Raamvisite ideeën

06-11-2020 16:43 117 berichten
In december krijgen wij hopelijk een baby. Om verschillende redenen zoals in een risicogroep vallen, een keizersnee is een zware operatie en geen controle hebben over of bezoek zich wat aantrekt van de coronamaatregelen, kiezen wij voor raambezoek ipv kraambezoek.

En omdat er vast al velen voor ons zijn gegaan ben ik op zoek naar tips en leuke ideeën om het raambezoek zo geslaagd mogelijk te maken :)

Dit is geen discussietopic over Corona en/of de overheid.
Alle reacties Link kopieren
Hier pas bevallen. Alleen onze ouders, broer en zus en beste vrienden zijn langs geweest. Bij de rest komt het niet eens in ze op om langs te komen of om te vragen om langs te komen. Dus dat kan ook nog :)
Mijn schoonzus wil trouwens heel graag op raamvisite komen. Ze begon er zelf over.
Familie woont ook heel dichtbij, dat scheelt wel natuurlijk.
Ze hoeven niet lang te rijden om even een glimp op te vangen. En bij vriendinnen zou ik het zelf ook met plezier doen, nog niet meegemaakt.
MollyMalone schreef:
06-11-2020 17:06
Sorry TO, maar ik zou ook passen. Te koud en te ongezellig om moeite voor te doen. Ik zou liever online naar je baby zwaaien en het volkomen begrijpen dat het nog een tijdje duurt voordat ik het wondertje in levenden lijve kan aanschouwen.

Heb je ook een leuke link of idee?

Wie niet wil, die komt niet. Wie het net zo leuk vindt als wij zit straks in onze achtertuin.
Als ik redelijk in de buurt woon, zeg max een half uur ofzo, dan zou ik het wel leuk vinden om op die manier even langs te gaan.
Is er nog de optie om bv een vuurkorf neer te zetten buiten, dat is net wat knusser? Kunnen mensen een marsmellow roosteren en bestrooien met muisjes ofzo😉 geen concrete ideeen hoe je dit verder in kunt vullen maar stukken leuker dan videobellen (dat doe ik al genoeg). Succes met de laatste loodjes en iets bedenken.
_melon schreef:
06-11-2020 17:09
Mijn schoonzus wil trouwens heel graag op raamvisite komen. Ze begon er zelf over.
Familie woont ook heel dichtbij, dat scheelt wel natuurlijk.
Ze hoeven niet lang te rijden om even een glimp op te vangen. En bij vriendinnen zou ik het zelf ook met plezier doen, nog niet meegemaakt.

Bij ons is raamvisite ook een gewone optie geworden voor mensen :)
Adelaar81 schreef:
06-11-2020 17:14
Als ik redelijk in de buurt woon, zeg max een half uur ofzo, dan zou ik het wel leuk vinden om op die manier even langs te gaan.
Is er nog de optie om bv een vuurkorf neer te zetten buiten, dat is net wat knusser? Kunnen mensen een marsmellow roosteren en bestrooien met muisjes ofzo😉 geen concrete ideeen hoe je dit verder in kunt vullen maar stukken leuker dan videobellen (dat doe ik al genoeg). Succes met de laatste loodjes en iets bedenken.

:idee: Ik hou niet van vuurkorven maar we hebben wel een Cobb (bbq zonder rook die je kan oppakken) die we vaker neerzetten op feestjes voor marshmallows. Juist ook om kinderen bezig te houden. En laten we nou nog iets zoeken om de kinderen bezig te houden :high5: Kan alleen niet in de partytent.
Chantilly21_2 schreef:
06-11-2020 16:59
De raamvisites die ik zelf heb meegemaakt waren niet zo spannend.

Een statafel/tuintafel met stoelen, wat koffie/thee en beschuit met muisjes of een krentewegge ( gebruik hier) met muisjes.

Ik vind het zelf wat persoonlijk om voor het raam te staan, dan in te bellen, maar ik zit dan ook alleen maar te videobellen via teams voor mijn werk. Ben juist even blij als dat even niet hoeft.
Borrels via teams vond ik tot nog toe het allemaal net niet, maar dat zal een persoonlijke voorkeur zijn. Nog geen online kraamborrels meegemaakt, misschien ga ik dan wel overstag ;-)

Maar de raamvisites die ik heb gehad, waren wel visites in het voorjaar en op fietsafstand. In de winter is buiten zitten wel iets anders, al zou ik dan nog komen ( vriendinnen, familie) dan maar wat dikker aankleden en bedenken dat we in een uitzonderlijke situatie zitten.

Helemaal herkenbaar. Mijn man zit ook de hele dag te Teamen. Een statafel is misschien zo slecht nog niet. Lekker zitten is fijn maar zal het dat ook in de koude winter zijn..
Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden. Wij hebben het 1x gedaan op verzoek van overgrootouders in Maart. Vond het net aapjes kijken en kreeg er een verschrikkelijk naar gevoel van. Eens en nooit weer.

Dan liever geen bezoek.

Een leuke kraamtijd mbt gezellig bezoek etc vond ik onmogelijk.

En toen hrt allemaal wat soepeler was, dacht niemand er nog aan (wat ik ook snap want hoe belangrijk is het kind van een ander).

Geen tips dus.
jantientje1 wijzigde dit bericht op 06-11-2020 17:25
20.00% gewijzigd
eva-luna schreef:
06-11-2020 16:56
Zo ‘positief’ als je het hier brengt, zal het voor veel anderen ook zijn. :)

:heart:
Mensen wat verder weg die nu een baby krijgen sturen we trouwens allemaal wat leuks op via de post.

Wij hebben zelf met dochter ook leuke cadeautjes in de brievenbus gehad en dat vond ik zo attent. Toen was er niet eens Corona.
Het lijkt me best veel gedoe, zo'n tent met hapjes en drankjes. Weet je zeker dat je zin hebt om dat allemaal te faciliteren net nadat je een kind gebaard hebt?
DaSilva86 schreef:
06-11-2020 17:19
:idee: Ik hou niet van vuurkorven maar we hebben wel een Cobb (bbq zonder rook die je kan oppakken) die we vaker neerzetten op feestjes voor marshmallows. Juist ook om kinderen bezig te houden. En laten we nou nog iets zoeken om de kinderen bezig te houden :high5: Kan alleen niet in de partytent.

Raam- of krijtstiften zodat je samen boter/kaas/eieren op het raam kan spelen? Of een tekening op het raam laten maken.

Hier trouwens ook veel positieve reacties op de geboortekoekjes gehad, dus wat mij betreft ook een aanrader.

Ik kom overigens met liefde op raambezoek. Ook als het wat verder rijden is, dus er zijn ook mensen die het wel leuk vinden ;-)
To pas op met heaters en dat soort dingen.
De veiligheid moet echt voorop staan en het lijkt me niet de bedoeling dat iemand die tent steeds in de gaten moet houden...
Wij staan op het punt om een baby te verwelkomen in de familie. Als ze dit bedenken kom ik echt niet. Dan liever videobellen en veel foto’s sturen.
Geen kraamvisite maar wel heel voorzichtig. Als er mensen zijn die graag persoonlijk langs komen, binnen dus. Dan moeten ze in "quarantaine" :) Je hoeft niet langs te komen namelijk al is het wel heel gezellig. Digitaal is ook gezellig.
In mijn omgeving vind niemand het raar eigenlijk. Van de zomer was makkelijker. Lekker buiten, je kan bij mij buitenom de tuin in. En ruimte genoeg om afstand te houden al is de tuin klein.
Vrienden bellen me, hoi, ben al een tijdje contactloos is het goed als ik kom eten. Of drankje doen oid.
Echt geen probleem. Voor mijn zoons verjaardag hebben dus diverse mensen het er voor over gehad om contactloos te zijn.
Ik koos er voor om geen contact te hebben met de buitenwereld omdat mijn moeder heel ziek was. En ik wilde met haar gewoon contact kunnen hebben. Ook omdat ze soms geholpen moest worden.
Dat begreep iedereen eigenlijk heel goed.
drominique schreef:
06-11-2020 17:52
To pas op met heaters en dat soort dingen.
De veiligheid moet echt voorop staan en het lijkt me niet de bedoeling dat iemand die tent steeds in de gaten moet houden...

De heater is samen met de tent gekocht en er voor gemaakt. Maar wel bedankt voor je tip :)
Ik vraag me af hoe zo'n visite in z'n werk gaat. Is het mogelijk fatsoenlijk te communiceren door het raam? Een open raam of schuifpui is natuurlijk koud voor de baby. Of gaat een van jullie buiten bij het bezoek staan?
En je hebt het over hapjes en vermaak voor de kinderen. Zit het bezoek dan niet meer gezellig samen buiten te keuvelen ipv met jullie?

Ik vind het idee niet persé gek maar denk dat het in de lente of zomer een stuk beter uitvoerbaar is.
strings-attached schreef:
06-11-2020 17:54
Geen kraamvisite maar wel heel voorzichtig. Als er mensen zijn die graag persoonlijk langs komen, binnen dus. Dan moeten ze in "quarantaine" :) Je hoeft niet langs te komen namelijk al is het wel heel gezellig. Digitaal is ook gezellig.
In mijn omgeving vind niemand het raar eigenlijk. Van de zomer was makkelijker. Lekker buiten, je kan bij mij buitenom de tuin in. En ruimte genoeg om afstand te houden al is de tuin klein.
Vrienden bellen me, hoi, ben al een tijdje contactloos is het goed als ik kom eten. Of drankje doen oid.
Echt geen probleem. Voor mijn zoons verjaardag hebben dus diverse mensen het er voor over gehad om contactloos te zijn.
Ik koos er voor om geen contact te hebben met de buitenwereld omdat mijn moeder heel ziek was. En ik wilde met haar gewoon contact kunnen hebben. Ook omdat ze soms geholpen moest worden.
Dat begreep iedereen eigenlijk heel goed.

Wat fijn zulke mensen om jullie heen. Bij ons gaat de één gewoon nog op wintersport, de ander zat in de zomer doodleuk met gezin in rood gebied en ging bij thuiskomst niet contactloos en er zijn meerdere feestneuzen die het niet zo nauw nemen. Dus we zullen zelf grenzen stellen.
Jezus, stuur die mensen gewoon een foto van je boreling en ga voor de rest lekker thuis cocoonen. Zo vreselijk interessant is zo'n baby nou ook weer niet hoor, voor anderen.
DaSilva86 schreef:
06-11-2020 17:23
:heart:
Je begrijpt aanhalingstekens? :lol:
Lady*Voldemort schreef:
06-11-2020 18:09
Jezus, stuur die mensen gewoon een foto van je boreling en ga voor de rest lekker thuis cocoonen. Zo vreselijk interessant is zo'n baby nou ook weer niet hoor, voor anderen.
Halleluja!
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano schreef:
06-11-2020 18:13
Halleluja!
Nou dit zeg! Wat een ellende, de naam alleen al "raamvisite" jolly jolly hoor.
Ik had ook geboortedonuts en geboorte chocolade flikken. Meer uit luiheid/gemak ;)

Wij hebben wel kraamvisite gedaan in corona maar snap je wel! Denk zeker dat goede vrienden/familie voor t raam zouden komen staan. En voor hun is t ook een uitje toch in deze gekke tijd met gluhwein/chocomel voor t raam staan, lijkt mij wel leuk hoor!

En wij hadden trouwens niks op geboortekaartje over langskomen en niemand heeft ook iets gevraagd. Wij hebben een aantal mensen gevraagd. Heerlijk rustig!
Ik zou t niet doen, eerder via zoom e.a wat organiseren. Als mensen verkouden worden van het buiten zitten moeten ze zich ook laten testen hé. Dit zou voor mij een reden zijn om niet te gaan.

Hetisniewaarzeg
DaSilva86 schreef:
06-11-2020 17:12
Heb je ook een leuke link of idee?

Wie niet wil, die komt niet. Wie het net zo leuk vindt als wij zit straks in onze achtertuin.
Leuk ja. Jij hoeft niet in januari in iemands achtertuin te blauwbekken. Jij zit lekker binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven