Moet een man een vrouw thuisbrengen?

donderdag 29 oktober 2020 om 01:21

Hi,
Ik heb sinds 8 maanden een relatie met een jongen die eerst een goede vriend van me was. Hij is 22 en ik ben 25, hij is dus een stuk jonger!
Nu lopen we eigenlijk al een tijdje tegen een probleem aan en dat gaat een beetje om principe kwesties bij mij, wat waarschijnlijk botst met zijn nog jonge karakter.
Een van deze principes is dat ik gewend ben, en zo ben ik ook opgevoed, dat een man mij ‘s nachts thuisbrengt als ik bij hem ben geweest. En even voor de duidelijkheid: we wonen in een grote stad en het is 6 minuten met de scooter en dus ongeveer 10 minuutjes met de fiets. Hij vind dat ik dat gewoon zelf moet doen. En natuurlijk kan ik dat en dat is ook zo, maar hoe fijn is het als een man graag wilt dat je veilig bent en je even naar huis brengt? Daarbij speelt natuurlijk ook mee dat hij een scooter heeft en het dus zo weinig moeite kost... Ik wil er aan de ene kant niet om vragen want dan wordt het zo geforceerd, maar nu ik het een paar keer subtiel heb aangekaart en hij mij steeds door weer en wind midden in de nacht naar huis laat gaan terwijl hij op de bank blijft zitten merk ik toch dat het me blijft irriteren.
Wat vinden jullie? Mag ik dit verwachten of moet ik mijn eisen bijstellen en accepteren dat hij gewoon niet zo is?
                    Ik heb sinds 8 maanden een relatie met een jongen die eerst een goede vriend van me was. Hij is 22 en ik ben 25, hij is dus een stuk jonger!
Nu lopen we eigenlijk al een tijdje tegen een probleem aan en dat gaat een beetje om principe kwesties bij mij, wat waarschijnlijk botst met zijn nog jonge karakter.
Een van deze principes is dat ik gewend ben, en zo ben ik ook opgevoed, dat een man mij ‘s nachts thuisbrengt als ik bij hem ben geweest. En even voor de duidelijkheid: we wonen in een grote stad en het is 6 minuten met de scooter en dus ongeveer 10 minuutjes met de fiets. Hij vind dat ik dat gewoon zelf moet doen. En natuurlijk kan ik dat en dat is ook zo, maar hoe fijn is het als een man graag wilt dat je veilig bent en je even naar huis brengt? Daarbij speelt natuurlijk ook mee dat hij een scooter heeft en het dus zo weinig moeite kost... Ik wil er aan de ene kant niet om vragen want dan wordt het zo geforceerd, maar nu ik het een paar keer subtiel heb aangekaart en hij mij steeds door weer en wind midden in de nacht naar huis laat gaan terwijl hij op de bank blijft zitten merk ik toch dat het me blijft irriteren.
Wat vinden jullie? Mag ik dit verwachten of moet ik mijn eisen bijstellen en accepteren dat hij gewoon niet zo is?

woensdag 4 november 2020 om 11:00

woensdag 4 november 2020 om 11:11

Haha.captain_hindsight schreef: ↑04-11-2020 11:00Voorlopige conclusie van dit topic: afhankelijk van welke vrouw je thuis wil brengen omdat ze een vrouw is, loop je kans om of neergehoekt te worden of dat ze in katzwijm voor je voeten valt.
En als je niet thuisbrengt heb je kans dat je geen date 2 krijgt. En als je wel thuisbrengt ook.
Ik zou in eerste instantie gewoon uitgaan van de beste bedoelingen zolang de man die me thuis wil brengen maar accepteert dat ik daar geen behoefte aan heb. Blijft hij aandringen en/of vindt hij dat dat ‘nu eenmaal zo hoort’, dan komt er inderdaad geen 2e date.
                                    Wanna grow up to be
Be a debaser
                                                                                Be a debaser

woensdag 4 november 2020 om 11:18

En, niet onbelangrijk: vrouwen gaan dat niet gewoon zeggen, maar hebben wel een van die verwachtingencaptain_hindsight schreef: ↑04-11-2020 11:00Voorlopige conclusie van dit topic: afhankelijk van welke vrouw je thuis wil brengen omdat ze een vrouw is, loop je kans om of neergehoekt te worden of dat ze in katzwijm voor je voeten valt.
En als je niet thuisbrengt heb je kans dat je geen date 2 krijgt. En als je wel thuisbrengt ook.

woensdag 4 november 2020 om 18:39

Dat is ook niet fijn voor mannen. Die weten het ook niet meer wat ze moeten doen of laten.
Maar ik kan me dus niet voorstellen dat hoffelijkheid niet gewaardeerd wordt.
Vandaag ook weer. Ik wilde, met mijn handen vol werk (laptop, boeken, examens) het gebouw waar ik werk binnenlopen, achter een man die ook naar binnen ging. Hij liet de deur gewoon voor mijn snufferd dichtvallen.
Ik moest echt met mijn volle gewicht tegen die zware deur gaan hangen om erin te kunnen, mijn handen kon ik nauwelijks gebruiken. Dan denk ik echt "Gadsamme, wat een hork". Met vrouwen maak ik dat veel minder mee, omdat ze meer oog hebben voor wat een ander nodig heeft?
Of....omdat mannen zoiets niet meer durven, bang voor een snauw en een sneer?
Vandaag ook weer. Ik wilde, met mijn handen vol werk (laptop, boeken, examens) het gebouw waar ik werk binnenlopen, achter een man die ook naar binnen ging. Hij liet de deur gewoon voor mijn snufferd dichtvallen.
Ik moest echt met mijn volle gewicht tegen die zware deur gaan hangen om erin te kunnen, mijn handen kon ik nauwelijks gebruiken. Dan denk ik echt "Gadsamme, wat een hork". Met vrouwen maak ik dat veel minder mee, omdat ze meer oog hebben voor wat een ander nodig heeft?

woensdag 4 november 2020 om 19:13

Echt doorgeslagen dit. Alsof je vriend niet weet dat zij hm zelf open kan houden pfff.
Of die hork hierboven die de deur voor haar neus laat dichtvallen terwijl zij haar handem vol heeft. Ongelofelijk vind ik dat.
Kunnen we niet gewoon aardig en zorgzaam voor elkaar zijn?

woensdag 4 november 2020 om 19:23

Jij bent toch het zwakke geslacht?Thordïs schreef: ↑04-11-2020 10:44Ik kan me oprecht niet voorstellen dat dat een lekker gevoel geeft. Uiteraard geeft het een lekker gevoel als iemand z’n best voor je doet. Daar is niks mis mee. Maar als iemand me het gevoel geeft dat ik beschermd moet worden (waartegen in godsnaam) haak ik af.
Mannen die vinden dat vrouwen beschermd moeten worden (tegen andere mannen doorgaans) hebben een bepaald man/vrouwbeeld waar ik de kriebels van krijg.
Dat zegt ook vooral iets over henzelf. Dat is het soort man wat afhaakt omdat je zegt ‘ik heb al een man’ in plaats van omdat je nee zegt.
Die achten vrouwen niet in staat om voor zichzelf op te komen en als ze het doen nemen ze het niet serieus. Dat soort mannen kan ik niet als serieuze optie zien als partner. Zoals de waard is vertrouwt hij z’n gasten wat mij betreft.

woensdag 4 november 2020 om 19:28

Je hebt zelf een zwak geslacht

woensdag 4 november 2020 om 19:33

Maar even serieus: ik zit regelmatig ik situaties met agressie en narigheid. Ik kan dat prima oplossen. Het is mn werk.
Mijn man zit op kantoor. Maar dan zou hij alsnog mij moeten beschermen terwijl ik overdag betaald word en het zelf moeten doen? Vind ik gek.
Een politieagente of een kickbokster moet naar huis gebracht worden door het vriendje dat van vissen houdt en accountant is? Dat is toch vreemd. Of je je kunt redden of niet is niet afhankelijk van geslacht maar van persoon lijkt me.
En vrouwen zonder man, moeten die thuis blijven? Gaan we dan weer terug naar de tijd dat ofwel je vader ofwel je echtgenoot verantwoordelijk voor je was?

woensdag 4 november 2020 om 19:38

Waarom zie je het als beschermd worden? Ik kan mijn mannetje wel staan en toch geeft het mij een goed gevoel als een man je thuis brengt of naar trein/bus. Het geeft mij het gevoel van geven om elkaar. Dat vind ik heel belangrijk.Thordïs schreef: ↑04-11-2020 10:44Ik kan me oprecht niet voorstellen dat dat een lekker gevoel geeft. Uiteraard geeft het een lekker gevoel als iemand z’n best voor je doet. Daar is niks mis mee. Maar als iemand me het gevoel geeft dat ik beschermd moet worden (waartegen in godsnaam) haak ik af.
Mannen die vinden dat vrouwen beschermd moeten worden (tegen andere mannen doorgaans) hebben een bepaald man/vrouwbeeld waar ik de kriebels van krijg.
Dat zegt ook vooral iets over henzelf. Dat is het soort man wat afhaakt omdat je zegt ‘ik heb al een man’ in plaats van omdat je nee zegt.
Die achten vrouwen niet in staat om voor zichzelf op te komen en als ze het doen nemen ze het niet serieus. Dat soort mannen kan ik niet als serieuze optie zien als partner. Zoals de waard is vertrouwt hij z’n gasten wat mij betreft.

woensdag 4 november 2020 om 19:41

Als het om de gezelligheid gaat, prima. Als je zo knetterverliefd bent dat thuisbrengen betekent dat je 10 minuten meer samen hebt en je dat dus doet, logisch.lindaatje1900 schreef: ↑04-11-2020 19:38Waarom zie je het als beschermd worden? Ik kan mijn mannetje wel staan en toch geeft het mij een goed gevoel als een man je thuis brengt of naar trein/bus. Het geeft mij het gevoel van geven om elkaar. Dat vind ik heel belangrijk.
Als het gaat om ‘een vrouw moet niet alleen over straat’ dan is dat een ander verhaal.
Mijn man en ik brengen en halen elkaar ook heus wel eens. Als ik een etentje heb en ik wil graag een wijntje drinken en dus niet autorijden bijvoorbeeld. Dan wil hij me heus ophalen. Andersom net zo. Maar over en weer dus.
Als het gaat om geven om elkaar en zorgen voor elkaar, breng jij je vriend dan ook thuis?

woensdag 4 november 2020 om 20:00

Als hij mij thuis brengt breng ik hem niet thuis, nee.Thordïs schreef: ↑04-11-2020 19:41Als het om de gezelligheid gaat, prima. Als je zo knetterverliefd bent dat thuisbrengen betekent dat je 10 minuten meer samen hebt en je dat dus doet, logisch.
Als het gaat om ‘een vrouw moet niet alleen over straat’ dan is dat een ander verhaal.
Mijn man en ik brengen en halen elkaar ook heus wel eens. Als ik een etentje heb en ik wil graag een wijntje drinken en dus niet autorijden bijvoorbeeld. Dan wil hij me heus ophalen. Andersom net zo. Maar over en weer dus.
Als het gaat om geven om elkaar en zorgen voor elkaar, breng jij je vriend dan ook thuis?
Maar serieus. Ik zou niet willen dat hij alleen door stukken fietst waar regelmatig iets gebeurt, nee.

woensdag 4 november 2020 om 20:47

Het "gevaar"-argument was al weerlegd op pagina 5. Nu nog het "geven om" / "zorgzaamheid": breng jij ook je man even thuis met de fiets als hij bij jou is geweest?lindaatje1900 schreef: ↑04-11-2020 20:00Als hij mij thuis brengt breng ik hem niet thuis, nee.![]()
Maar serieus. Ik zou niet willen dat hij alleen door stukken fietst waar regelmatig iets gebeurt, nee.
                                    anoniem_658ddd2dacf57 wijzigde dit bericht op 04-11-2020 21:05

Reden: typo

Reden: typo
  0.25% gewijzigd

woensdag 4 november 2020 om 20:57

Net als ik

woensdag 4 november 2020 om 21:03

Dit is inderdaad niet netjes, maar heeft toch niets te maken met hoffelijkheid M/V te maken?Cecilie schreef: ↑04-11-2020 18:39Dat is ook niet fijn voor mannen. Die weten het ook niet meer wat ze moeten doen of laten.
                                    Wanna grow up to be
Be a debaser
                                                                                Be a debaser

woensdag 4 november 2020 om 21:04

Maar breng jij hem dan wel thuis?lindaatje1900 schreef: ↑04-11-2020 20:00Als hij mij thuis brengt breng ik hem niet thuis, nee.![]()
                                    Wanna grow up to be
Be a debaser
                                                                                Be a debaser

woensdag 4 november 2020 om 22:46

Ik heb pagina 5 niet gelezen.
Nee, want dan zou ik op de fiets alleen terug moeten en blijven we de hele nacht op en neer fietsen.
Als hij bij mij kwam dan altijd met de auto.
Als ik of hij op stap ga dan hebben we het daar wel over. Ligt eraan waar en hoe maar het komt voor dat ik wegbreng/ophaal.
Dat is bij ons normaal.

donderdag 5 november 2020 om 08:17

Bij dit soort reacties ("dat hoort zo") ontbreekt natuurlijk het argument.
Mijn moeder zij dat vroeger bijvoorbeeld als er bezoek kwam en ik dan vroeg waarom ik dan nette kleren aan moest: "dat hoort zo". Het is het standaard-antwoord als je doet wat een ander doet zonder eigenlijk te weten waarom.
Verder is de reactie natuurlijk een jij-bak van jewelste:
"waarom fiets je niet gewoon zelf?"
"Ja jij hebt een zwak karakter"
Ehm... we hadden het over jou.
Toch rijst bij mij wel een vraag aan iedereen die reageert met varianten van "dat hoort, anders ben je geen echte vent" (o.a. Peertjes, Lotus, Juliadenders, Roodkapje, Daveotion) :
Wat hoor je als vrouw te doen voor een man (wat hij andersom niet hoeft te doen) want anders ben je geen echt wijf?