Kind ziet geest

30-10-2020 13:57 175 berichten
Mijn zoon van net 3 jaar oud slaapt al die tijd heel slecht.
Hij wordt standaard tussen 4 en 5 wakker en wilt dan ook niet meer bij ons liggen maar schreeuwt en huilt.om naar onder te kunnen gaan.
Nu kwam hij vanmorgen met het verhaal dat er een meneer is die bij het raam zwaait glas kapot maakt en iets met schroeven doet.
Hij had 1 keer een meisje bij zich maar die was wel lief.
Wij zijn zelf niet van het spirituele en ik heb er luchtig om gedaan mij hij vond de man eng en stout.
Wij snapten nooit waarom hij zo schreeuwt om onder te komen maar toen ik hem vroeg en wat doe jij dan zwaai je ook?
Zei hij nee papa en mama roepen ik onder.
Dan zou het wel iets verklaren waarom hij zo reageert.
Heeft er iemand hier ervaring mee of.met het huis te.laten reinigen?
We willen nu alles proberen zodat hij zich fijner voelt
kadanz schreef:
30-10-2020 14:00
Je zegt dat je niet van het spirituele bent maar je wil je huis wel laten ‘reinigen’?
Daar val ik ook over.

Hoezo reinigen TO? Kom je er niet met een emmertje sop?
Maar goed. Ja, hier dezelfde soort ervaring.
Steeds enorm gillen. Nu heeft mijn kind moeite met verbale communicatie dus voordat ik begreep wat hij bedoelde....
Na 2 jaar ongeveer kwam er uit dat hij een jongetje zag. Donker haar, blauwe trui. Voor een kind dat niet verbaal is nogal een verhaal. Hij vertelde oa dat dat jongetje vervelend was en dat hij daar wakker van werd.
Paar weken later kwam mijn moeder met oude krantenberichten. Er is brand geweest in dat huis, járen voordat ik er kwam wonen. Dat wist ik, er zat oa een nieuw dak op. Maar ik wist niet dat er een (italiaans) jongetje bij is omgekomen.
Tja.
Ik ben dus niet zweverig en dingen als reinigen :D doe ik wel met een stofdoek en stofzuiger.
Ik heb zoon wel verteld dat als jongetjes, in zijn dromen of niet, lastig waren dat hij moest roepen Ga Weg, ik wil slapen.

Dat heeft geholpen.

Moet wel zeggen dat mijn kind meer rare dingen heeft. Klagen over drukte op een kerkhof terwijl er niemand loopt bv.

Maar goed. Omdat hij diverse problematiek heeft kun je geen normale conversatie met hem hebben. Ik laat er het er dus bij.
Alle reacties Link kopieren
CellarDoor schreef:
30-10-2020 14:43
Op pagina één al een link geplaatst naar een artikel over het fenomeen van de enge man met de zwarte hoed. Wereldwijd zien mensen deze man. En er is een logische verklaring voor. Ik zou zeggen: lees het eens. Heeft te maken met ‘sleep paralysis’. Ik heb al mijn hele leven periodiek last van hele enge en hele ‘echte’ nachtmerries die hierdoor veroorzaakt worden. Deze nachtmerries worden trouwens ook wel ‘night terrors’ genoemd. Het heeft niets met geesten, demonen of monsters te maken.
Dit. Hier ook al heel mijn leven last van slaapverlammingen/ lucide dromen. De beleving lijkt paranormaal, maar is niet anders dan een neurologisch proces tussen de REM-slaap en het wakker zijn.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de zoon van TO hiermee kampt, maar ik zou de optie toch openlaten.
JackyBee schreef:
30-10-2020 14:25
Het verschijnsel heet nachtangst, en is perfect normaal op die leeftijd. Gaat vanzelf over.
Zelf rustig blijven en troosten, als hij dat wil.
Nou, perfect normaal...het komt vaker voor, geschat op die leeftijd bij 1 op de 15 tot 30 kinderen.
Nachtangst hoeft zeker niet vanzelf over te gaan. Mijn volwassen broer heeft het nog steeds. Meerdere keren per week. Is al als klein kind begonnen, dus dat heb ik van heel dichtbij meegemaakt.
Het zal ongetwijfeld per kind een beetje verschillend zijn, maar ik herken in de OP beslist geen nachtangst zoals ik getuige van ben geweest. Dat verliep echt heel anders, en van troosten was ook geen sprake, omdat hij op geen enkele manier wakker te krijgen was. Dat moest echt uit zichzelf gebeuren en wegebben. We konden hem hooguit proberen te behoeden voor zichzelf pijn doen.
Ano789 schreef:
30-10-2020 20:25
Mijn zoontje heeft nacht angst gehad en dan kreeg je hem ook echt niet wakker.
Nu is het standaard elke nacht zo dat hij die tijd wakker wordt en net zo lang door schreeuwt totdat hij beneden is .
En voor de duidelijkheid ik geloof er zelf niet in,misschien ook omdat ik er geen ervaring in heb maar we hebben nu al zoveel dingen geprobeerd het laten huilen, het bij ons laten slapen.
Een osteopaat een verzwaringsdeken laten maken.

En hij zit met de spraak ontwikkeling dat dat niet helemaal goed gaat maar het is mijn kind en ik zal hem serieus daarin nemen.
Ik zou hem ook kunnen uitlachen en hem voor gek verklaren en het zo maken dat hij ons nooit meer iets durft te vertellen want het is toch niet waar.
En ik ga er niet in mee in de zin van ja mama ziet de meneer ook ik vroeg hem zwaai je dan terug?
Ik wist ook niet meteen het antwoord wat je op zoiets kunt verzinnen zo snel.

Ik ga eens kijken naar de tips waar ik wel iets mee kan dank jullie wel daarvoor.
En als dat betekent dat ik het als dit verhaal vaker voorbij komt in het spirituele gaan zoeken om hem te helpen dan wordt dat gedaan😊
Goed zo!

Je kunt hier ook hulp bij zoeken. Mijn kind wilde ook niet slapen, niet alleen naar de wc etc. omdat er “iets” zat. Kind heeft veel bij mamma en pappa in bed geslapen die periode.

Ik heb er hulp bij gezocht en de ongewenste invloeden laten verwijderen. In de tussentijd ook verhuisd. Dus toen konden we weer opnieuw beginnen 😉.

Verhuizen lost niets op omdat als je kind er gevoelig voor is, dus ook in een ander huis waarnemingen zal gaan doen. Overigens groeien ze er wel over heen, kind slaapt nu opeens in het donker met de deur dicht, dat was jarenlang ondenkbaar.

Nachtangst is iets anders dan zijn ze niet echt wakker en kun je ze lastig gerust stellen. Ogen open maar toch niet wakker. Ook een hele rare ervaring overigens. De volgende dag weten ze er ook niets meer van.

Succes ermee! Je kunt me een bericht sturen als je wilt.
Wij hebben een zoutlamp voor de jongens gekocht. Staat sowieso snachts aan. Nagevraagd of dit effect heeft op negatieve entiteiten: Yes.

Daarnaast hebben wij salie gebrand en aangegeven dat deze man weg moest en naar het licht mocht gaan. Sindsdien geen last meer van. Deze man kwam mee uit het oude huis en had hele grote ogen zonder lichaam. Hij wilde schijnbaar graag gezien worden en wilde hulp. Maar zodra we last hebben van entiteiten gaan we aan de slag. Ik zou iemand inhuren die dit kan. Het kunnen soms zware entiteiten zijn die je niet even wegstuurt.
Oja en ik ben ook opgegroeid met deze 'last', maar in een christelijk gezin. Naarste wat er bestond! Oh het zal wel niks zijn. Je denkt het je in. Geesten bestaan niet, etc.
Als kind en ook één van mijn broers jarenlang doodsbang. Mijn ouders voelden en zagen niks. Ik zag ze volgens mij wel.. Ik voelde ze in ieder geval. Wat was het fijn geweest als ik hierbij werd geholpen. Alleen al zo'n lamp zou voor mij op dat moment voldoende geweest zijn.
Je kunt natuurlijk ook naar de huisarts en je doorlaten verwijzen naar een slaapcentrum en hem laten onderzoeken.

Er zijn verschillende aandoeningen waarvan dit een symptoom kan zijn, als het je zoon belemmerd zou ik dat laten onderzoeken.
Dat droom en werkelijkheid door elkaar lopen in bepaalde stadia van zowel slaap als ontwikkeling lijkt me onvoldoende reden voor het aannemen van het bestaan van geesten.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik vermoed dat je zoontje gewoon hele nare nachtmerries heeft. Zelf zou ik op dat tijdstip niet naar beneden gaan. Maar uitleggen dat het niet echt is, maar een hele enge droom. En dat hij veilig is bij jullie. Dus de enige keuze die hij van mij zou krijgen is: bij jullie verder slapen.

Ik lees hier spirituele tips, o.a. over het huis reinigen door bijvoorbeeld bepaalde kruiden te branden. En een zoutlampje aan te laten staan ‘s nachts. Daarover denk ik: baat het niet, dan schaadt het niet. Als jij het gevoel hebt dat je daarmee alles probeert om de nachtrust en het gevoel van veiligheid van je zoontje te verbeteren, vind ik dat een goede reden om het gewoon te proberen.

Zolang hij daarnaast maar jullie nabijheid heeft en weet dat hij veilig is bij jullie. En ik zou zelf even langs de huisarts gaan. Want het zou ook een vorm van bijvoorbeeld slaapverlamming kunnen zijn. Ik hoorde iemand over eigen ervaringen vertellen en dat is echt vreselijk eng. Ze droomde steeds dat er een duivels creatuur aan haar bed stond. En ze zat vast in die dromen. Kon zich niet bewegen of wakker worden. Echt naar.
Ikkuz schreef:
31-10-2020 09:36
Wij hebben een zoutlamp voor de jongens gekocht. Staat sowieso snachts aan. Nagevraagd of dit effect heeft op negatieve entiteiten: Yes.
Dat klopt.
(To volgens mij heeft de action deze ook op het moment.)
Blijf in jezelf geloven !
lolapaloeza schreef:
31-10-2020 09:45
Je kunt natuurlijk ook naar de huisarts en je doorlaten verwijzen naar een slaapcentrum en hem laten onderzoeken.

Er zijn verschillende aandoeningen waarvan dit een symptoom kan zijn, als het je zoon belemmerd zou ik dat laten onderzoeken.
Dat droom en werkelijkheid door elkaar lopen in bepaalde stadia van zowel slaap als ontwikkeling lijkt me onvoldoende reden voor het aannemen van het bestaan van geesten.
Eens. In de eerst plaats echt naar de huisarts gaan. Die andere dingen kunnen m.i. geen kwaad om in te zetten. Zolang hij ook maar medisch onderzocht wordt.
Hier ga je toch niet in mee bij een driejarige? Hoe geef je een kind een trauma zeg. Maak gewoon duidelijk dat er niemand is. Laat een nachtlampje aan en zorg dat je de angst verminderd.
05-2019 schreef:
31-10-2020 09:53
Dat klopt.
(To volgens mij heeft de action deze ook op het moment.)
Wat grappig dat de action deze zelfs verkoopt!
Ik heb hem ook voor mezelf gekocht. Zorgt ook voor ontspanning en geeft een warm uitstraling weer. Ik houd ervan!
S-Groot schreef:
30-10-2020 16:46
Als het angst is vind ik het raar dat hij niet bij jullie wil maar juist naar beneden, wat is er beneden (zoveel) veiliger dan? Of blijven jullie dan samen beneden, gezellig wakker en gaan eten/spelen/boekje lezen oid?
Of TV kijken?

Nee, naar beneden gaan zou ik echt nooit doen.
Lotus90 schreef:
31-10-2020 09:55
Eens. In de eerst plaats echt naar de huisarts gaan. Die andere dingen kunnen m.i. geen kwaad om in te zetten. Zolang hij ook maar medisch onderzocht wordt.
Waarom naar de huisarts als kind 1x vertelt dat er een man te zien is? Het is een redelijk veelvoorkomend verschijnsel tussen waak en slaap in.

Ons kind wilde ook nooit alleen en slaapt gewoon bij ons en probleem is opgelost.
night terror heet dat. Het zijn nachtmerries dit komt veel voor bij peuters. Even geruststellen en dan is het leed weer geleden.
Mevrouw75 schreef:
31-10-2020 09:58
Waarom naar de huisarts als kind 1x vertelt dat er een man te zien is? Het is een redelijk veelvoorkomend verschijnsel tussen waak en slaap in.

Ons kind wilde ook nooit alleen en slaapt gewoon bij ons en probleem is opgelost.
dit ja. Wordt er nou serieus geadviseerd om naar de huisarts te gaan? Geen wonder dat de zorg zo duur is
Mevrouw75 schreef:

Ik maak uit de OP op dat het kind al 3 jaar slecht slaapt?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
lolapaloeza schreef:
31-10-2020 10:02
Wat is slecht slapen? Ieder kind heeft zijn eigen patroon maar iedere ouder verwacht dat zijn kind de hele nacht door slaapt
lolapaloeza schreef:
Het wordt om 5 uur wakker en schreeuwt om ‘naar onder’ te gaan toch?

Mijn kind werd de eerste jaren ook huilend en schreeuwend wakker.
lolapaloeza schreef:
Doet die van mij al 14 jaar.
Mevrouw75 schreef:

Voor normale nachtmerries hoeft dat natuurlijk niet. Maar als het om slaapverlamming gaat, lijkt het mij wel erg zielig. Die kennis van mij kreeg iets van de huisarts, waardoor die slaapverlammingsverschijnselen weg gingen. Ik heb echt geen idee of dat voor kinderen ook bestaat. En als het opgelost is door kind bij de ouders te laten slapen, hoef je uiteraard niet de huisarts te bellen nee.
madamecannibale schreef:
31-10-2020 09:55
Hier ga je toch niet in mee bij een driejarige? Hoe geef je een kind een trauma zeg. Maak gewoon duidelijk dat er niemand is. Laat een nachtlampje aan en zorg dat je de angst verminderd.
En als het kind nou daarna wel iets blijft zien? Al is het een geest, nachtmerrie of slaapverschijnsel, dat maakt niet uit. Wel dat het kind serieus wordt genomen. Je ouders zijn je veilige haven. Ik kreeg ook te horen dat er niks was. Had ik dus totaal niks aan! Ik werd er alleen maar banger van. Hier ook met onze kinderen. Ik benoemde dat ik het weggestuurd had. Ze zagen nog steeds iets, omdat ze dit jarenlang hadden gezien. Waarschijnlijk was er niks meer, maar die angst creëerde nog steeds beelden. Doordat ik had aangekaart dat ze niet meer bang hoefden te zijn, vertelden ze hier niks meer over.

Gevolg was doodsbange kinderen die snachts (ondanks overal lichten aan) niet meer naar de wc durfden.

Sindsdien zoutlamp gekocht en aangegeven dat ze hun engelen voor bescherming mogen vragen. Het is maar net waar je in geloofd. Zij geloven hierin, dus dit pas ik toe. Geloven ze hier niet in of merk ik dat ze hier niks mee hebben, zoek ik naar andere oplossingen. Maar een kind niet serieus nemen en het bagitaliseren zal bijna nooit helpen in mijn ogen. Soms wel, maar niet altijd.
Ik denk dat je het kind zelf de keuze moet geven of het de occulte kant op wil. Dus niet voordat het volwassen is als ouder met salie gaan lopen zwaaien; je dringt je kind dan iets op dat het dan sowieso als waarheid ziet, want jij als ouder weet toch alles?
Fantasie van kinderen is grenzeloos, je hoeft dat niet te beperken maar je mag het wel kaderen. Zo geef je een kind houvast en context, waardoor het de wereld wellicht wat beter zal begrijpen.
Mevrouw75 schreef:
31-10-2020 10:06
Het wordt om 5 uur wakker en schreeuwt om ‘naar onder’ te gaan toch?

Mijn kind werd de eerste jaren ook huilend en schreeuwend wakker.
ja en later zijn ze dronken in onder aan het hamburgers bakken op dat tijdstip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven