Mode & Beauty alle pijlers

Kleding eerste date

12-11-2020 12:45 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang niet bezig te zijn geweest met daten (gescheiden) gaat het zaterdag gebeuren: een date! (Corona-proof)

Wat we gaan doen is nog niet helemaal zeker (buiten of binnen)

Maar wat draag ik in vredesnaam? :facepalm: Normaal draag in vrijwel altijd spijkerbroek met shirt/trui, sneakers of dr Martens. Behoorlijk casual dus. In de zomer draag ik nog wel eens een jurkje.
Wat is leuk, moet wel passen bij wie ik ben, maar waarmee ik toch leuk voor de dag kom?

Even mijn maten:
173 cm
65 kg
Wat ik wil verbergen: buik

Jurkjes niet te lang, over de knie, maar zeker ook niet te kort. Ik wil me wel gewoon vrijuit kunnen bewegen. Op hakken kan ik echt niet lopen dus dat wordt allesbehalve charmant.

Mocht iemand ook nog leuk idee hebben qua kapsel ;-D Ik heb lang, dik haar wat ik eigenlijk altijd los draag.

Enorm bedankt alvast!
Ik zou wel een beetje extra moeite doen. Dus niet een spijkerbroek, maar een pantalon. Eigenlijk ben je dan al klaar als je het verder casual wilt houden: draag er een mooi wollen truitje op (of blouse als dat warm genoeg voor je is), enkellaarsje eronder en je bent klaar. O en een getailleerde jas met ceintuur doet ook wonderen.
lindaatje1900 schreef:
12-11-2020 13:06
Een spijkerbroek met een mooie top?
Ja dit!
MissPiglet schreef:
12-11-2020 13:35
Maar je hebt toch ook korte broeken en korte broeken? Als iemand komt opdagen in een oude korte broek, onder de verfvlekken, een verwassen grijs T-shirt dat ooit wit is geweest en op klompen dan vind ik dat alweer een heel ander beeld dan iemand in een nette korte broek, mooie polo en leuke sneakers.
Een korte broek is een bedenkelijk kledingstuk en zou ik zeker niemand aanraden op een eerste date.
impala schreef:
12-11-2020 13:21
Mensen verschillen. Jij zei al dat je van meer dressed up houdt. Ik vind een t-shirt helemaal prima. Korte broek zou ik in november wel weer gek vinden :)
Nou je hebt ze erbij hoor :)
Maar ik bedoelde het niet aanvallend ofzo, meer als "grappig dat die ideeën zo kunnen verschillen".
MissPiglet schreef:
12-11-2020 12:51
Ten eerste zou ik het laten afhangen van de date. Als je een boswandeling gaat maken dan lijken een jeans, trui en Dr. Martens me uitermate geschikt. En ten tweede zou ik aantrekken waar jij je prettig in voelt. Je kunt een trui inwisselen voor een leuk bloesje en je docs voor een wat netter enkellaarsje, en het is al weer een heel ander gezicht.

Of trek in plaats van een jeans een leuke rok aan.
dit dus.
Daveotion schreef:
12-11-2020 13:42
Een korte broek is een bedenkelijk kledingstuk en zou ik zeker niemand aanraden op een eerste date.
Ik had het in dit geval over een date met een man, ik vind voor een man een korte broek niet direct een bedenkelijk kledingstuk. Ja in november met temperaturen van 10 graden wel uiteraard.
MissPiglet schreef:
12-11-2020 13:35
Maar je hebt toch ook korte broeken en korte broeken? Als iemand komt opdagen in een oude korte broek, onder de verfvlekken, een verwassen grijs T-shirt dat ooit wit is geweest en op klompen dan vind ik dat alweer een heel ander beeld dan iemand in een nette korte broek, mooie polo en leuke sneakers.
Ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Het laatste zou ik ook wel snappen als het echt heel warm is hoor.
Daveotion schreef:
12-11-2020 13:42
Als het heel warm zou zijn zou dat mij niks uitmaken. Is toch zielig als hij in een spijkerbroek zit te zweten omdat we een date hebben? :)
Ik denk dat ik het maar van zaterdag af laat hangen. Dan pas ik wel eea en kijk dan wat goed voelt om aan te doen.

Heb er in ieder geval enorm veel zin in!
Ik zou me ook naar de gelegenheid kleden. Voor een wandeling in het bos zijn sneakers/ dr. Martens, jeans en trui inderdaad prima. In de stad misschien iets van enkellaarsjes waar je goed op kan lopen, maar ook niet echt noodzakelijk. Enkellaarsjes en bloesjes bij een boswandeling vind ik er meestal raar uitzien. Alsof diegene er niet op zijn plaats is ofzo. Het past gewoon niet.

Ik zou wel een jeans en trui aandoen waarvan ik weet dat deze mij erg goed flatteren :-)
Kraaienpootje schreef:
12-11-2020 14:08
Ik zou me ook naar de gelegenheid kleden. Voor een wandeling in het bos zijn sneakers/ dr. Martens, jeans en trui inderdaad prima. In de stad misschien iets van enkellaarsjes waar je goed op kan lopen, maar ook niet echt noodzakelijk. Enkellaarsjes en bloesjes bij een boswandeling vind ik er meestal raar uitzien. Alsof diegene er niet op zijn plaats is ofzo. Het past gewoon niet.

Ik zou wel een jeans en trui aandoen waarvan ik weet dat deze mij erg goed flatteren :-)
Dat laatste sowieso ;-D En wat je daarvoor zegt klopt, het moet zeker passen bij wat je gaat doen.
MissPiglet schreef:
12-11-2020 13:52
Ik had het in dit geval over een date met een man, ik vind voor een man een korte broek niet direct een bedenkelijk kledingstuk. Ja in november met temperaturen van 10 graden wel uiteraard.
Man of vrouw maakt niet uit, het past bij bijna geen enkele gelegenheid (een strandwandeling misschien?) en het ziet er niet bepaald sexy uit, twee van die harige stokjes (bij een man dan). Dus ja, bedenkelijk. Ik zou het niet doen.
Draag gewoon wat jij leuk vindt. Ik dacht op mijn eerste date ook dat ik me echt ontzettend leuk gekleed had, zegt mijn vrouw later (en dat is zelfs zo door de babs tijdens onze trouwplechtigheid nog even uit de doeken gedaan): vond jou direct leuk, maar die kleren!!!
Er zijn toch 100 manieren om een spijkerbroek te dragen? Als je daar een fleece vest op draagt ziet het er heel anders uit dan als je er een mooie blouse/trui/top op draagt. En schoenen doen ook veel. Als je gaat wandelen lijkt het me óók belangrijk dat je een mooie jas draagt. En je haren gewoon los als je dat gewend bent. Desnoods een elastiek mee voor als het waait en je last hebt van haren in je gezicht.
NYC schreef:
12-11-2020 14:19
Draag gewoon wat jij leuk vindt. Ik dacht op mijn eerste date ook dat ik me echt ontzettend leuk gekleed had, zegt mijn vrouw later (en dat is zelfs zo door de babs tijdens onze trouwplechtigheid nog even uit de doeken gedaan): vond jou direct leuk, maar die kleren!!!

:-D

Inderdaad gewoon dragen wat jij leuk vindt. Een spijkerbroek is prima.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
MissPiglet schreef:
12-11-2020 13:52
Nee, voor vrouwen wel natuurlijk, die moeten vast een rokje of jurkje aan met 30 graden.

Maar we zijn echt helemaal niet seksistisch in NL.
Daveotion schreef:
12-11-2020 14:12
Man of vrouw maakt niet uit, het past bij bijna geen enkele gelegenheid (een strandwandeling misschien?) en het ziet er niet bepaald sexy uit, twee van die harige stokjes (bij een man dan). Dus ja, bedenkelijk. Ik zou het niet doen.
Ik vind een korte broek niks mis mee en waarom niet sexy? Dat is echt een mening van jou, hoor.
wees vooral jezelf. ben je echt een spijkerbroek truien persoon, ga dan nu niet in mantelpak.

gewoon nette schonen kleren aan waar jij je senang in voelt. dat geeft meer zelfvertrouwen. de date moet toch vooral jou leuk vinden, niet het image wat jij probeert te zijn
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
lindaatje1900 schreef:
12-11-2020 15:20
Ik vind een korte broek niks mis mee en waarom niet sexy? Dat is echt een mening van jou, hoor.
Klopt, dat is mijn mening.
Luci_Mster2 schreef:
12-11-2020 14:52
Nee, voor vrouwen wel natuurlijk, die moeten vast een rokje of jurkje aan met 30 graden.

Maar we zijn echt helemaal niet seksistisch in NL.
Van mij uit niet seksistisch bedoeld hoor. Meer het er moeite willen doen voor elkaar ongeacht of je man of vrouw bent.
Aneso schreef:
12-11-2020 15:50
Van mij uit niet seksistisch bedoeld hoor. Meer het er moeite willen doen voor elkaar ongeacht of je man of vrouw bent.
Volgens mij reageerde ik op iemand anders toch? Ik heb zelfs die post gequote ;-)

Dus waarom jij je komt verdedigen snap ik niet hoor. ;-)
Hahaha ja, geen idee eigenlijk. Dacht dat je het meer algemeen bedoelde maar na nog eens lezen, was je bericht (en quote ;-) ) wel vrij duidelijk.
Even mijn maten:
173 cm
65 kg

Iemand met deze maten en dan denken dat je een buik moeten verbergen, doet me denken aan body dysmorphic disorder.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
12-11-2020 20:02
Even mijn maten:
173 cm
65 kg

Iemand met deze maten en dan denken dat je een buik moeten verbergen, doet me denken aan body dysmorphic disorder.
Zijn geen maten hoor. En gewicht zegt niet alles over vet(verdeling).

Vind het nogal een heftige term op basis van deze summiere info.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
12-11-2020 20:02
Even mijn maten:
173 cm
65 kg

Ook met deze maten kun je prima een buik hebben zonder bdd. Jouw gedachten vind ik dan ook behoorlijk kort door de bocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven