Geheimen in een relatie
woensdag 11 november 2020 om 23:42
Hallo allemaal,
Ik vroeg me af wat anderen vinden van het hebben van geheimen in een relatie. Moet dat kunnen of vertel je alles? Ik zit nu heel erg in dubio of ik overdrijf in mijn geval of niet. Ik zal het even toelichten. Ik heb een relatie van ruim 2 jaar (niet samenwonend) en ik dacht dat we alles met elkaar delen. Vandaag echter bleek dat mijn vriend in een week tijd 1700 euro heeft uitgegeven, en toen ik vroeg wat hij dan met het geld gedaan had zei hij dat hij me dat niet wilde vertellen. Ik was helemaal verbaasd en werd ook boos. Ik vind dat je zoiets aan elkaar vertelt in een relatie. Hij vond van niet en hij vroeg ook niet waar ik mijn geld aan uit gaf. En hij vond het mijn probleem en niet het zijne. Ik ben er helemaal boos van en denk dan zoiets deel je toch met elkaar en als hij het niet wil vertellen, heeft hij schijnbaar een geheim voor mij. Toen ik het aan een vriend vertelde, zei hij: "moet kunnen, ik zou er geen punt van maken." Overdrijf ik?
Ik vroeg me af wat anderen vinden van het hebben van geheimen in een relatie. Moet dat kunnen of vertel je alles? Ik zit nu heel erg in dubio of ik overdrijf in mijn geval of niet. Ik zal het even toelichten. Ik heb een relatie van ruim 2 jaar (niet samenwonend) en ik dacht dat we alles met elkaar delen. Vandaag echter bleek dat mijn vriend in een week tijd 1700 euro heeft uitgegeven, en toen ik vroeg wat hij dan met het geld gedaan had zei hij dat hij me dat niet wilde vertellen. Ik was helemaal verbaasd en werd ook boos. Ik vind dat je zoiets aan elkaar vertelt in een relatie. Hij vond van niet en hij vroeg ook niet waar ik mijn geld aan uit gaf. En hij vond het mijn probleem en niet het zijne. Ik ben er helemaal boos van en denk dan zoiets deel je toch met elkaar en als hij het niet wil vertellen, heeft hij schijnbaar een geheim voor mij. Toen ik het aan een vriend vertelde, zei hij: "moet kunnen, ik zou er geen punt van maken." Overdrijf ik?
donderdag 12 november 2020 om 06:43
Je woont niet samen, waarom moet hij verantwoording afleggen hoe hij zijn geld uitgeeft?
Kijk is hij gokverslaafd of tig keer naar de hoeren geweest zou ik t ook willen weten, maar heeft hij bijvoorbeeld onderdelen gekocht voor een klus auto , zou ik daar nou weer niet van wakker liggen. Er vanuit gaande dat hij zich niet diep in de schulden steekt om t uit te kunnen geven, maar zelfs dat is eigen verantwoordelijkheid.
Kijk is hij gokverslaafd of tig keer naar de hoeren geweest zou ik t ook willen weten, maar heeft hij bijvoorbeeld onderdelen gekocht voor een klus auto , zou ik daar nou weer niet van wakker liggen. Er vanuit gaande dat hij zich niet diep in de schulden steekt om t uit te kunnen geven, maar zelfs dat is eigen verantwoordelijkheid.
donderdag 12 november 2020 om 06:44
Als “wij” jou gelijk geven, wat dan?
Als “wij” jouw vriend gelijk geven, wat dan?
Als de uitslag 50-50 wordt, wat dan?
Uiteindelijk gaat het erom wat jij vindt, en hoe jij vindt dat het in jouw relatie moet gaan.
Ik ben benieuwd hoe bleek dat hij 1700 euro heeft uitgegeven in 1 week.
Ik zou het niet geheim houden in een relatie, behalve als iemand vindt dat hij of zij recht zou hebben om het te weten. No way dat ik het dan ging zeggen.
Als “wij” jouw vriend gelijk geven, wat dan?
Als de uitslag 50-50 wordt, wat dan?
Uiteindelijk gaat het erom wat jij vindt, en hoe jij vindt dat het in jouw relatie moet gaan.
Ik ben benieuwd hoe bleek dat hij 1700 euro heeft uitgegeven in 1 week.
Ik zou het niet geheim houden in een relatie, behalve als iemand vindt dat hij of zij recht zou hebben om het te weten. No way dat ik het dan ging zeggen.
donderdag 12 november 2020 om 07:09
Hangt er vanaf wat je wil in je relatie. Vind je latten en alles gescheiden wel prima of wil je ooit samenwonen en misschien wel kinderen. Daar zou ik met deze man namelijk niet aan beginnen, want hij is niet open en kan niet delen. Maar wanneer je dat laatste kun accepteren, dan zou ik vooral zo doorgaan.
Hoe weet jij eigenlijk van dat geld?
Hoe weet jij eigenlijk van dat geld?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 12 november 2020 om 07:15
Tuurlijk is het zijn geld, maar op een gewone vraag als ‘wat heb je ermee gedaan dan’ is zijn antwoord toch heel raar?
Hij wil het niet zeggen omdat hij denkt/weet dat jij het niet goedkeurt (of hij moet een ring voor je hebben gekocht maar daar ga ik niet vanuit).
Wat denk jij dat hij ermee gedaan heeft? Zijn er eerder dingen voorgevallen? Heeft hij neiging tot verslaving bijv?
Hij wil het niet zeggen omdat hij denkt/weet dat jij het niet goedkeurt (of hij moet een ring voor je hebben gekocht maar daar ga ik niet vanuit).
Wat denk jij dat hij ermee gedaan heeft? Zijn er eerder dingen voorgevallen? Heeft hij neiging tot verslaving bijv?
donderdag 12 november 2020 om 07:16
donderdag 12 november 2020 om 07:24
Dit scheelt mij typenMetallover schreef: ↑12-11-2020 07:15Tuurlijk is het zijn geld, maar op een gewone vraag als ‘wat heb je ermee gedaan dan’ is zijn antwoord toch heel raar?
donderdag 12 november 2020 om 07:29
Dit is dus precies het probleem: dat weet je dus niet als het ‘geheim’ is.Poosje81 schreef: ↑12-11-2020 06:43Je woont niet samen, waarom moet hij verantwoording afleggen hoe hij zijn geld uitgeeft?
Geloof niet alles wat je denkt.
donderdag 12 november 2020 om 07:30
donderdag 12 november 2020 om 07:36
Ik heb ook eens zo’n vriend gehad. Geheimzinnig met geld. Ik dacht op een gegeven moment zelfs dat hij een een stiekem kind ofzo ergens bij een vrouw had. Na veel gedoe gaf hij dan inzage en het hele verhaal.
Bleek een verdrietige kwestie te zijn met zijn vader en broer die hem hebben belazerd en benadeeld en waarvoor hij zich erg schaamde. Ik had dat helemaal niet erg gevonden, maar die geheimzinnigheid, ik kan daar niet mee dealen.
Overigens niet de reden van de breuk.
Bleek een verdrietige kwestie te zijn met zijn vader en broer die hem hebben belazerd en benadeeld en waarvoor hij zich erg schaamde. Ik had dat helemaal niet erg gevonden, maar die geheimzinnigheid, ik kan daar niet mee dealen.
Overigens niet de reden van de breuk.
Geloof niet alles wat je denkt.
donderdag 12 november 2020 om 07:38
donderdag 12 november 2020 om 07:41
yette schreef: ↑12-11-2020 07:16Ik zou het, net als Poosje, alleen hoeven te weten als hij zijn geld uit zou geven aan zaken die voor mij een dealbreker zouden zijn. Zolang hij het niet aan een verslaving of minnares uitgeeft of zichzelf financieel in de nesten werkt, moet hij vooral doen wat hij zelf wil.
En hoe weet je dat als hij er niet open over is?
donderdag 12 november 2020 om 07:49
Bladiebladiebla2016 schreef: ↑12-11-2020 07:38Ik zie dit niet als een geheim binnen jullie relatie. Het is zijn geld en zolang jullie niet samenwonen en een huishouden delen gaat je het je niets aan waar hij het aan uit geeft. Al vergokt hij het. Hij werkt ervoor en mag beslissen wat hij ermee doet.
Tuurlijk mag hij ermee doen wat hij wil, maar het lijkt mij toch wel essentieel om een gokverslaving te melden, want dan weet ik in ieder geval dat ik niet met hem verder hoef.
donderdag 12 november 2020 om 07:52
Raar. Als hij het uitgegeven heeft aan iets waarvan hij denkt dat jij het onzin vind, kan hij dat toch zeggen?
"Tartaar, ik heb een vishengel gekocht, en wat jij daarvan vindt kan me niks schelen". Maar geheimzinnig gedoe hou ik niet van. Maakt de relatie er niet gezelliger op. En als het een verrassing voor jou zou zijn, kan hij ook zeggen dat je er binnenkort vanzelf wel achterkomt.
"Tartaar, ik heb een vishengel gekocht, en wat jij daarvan vindt kan me niks schelen". Maar geheimzinnig gedoe hou ik niet van. Maakt de relatie er niet gezelliger op. En als het een verrassing voor jou zou zijn, kan hij ook zeggen dat je er binnenkort vanzelf wel achterkomt.
donderdag 12 november 2020 om 07:55
Jullie wonen niet samen en hebben gescheiden financien. Je vriend is dan niet verplicht om met jou te delen wanneer en hoeveel geld hij uitgeeft. Hij hoeft je dit dan ook niet te vertellen.
Ik ben trouwens erg benieuwd hoe jij erachter bent gekomen.
Ik ben trouwens erg benieuwd hoe jij erachter bent gekomen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 12 november 2020 om 07:56
Als je niet weet aan wat hij het heeft uitgegeven, hoe weet je dan dát hij het heeft uitgegeven?
Voor zover ik weet geeft mijn vriend niet zo veel geld uit en heb ik ook wel een idee aan wat hij het uitgeeft, maar ik heb nog nooit zijn bankrekening gezien ofzo. Hij zou dus best 1700 euro uit kunnen geven zonder dat ik dat überhaupt ooit weet. Ook als we straks samenwonen hoef ik echt niet precies te zien waar hij zijn geld aan uitgeeft. Zolang hij elke maand een vast bedrag naar de gezamenlijke rekening stuurt zal het me een worst wezen waar de rest heen gaat.
Voor zover ik weet geeft mijn vriend niet zo veel geld uit en heb ik ook wel een idee aan wat hij het uitgeeft, maar ik heb nog nooit zijn bankrekening gezien ofzo. Hij zou dus best 1700 euro uit kunnen geven zonder dat ik dat überhaupt ooit weet. Ook als we straks samenwonen hoef ik echt niet precies te zien waar hij zijn geld aan uitgeeft. Zolang hij elke maand een vast bedrag naar de gezamenlijke rekening stuurt zal het me een worst wezen waar de rest heen gaat.
donderdag 12 november 2020 om 08:02