Mode & Beauty alle pijlers

Kleding eerste date

12-11-2020 12:45 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang niet bezig te zijn geweest met daten (gescheiden) gaat het zaterdag gebeuren: een date! (Corona-proof)

Wat we gaan doen is nog niet helemaal zeker (buiten of binnen)

Maar wat draag ik in vredesnaam? :facepalm: Normaal draag in vrijwel altijd spijkerbroek met shirt/trui, sneakers of dr Martens. Behoorlijk casual dus. In de zomer draag ik nog wel eens een jurkje.
Wat is leuk, moet wel passen bij wie ik ben, maar waarmee ik toch leuk voor de dag kom?

Even mijn maten:
173 cm
65 kg
Wat ik wil verbergen: buik

Jurkjes niet te lang, over de knie, maar zeker ook niet te kort. Ik wil me wel gewoon vrijuit kunnen bewegen. Op hakken kan ik echt niet lopen dus dat wordt allesbehalve charmant.

Mocht iemand ook nog leuk idee hebben qua kapsel ;-D Ik heb lang, dik haar wat ik eigenlijk altijd los draag.

Enorm bedankt alvast!
Gewoon waar je je prettig invoelt!!
gizzmo-returns schreef:
12-11-2020 12:46
Gewoon waar je je prettig invoelt!!
Ja, maar vind het wat underdressed ofzo om in m’n spijkerbroek aan te komen
Wees gewoon jezelf joh. Dat is toch waar hij voor moet gaan.
Veel plezier.
Gewoon wat je normaal ook aan hebt.
.
Underdressed? Dat is toch wie je bent.
Overdressed op een date aankomen is ook niks. Dan heb je wat hoog te houden als je verder date.
Ten eerste zou ik het laten afhangen van de date. Als je een boswandeling gaat maken dan lijken een jeans, trui en Dr. Martens me uitermate geschikt. En ten tweede zou ik aantrekken waar jij je prettig in voelt. Je kunt een trui inwisselen voor een leuk bloesje en je docs voor een wat netter enkellaarsje, en het is al weer een heel ander gezicht.

Of trek in plaats van een jeans een leuke rok aan.
Haha oké, jullie mening is unaniem: normale kleding dus.
Als jij (net als ik) 300 dagen per jaar in een spijkerbroek rondloopt, waarom dan niet op een date? Hij moet je leren kennen zoals je bent.
Aneso schreef:
12-11-2020 12:51
Haha oké, jullie mening is unaniem: normale kleding dus.
Nou ja, tijdens mijn eerste date met mijn huidige partner gingen we naar een voetbalwedstrijd van onze favoriete club. No way dat ik dan een hele chique outfit aantrek. Ze zien je aankomen.
Als je naar een driesterrenrestaurant gaat, pas je daar je kleding vast ook weer op aan.
MissPiglet schreef:
12-11-2020 12:53
Nou ja, tijdens mijn eerste date met mijn huidige partner gingen we naar een voetbalwedstrijd van onze favoriete club. No way dat ik dan een hele chique outfit aantrek. Ze zien je aankomen.
Als je naar een driesterrenrestaurant gaat, pas je daar je kleding vast ook weer op aan.
Nee, dat is zo. Het wordt of een wandeling (stad of bos) of thuis. Ook afhankelijk van het weer.
Aneso schreef:
12-11-2020 12:49
Hoezo? Je gaat toch niet naar een galavoorstelling?
huisduif schreef:
12-11-2020 12:53
Als jij (net als ik) 300 dagen per jaar in een spijkerbroek rondloopt, waarom dan niet op een date? Hij moet je leren kennen zoals je bent.
Zo kent hij me ook wel hoor van foto’s etc. Dus hij weet wel wat ik normaal draag. Het is meer het net dat beetje extra moeite willen doen ofzo, al klinkt dat misschien gek.
Regenkleding een optie?
Aneso schreef:
12-11-2020 12:49
Een spijkerbroek met een mooie top?
*2020* schreef:
12-11-2020 13:05
Regenkleding een optie?
Nee, dan blijven we binnen
lindaatje1900 schreef:
12-11-2020 13:06
Een spijkerbroek met een mooie top?
Ja, is inderdaad ook leuk. Ik zal eens kijken naar zoiets.
Veel plezier gewenst!

Uiteraard gewoon doen zoals je altijd doet.
Je date niet de indruk geven dat je alle dagen in een jurkje en hakken rondloopt en daarna steeds in jeans opdagen. Je gewoon laten zien zoals je bent.
Aneso schreef:
12-11-2020 12:56
Zo kent hij me ook wel hoor van foto’s etc. Dus hij weet wel wat ik normaal draag. Het is meer het net dat beetje extra moeite willen doen ofzo, al klinkt dat misschien gek.
Ik hou van casual kleding en zou dates daar ook op selecteren. Als hij dan opeens in een pantalon met overhemd aan zou komen zetten, of nog erger: een pak, dan zou ik wel raar staan te kijken en het ook jammer vinden. Is gewoon niet mijn smaak.
.
Ik zou wel een beetje leuk ondergoed aan doen. Goede kans dat er geneukt gaat worden. Veel anders kun je immers niet doen nu alles verder gesloten is.
Ik zou een beetje uitpakken, bijvoorbeeld met een zwarte broek en dan een mooie blouse bijvoorbeeld. Sieraden en je haar opsteken en dan ben je toch wat feestelijker dan gewoonlijk. Maar ik hou ook wel van wat meer dressed-up kleding en wat bijzonders aandoen voor gelegenheden.
impala schreef:
12-11-2020 13:13
Ik hou van casual kleding en zou dates daar ook op selecteren. Als hij dan opeens in een pantalon met overhemd aan zou komen zetten, of nog erger: een pak, dan zou ik wel raar staan te kijken en het ook jammer vinden. Is gewoon niet mijn smaak.
Oh ja? Een pak hoeft niet van mij, maar als iemand alleen in een korte broek en 't shirt aan zou komen zetten zou ik dat wel jammer vinden. Ik zou het leuk vinden als het lijkt alsof iemand een beetje heeft nagedacht over zijn kleding voor mij.
Tijgerprintje2 schreef:
12-11-2020 13:19
Oh ja? Een pak hoeft niet van mij, maar als iemand alleen in een korte broek en 't shirt aan zou komen zetten zou ik dat wel jammer vinden. Ik zou het leuk vinden als het lijkt alsof iemand een beetje heeft nagedacht over zijn kleding voor mij.
Mensen verschillen. Jij zei al dat je van meer dressed up houdt. Ik vind een t-shirt helemaal prima. Korte broek zou ik in november wel weer gek vinden :)
.
Aneso schreef:
12-11-2020 12:55
Nee, dat is zo. Het wordt of een wandeling (stad of bos) of thuis. Ook afhankelijk van het weer.
Lekkere warme (col)trui met een spijkerbroek is toch helemaal prima dan?
Tijgerprintje2 schreef:
12-11-2020 13:19
Maar je hebt toch ook korte broeken en korte broeken? Als iemand komt opdagen in een oude korte broek, onder de verfvlekken, een verwassen grijs T-shirt dat ooit wit is geweest en op klompen dan vind ik dat alweer een heel ander beeld dan iemand in een nette korte broek, mooie polo en leuke sneakers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven