Raamvisite ideeën

06-11-2020 16:43 117 berichten
In december krijgen wij hopelijk een baby. Om verschillende redenen zoals in een risicogroep vallen, een keizersnee is een zware operatie en geen controle hebben over of bezoek zich wat aantrekt van de coronamaatregelen, kiezen wij voor raambezoek ipv kraambezoek.

En omdat er vast al velen voor ons zijn gegaan ben ik op zoek naar tips en leuke ideeën om het raambezoek zo geslaagd mogelijk te maken :)

Dit is geen discussietopic over Corona en/of de overheid.
Lady*Voldemort schreef:
06-11-2020 18:09
Jezus, stuur die mensen gewoon een foto van je boreling en ga voor de rest lekker thuis cocoonen. Zo vreselijk interessant is zo'n baby nou ook weer niet hoor, voor anderen.
Inderdaad. Of even FaceTimen dan, allebei lekker vanuit je warme woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
Je wil dit niet organiseren wanneer je net bevallen bent, dan heb je geen puf. Te veel gedoe dit. Doe even videobellen, vele malen makkelijker.
Je hebt het over een schuifpui? Er bestaan raamstiften, misschien kan iedereen een leuke groet of wens voor de baby opschrijven of iets leuks tekenen. Zo ontstaat er in de loop van de tijd een steeds kleurrijker en vrolijker geheel en na afloop maak je mooie foto’s en was je het er weer af.
Wij zien af van raambezoek (over 2 dagen uitgerekend). Ik vind het ongezellig en ook gewoon te koud voor de gasten. En ik begrijp ook van vriendinnen die bevallen zijn dat je de eerste dagen/weken ook echt niet veel mensen wil zien. Bovendien heb ik het zelf meegemaakt aan het begin van dit jaar. Was niet eens koud, maar we stonden een beetje aapjes te kijken. Je kan niet even een praatje houden, echt goed zie je het kleintje ook niet. Ik vond videobellen juist veel leuker omdat dat veel dichterbij was en ik ook gewoon een goed gesprek kon voeren met de ouders.
Ouders en mijn oma komen hier wel op bezoek binnen. Handen ontsmetten, mondkapje op etc. En deze mensen werken ook allemaal vanuit huis en zien niemand. Verdere familie en vrienden zien de kleine wel als ze wat groter is.
Even er vanuitgaande dat het leven straks weer makkelijker wordt....met het virus.

Vanwege complicaties hebben we kraamvisite tussen de 6 en 12 maanden na de geboorte gehad. Meeste gaven aan dat dit veel leuker was. Ze konden wat langer blijven zonder een ongemakkelijk gevoel. En de interactie met kind was er ook veel meer.
Lady*Voldemort schreef:
Jezus, stuur die mensen gewoon een foto van je boreling en ga voor de rest lekker thuis cocoonen. Zo vreselijk interessant is zo'n baby nou ook weer niet hoor, voor anderen.
Dit. Hoe leuk en lief ik pasgeboren baby’s ook vind, ik ga niet achter een raam staan koekeloeren alsof ik het nieuwe aapje in de Apenheul kom bezoeken. Daar is toch geen reet aan? 20 seconde kijken en dan? Praten kan niet. Nee dankjewel
Lady*Voldemort schreef:
Dat vind jij. Vonden ze dat van jouw kind ook.?
DaSilva86 schreef:
06-11-2020 17:19
:idee: Ik hou niet van vuurkorven maar we hebben wel een Cobb (bbq zonder rook die je kan oppakken) die we vaker neerzetten op feestjes voor marshmallows. Juist ook om kinderen bezig te houden. En laten we nou nog iets zoeken om de kinderen bezig te houden :high5: Kan alleen niet in de partytent.
Poehh ik denk dat je jezelf te moeilijk maakt. Die energie heb je straks niet. Jij mag 6 weken bijna niets en man rent zich een slag in de rondte. Keep it simple
Als ik buiten in de kou in een partytent zou moeten zitten dan zou ik daarvoor bedanken. Dan maar een videobelletje, of wachten totdat deze heisa voorbij is. Ook als dat nog twee jaar duurt. ;-D
strings-attached schreef:
06-11-2020 18:51
Ja natuurlijk vonden ze dat.
Wat een geneuzel zeg.
Op het moment zien wij bijna niemand behalve de buren, ouders op school en de caissières. Zo’n kraamvisite zou voor ons echt een uitje zijn😂. En als het koud is, dan ben je na een half uurtje toch weer weg. Ik zou het gewoon doen!
PietjeBello schreef:
06-11-2020 18:49
Praten kan niet. Nee dankjewel
Het is een schuifpui, die kan toch op een kiertje. En dan baby na het koekeloeren snel op een warm plekje leggen. Of even bellen op de luidspreker, dan kun je elkaar toch ook verstaan?
Ik zeg glühwein. Zeer veel glühwein, zou ik zeggen.

Wij zijn ook op raambezoek geweest bij ons nieuwe nichtje, 1.5 uur rijden en het was een drama. Uren rijden, geen toilet, koude koffie en stukje crematiecake. Nee, wij doen het niet nog eens. Videobellen was beter geweest.
nursy schreef:
06-11-2020 19:01

Wij zijn ook op raambezoek geweest bij ons nieuwe nichtje, 1.5 uur rijden en het was een drama. Uren rijden, geen toilet, koude koffie en stukje crematiecake. Nee, wij doen het niet nog eens. Videobellen was beter geweest.
:rofl: Klinkt als een heerlijk raam bezoek.
Eames6 schreef:
Het is een schuifpui, die kan toch op een kiertje. En dan baby na het koekeloeren snel op een warm plekje leggen. Of even bellen op de luidspreker, dan kun je elkaar toch ook verstaan?
Ja, baby lekker op de tocht.
nursy schreef:

Ik zou gewoon tegen de schuur pissen.
nursy schreef:

Nichtje als in de zin van kindje van je (schoon) zus of broer? Dan zou ik zeker wel gaan! Gewoon omdat die erg dierbaar zijn voor ons.
DaSilva86 schreef:
06-11-2020 16:43
TO trapt af :) Wij hebben een tuin met poort aan de zijkant van het huis en ik zat er aan te denken om bij de schuifpui aan de achterkant een dichte partytent met stoelen neer te zetten. Zo zit het raambezoek beschermt. Ik heb een terraswarmer voor wat warmte. Ook zat ik te denken aan een tafeltje met warm drinken in thermoskannen en geboortegeschenkjes zoals in België ipv beschuit met muisjes.
We willen wel met elk bezoek een afspraak maken zodat er niet plots iemand in de tuin staat.
Zo belangrijk is je baby voor de meeste mensen niet. Laat je naasten gewoon per 2 binnen en de baby niet aanraken.
De rest komt over een paar maanden wel.
watdachtjehiervan schreef:
06-11-2020 19:07
Nichtje als in de zin van kindje van je (schoon) zus of broer? Dan zou ik zeker wel gaan! Gewoon omdat die erg dierbaar zijn voor ons.
Maar dan wacht je toch juist niet tot de raamborrel? Bij (schoon)broer/zus zou ik direct op de stoep staan dan wel via what’s app, skype of wat dan ook baby met ouders gezien hebben.
Niet minder dierbaar voor ons,maar 1.5 uur heen en 1.5 uur terug om voor het raam te gaan staan, max 30 minuten want baby en mama wilde slapen (wat ik zeer goed begrijp) en koffie in plastic bekers (in maart dacht men dat je overal Corona van kon krijgen dus toilet kon niet (uiteindelijk naar benzinestation moeten gaan). Allemaal geen drama maar waardevol was het zeker niet. Videobellen was echt voor iedereen beter geweest dat vinden zwager en zus ook achteraf.
Susan schreef:
06-11-2020 16:56
Ik kan niet echt veel meer leuks bedenken dan een statafel met thermosflessen thee/warme chocolademelk buiten zetten en iets lekkers erbij. Misschien kun je iets anders doen dan beschuit met muisjes, bij Dunkin' Donuts kun je bijvoorbeeld geboortedonuts bestellen.
Zoveel moeite voor 2 bezoekers? Je mag geen blokjesvisite doen en meer dan 2 zijn ook niet toegestaan dus waarom al die moeite doen? Ik zou de opa's en oma's met mondkapje 's avonds als de kraam weg is en niemand heeft klachten op anderhalve meter binnen laten om de baby te laten zien en alle andere visite lekker laten voor wat het is. Wel zo rustig. En videobellen will do.

En donuts en thermosflessen en een tent en weet ik wat regelen terwijl je man 3 nachten niet heeft geslapen en jouw hechtingen tot aan je kin zitten lijkt me ook geen feestje. Voor jullie niet en voor de genodigden evenmin. Staan blauwbekken voor een baby die je niet eens mag zien. Uur heen en uur terug om tien minuten in een tuin te mogen zitten. Joh ik zou het laten. Eerst maar eens even bijkomen die kraamweek en dan eens kijken wat de cijfers doen en dan beslissen hoe en wanneer en met wie je iets wil. Maar dit plan is behalve gewoon onverstandig qua besmettingen (drinken, naast elkaar staan, wellicht schuiven op 2 vierkante meter door de regen, misschien nog even plassen voor de lange terugreis)

Los daar nog van mag er in de kraamweek van het kraamcentrum helemaal geen visite komen. Ook niet in de tuin. Dus ja.

Maar lieve schat het komt echt goed. Probeer lekker te cocoonen en te hechten. Zie er het positieve van. Die stinkende schoorsteen van een oudtante die met haar grijpgrage handen maar wat graag je newborn likjes slagroom geeft hoef je uit beleefdheid nu ook niet binnen te laten. Win-win.

XXX
strings-attached schreef:
06-11-2020 18:51
Natuurlijk. Heb jij die illusie wel?
Gaat dit topic om de visite van directe familie als broer en zus en ma en pa? Volgens mij niet.
eva-luna schreef:
06-11-2020 19:10
Maar dan wacht je toch juist niet tot de raamborrel? Bij (schoon)broer/zus zou ik direct op de stoep staan dan wel via what’s app, skype of wat dan ook baby met ouders gezien hebben.
Wow echt? Dat vinden echt de meeste pasbevallen ouders echt helemaal niet leuk dat weet je?
Los daar nog van mag dit nu met corona niet. Als de kraamzorg er is mag er geen bezoek komen.
eva-luna schreef:
06-11-2020 19:10
Dat bepaal jij wel even?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven