Singles Unite: deel 4!!

21-10-2020 19:42 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we dan!! Deel 4 alweer :cheer2:
Limo76 schreef:
25-10-2020 11:50
Met een succesvolle baan doel ik niet op de hoeveelheid geld er maandelijks binnenkomt, maar wel dat je iets doet wat je leuk vind. En als je midden 40 bent en voor een uitzendburo in een magazijn werkt, dan zegt dat wat over je mentaliteit mijn inziens.
Ik denk dat ik een allergie voel bij het vooroordeel dat hier uitspreekt.
Want ik ben het er niet mee eens dat het wat zegt over mentaliteit. Het zegt wel wat over jouw denkwijze.
Iemand kan om zoveel redenen in een magazijn via een uitzendbureau werken. Of in de bijstand zitten of wat dan ook.
Ik vind het "handen uit de mouwen willen steken" Gehalte belangrijk. Iets wìllen bijdragen en daarin ook gemotiveerd en gepassioneerd over kunnen zijn. Al is het pizzabakker of accountant, de gedrevenheid zoek ik. Betekent niet dat iemand daarin ook veel overuren moet maken als maatstaf.
RedRoseThorn schreef:
25-10-2020 12:31
Ik vind het "handen uit de mouwen willen steken" Gehalte belangrijk. Iets wìllen bijdragen en daarin ook gemotiveerd en gepassioneerd over kunnen zijn. Al is het pizzabakker of accountant, de gedrevenheid zoek ik. Betekent niet dat iemand daarin ook veel overuren moet maken als maatstaf.
Klopt, echter is het wel lastig als een ander niet begrijpt waarom (in dit geval) Limo die uren wel draait en je daar een strijd om zou moeten voeren.
Daarnaast heb ik helaas ervaren dat er dan ook nog best wat mannen zijn die het niet zo goed kunnen hebben dat een vrouw een 'betere' of beter betaalde baan heeft.
En gezien je op datingsites toch een schifting gaat maken neem je dan dit soort overwegingen wel mee.

Ik beland vaak in de creatieve hoek qua dates, zijn vaak mensen met enorm veel passie voor wat ze doen en dat vind ik heerlijke gesprekken.
Ik lees nog altijd mee, maar het gaat zo snel en ik heb het super druk op werk momenteel dat reageren niet frequent lukt, maar de discussie over werk triggert me wel.

Ben het met Qiyara eens over het enorme vooroordeel over wat voor functie iemand beoefent. Wat maakt het uit als iemand voor een uitzendbureau in een magazijn werkt? Het is toch juist goed dat iemand werkt, op welke basis dan ook, ipv een uitkering trekt?
Er zijn legio omstandigheden die hiervoor hebben kunnen zorgen. En misschien vindt die persoon werken in een magazijn wel echt leuk. Gelukkig maar dat er mensen zijn die zulk werk (wellicht zelfs met plezier en passie!) doen anders zouden wij onze boodschapjes niet meer kunnen inslaan ;) (om maar wat te noemen)

Ik vind het lelijk als mensen daarop afgekeurd worden, sorry to say.

Zelf ook meegemaakt dat ik alles kwijtraakte in mijn leven: vaste baan, woning, ik had niks meer. Dus ik werk ook via een uitzendbureau. Maakt dat mij nu een minder mens en minder ambitieus? Dat zou triest zijn, zeg.

Ook betekent het echt niet automatisch dat een magazijnmedewerker niet snapt dat er in andere beroepen lange werkweken gewerkt worden van 60+ uur. Dit soort verschillen in opvattingen/begrip is puur karaktergerelateerd en totaal niet beroepgerelateerd.

Sorry voor mijn post, maar mijn allergie stak ook even de kop op :P
Sabbieehhhh schreef:
25-10-2020 12:15
Neuh, maar mn bananenbrood mag zo wel de oven uit :biggrin:
Mijn boeuf bourguignon gaat zo in de oven en dan ga ik lekker ff een rondje bos doen.
manisha-362 schreef:
25-10-2020 12:48

Ik vind het lelijk als mensen daarop afgekeurd worden, sorry to say.

Mensen worden daar niet op afgekeurd. Als er iemand is die mensen een 2de kans geeft op gebied van werk ben ik het wel.
Maar ik wil geen relatie met iemand die geen passie heeft en niet authentiek is. En daar komt voor mij een bepaalde ambitie bij kijken, ik vind dat aantrekkelijk.

En zoals Sabbie al benoemde........er zijn nog best wat mannen die een vrouw met een goede baan niet aantrekkelijk vinden. Dat mag wel? Maar andersom niet?
kantlijn schreef:
25-10-2020 11:42
Dat zeker, maar welk deel of aspect van bovenstaand schrijven doet jou deze conclusie trekken?

:HA:
Limo76 schreef:
25-10-2020 13:26
Mijn boeuf bourguignon gaat zo in de oven en dan ga ik lekker ff een rondje bos doen.
Twins! Ik dartel nu ook in het bos😁
Sabbieehhhh schreef:
25-10-2020 14:16
Twins! Ik dartel nu ook in het bos😁
Heerlijk! Ik gisteren ook. Zo mooi al die herfst kleuren en geuren.
Veel plezier!
Qiyara schreef:
25-10-2020 14:25
Heerlijk! Ik gisteren ook. Zo mooi al die herfst kleuren en geuren.
Veel plezier!
Jaaa lijkt wel een schilderij hier!
Werk. Dat is een onderwerp die als een rode draad door mijn leven loopt. Daar verdien ik mijn geld mee, zogezegd. Vage omschrijving, maar ik kan heel goed meepraten over drive. In mijn ogen is motivatie ( op welk vlak dan ook) heel belangrijk. En wilskracht.
Ik val op mannen die in bezit zijn van deze twee kernwaarden.
Een man die zichzelf zielig vindt vanwege welke reden dan ook, maar daar niets aan wil doen vind ik niet aantrekkelijk. Die lijn trek ik ook door naar werk: het boeit me niks wat je doet, als je maar doet. Karakter weegt veel zwaarder dan zijn functie voor mij.

Iemand die begon op de mavo en eindigde op de universiteit, laat zien dat hij gemotiveerd en een doorzetter is. Maakt niks uit in welke studierichting hij afstudeerde maar het zegt wel iets.
Iemand die niet in het gouden wiegje is geboren en niet alle kansen kreeg, maar nu iets heeft bereikt is nog zo'n voorbeeld. Of als je zoals Manisha schreef alles bent kwijtgeraakt, maar weer opstond en alles weer voor elkaar hebt dan heb ik daar zeer veel bewondering voor.

Ik bewonder en verwonder me graag.
We krijgen allemaal ons deel in het leven en dat is niet altijd eerlijk verdeeld. Maar de kunst is hoe je daarmee omgaat. Heb je de veerkracht om weer op te staan na ellende? Heb je lef en ballen om tegen de stroom in te gaan als dat beter voor jou is? Etc.
Lekker, een boswandeling! Ik loop glimlachend door een grote bos bladeren op de stoep, elke dag weer. En die herfstgeur is zo lekker. Ik kijk altijd of ik bijzondere paddenstoelen zie.

Dat is echt gratis genieten van mooie dingen.
Julus schreef:
25-10-2020 15:06
We krijgen allemaal ons deel in het leven en dat is niet altijd eerlijk verdeeld. Maar de kunst is hoe je daarmee omgaat. Heb je de veerkracht om weer op te staan na ellende? Heb je lef en ballen om tegen de stroom in te gaan als dat beter voor jou is? Etc.
Dit is zeer zeker waar.
Julus schreef:
25-10-2020 15:08
Lekker, een boswandeling! Ik loop glimlachend door een grote bos bladeren op de stoep, elke dag weer. En die herfstgeur is zo lekker. Ik kijk altijd of ik bijzondere paddenstoelen zie.

Dat is echt gratis genieten van mooie dingen.
Ik zag zowaar een eekhoorntje scharrelen en klimmen en inderdaad een stam vol paddestoelen :-) Ben echt een zomermens maar qua natuur vind ik de herfst toch wel een fantastisch seizoen.
Eekhoorntjes :heart:
Julus schreef:
Dit dus
@julus mooi omschreven. Ik lees je graag.

Ik heb soms een gevoel dat ik je ken en toch weet ik dat dat niet zo is. 😂
Werk vind ik ook wel een dingetje. Het soort werk dat je doet kan wat zeggen over je karakter, maar hoeft niet. Als je bijvoorbeeld als intercedente op een uitzendburo werkt, lijkt me dat je toch bepaalde sociale 'skills' moet hebben.
Een veertiger die magazijnwerk doet is toch prima, zolang iemand maar een goede mentaliteit heeft.
Iemand die ziek gemeld thuis zit omdat hij verkouden is en een vakantiedag gepland had staan en vindt dat hij deze vakantiedag terug moet krijgen, pff, :nope: 'is not my cup of tea'.
Hier ook vandaag een ommetje gemaakt! Kon inderdaad genieten van de mooi gekleurde bladeren. Heerlijk is dat :)

Voor wat betreft die baan.. Eens met Julus en Sabieh. En Limo.. Op Tinder kun je soms heel veel matches hebben en dan moet je op een gegeven moment toch wat meer selecteren. Als je op zoek bent naar iemand met ambitie dan is het ook weer niet zo gek dat je eerder voor iemand kiest die directeur is dan iemand die in het magazijn werkt. Maar als iemands foto's en profiel je aanspreken, zou ik me niet laten tegenhouden door zijn baan.

Mijn date ging niet door. Vanochtend mocht ik er even van balen, maar nu weer in een goede stemming. Ik heb wel de keuze gemaakt om het daten even volledig te stoppen. Het optimisme en de onbevangenheid waarmee ik het ooit aanging kan ik nu even niet meer opbrengen.

Vanavond ga ik voor het eerst sinds.. Ik denk een jaar, weer wat laten thuisbezorgen: mijn favoriete pasta :heart:
-
Julus schreef:
100 % mee eens
Ammenooitniet schreef:
25-10-2020 15:46
Ik heb wel de keuze gemaakt om het daten even volledig te stoppen. Het optimisme en de onbevangenheid waarmee ik het ooit aanging kan ik nu even niet meer opbrengen.
Dit is ook hoe ik er nu even over denk na weer een maand op een datingsite gestaan te hebben :-|
Maar ah, het komt wel weer goed
Julia_20 schreef:
25-10-2020 15:24
@julus mooi omschreven. Ik lees je graag.

Ik heb soms een gevoel dat ik je ken en toch weet ik dat dat niet zo is. 😂
Wie weet! Ik lees jou ook graag!
Ammenooitniet schreef:
25-10-2020 15:46
Hier ook vandaag een ommetje gemaakt! Kon inderdaad genieten van de mooi gekleurde bladeren. Heerlijk is dat :)

Voor wat betreft die baan.. Eens met Julus en Sabieh. En Limo.. Op Tinder kun je soms heel veel matches hebben en dan moet je op een gegeven moment toch wat meer selecteren. Als je op zoek bent naar iemand met ambitie dan is het ook weer niet zo gek dat je eerder voor iemand kiest die directeur is dan iemand die in het magazijn werkt. Maar als iemands foto's en profiel je aanspreken, zou ik me niet laten tegenhouden door zijn baan.

Mijn date ging niet door. Vanochtend mocht ik er even van balen, maar nu weer in een goede stemming. Ik heb wel de keuze gemaakt om het daten even volledig te stoppen. Het optimisme en de onbevangenheid waarmee ik het ooit aanging kan ik nu even niet meer opbrengen.

Vanavond ga ik voor het eerst sinds.. Ik denk een jaar, weer wat laten thuisbezorgen: mijn favoriete pasta :heart:
Wat balen! Toch weer een teleurstelling, terwijl elk positief dingetje nu zo welkom is. Even stoppen en lief zijn voor jezelf doe je goed. Hasta la pasta! Welke is je favo?
Jole schreef:
25-10-2020 16:21
Dit is ook hoe ik er nu even over denk na weer een maand op een datingsite gestaan te hebben :-|
Maar ah, het komt wel weer goed
Het is een glijdende schaal heb ik gemerkt. Ik ging steeds korter weer even proberen. En dus steeds sneller besloten om niet actief te daten, totdat ik er niet meer aan begon.
Ik denk dat velen op dat punt komen na jaren daten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven