Kind ziet geest

vrijdag 30 oktober 2020 om 13:57
Mijn zoon van net 3 jaar oud slaapt al die tijd heel slecht.
Hij wordt standaard tussen 4 en 5 wakker en wilt dan ook niet meer bij ons liggen maar schreeuwt en huilt.om naar onder te kunnen gaan.
Nu kwam hij vanmorgen met het verhaal dat er een meneer is die bij het raam zwaait glas kapot maakt en iets met schroeven doet.
Hij had 1 keer een meisje bij zich maar die was wel lief.
Wij zijn zelf niet van het spirituele en ik heb er luchtig om gedaan mij hij vond de man eng en stout.
Wij snapten nooit waarom hij zo schreeuwt om onder te komen maar toen ik hem vroeg en wat doe jij dan zwaai je ook?
Zei hij nee papa en mama roepen ik onder.
Dan zou het wel iets verklaren waarom hij zo reageert.
Heeft er iemand hier ervaring mee of.met het huis te.laten reinigen?
We willen nu alles proberen zodat hij zich fijner voelt
Hij wordt standaard tussen 4 en 5 wakker en wilt dan ook niet meer bij ons liggen maar schreeuwt en huilt.om naar onder te kunnen gaan.
Nu kwam hij vanmorgen met het verhaal dat er een meneer is die bij het raam zwaait glas kapot maakt en iets met schroeven doet.
Hij had 1 keer een meisje bij zich maar die was wel lief.
Wij zijn zelf niet van het spirituele en ik heb er luchtig om gedaan mij hij vond de man eng en stout.
Wij snapten nooit waarom hij zo schreeuwt om onder te komen maar toen ik hem vroeg en wat doe jij dan zwaai je ook?
Zei hij nee papa en mama roepen ik onder.
Dan zou het wel iets verklaren waarom hij zo reageert.
Heeft er iemand hier ervaring mee of.met het huis te.laten reinigen?
We willen nu alles proberen zodat hij zich fijner voelt

vrijdag 30 oktober 2020 om 15:33
Als het nachtangst is dan groeien ze er meestal vanzelf overheen.Doreia* schreef: ↑30-10-2020 14:56Als het nachtangst is, hoe is dat op te lossen?
Kijk, of het nu het een of het ander is, kind en ouders willen het anders. Zout strooien en gebieden, stel dat het niets anders is dan nachtangst of night terrors, het kán dan als placebo helpen doordat moeder hem hoort, ziet, serieus neemt en een oplossing zoekt.
Is het wel werkelijk iets uit een andere dimensie of hoe je het ook wilt omschrijven, dan is zout strooien en gebieden de manier om ervan af te komen. Als iets werkt, werkt het.
Zout, geesten, spoken, als jij er in gelooft dan ga ik daar verder niet op in, dat is dan wat jij gelooft en dat respecteer ik verder.
Waar ik wel op in ga is een TO die NIET in het occulte en spirituele gelooft maar toch er mee aan de haal wil onder het mom baat het niet schaadt het niet. Dat lijkt me geen goed plan.

vrijdag 30 oktober 2020 om 15:36
Ja, dus ga er vanuit dat het bji de normale ontwikkeling hoort en praat het kind niet van alles aan.miekemv schreef: ↑30-10-2020 14:54Ik zou op zoek gaan naar een expert op dat gebied. Zeker niet zeggen dat het maar een droom is bijvoorbeeld. Jouw vraag lijkt me niet zo geschikt voor Viva want het ligt nog volledig in de taboesfeer.
Ik ken trouwens aardig wat mensen ondertussen die verhuisd zijn om dit soort redenen.
Neem je kind maar serieus.
vrijdag 30 oktober 2020 om 15:40
Een expert op welk gebied?miekemv schreef: ↑30-10-2020 14:54Ik zou op zoek gaan naar een expert op dat gebied. Zeker niet zeggen dat het maar een droom is bijvoorbeeld. Jouw vraag lijkt me niet zo geschikt voor Viva want het ligt nog volledig in de taboesfeer.
Ik ken trouwens aardig wat mensen ondertussen die verhuisd zijn om dit soort redenen.
Neem je kind maar serieus.
vrijdag 30 oktober 2020 om 15:52
Ik geloof ook dat er een spirituele dimensie is en dat de meeste mensen dat niet kunnen zien. Misschien is jouw zoontje een van de mensen die daar wel gevoelig voor is. Over nachtangst weet ik weinig en kinderen kunnen door hun verbeeldingskracht natuurlijk veel dingen creëren die er niet zijn. Toch komt het absoluut voor dat mensen spirituele zaken waarnemen.
Hier een serie van iemand die van jongs af aan al bepaalde dingen kon waarnemen en dus een soort spirituele gift had: https://youtu.be/W-OlwZLCzrc
Ik vond dat echt interessant, is wel in het Engels.
Hier een serie van iemand die van jongs af aan al bepaalde dingen kon waarnemen en dus een soort spirituele gift had: https://youtu.be/W-OlwZLCzrc
Ik vond dat echt interessant, is wel in het Engels.
vrijdag 30 oktober 2020 om 15:56

vrijdag 30 oktober 2020 om 16:25
Night terrors is nachtangst. En ik denk inderdaad dat er zoiets speelt.CellarDoor schreef: ↑30-10-2020 14:43Op pagina één al een link geplaatst naar een artikel over het fenomeen van de enge man met de zwarte hoed. Wereldwijd zien mensen deze man. En er is een logische verklaring voor. Ik zou zeggen: lees het eens. Heeft te maken met ‘sleep paralysis’. Ik heb al mijn hele leven periodiek last van hele enge en hele ‘echte’ nachtmerries die hierdoor veroorzaakt worden. Deze nachtmerries worden trouwens ook wel ‘night terrors’ genoemd. Het heeft niets met geesten, demonen of monsters te maken.

vrijdag 30 oktober 2020 om 16:46
Als het angst is vind ik het raar dat hij niet bij jullie wil maar juist naar beneden, wat is er beneden (zoveel veiliger) dan? Of blijven jullie dan samen beneden, gezellig wakker en gaan eten/spelen/boekje lezen oid?

vrijdag 30 oktober 2020 om 16:49
De angst zelf kun je best serieus nemen, het kind is immers bang. Je hoeft daar ook verder helemaal geen reden voor te vinden om het kind te kunnen troosten.
TO dingen aanpraten of stimuleren in de angst dat er een geest in huis zit vind ik zelf not done.

vrijdag 30 oktober 2020 om 16:52
Ik zie heel soms een oude man met een lange witte baard op een stoel naar me zitten kijken als ik hals slaap. Dan moet ik echt het licht aandoen. Ik weet dat het iets anders is (kleren of zo) maar het ziet er dan echt realistisch uit. Grapje van het brein lijkt me, ik heb nou niet de neiging om het kruidenrek van de Appie leeg te kopen.

vrijdag 30 oktober 2020 om 16:54
TO kan dat volgens mij prima zelf bepalen.
vrijdag 30 oktober 2020 om 17:01
Ik heb katten gehad die over me heen renden (ik heb geen kat), heksen in het zwart die op me zaten en nog veel meer enge dingen gezien 's-nachts. En dat leek allemaal ontzettend echt en ik was zeker wakker. Doodsbang geweest. Ben er na een aantal jaar achter gekomen dat dat kwam door slaapverlamming, wat hier al eerder genoemd is dus. Vanaf het moment dat ik wist wat het was kon ik het 'wegdenken' door me te realiseren dat het niet echt was.
vrijdag 30 oktober 2020 om 18:06
Soms, op de grens van waken en slapen, kunnen er bewegende beelden voor je verschijnen. Omdat je niet geheel wakker bent ben je er niet op attent om een realiteitscontrole uit te voeren. Zo kunnen levende wezens niet door de lucht wandelen, en daaraan zou je kunnen herkennen dat het een droombeeld is. Maar je bent niet wakker genoeg om op deze reality check te komen. Soms toch overwint de wakende staat en probeer je het beeld met je ogen te volgen, maar dan verdwijnt het uit je blikveld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

vrijdag 30 oktober 2020 om 18:17
Ik heb exact dezelfde ervaring, maar dan op de trap.herfstappeltaart schreef: ↑30-10-2020 14:24Dit. Ik zag toen ik klein was Zwarte Piet boven het keukenraam. met zijn muts en pluim.Ik wist het absoluut zeker, zo sterk was mijn geloof in Zwarte Piet. Maar er was niks.
Neem het serieus maar maak er niet iets van wat het niet is.
Het zal vast m'n moeder zijn geweest, maar ik was ervan overtuigd, en eigenlijk nog steeds.
Zo werkt je hoofd, en zeker als je klein bent is magisch denken heel normaal.
Maak dat kind niet nog banger met die bovennatuurlijke flauwekul.

vrijdag 30 oktober 2020 om 20:25
Mijn zoontje heeft nacht angst gehad en dan kreeg je hem ook echt niet wakker.
Nu is het standaard elke nacht zo dat hij die tijd wakker wordt en net zo lang door schreeuwt totdat hij beneden is .
En voor de duidelijkheid ik geloof er zelf niet in,misschien ook omdat ik er geen ervaring in heb maar we hebben nu al zoveel dingen geprobeerd het laten huilen, het bij ons laten slapen.
Een osteopaat een verzwaringsdeken laten maken.
En hij zit met de spraak ontwikkeling dat dat niet helemaal goed gaat maar het is mijn kind en ik zal hem serieus daarin nemen.
Ik zou hem ook kunnen uitlachen en hem voor gek verklaren en het zo maken dat hij ons nooit meer iets durft te vertellen want het is toch niet waar.
En ik ga er niet in mee in de zin van ja mama ziet de meneer ook ik vroeg hem zwaai je dan terug?
Ik wist ook niet meteen het antwoord wat je op zoiets kunt verzinnen zo snel.
Ik ga eens kijken naar de tips waar ik wel iets mee kan dank jullie wel daarvoor.
En als dat betekent dat ik het als dit verhaal vaker voorbij komt in het spirituele gaan zoeken om hem te helpen dan wordt dat gedaan
Nu is het standaard elke nacht zo dat hij die tijd wakker wordt en net zo lang door schreeuwt totdat hij beneden is .
En voor de duidelijkheid ik geloof er zelf niet in,misschien ook omdat ik er geen ervaring in heb maar we hebben nu al zoveel dingen geprobeerd het laten huilen, het bij ons laten slapen.
En hij zit met de spraak ontwikkeling dat dat niet helemaal goed gaat maar het is mijn kind en ik zal hem serieus daarin nemen.
Ik zou hem ook kunnen uitlachen en hem voor gek verklaren en het zo maken dat hij ons nooit meer iets durft te vertellen want het is toch niet waar.
En ik ga er niet in mee in de zin van ja mama ziet de meneer ook ik vroeg hem zwaai je dan terug?
Ik ga eens kijken naar de tips waar ik wel iets mee kan dank jullie wel daarvoor.
En als dat betekent dat ik het als dit verhaal vaker voorbij komt in het spirituele gaan zoeken om hem te helpen dan wordt dat gedaan

vrijdag 30 oktober 2020 om 20:30
Fijn dat er tips zijn waar je 'wel' iets aan hebt. Wat betreft die nachtangs; ik bedoelde het goed. Heb overigens niemand gelezen hier die vond dat je jouw zoon moest uitlachen en niet serieus moest nemen, maar goed. Heel veel succes in ieder geval, hoop dat jullie zoon er snel vanaf is.Ano789 schreef: ↑30-10-2020 20:25Mijn zoontje heeft nacht angst gehad en dan kreeg je hem ook echt niet wakker.
En als dat betekent dat ik het als dit verhaal vaker voorbij komt in het spirituele gaan zoeken om hem te helpen dan wordt dat gedaan![]()

vrijdag 30 oktober 2020 om 21:07
Zoals ik eerder schreef denk ik ook niet dat het nachtangst is. Maar dat betekent niet dat je hem niet serieus kan nemen. Heb je hem gevraagd of hij had gedroomd? Waarom ging je er bijna direct van uit dat het om iets ‘geks’ gaat?Ano789 schreef: ↑30-10-2020 20:25Mijn zoontje heeft nacht angst gehad en dan kreeg je hem ook echt niet wakker.
En als dat betekent dat ik het als dit verhaal vaker voorbij komt in het spirituele gaan zoeken om hem te helpen dan wordt dat gedaan![]()
Maar goed, strooi vannacht wat zout en laat ons weten of dat heeft geholpen, nu je toch die kant op neigt. Sterkte
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)
vrijdag 30 oktober 2020 om 21:46
Zout inderdaad (een streep zout) alleen het nadeel is als ze al binnen zijn heeft zout geen nut. Ze kunnen dan ook niet weg.Doreia* schreef: ↑30-10-2020 14:52Strooi ter voorkoming in elk geval ook zout op de drempel. En als je kind het binnen ziet (zoals mijn zoon, die me meldde 2 mensen om de hoek van de deur te zien gluren) zeg dan binnen dat hij niet welkom is en weg moet gaan. En op een manier die duidelijk is en vertrouwen wekt richting je kind, dat daar echt naar geluisterd word. Maar over het algemeen is iemand gebieden te vertrekken voldoende.
To lastig want je weet natuurlijk niet wat het nu precies is. Ziet je kindje echt iets of niet.
Je zou je huis nog met salie branden kunnen zuiveren en zeggen dat je wilt dat ze vertrekken. En als het huis gezuiverd is dan zout voor de deuren en ramen. Zowieso voor de deuren waar je van buiten naar binnen stapt.
Blijf in jezelf geloven !