Kind ziet geest

vrijdag 30 oktober 2020 om 13:57
Mijn zoon van net 3 jaar oud slaapt al die tijd heel slecht.
Hij wordt standaard tussen 4 en 5 wakker en wilt dan ook niet meer bij ons liggen maar schreeuwt en huilt.om naar onder te kunnen gaan.
Nu kwam hij vanmorgen met het verhaal dat er een meneer is die bij het raam zwaait glas kapot maakt en iets met schroeven doet.
Hij had 1 keer een meisje bij zich maar die was wel lief.
Wij zijn zelf niet van het spirituele en ik heb er luchtig om gedaan mij hij vond de man eng en stout.
Wij snapten nooit waarom hij zo schreeuwt om onder te komen maar toen ik hem vroeg en wat doe jij dan zwaai je ook?
Zei hij nee papa en mama roepen ik onder.
Dan zou het wel iets verklaren waarom hij zo reageert.
Heeft er iemand hier ervaring mee of.met het huis te.laten reinigen?
We willen nu alles proberen zodat hij zich fijner voelt
Hij wordt standaard tussen 4 en 5 wakker en wilt dan ook niet meer bij ons liggen maar schreeuwt en huilt.om naar onder te kunnen gaan.
Nu kwam hij vanmorgen met het verhaal dat er een meneer is die bij het raam zwaait glas kapot maakt en iets met schroeven doet.
Hij had 1 keer een meisje bij zich maar die was wel lief.
Wij zijn zelf niet van het spirituele en ik heb er luchtig om gedaan mij hij vond de man eng en stout.
Wij snapten nooit waarom hij zo schreeuwt om onder te komen maar toen ik hem vroeg en wat doe jij dan zwaai je ook?
Zei hij nee papa en mama roepen ik onder.
Dan zou het wel iets verklaren waarom hij zo reageert.
Heeft er iemand hier ervaring mee of.met het huis te.laten reinigen?
We willen nu alles proberen zodat hij zich fijner voelt

vrijdag 30 oktober 2020 om 14:28
Lilalinda hij zegt een meneer en zijn verhaal ik heb er luchtig om gedaan omdat ik niet eist hoe je moet reageren en vooral omdat wij er niet in geloven dus ik heb gevraagd zwaai je dan terug?
Ik vraag hier adviezen of een huis reinigen of wat dan ook zou kunnen helpen want als hij elke dag wakker wordt en mij als antwoord geeft nee papa mama roepen en dat hij naar onder wilt ik hem dan niet kan afwimpelen en zeggen nou je ziet dingen of wat dan ook en het voor hem wegduw.
Ik heb er voor de rest niks.meer over gehoord nu maar wil me er wil in verdiepen als dit vaker gaat gebeuren dat hij met zoiets komt.
En dan heb ik voor mijn gevoel er geen geest nu van gemaakt.
Ik vraag hier adviezen of een huis reinigen of wat dan ook zou kunnen helpen want als hij elke dag wakker wordt en mij als antwoord geeft nee papa mama roepen en dat hij naar onder wilt ik hem dan niet kan afwimpelen en zeggen nou je ziet dingen of wat dan ook en het voor hem wegduw.
Ik heb er voor de rest niks.meer over gehoord nu maar wil me er wil in verdiepen als dit vaker gaat gebeuren dat hij met zoiets komt.

vrijdag 30 oktober 2020 om 14:30
Nachtangst is volledig irrationeel volgens mij. Bij ons kind komt er dan geen zinnig woord uit. Ze lijkt wakker maar is het niet. Het kind van TO lijkt me gewoon wakker..

vrijdag 30 oktober 2020 om 14:31
Waarom kun je niet zeggen dat het maar een droom is?Ano789 schreef: ↑30-10-2020 14:28

vrijdag 30 oktober 2020 om 14:33
Omdat ze heel wat ouder was van kind van TO + dat ze op klaarlichte dag de "man met de zwarte hoed" ook op onze zolder gezien heeft.
Waarom zou ze daarover liegen? Ze is nu 31 en blijft volhouden dat ze ZO bang geweest is als 10-11-jarige.

vrijdag 30 oktober 2020 om 14:34
Wie heeft het over liegen?

vrijdag 30 oktober 2020 om 14:35
Toch vind ik het idee van geesten en spoken ook volledig irrationeel. Het lijkt me echt dat het kind dromen/fantasie en werkelijkheid verwart. Ik vraag me af in hoeverre het goed is om in het geesten verhaal mee te gaan, want daarmee zeg je toch eigenlijk dat er geesten in huis zijn?
Je kan je kind ook serieus nemen zonder er in mee te gaan denk ik.

vrijdag 30 oktober 2020 om 14:36
Dat is toch geen liegen? Ze heeft het op die leeftijd als "echt" ervaren en die ervaring onthouden, dat wil niet zeggen dat het ook echt een geest was. Kan prima een hallucinatie zijn geweest. De menselijke geest kan rare streken met je uithalen.

vrijdag 30 oktober 2020 om 14:37
JackyBee schreef: ↑30-10-2020 14:35Toch vind ik het idee van geesten en spoken ook volledig irrationeel. Het lijkt me echt dat het kind dromen/fantasie en werkelijkheid verwart. Ik vraag me af in hoeverre het goed is om in het geesten verhaal mee te gaan, want daarmee zeg je toch eigenlijk dat er geesten in huis zijn?
Precies.

vrijdag 30 oktober 2020 om 14:37
Er mag wel iets meer nuance in aangebracht worden. Er kunnen wel degelijk hallucinaties in het spel zijn.Moemoe64 schreef: ↑30-10-2020 14:24Goed zo Doreia! Jouw zoon heeft echt meer aan zijn moeder ( jij) !!!!! dan aan mensen die hier beweren dat het hallucinaties zou betreffen.
Ik zou ook niet weten waarom mijn dochter ( hoogopgeleid, 6-talig, hoogbegaafd) na bijna 20 j nog steeds zegt dat ze die enge man met die hoed gezien heeft mocht dat niet zo zijn.
Toen ik als twaalfjarige dingen zag (die er niet waren) en dat deelde met mijn vetrouwenspersoon heeft ze tegen mijn ouders gezegd dat ik bijzonder was en in contact stond met een andere wereld ofzo. Mijn ouders hebben daar niks mee en zochten professionele hulp. Ik bleek een psychose te hebben.
Hou alle opties open, dat is mijn advies.

vrijdag 30 oktober 2020 om 14:43
Op pagina één al een link geplaatst naar een artikel over het fenomeen van de enge man met de zwarte hoed. Wereldwijd zien mensen deze man. En er is een logische verklaring voor. Ik zou zeggen: lees het eens. Heeft te maken met ‘sleep paralysis’. Ik heb al mijn hele leven periodiek last van hele enge en hele ‘echte’ nachtmerries die hierdoor veroorzaakt worden. Deze nachtmerries worden trouwens ook wel ‘night terrors’ genoemd. Het heeft niets met geesten, demonen of monsters te maken.

vrijdag 30 oktober 2020 om 14:44
Dat bedoel ik juist. Ik vind het bizar dat met zo makkelijk meegaat in het geestenverhaal. Ik reageerde hier alleen op de suggestie dat het een nachtangst kan zijn geweest.JackyBee schreef: ↑30-10-2020 14:35Toch vind ik het idee van geesten en spoken ook volledig irrationeel. Het lijkt me echt dat het kind dromen/fantasie en werkelijkheid verwart. Ik vraag me af in hoeverre het goed is om in het geesten verhaal mee te gaan, want daarmee zeg je toch eigenlijk dat er geesten in huis zijn?
Ik ga niet zeggen dat geesten niet bestaan. Maar ik denk wel dat je mensen aardig in de war kunt brengen in te gaan in het occulte. Hou het gewoon bij het rationele.
vrijdag 30 oktober 2020 om 14:51
Je zegt dat je kind dit al drie jaar heeft. maar realiseer je dat zijn verklaring voor nú, niet perse ook de afgelopen jaren verklaren. Sterker nog, in de eerste paar maanden zijn z'n ogen niet eens genoeg ontwikkeld geweest waarschijnlijk om dat allemaal waar te nemen. En zo wel, dan staan ze op die leeftijd nog vrij neutraal tegenover vreemden. Dus huilbuien uit het verleden kunnen prima over iets anders zijn gegaan.
Ik zou het vooral beschouwen als iets waar hij nú last van heeft, maar niet noodzakelijk al drie jaar. En dan vooral kijken naar hoe je bij een 3-jarige met angsten om gaat. Of die angsten nou reëel en echt zijn, of irreëel en onzin.
Ik zou het vooral beschouwen als iets waar hij nú last van heeft, maar niet noodzakelijk al drie jaar. En dan vooral kijken naar hoe je bij een 3-jarige met angsten om gaat. Of die angsten nou reëel en echt zijn, of irreëel en onzin.

vrijdag 30 oktober 2020 om 14:52
Strooi ter voorkoming in elk geval ook zout op de drempel. En als je kind het binnen ziet (zoals mijn zoon, die me meldde 2 mensen om de hoek van de deur te zien gluren) zeg dan binnen dat hij niet welkom is en weg moet gaan. En op een manier die duidelijk is en vertrouwen wekt richting je kind, dat daar echt naar geluisterd word. Maar over het algemeen is iemand gebieden te vertrekken voldoende.

vrijdag 30 oktober 2020 om 14:54
Ik zou op zoek gaan naar een expert op dat gebied. Zeker niet zeggen dat het maar een droom is bijvoorbeeld. Jouw vraag lijkt me niet zo geschikt voor Viva want het ligt nog volledig in de taboesfeer.
Ik ken trouwens aardig wat mensen ondertussen die verhuisd zijn om dit soort redenen.
Neem je kind maar serieus.

vrijdag 30 oktober 2020 om 14:56
Als het nachtangst is, hoe is dat op te lossen?kadanz schreef: ↑30-10-2020 14:44Dat bedoel ik juist. Ik vind het bizar dat met zo makkelijk meegaat in het geestenverhaal. Ik reageerde hier alleen op de suggestie dat het een nachtangst kan zijn geweest.
Ik ga niet zeggen dat geesten niet bestaan. Maar ik denk wel dat je mensen aardig in de war kunt brengen in te gaan in het occulte. Hou het gewoon bij het rationele.
Kijk, of het nu het een of het ander is, kind en ouders willen het anders. Zout strooien en gebieden, stel dat het niets anders is dan nachtangst of night terrors, het kán dan als placebo helpen doordat moeder hem hoort, ziet, serieus neemt en een oplossing zoekt.
Is het wel werkelijk iets uit een andere dimensie of hoe je het ook wilt omschrijven, dan is zout strooien en gebieden de manier om ervan af te komen. Als iets werkt, werkt het.
vrijdag 30 oktober 2020 om 14:59
wat helpt, is zorgen dat hij zich veilig voelt. Flink knuffelen als hij overstuur is.Ano789 schreef: ↑30-10-2020 14:28Lilalinda hij zegt een meneer en zijn verhaal ik heb er luchtig om gedaan omdat ik niet eist hoe je moet reageren en vooral omdat wij er niet in geloven dus ik heb gevraagd zwaai je dan terug?
Samen kijken, dat er echt niks is.
lampje aan laten etc.
het komt weer goed
vrijdag 30 oktober 2020 om 15:00
Mijn partner heeft als sinds zijn 6e last van night terrors. De laatste keer dat hij onderzocht is werd hij 30+ keer in volledige paniekmodus wakker. Schreeuwend en met een lichaam in opperste staat van paraatheid. Hij is jarenlang niet serieus genomen en heeft daar erg veel last van gehad, als je het mij vraagt is het superbelangrijk het slaapprobleem goed aan te pakken. Áls het niet vanzelf over gaat, want dat doet het gelukkig bij de meeste kinderen.
wat bedoel je trouwens met 'naar onder gaan' in je OP? naar beneden?
wat bedoel je trouwens met 'naar onder gaan' in je OP? naar beneden?
--verlies nooit het kind in jezelf--
vrijdag 30 oktober 2020 om 15:00
vrijdag 30 oktober 2020 om 15:02
Maar waarom ga je ervan uit dat een hallucinatie zien liegen is? Natuurlijk was ze bang, ik snap niet wat dat te maken heeft met dat ze nu 31 is.

vrijdag 30 oktober 2020 om 15:20
Mijn dochter van 9 denkt sinds kort ook dat er iemand op zolder is. Wij nemen haar serieus want zij gelooft het en dus is het echt voor haar. We gaan er alleen niet in mee en proberen haar te leren dat ze zich dit inbeeld. En dat zij de macht heeft om haar gedachten te veranderen. Wanneer ze bang is mag ze altijd naar ons toe komen en praten we erover. Verder doen we niks. De deur van haar kamer blijft niet open en er gaat geen lampje aan. Dat is namelijk niet nodig omdat er niks is. Zij begint dit nu in te zien en dat is erg goed voor haar zelfvertrouwen.
Nu is dat makkelijker voor een 9 jarige dan voor een 3 jarige. Je zou wat boekjes kunnen halen in de bieb to die hier over gaan to.
Nu is dat makkelijker voor een 9 jarige dan voor een 3 jarige. Je zou wat boekjes kunnen halen in de bieb to die hier over gaan to.

vrijdag 30 oktober 2020 om 15:28
En dit heeft ermee te maken want?Moemoe64 schreef: ↑30-10-2020 14:24Goed zo Doreia! Jouw zoon heeft echt meer aan zijn moeder ( jij) !!!!! dan aan mensen die hier beweren dat het hallucinaties zou betreffen.
Ik zou ook niet weten waarom mijn dochter ( hoogopgeleid, 6-talig, hoogbegaafd) na bijna 20 j nog steeds zegt dat ze die enge man met die hoed gezien heeft mocht dat niet zo zijn.