slaapzakken en andere baby dingen afgeprijsd.
Ik vind het ook heel langzaam. Mijn vriend denkt dat de uitslag gewoon goed was, maar ze vergeten zijn me te bellen.

Ik probeerde over het hekje van het park te stappen ipv het deurtje open te doen en ben blijven hangen. Het zag er waarschijnlijk heel komisch uit (met beide benen in de lucht, plat op mijn rug geland) maar ik was volledig in paniek. Ik heb onmiddellijk met het ziekenhuis gebeld en mocht direct komen voor controle.

:cheer: met de goede suikertest, EllaBowie!

Wat fijn dat je zo een leuke baan in het vooruitzicht hebt, Birdist! En jij ook bijna gevallen! Het is toch echt opletten als zwangere! :facepalm:

Ik kijk straks eens naar de aanbiedingen op bol.com. :D Al heb ik net weer wat kleertjes voor dochter gekocht bij de Hema. :lol: Normaal ben ik nogal ... euh... laten we zeggen zuinig. ;) Maar nu ... :lol:
Niemand vindt het komisch hoor een zwangere die valt :hug: Gelukkig kon je gelijk naar het ziekenhuis en viel je op je rug.

Oh en deze Hollandse is ook niet zuinig momenteel :A: Bij onze eerste kon ik vanwege de ruimte die we hadden niet los gaan. En het is nu als of ik het aan het inhalen ben :biggrin: Ik heb misschien wel voor een jaar billendoekjes gekocht gister.
Weet je al wat meer over de Suikertest Onslow? En wat naar dat je gevallen bent. Goed dat je alles meteen hebt laten checken. Ik herken het wel dat gevoel van sneller uit balans zijn. Ik probeer nu ook echt wel goed op te letten bij bijvoorbeeld peuter van de trap helpen enzo. Maarja het gebeurd vaak op die onverwachtse momenten hè 😬.

Fijn dat jullie babykamer al af is DaSilva. Dat geeft rust.
Ook wij zijn nog niet zo ver. Mijn man is vandaag weer druk bezig. Zodra het kan bestel ik vast de commode en ga ik de kleertjes uitzoeken.

Fijn die zekerheid op een nieuwe baan na je verlof Birdist. Ook dat lijkt me rust geven. Je zit toch niet te wachten op al dat gedoe nog na of tijdens je verlof.

Hier heb ik vrijdag de eerste groeiecho gehad. Alles was helemaal goed en het lijkt een mooi gemiddeld kind te worden die precies op de middellijn zit. P56 is ze nu, dus dat gaat tot nu toe goed als je bedenkt dat dochter nr1 p3 was bij de geboorte 😁.
IHG wat fijn dat alles goed was met de groei echo! Toch ook een opluchting en je bent al aardig ver dus dat kan niet meer p3 worden toch? Geen idee of dat zo werkt :-P

Hier heb ik 8 oktober een afspraak met de gynaecoloog. Ik denk alleen weer geen echo wat ik eigenlijk wel jammer vind aangezien ik wil weten of alles goed gaat met de groei (door de placenta).

Verder heb ik een zak baby kleding gekregen van een vriendin die ik aan het uitzoeken ben. Ik heb al 10 slaappakjes, met rits :hyper:, en dat is alleen maat 50 :lol: Het is wel allemaal fleece wat op zich goed is voor hier, al vind ik dat ook wel spannend met oververhitting.

Hopelijk gaat alles goed met jullie!
Wat een gelukje met die kleertjes Ellabowie! :-D Volgens mij is ritspakjes ook meer een ding in de USA. Ik had al eens gelezen dat het daar als veiliger wordt beschouwd.

Wat fijn dat de echo zo goed was IHG! :cheer2:

Ik heb een mail gekregen van het ziekenhuis dat er weer verscherpte regels aankomen rond de bevalling. Er worden meer Corona gevallen verwacht de komende maanden en ik word ergens de komende weken voorbereid op ‘het nieuwe bevallen’ :-? Mijn man heeft hierop al zijn sociale activiteiten en verenigings dingen stopgezet. Die verliepen wel Corona proof maar hij wil geen risico lopen. Hij (en ik ook wel) is als de dood dat hij straks niet bij de bevalling mag zijn.
Goedemorgen!

Mijn suikertest was goed! :yes:

Een goede groeiecho, IHG! :cheer2: Het is vast een geruststelling dat je kindje mooi op percentiel 56 zit.

Oh, kleertjes uitzoeken is toch leuk hé, EllaBowie!
Ik heb deze week de oude babykleertjes van dochter bovengehaald en ben ook aan het sorteren en wassen. :-D Maatje 50 is zo klein!! Ik kan niet geloven dat dochter daar ooit in kon.

Ik blijf het trouwens lastig vinden om te weten hoe dik/dun ik dochter 's nachts moet aankleden.

Vorige week was het bij het slapengaan nog redelijk warm, dus ik durfde haar niet te warm aan te kleden, maar 's nachts koelde het zo veel af dat ze wakker werd van de kou. Gelukkig is het nu een pak kouder en koelt het 's nachts niet zo veel meer af. Veel makkelijker! :lol:

Hopelijk vallen de nieuwe regels mee, DaSilva! Zonder man bevallen zou ik toch ook niet zien zitten! o_o
:cheer2: :cheer2: Voor de goede suikertest Onslow! Wat bizar dat je dan zo beroerd daarna was :-o Terwijl daar dus geen reden voor was.

Als je het makkelijk wil hebben met warm/koud in bed kan ik wol en wol/zijde pyjama’s aanraden. Wol zorgt voor altijd een goede temperatuur en reguleert vocht veel beter dan katoen. De pyjama’s gaan ook langer mee in maat en qua wassen.

Ik ben trouwens al weer 4 kilo lichter als 2 weken terug :-? De baby zit zo hoog met haar hoofd dat ik nauwelijks wat kan eten. Ik ben ook kortademig. Ik weet niet wat ik liever heb, hoofdje zo hoog of hoofdje onder in mijn bekken en daar last van hebben :'-( Als ik buk krijg ik geen lucht.

Pinkie hoe was het bij de vk?
Ja, inderdaad raar dat ik er zo naar van was. Ik eet/drink normaal niet zo veel koolhydraten en suiker en al zeker niet zuiver op een lege maag, dus misschien lag het daaraan.

Alle kleertjes die wij hij hebben zijn van katoen, dus ik zoek wollen pyjama's zeker eens op. Bedankt voor de tip!

Kortademig zijn is helemaal herkenbaar! Bij het minste dat ik doe ben ik ook buiten adem. En warm dat ik dan heb, niet normaal.

4 kg al afgevallen zeg, dat is ook niet niets. Je kindje krijgt/neemt waarschijnlijk wel alles wat het nodig heeft, maar wel opletten voor jezelf. Merk je het dat je veel minder eet? Of voel je je toch gewoon goed?
DaSilva, over dat 4 kg afvallen, mijn gewicht doet deze zwangerschap ook rare dingen. De baby pakt vast wat ie nodig heeft!

Over bevallen in corona-tijden: als je partner mogelijk besmet is mag hij alsnog bij de bevalling zijn, maar dan helemaal ingepakt en de verloskundige en wie er nog meer assisteert zullen ook beschermende kleding dragen. Sowieso worden er al weer mondkapjes gedragen nu door de klinisch verloskundigen. Ik zat laatst wel te denken, wat als het ineens snel gaat en we in 5 minuten -in kersttijd- naar het ziekenhuis moeten? Dan heb ik onze dochter niet zo snel ergens onder gebracht, beste vriendin en buren niet thuis oid, en ze mag dan ook niet mee. Komt tijd, komt raad in zulke gevallen, maar ineens spookte het door m'n hoofd o_o !

Wij gaan ook eens een wollen pyamaatje proberen, dank voor de tip!
:cheer2: Mijn geplande keizersnee is goedgekeurd :-D Dat ik zo blij kan zijn met een operatie. o_o Wij hebben vandaag met de gynaecoloog gesproken over de opties en de gynaecoloog vond het gezien mijn medische indicatie en mijn ervaring met de vorige bevalling het een goed idee om een ks in te plannen in week 39. Als de baby zich tot 36 aandient en hierdoor klein is en niks mankeert mag ik het ook vaginaal proberen maar het hoeft niet. Echt een opluchting.

Verder heb ik een groeiecho gehad en de baby was goed op lijn. En ze had al flink wat spieren o_o Daar verbaasde de gynaecoloog zich over..

Het afvallen is niet erg. Maar dat ik zulke kleine porties kan eten is wel irritant.

Bevallen in Coronatijd: het lijkt mij nog al wat om helemaal ingepakt te bevallen. De gynaecoloog raadde ons aan om 14 dagen voor de geplande ks in quarantaine te gaan. Kleuter kan dan wel naar school maar dan verder niemand zien.

Dat is ook wat rond kerst Birdist o_o Wij hebben mijn schoonouders gestrikt op afroep. Stonden ze niet om te springen maar ze begrepen het wel. Om die reden heb ik ook nog mijn zus gestrikt ook al woont die niet dichtbij.
Dat wordt dan een mooie datum, 20 december 2020 DaSilva! Tenminste, je weet nooit of het eerder wordt of net anders loopt.

Ik hoop dat de bevalling zich een beetje rustig en op tijd tzt aankondigt DaSilva, dan kunnen we wel iemand regelen. En anders moet ze er maar doorheen slapen of zien we dan wel weer.
Hoi lieve dames, tijdje geleden, maar ik lees nog wel mee :) wat fijn dat de suikertest goed was onslow en dat het van je kindje geen progressief iets is!

@Ikhaatgeduld fijn van de goede echo, is toch fijn om te horen als je kindje fijn gemiddeld is.

@DaSilva wat fijn dat het nu duidelijk is over de keizersnede, dat geeft dan toch wat meer rust kan ik me voorstellen :)

@Pinkie wat een vreselijk nieuws zeg..is er al meer bekend over de uitslag en verder verloop? Heel erg veel sterkte :hug:

Hier gaat het zijn gangetje. Ik heb de 1e kuur gehad en gelukkig daar redelijk doorheen gekomen. Nu nog 3 te gaan waarschijnlijk tot de bevalling en dan nog 12 erna. Daarna nog de operatie en hoe die verloopt zal eraan liggen hoe groot de tumor nog is en of het erfelijk is. Met de kleine lijkt het gelukkig goed te gaan, bij elke kuur wordt hij gecontroleerd en ik moet goed in de gaten houden of ik hem goed blijf voelen :) nog een lang traject, maar we gaan ervoor!
Haha Birdist dat zou een mooie datum zijn :-D Maar ik weet niet of dit op een zondag gepland zal worden :-? Jij wil thuis bevallen?

Molly goed om van je te horen :) Wat komt dat snel in werking qua behandeling. Ik heb daar 0 ervaring mee. Komen die kuren ook bij de baby in het lichaam? En kan je een mri krijgen nu om te kijken of het ook elders zit?

Het plannen van de ks geeft zeker rust :) Vandaag kon ik ook het verslag van het gesprek van de gynaecoloog lezen en daar staat ook dat zij akkoord is en waarom ze akkoord is. Het was al wel eerder besproken maar nog niet vastgelegd. Nu wel.
Molly wat klink je ondanks alles positief. Heftig nog steeds dat je dit zo in je bevalling moet meemaken. Heel fijn dat het met je pukje goed gaat!

DaSilva, ah nee, het zal wel niet op een zondag worden ingepland.. Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen maar wel zo lang mogelijk thuisblijven áls het goed voelt en áls de baby zich spontaan meldt in week 38 of 39. Anders zsm richting zkh.
Fijn Molly dat de behandeling is gestart en je eerste kuur achter de rug. Wat een bizarre tijd moet dit voor jullie zijn. Je klinkt sterk en positief. Daar heb ik bewondering voor. Zet um op meid :hug:

Heb je eerdere ook al een ks gehad DaSilva? Zo niet dan snap ik wel dat je nu opgelucht bent. Want na een eerdere ks is het altijd jouw beslissing om voor nog een ks te kiezen.
Bij ons gaan ze daar in mijn volgende afspraak bij 30wk over praten. Ik vind het ook wel spannend hoor, want ookal is het mijn eigen keus dat mijn voorkeur naar nog een ks uitgaat, het is wel prettig als de artsen het ook begrijpen en er achterstaan. We gaan het zien.

Lekker die kleertjes Ellabowi. Is nu wel echt leuk om weer mee bezig te zijn hè.maandag komt de commode en kan ik ook van start. Ik denk inderdaad dat een p3 nu wel uitgesloten is. Of ze moet nog heel erg af gaan buigen in groei maar daar gaan we maar niet van uit.

Mijn week 39 is ook in de week van kerst. Dus ik gok dat ze de dinsdag voor kerst wellicht de ks inplannen. Volgens mij zijn bij ons zh nl di en do de ks dagen.
Ook hier las ik dat ze het verzoek hebben een mondkapje te dragen in de openbare ruimtes van het zh. We zien wel hoe alles loopt.
2wk in quarantaine is ook wat. Scheelt dat je man wellicht thuis kan werken, anders is dat wel lastig DaSilva.

Hebben jullie ook wel al last van zo nu en dan harde buiken? Mijn buik voelt na een werkdag of als ik te druk ben geweest echt aan alsof ik uit m’n voegen spring. Heb nu maar zo’n buikband aangeschaft voor extra steun. Hopelijk helpt dat wat.
Mijn week 39 is ook de week voor kerst en ik ben heeeeel nieuwsgierig hoe we de kerst gaan doorbrengen IHG :-D En ik weet niet op welke dag de ks-dag van mijn ziekenhuis is :-? Ik zal het eens vragen.

Is dat fijn zo’n buikband? Ik heb harde buiken als ik te veel doe of te lang mijn plas op heb gehouden.

Mijn vorige ks was een spoed. Maar bij mijn ziekenhuis is een eerste ks zeker geen garantie voor een tweede ks. De gynaecoloog waar ik 6 weken na de bevalling op controle ging zette met grote letters ‘’VBAC volgende bevalling’’ in mijn profiel. Als of ik die keus helemaal niet had.
Ik had mij enorm voorbereid op de afspraak van de week met cijfers en duidelijke uitleg van mijn keuze en daarvan zei deze gynaecoloog ook dat ik alles al wist en zo voorbereid was dat ze akkoord ging.
Ik had bijvoorbeeld cijfers opgezocht over mijn gewicht en kans op een spoedks en in hoeveel gevallen die spoedks dan lijdt tot problemen. Dat het dan veiliger is om een ks te plannen. Ook had ik opgezocht wat de risico’s zijn van een placenta praevia marginalis (placenta dicht tegen de uitgang) en een vaginale bevalling.
En manlief en ik hadden de keuzehulp voor ks al samen ingevuld.
Wat goed dat je keizersnede nu gepland is, DaSilva! Geeft waarschijnlijk wel wat rust?
Grappig dat ze zo goed kunnen zien dat je kindje al veel spieren heeft. :hihi:

Je klinkt inderdaad heel sterk, Molly! Fijn dat de behandeling zo snel kon opstarten en je kindje het goed doet!! :heart:

Ik heb ook al veel last van harde buiken, IHG.

Door jullie over die keizersnedes te zien praten voelt de bevalling precies al een heel stuk dichterbij! o_o :lol: Nog maar 3 maanden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven