Wat eten we vandaag?

07-02-2020 14:48 3214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel van een langlopend topic. Praat , eet, en kook gezellig mee!

Het vorige deel vind je hier :eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/427421


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Het wordt vanavond voor mij een pizza, en voor man bruine bonensoep.Hou daar zelf niet van
Alle reacties Link kopieren
Hier aten de kids niet thuis en wij hadden geen zin/ inspiratie, het werden loempia's uit de airfryer en voor man wat snacks op een broodje. Ik nam als toetje een beschuitje met jam en een beschuitje met hagelslag.
We hadden een flinke wandeltocht gedaan. En ik had wel veel ideeën om iets nieuws uit te proberen. (een soort Koreaanse pannekoekjes en kimchi fried rice o.a.) maar geen fut om het uit te voeren. Dus het werd Thaise rode curry met veel groente en koriander uit de categorie snel gezond en lekker.

Morgen witlof stamppot met gerookte zalm.
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog wat van mijn soep in de koelkast gezet. De smaak was nu de 2e keer een stuk beter. Man had er nog een klein beetje suiker door gedaan. En qua smaak kwam de soep flink richting die van de Chinees.
Goede tip ook extra bouillonblokje.
Hier vandaag macaroni gegeten. Flink van gegeten. Kleine dreumes is ook dol op pasta's :D
Jynta1981 schreef:
18-11-2020 18:45
Hier aten de kids niet thuis en wij hadden geen zin/ inspiratie, het werden loempia's uit de airfryer en voor man wat snacks op een broodje. Ik nam als toetje een beschuitje met jam en een beschuitje met hagelslag.
Ik had ook totaal geen puf of inspiratie, heb een kaasschnitzel in de airfryer gepl**rd, gebakken aardappeltjes erbij en
witlofsalade met mandarijn.
Gister had ik wel puf maar geen inspiratie, ik ben raar want bij zo'n bui ga ik maar iets in elkaar flansen en dat wordt altijd heel erg lekker ;-D
(Ik heb al jaren af en toe zo'n bui en ik ben inmiddels daardoor een ervaren flansert)
Gister ook weer, het is een soort vegetarische curry geworden en dat was echt weer heerlijk :biggrin:

Morgen eet ik bij GB :lol: ...
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi, die focaccia gardens! Kleine kunstwerkjes. Ik ga daar een keer iets mee doen. Beloofd aan mezelf.

Vandaag bietjes deel 2, deze keer gecombineerd met pastinaak/aardappelpuree, nigellazaadjes, lenteui, haring en mosterd/dille dressing.

En zuurkool met warmgerookte zalm. Mijn rookoventje was uitgewaaid, wat een wind (ik doe dat altijd buiten) maar het is goedgekomen. Hij staat er nog, morgen wil ik paprika roken. En amandelen. Maar ik wilde eerst de vislucht er weer uit hebben dus ik wacht op de vaatwasser, lang leve dat apparaat :mrgreen: .
Alle reacties Link kopieren
Hier vanavond tikka masala, met vega blokjes (voor de bite), kikkererwten, peultjes, tomaat en perzik. Voor erbij yoghurt met munt, naan en voor mij een berg koriander erover.

Ik was al om 4u op werk voor een noodgeval :zzz: . Client moet om de 2u gecheckt worden. Tussendoor dus véél koffie en mail is keurig weggewerkt en helemaal opgeschoond :|
Alle reacties Link kopieren
Poeh hee Jynta. Da’s wel echt vroeg. Geen gelegenheid voor een middagdutje zeker?
Ik had gister dag 1 op de ‘nieuwe’ baan. Was heel erg leuk. Zou vandaag eigenlijk nog vrij hebben maar er was meteen zoveel te doen dat ik heb voorgesteld vandaag ook maar te komen.
Lief had pompoensoep gemaakt, met een enigszins liberale hoeveelheid van mijn sambal erin. Gelukkig had ik laatst santen gekocht, dus daar konden we m een beetje mee temperen. Zelfgebakken boterhammen erbij, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
19-11-2020 07:07
Poeh hee Jynta. Da’s wel echt vroeg. Geen gelegenheid voor een middagdutje zeker?
Ik had gister dag 1 op de ‘nieuwe’ baan. Was heel erg leuk. Zou vandaag eigenlijk nog vrij hebben maar er was meteen zoveel te doen dat ik heb voorgesteld vandaag ook maar te komen.
Lief had pompoensoep gemaakt, met een enigszins liberale hoeveelheid van mijn sambal erin. Gelukkig had ik laatst santen gekocht, dus daar konden we m een beetje mee temperen. Zelfgebakken boterhammen erbij, heerlijk.
Nou heb alle administratie van vanmiddag al weggewerkt, dus ik hoop om 12u naar huis te kunnen en op de bank te gaan netflixen.

Ik heb je nieuwe baan even gemist geloof ik, wat ga je doen? Fijn dat de eerste dag leuk was iig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een baan aangeboden gekregen bij mijn favoriete opdrachtgever (voor de derde keer al, maar ik dacht t nu toch maar ns aan te nemen ;-D ), een grote biologische tuinderij met horeca (en zorg trouwens, cliënten zowel op de tuin als in de keukens). Ik ga het komende half jaar de bedrijfsleider vervangen wegens zwangerschapsverlof, en hópelijk kan ik daarna blijven, als kok/administratie/nieuwedingenbedenker. Ik ga er vanuit dat dat wel goed komt, ze zijn heel blij dat ze me eindelijk gestrikt hebben, en een deel van het oude personeel is ontslagen wegens Corona-crisis, dus als alles in het voorjaar weer aan gaat trekken (het is heel erg een buitenplek, dus voorjaar/zomer veel drukker dan in de winter) zal er meer dan werk zat zijn. En nu ik eindelijk de knoop heb doorgehakt om te stoppen met ZZP-en ben ik ook heel blij, ik vind t zo’n mooi bedrijf en ik voel me er erg thuis. Dus ik heb er zin in :)

Fijn dat je waarschijnlijk wel vroeg weg kunt, veel plezier met Netflix (nieuwe afleveringen van The Crown!)
Alle reacties Link kopieren
Ik duim ook dat je op tijd naar huis kunt Jynta!
Wij gaan vandaag weer open, ben benieuwd of het storm loopt of dat het meevalt. We hebben gelukkig een extra collega vandaag. En ik hoef maar een halve dag en dan al weekend want morgen lekker vrij.
Ik maak een roerbak met rijsnoedels en in elk geval taugé en bosui en wortels denk ik.
Poeh Jynta dat is wel heel vroeg! Klinkt als een hele schrik voor jou en je collega's.

Klinkt als een heerlijke werkplek Moosey, veel plezier vandaag weer!

Succes jij weer dolfje, ik ga morgen ook weer naar je collega's toe. Ik word gek van steeds dezelfde boekjes voor te lezen :-D

Vandaag nog wel even werken. Lief kookt vanavond parelgerst met kipfilethaasjes, bloemkool en kastanjechampignons. Hellofresh-receptje, ben benieuwd, klonk wel herfstig.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Moosey!

Hier vanavond linzen-lamskofte (anders eet je zoveel vlees) met naan, rauwkost en yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben thuis hoor. Nog wat laatste dingen op de laptop en dan richting de bank.

Teig, geen schrik hoor, maar wel iets waar een medisch geschoold iemand ineens aanwezig moest zijn de hele nacht, dus collega de ene helft van de nacht en ik vanaf 4u.
Alle reacties Link kopieren
Teigera schreef:
19-11-2020 09:28

Succes jij weer dolfje, ik ga morgen ook weer naar je collega's toe. Ik word gek van steeds dezelfde boekjes voor te lezen :-D
Dat heb ik vaker gehoord vandaag :P
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even een snel Aziatisch-achtige eggdropsoup gemaakt met wortel, taugé, verse gember, vissaus etc.
Ik had het koud van fietsen door de miezer.
Alle reacties Link kopieren
Ik was latig thuis (doordat ik na werk nog ‘even’ naar de IKEA ging) dus turnde decreet van de pompoensoep om in een soort curry met bloemkool en kikkererwten. Geroosterde pinda eroverheen, verrassend lekker. En ook nog genoeg voor lunch morgen.
Nu nog gauw even m’n nieuwe plankinzet in elkaar zetten, benieuwd hoeveel meer potten in daarmee in de voorraadkast kwijt kan.
Alle reacties Link kopieren
Dagje kliekverwerking: de knoflooktomaten met geitenkaas en fussili van woensdag, worden een ovenschotel. De pasta krijgt wat spinazie, uitgebakken spekjes, room, ei en kaas mee, de gevulde tomaten en extra kaas komen erbovenop.
Alle reacties Link kopieren
Naar Ikea Moos :O daar blijf ik voorlopig mooi weg.
Ik ga vanmiddag erwtensoep maken maar we gaan straks eerst een eindje fietsen en op de terugweg naar de toko want we hebben geen dimsums meer en de sambal is ook aardig aan het uitdunnen.
Gisteren dus witlof stamppot met gerookte zalm. Lang geleden, was erg lekker.

Vandaag ga ik artisjokken grillen in de oven. Moet nog even bedenken wat ik daarbij eet.
Ik probeer het recept (met bijgeloof) van bladerdeeg op te duikelen wat iemand hier een keer postte. Maar geen succes. Weet een van jullie nog wie dat was?
@GB: ik weet het niet, ik zal het niet geweest zijn.

Vanavond waag ik me aan een pompoen-pasta gerecht met Poor men's Parmesan, zoals yette laatst postte. Ook ik doe een slagroom-witte wijnsaus met gepofte knoflook, maar ik ga de pompoen in stukken roosteren en niet pureren want dat vind ik zelf lekkerder. Wel gebruik ik salie, pitten, wat paprikapoeder denk ik, nou even kijken wat het wordt. Zal vast lekker worden. Sowieso hou ik erg van salie.

Frut II zit aan een boterham met zuivelspread en gehalveerde cherrytomaten erop, dat heeft hij zelf zo bedacht en het is erg lekker zegt hij. Ga zo een bloemkoolrijst-nasigerechtje maken met kip en roerbakgroenten voor lief en mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik was het ook niet GB.
Nou we zijn terug van de toko, toch te druk en te weinig ruimte en dit is nog best een grote winkel ook. Gaan ze tijdens openingstijden voorraad aanvullen ook nog eens. Maar goed ik heb wat ik nodig had en we hebben een lekker ( fris) rondje gefietst door de stad.
Heb bij thuiskomst meteen de spliterwten opgezet en de groente gesneden al speel ik ook wel een beetje vals want er lag nog een zak soepgroenten in de diepvries en ik heb plek nodig dus die gaat er ook bij.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten macaroni met een zak groente en gehakt. Erbij een salade. Lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was je pasta, Teig?
Ik pureer overigens soms ook maar een deel van de pompoen, maar die rooster ik dan wel zoals ik beschreef. Dat scheelt hakken.

Ik ga straks lekker in mijn eentje op pad, even (200km) afstand nemen van de dagelijkse beslommeringen. Eerst lunchen bij mijn ouders, dan op bezoek bij mijn dochter die onlangs is verhuisd en tot slot borrelen, eten en logeren bij mijn beste vriendin. Haar moeder komt chili con carne maken. Da's al een feestje op zich, ik at haar chili voor het eerst op mijn 14e en niemand kan de hare overtreffen :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven