Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee dat snap ik Onslow. Voel je je alweer ietsje beter of zit er maar weinig vooruitgang in?

Ik kijk tzt even hoe we het met kraambezoek doen. Ik vond het kraambezoek de vorige keer best wel vermoeiend dus heel erg zou ik het niet vinden. Op naaste familie zonder symptomen na dan. Had wel aan man voorgesteld niet op het geboorte kaartje een uitnodigende tekst met kom gezellig een beschuit met muisjes eten te zetten. Maar alleen onze telefoonnummers bijvoorbeeld. Zou de baby nu niet van hand tot hand laten gaan. Vond dat toen al niet heel prettig gezien niet iedereen even handig is maar nu al helemaal niet. Dat scheelt dan weer 😉 en wel lekker rustig. Ik zie er het voordeel wel van in.

Hier gaat 19 nov. Al m’n verlof in. Ik heb de knoop doorgehakt. Ook wel lekker. Kan ik dit keer hopelijk in alle rust alles voorbereiden ☺️
Op dit moment gaat het al iets beter, IHG. Ik voel me wel nog steeds wat benauwd en heel erg moe, maar niet meer zo miserabel als een paar uur geleden. Hopelijk blijft het de goede richting uitgaan!

Leuk dat je een datum hebt gekozen voor je verlof! Nog een maandje werken en dan kan je volledig opgaan in de voorbereiding voor je baby!

Hoe is het met de rest? Hopelijk alles goed?
Hoe is het met de kamertjes, ziekenhuistas, geboortekaartjes, kiezen van de naam...?
Ik kan wel wat afleiding gebruiken, dus vertel! :-D
Wij hebben ook geen uitnodigende tekst op het geboortekaartje IHG. De mensen die we over de vloer zouden willen die weten ons te vinden maar we gaan niemand aanmoedigen. En zelfs dat vond ik de vorige keer vermoeiend.

Fijn dat het ietsjes beter gaat Onslow :hug: Moet je nu afwachten of het weg gaat of kan je op een gegeven moment weer testen oid?

Bij ons is de kamer af, de ziekenhuistas bijna gevuld, de geboortekaartjes waren al af (maar nu ik het bedenk moet ik nog een excel met adressen maken) en de naam is er al even doorheen :-D

Hoe gaat het bij jullie met de kleertjes? Ik heb wat leuke dingen besteld bij www.zoenvoorgust.nl. Ik vind de maillots van SillySilas zo leuk :heart:

Wat ik nog wel zou willen is een echt mooi kerstpakje voor de baby. Iets gebreid oid.

Verder heb ik last van oefenweeen :-| Voor mij zijn dat niet van die krampen of harde buiken maar een vol, warm en benauwd gevoel in mijn romp om de paar minuten. Ontzettend irritant :whip: Het komt als ik lekker warm in bed lig of onder een hete douche sta. De vorige keer had ik het ook maar pas bij 40 weken.

En ik ben een ramp geworden met mijn hersenen.. Gister 3x mijn pincode verkeerd, ik weet woorden niet meer en halverwege de dag zijn mijn woorden op. Zit ik daar een beetje te wijzen wat ik wil hebben naar manlief :facepalm:
Ojee, afleiding nodig Onslow? Gaat het naar omstandigheden wel verder goed?

Ik heb nu ook regelmatig dat ik de wind dwars door mijn hersenen heen hoor waaien, totale leegte, helaas net op het moment dat ik een naam wil zeggen of een vrij duidelijke afspraak probeer te herinneren. Het liefst zou ik morgen met verlof gaan, mijn werk is zeer accuraat en vereist lange concentratie. Dit gaat helemaal nergens over.

Gisteren heb ik een geboortepakje besteld, en ik heb in de pauze bij de kruidvat sokjes gekocht. Verder moet baby2 het even doen met de kleding van onze oudste! Een naam hebben we ook, ineens wisten we het en nu is het zo klaar als een klontje. Gek toch? Zolang wikken en wegen en deze naam was ook al een keer eerder langsgekomen.

Kaartje is bijna af, Excel met adressen hebben we ook nog maar moet nog worden aangevuld. Vorige keer vond ik het wel ontspannen om op mijn 1e of 2e verlofdag alle enveloppen te schrijven.

IHG, begrijp je van die kraamvisite. ik vond vorige keer bezoek vanaf een week of 6 pas echt leuk. Helaas kwam de bulk vooral rond week 2-3-4-5. Veels te druk. Van dames uit mijn omgeving die recent zijn bevallen hoor ik wel veel dat het rustiger is, mensen daadwerkelijk korter blijven en afstand houden. Dus dat klinkt goed! Ik ga nu ook actief aangeven dat bezoek nog niet kan als ik dat niet wil.
Ik moet wachten tot ik 3 dagen volledig symptoomvrij ben, DaSilva. Ik krijg geen nieuwe test.

Ik heb al een aantal kleertjes gekocht, maar ga het daar nu bij laten. Aangezien wij hier beiden zzp-er zijn en we beiden in quarantaine zitten maak ik me toch wat zorgen over onze financiële situatie. Wat als de quarantaine maar blijft aanslepen. Dus momenteel maar even niet te veel geld uitgeven.

Ik ga straks wel even kijken naar de link die je postte. :-D Een beetje windowshoppen.

Klinkt lastig, die oefenweeën! Is er iets dat helpt?

Oei! Dan is je bankkaart geblokkeerd?
onslow15 wijzigde dit bericht op 21-10-2020 16:30
Reden: foutje
0.17% gewijzigd
Oh, wat leuk dat jullie een naam hebben gekozen en het kaartje bijna af is, Birdist!

Ik ben wel benieuwd naar ieders stijl. :D

Ja, ik heb wat afleiding nodig. Ik lig al de hele week op bed en ben het echt beu om me ziek te voelen en hier alleen te liggen.
Ah Onslow, heb echt met je te doen! En financiële zorgen erbij is al helemaal niks leuk om over te piekeren. Ik merk dat ik nu zelf ook veel zwaarder zit met zorgen rond werkzaken, hoewel dat met corona ook weer niet zo gek is. Hopelijk vind je wat afleiding! Muziekje erbij als je dat helpt?
O Onslow. Wat vervelend dat je dan ook nog die financiële zorg erbij hebt. Dan heb je wel dubbele stress en kan ik me voorstellen dat je wel wat afleiding kan gebruiken.
Gelukkig lijkt er wel iets vooruitgang in te zitten, hopelijk blijft dat zo!

Ik schuif ook veel door van onze oudste dochter hoor Birdist. Vooral de kleine maatjes. Ze zijn er zo snel uitgegroeid. Bestel wel wat nieuwe dingen en misschien nog wat echt warme boxpakjes oid. Oja en nog een lekker warm jasje wil ik nog.

Ik heb twee voorbeeld geboortekaartjes besteld om te kijken of dat wat is. Daarna nog over de tekst ed nadenken maar dan is het begin er in elk geval. Wil dat nu ook wel geregeld hebben eigenlijk.

Verder heb ik deze week wel echt veel geld uitgegeven volgens mij. We hebben een trampoline besteld voor onze oudste omdat die het liefst de hele dag door ”pingt” oftewel springt, zodat ze straks wanneer ik nog minder mobiel ben of met de baby bezig ben lekker haar energie kwijt kan. Haar nieuwe bed is ook besteld en ook nog een nieuw kleed voor op haar kamer. Verder moet ik nog meer maar ik wacht er maar even mee :facepalm: . Alles komt dan ineens tegelijk he.

De vorige keer had ik heel erg het gevoel weg te willen naar een vakantiehuisje met zn drieën. Gewoon even wennen aan ons nieuwe gezinnetje zonder voortdurend mensen om ons heen. Dus nee ik vind het niet erg als er minder kraambezoek komt.

Vervelend die oefenweeën DaSilva. Ik voel wel steeds een soort druk in mn onderbuik ofzo. Zal wel bandenpijn zijn oid.
Wat vervelend @onslow, ik hoop dat je je gauw wat beter voelt. Zorgen maken om de financiën is ook niet fijn, dat spookt soms ook wel door mijn hoofd nu door de ziekte, maargoed gelukkig hebben we de grootste en belangrijkste dingen aangeschaft.

@ikhaatgeduld fijn dat de knoop is doorgehakt wat betreft verlof, dat geeft toch rust :)

@DaSilva dat klinkt niet prettig, ik heb zelf vooral last van mijn maag, heb het gevoel dat de kleine heel hoog zit en dus daar tegen aan trapt wat een benauwd gevoel geeft.

Hier inmiddels ook het geboortekaartje af, de adressen geprint, de koffer klaar staan en we zijn uit de naam! De kamer is binnen, nu nog in elkaar zetten, dan alles nog even wassen en dan zijn we een heel eind! Woensdag 30 weken, toch weer een mijlpaal :-D

Verder ben ik ontzettend moe, bleek dat mijn ijzer heel laag is dus toch maar iets voor gekregen ondanks ze er wat terughoudend in zijn tijdens chemo.
Lief, jullie medeleven. :heart:
Het is gewoon een klote periode voor iedereen natuurlijk en al bij al hebben wij nog geluk. Ik ben niet doodziek en mijn vriend en dochter zijn ook gezond. En wat de financiën betreft, het wordt misschien wat krap, maar de mensen in de horeca hier zullen wel veel harder getroffen worden dan wij, nu zij weer een maand moeten sluiten net nadat ze zoveel geïnvesteerd hadden om op een veilige manier open te kunnen blijven.

Hopelijk geen al te grote zorgen bij jou, Birdist?

Ik heb de indruk dat alle moeders het wel goed vinden zo, zonder alle drukte na de geboorte. :lol:

Het pijnlijke trappen en bewegen van de baby's is begonnen! Zoveel weken geleden maakte we er nog grapjes over, toen we ongeduldig aan het wachten waar op die eerste plopjes. :-D

Maar hopelijk valt het wel mee, Molly. Dat benauwde gevoel gecombineerd met je vermoeidheid zal ook wel zwaar wegen.
Jullie zijn er wel bijna helemaal klaar voor, lees ik! Enkel nog de kamer en de kleertjes! Ik ben donderdag 30 weken, nu begint het toch echt dichtbij te komen. :-D
wat ontzettend vervelend dat je corona gekregen hebt onslow! Wel fijn dat het nu ietsjes beter gaat, maar snap heel goed dat het schrikken en spannend is. Helemaal als je zo goed opgelet hebt. Hopelijk gaat het vanaf nu alleen nog maar de goeie kant op. Je man en dochter lijken geen symptomen te krijgen? De vorige keer hadden we ook weinig bezoek in het begin doordat we in het buitenland wonen en dat vond ik best fijn. Alleen vrienden en familie die heel dichtbij stond kwam langs en hielp dan ook mee.

Goed om te horen dat de chemo redelijk ging Molly :heart:. Hopelijk heeft de extra ijzer effect tegen de vermoeidheid. Ik duim heel hard voor je mee dat de chemo effect heeft :heart: Wel erg leuk dat jullie de geboortekaartjes en de naam al hebben!

Als ik al jullie berichtjes zien over wat jullie allemaal gedaan hebben moet ik ook maar hard aan de slag :lol: Op dit moment staat er in ieder geval een bed klaar en krijgen we al een vervroegd kraamcadeau van m'n tante, een ixxi poster voor in haar kamer. Ik heb wel veel kleding van een vriendin gekregen wat al een gedeelte uitgezocht is en gelukkig kan ik de kleding van dochter hergebruiken.

Welke websites gebruikten jullie voor de geboortekaartjes? Volgens mij hadden wij vorige keer hipdesign, maar ik ga even verder kijken wat nu de opties zijn. Hier zien we het geboortekaartje zelf niet, we moeten proefversies naar m'n ouders sturen :-)
De naam zijn we nog steeds niet helemaal uit, maar we hebben wel 2 opties waar we naar neigen. 1 is wat minder gebruikelijk maar vinden we erg mooi, de andere lijkt er wat op maar is wat "normaler". Ik heb de minder gebruikelijke naam wel eens laten vallen en meerdere mensen vonden hem mwah. Niet makkelijk :lol:

Ik heb trouwens ook de puckababy piep teddy gekocht een een puckababy pyjama. Leek mij toch wel handig, het is nu al wat koud hier. De pyjama is echt ideaal, dochter draagt die al 9 maanden (op de groei gekocht :-D ). Verder wil ik sowieso ook snel een warmtelamp kopen en een moses basket. Ik twijfel nog of we de box moeten neerzetten aangezien die zo groot is. Dasilva je had een keer opgeschreven dat sommige beter zijn dan andere toch? Heb ik goed onthouden dat het bamboe moet zijn?

IHG slim een trampoline :-D Nu onze dochter 2 is kan ik mij heel goed voorstellen dat dat ideaal is. En heel fijn dat je verlof 19 november ingaat. Kan je daar naar uitkijken!

Dasilva Ik heb nu ook tijdens het douchen soms krampen en moet daarna echt op de bank liggen. Ben ik helemaal niet gewend van de vorige keer dus soms vind ik dat wel griezelig. Volgens mij schopt ze ook regelmatig tegen m'n blaas ;) Die link ga ik even bekijken! Leuk :-D
Wat grappig dat we niet echt staan staan te juichen om kraambezoek :biggrin:

Kaartjes hebben wij van www.mooiook.nl :heart:

Nu ik bijna alle kleertjes binnen heb begin ik er wel echt enorm veel zin in te krijgen om er een baby in te stoppen :$ :heart:

De Hema heeft trouwens een 2+1 actie op de rompers :idee:
De Puckababy piep teddy heb ik ook gekocht Ellabowi! Heerlijk lijkt me die voor de baby. Onze oudste had de gewone versie en sliep er heerlijk in.

Staan wel leuke kaartjes op die site DaSilva!
De puckababy piep is dat om in te bakeren @ikhaatgeduld? Ik zie meerdere versies voorbij komen van newborn tot vanaf 3 maanden. Vind het sowieso lastig met slaapzakjes of iets omdat ik bij het ene lees dat het wel handig is meteen te gebruiken en anderzijds weer pas vanaf zoveel weken/maanden..

Ik heb gister ook weer wat kleertjes besteld, ik zag het voorbij komen en het was zo leuk pff alles is zo leuk :-D
Haha Molly, lastig he om je soms in te houden met dingen kopen. O_O vooral bij een eerste, dat had ik toen ook wel.

De Puckababy piep is vanaf de geboorte. Het is een soort inbaker zakje maar ze kunnen de armpjes nog wel gewoon bewegen. Voelt lekker geborgen voor ze denk ik en ze schrikken niet steeds van zwaaiende armpjes. Ik ben na de piep wel gewoon overgegaan op gewone slaapzakjes. Meestal zijn ze na een paar maanden wel wat rustiger.
Ikhaatgeduld schreef:
21-10-2020 15:07
Haha Molly, lastig he om je soms in te houden met dingen kopen. O_O vooral bij een eerste, dat had ik toen ook wel.

De Puckababy piep is vanaf de geboorte. Het is een soort inbaker zakje maar ze kunnen de armpjes nog wel gewoon bewegen. Voelt lekker geborgen voor ze denk ik en ze schrikken niet steeds van zwaaiende armpjes. Ik ben na de piep wel gewoon overgegaan op gewone slaapzakjes. Meestal zijn ze na een paar maanden wel wat rustiger.
Hier precies hetzelfde gedaan. Na de piep over op gewone slaapzakjes zoals de tencel van nicolientje of die van de Hema. Na 6 of 7 maanden over op de 4 seizoenen van Puckababy. Is een investering, maar ik vind het ideaal dat je alle type slaapzakken voor de komende 2 jaar in huis hebt :-D Je kan ook makkelijk wisselen voor als het toch wat kouder of warmer blijkt te zijn.

Die newborn heb ik ook, via marktplaats. Maar die was wel te groot voor dochter toen ze net geboren was. Dat is een slaapzak zonder inbakeren. Ik denk dat die na een maand ofzo aan kon. Ik wilde zelf niet met lakentjes klooien dus vandaar dat ik gelijk voor een slaapzak ging :-) Achteraf ook wel slim want met 2 maanden gooide ze haar voeten al in de lucht en gooide ze de extra warme laken die ik had over haar heen.
Ik heb vanmorgen weer een afspraak bij de verloskundige in het ziekenhuis gehad en wat was dit een leuk mens :heart: Ze was zo lief, bewonderde mijn buik, kirde blij bij het zien van de volle lippen van de baby en vroeg zo veel dat ik mij voelde als of ik in een gezellige dorpspraktijk zat. Ook wel eens leuk in het ziekenhuis.

Ze vertelde ook dat er na de keizersnee geen bezoek mag komen in het ziekenhuis naast man en kind. En kraambezoek thuis is ook niet de bedoeling omdat een keizersnee een zware operatie is. Top, hoef ik mij ook geen zorgen te maken om bezoek dat half de handen wast en het mondkapje onder de neus draagt :facepalm:

De volgende afspraak 12 november is met groeiecho.
Manlief heeft vandaag de Ouders van nu / Blokker box opgehaald en voor de gratis spulletjes hoef je het niet te doen. Er zat een speen, 3 vitaminepillen en een hydrofiel washand in.

Wel leuk zijn alle bladen zoals Viva mama, Kek mama en 2x Ouders van nu. Dat zou ik zelf niet snel kopen en leest wel lekker weg :)
Dames nav de waarschuwing vanuit de Mods om een topic zoals het onze niet zo beschikbaar algemeen te maken, heb ik het wachtwoord uit de OP verwijderd. Als je wil inloggen om de tabel aan te passen, vraag dan even het wachtwoord aan DaSilva via pb :)

Fijn weekend :heart:
Hoi meiden,

Sorry het is heel lang geleden dat ik iets getypt hebt, maar emotioneel gaat het niet zo lekker allemaal. Gelukkig waren alle verdere uitslagen van mijn moeder wel goed en heeft ze nu hormoontabletten en moeten we afwachten of ze aanslaan. In december weer een nieuwe scan en dit wordt elke 3 mnd herhaalt. Ze heeft gelukkig nog niet veel klachten en daardoor lijkt alles nog erg onwerkelijk.
Vandaag is mijn laatste werkdag en dan kan ik dat lekker afsluiten. Ik had nog zoveel overuren en vakantiedagen staan dat ik lekker 8.5 week voor de uitgerekende datum kan stoppen nu.
Verder is vorige week de opa van mijn vriend overleden, dus deze week ook een crematie. En mijn beste vriendinnetje heeft corona opgelopen en is er behoorlijk ziek van geweest. Dus daar ook zorgen over gemaakt, maar gelukkig is ze nu weer aan het herstellen.

@Molly, wat een sterke vrouw ben je zeg. Alles wat je moet doorstaan. En nu je haar :-(, dat is vreselijk. Ik hoop dat met de baby alles goed blijft gaan en je straks ondanks alles toch lekker kan genieten van je kraamtijd.

@DaSilva, fijn dat je een ks krijgt. Ik moet zeggen dat ik best op zie tegen de weeen. Vorige keer had ik dat helemaal niet, maar nu weer ik wat er gaat komen ;-). Ach we moeten er maar weer doorheen. Ik hoop dat alles wat vlotter zal verlopen nu.

Ik heb inmiddels een groei echo en een 3d echo gehad. Ze ligt helemaal goed op schema, dus daar zijn we blij mee en die 3d echo was zo leuk :-). Echt al een mensje. Ik ben heel benieuwd hoe ze er straks uit ziet als ze geboren is. Iedereen die nu de 3d echo ziet zegt dat ze op mijn vriend lijkt. Dus ben benieuwd of het klopt.

11-11 heb ik de 2e groei echo.

Ik vind het helemaal niets die oplopende corona. We zijn zo voorzichtig mogelijk, maar mijn vriend werkt in de bouw en daar is afstand houden met collega's toch erg moeilijk. Dus dat is eigenlijk het enige risico wat we lopen. Verder laten we de boodschappen bezorgen en zie ik buiten mijn ouders en zusje geen andere mensen. Zoontje wordt ontsmet als hij uit school komt en meer kunnen we ook niet doen.

Ik hoop dat iedereen van jullie gezond blijft/of snel weer wordt.
Leuk je eerste verlofdag vandaag Pinkie :cheer2: Maar verder kan ik mij voorstellen dat je niet zo lekker in je vel zit nu. Wat een ongeluk treft jouw omgeving :-( Hopelijk blijft je moeder stabiel en vrij van last.

Waarom kijk je op tegen de weeen? Ik kijk op tegen het herstel. Het pluspunt van een geplande ks is de zekerheid maar het herstel vond ik de vorige keer na een spoed ks wel pittig. Pas na een jaar voelde ik mij weer fit.

Is je vriend een beetje knap? :-D Ik lijk ook op mijn vader maar dat is geen pluspunt :lol:
Fijn DaSilva, dat je zo’n leuke controle had. Het ziekenhuis hoeft helemaal niet zo zakelijk te zijn als iedereen vaak denkt. Het is nu wel minder gezellig met alle regels maar voorheen was dat echt niet zo.

Fijn dat je al verlof hebt Pinkie. Als ik het zo lees kan ik me voorstellen dat je er wel aan toe bent. Hopelijk blijft de situatie van je moeder stabiel. Maar snap dat dat veel zorgen met zich meebrengt.

Ik had vrijdag de 30 weken controle. De groeiecho was weer prima en ook ik had een enthousiaste verloskundige. In het gesprek met de gynaecoloog een voorlopige keuze voor een geplande ks vast laten leggen. Heb donderdag nog een speciale echo van de placenta om te kijken of deze erg vast lijkt te liggen. Dit is in het verleden wel gebleken en past bij Asherman. Geen idee hoe ze dit kunnen zien maar ik wacht het af☺️.
En dan volgende week donderdag alweer controle.
Het schiet al aardig op he, dames! Pinkie, wat een narigheid in je omgeving, hopelijk kun je je rust nu pakken en veel lichtpuntjes zien.

DaSilva, ik ben natuurlijk bevallen vorige keer, maar dat na een jaar pas weer fit voelen herken ik wel, of althans na een maand of 10 begon t te komen. Ik kan me wel voorstellen dat een keizersnede met die wond wel echt heftiger is in het begin qua herstel, ik vind het daardoor best een beetje eng, al weet ik nog niet of het deze keer ks gepland of inleiding wordt.

IHG, jij hebt je keuze dus al gemaakt, fijn dat ze goed meedachten, althans dat begrijp ik uit je bericht. En het ziekenhuis hoeft zeker geen vervelende plek te zijn, al vind ik het wel vaak een plek vol emoties en dat trek ik niet altijd even goed.

Hier ok. Zou het liefst vandaag nog op verlof gaan, nog even doorbikkelen.
Waar hangt dat vanaf dan Birdist of het inleiden of geplande ks wordt? Ligt je baby in stuit?

Onslow hoe gaat het met jou?

Ik had vandaag dus die echo van de placenta. Ik zei tegen man, o joh daar hoef jij niet bij te zijn. Bleek het een soort van 2e 20weken echo zo grondig keken ze :facepalm: . Gelukkig met baby weer alles dik in orde. Placenta lijkt ook geen bijzonderheden te hebben, maar de arts zei wel niet te kunnen garanderen ivm de Asherman dat bij een natuurlijke bevalling de placenta ook helemaal los zal komen. Dus zei ze begrijp ik goed dat je voorkeur uitgaat naar een ks en laten we dan ook geen risico nemen en zorgen dat er al wat extra bloed aanwezig is voor mocht het lastig gaan.
Ik was eigenlijk wel opgelucht dat we nu dan een soort van plan hebben en ze achter een ks staan. Blijf nu ook bij haar onder controle voor het laatste stuk van de zwangerschap. 9 nov een afspraak bij haar om de ks door te spreken. Heel fijn zo’n type dat aanpakt 😁.
IHG, snap dat je geen risico wilt nemen, goed om het nog helemaal gecheckt te hebben!

Hier hangt inleiden of keizersnede af van het doorgroeien van deze baby, hoofd en romp zitten op P100. Qua placenta had ik een beetje het omgekeerde van jou, de navelstreng scheurde los van de placenta tijdens de persweeën en de placenta liet ook al los van de wand. Heel eng natuurlijk, achteraf dan. Op het moment zelf wisten ze niet precies wat er was maar zagen dat het acuut niet goed ging met mij en met kindje en dat zsm de baby en de rest eruit moest. Godzijdank kon dat met flink scheuren en een knip, binnen een minuut toen een baby en 2 minuten met 6 man op mn buik de rest. Oorzaak was waarschijnlijk serotiniteit, dus ik mag uit voorzorg niet overtijd lopen deze keer. Hopelijk meld de baby zich gewoon zelf spontaan met 37.5 weken :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven