Mode & Beauty alle pijlers

Clarins 2

29-07-2008 13:00 806 berichten
tijdje terug was er een hele grote Clarins topic, maar die word niet meer gebruikt dus ik wil graag een nieuwe opstarten

Ik ben sinds kort fan van Clarins en was begonnen met de Desalterante riche, ben de 25 net gepasseerd, en merkte dat die creme niet meer genoeg was dus ben sinds kort aan de Multi jour huppeldep (weet niet pcies de naam) begonnen.

maak eerst mn ouwe reiniging op, en wil daarna toch echt naar een reiniger van Clarins, en wil graag weten welke lekker is. (heb droog/gevoelig huidje , een rampenplan...)

oww trouwens, voor de winter zijn die olietjes volgens mij ook wel lekker of nie??

graag tips van andere Clarins-Fans

gr phoebe
Alle reacties Link kopieren
Amber wat is de naam van de nek/decolletee creme? en weet je de prijs ook.
Het heet 'Advanced extra-firming neck cream' of in het Frans 'Creme Jeunesse du cou'. Adviesprijs 61,25 ; met de 10 % korting wordt dat dus 55 euro (pot 50 ml).
Bedankt Amber.
UP!

Clarins gebruiksters, zijn jullie nog steeds tevreden met de producten?
Ik gebruik nu Laveré maar omdat ze geen specifieke nachtverzorging hebben zit ik te twijfelen of ik de Multi-Active night zal aanschaffen. Die ruikt namelijk zo lekker!

Denken jullie dat dat samen kan? Laveré is BIDH.

Ow en dat rozenwater Emmelaa, waar vind je goede?
Geen Clarins gebruikster meer in tha house?!
gebruiksters
Hey Curlygurly, ik gebruik nog steeds Clarins-producten, alleen sinds een maand (tijdelijk?) niet meer voor m`n gezicht. Mijn gezicht is in de zomer altijd een stuk vetter en sneller wat dof door dode huidcellen. Van Clarins had ik van de winter o.a. reinigingsmelk en -oliegel gekocht, en de multi-active creme. Die werden nu dus te rijk. En ik merkte dat mijn huid zelfs met om de dag scrubben niet echt stralend eruit zag, behalve een halve dag direct na het scrubben. Omdat ik nog wat Clinique-producten had staan heb ik die eerst maar eens even geprobeerd, en tot mijn verbazing gaat dat supergoed! Ik moet zeggen dat ik de Clinique-producten nu ook op de goede manier gebruik, (de clarifying lotion slechts één keer zacht over het gezicht halen, en daarna een ruime hoeveelheid ddml/ddmg én een dag-/nachtcreme gebruiken) dat heb ik de vorige keren dat ik het probeerde niet goed gedaan waardoor mijn huid uitdroogde.

Maar goed, het ging hier over Clarins! Op het moment gebruik ik daar dus nog een aantal producten van, niet zoveel meer omdat mijn budget nu grotendeels aan Clinique opgaat. Ik gebruik van Clarins de Hand en nail treatment cream, Moisture rich body lotion, Relaxing body polish (de bodyscrub uit de Relax-lijn), Gentle exfoliating refiner (de gezichtsscrub), Gentle foaming cleanser. Allemaal heel fijne producten! Maar wie weet dat ik van de winter ook wel weer overga op Clarins voor mijn gezicht.

Ik denk niet dat het een probleem is om de Multi-active night cream te gebruiken naast Lavere. Misschien eerst eens een proefje vragen?
He Amber, leuk dat je reageert!

Maar wel handig dat je eerst je oude Clinique aan het opmaken bent is weer even wat voordeliger. Het is idd wel belangrijk dat je producten op de juiste manier gebruikt, dat kan echt verschil maken. Maar van de Multi-active heb je ook een lotion toch? Een dunnere versie zegmaar. Dat zou je ook nog kunnen gebruiken voor de zomer. Maar Clarins is best prijzig, een pot creme is zo 50 euro. Ik had laatst gevraagd om een proefje van de Multi-Active night maar die hadden ze niet meer, ze zei dat ik het later nog maar eens moet proberen. Dus dat komt dan wel, ik ben ook wel tevreden hoor over Laveré maar ik mis wel de geur van Clarins, zo lekker! Ben benieuwd wel merk je uiteindelijk het beste bevalt!
Ja die had ik ook al gezien, die lotion van de Multi-active serie. Ga ik zeker nog eens proberen denk ik, alleen op het moment gaat het zo goed met Clinique dat ik even niet ga veranderen. Ik ben nu al bijna door m'n oude spulletjes van heen daarvan en heb alles net nieuw aangeschaft dus daar kan ik de komende maanden nog mee voort. Jammer dat ze geen proefje voor je hadden van de Multi-active night! Gebruik je nu dan een nachtcreme van Lavere? Als je nog eens meerdere Clarins-producten tegelijk wilt kopen dan kan het misschien wel uit voor je om eens bij Belissima te bestelllen (onder de 100 euro betaal je 7,50 verzendkosten, is een beetje jammer). Dan kun je namelijk heel veel proefjes krijgen van producten die je graag wilt uitproberen; bij mij had ze tot nu toe vrijwel alles wat ik vroeg aan proefjes. Dat doe je in een winkel toch niet zo snel, om een stuk of 10 proefjes vragen; dan kijken ze je toch vreemd aan denk ik!
Hey,

Fijn dat Clinique zo goed bevalt! het is altijd wel een uitgave maar je doet er vaak wel lang mee. Ik gebruik nu een dag/nachtcreme in 1 van laveré. Heb toch het idee dat je beter wat anders voor 's nachts kunt gebruiken maar ga binnenkort wel weer eens vragen voor een proefje of bij een andere winkel. Als ik meer wil bestellen is Belissima zeker een optie, ook vanwege de proefjes! Boven de 100 euro zit je toch zo, althans ik meestal wel! Ik vind de foundations van Clinique erg goed. Heb nu de Superfit, bevalt goed.
heerlijk de verstevigings creme voor s'morgens

die ga ik weer kopen
Mij lijkt die melting cleanser erg fijn maar heb hem nog niet getest, hij schijnt te smelten en dan te veranderen in een soort van olie. Heeft iemand daar ervaring mee en is hij zacht voor je huid of voelt je huid daarna trekkerig aan?
Heb net gekeken op makeupalley voor de beoordelingen van Clarins producten maar Clarins scoort erg goed! Velen zijn ook enthousiast over de Multi-Active night lotion, denk toch dat ik hem binnenkort ga aanschaffen, alleen al voor de geur..
Hallo curlygurly,

Als Multi-Active night gebruiker meld ik me ook even. De geur is inderdaad erg fijn. Na een proefje te hebben gebruikt, heb ik een set dag en nacht creme (multi active) gehad vanwege een abonnement op een tijdschrift. Ik blijf het een prettige creme vinden maar voor de zomer vind ik de Multi Active jour ook te vettig en ben overgestapt naar Estee Lauder Daywear Plus, ook omdat die (met korting erbij) een stuk goedkoper was. Tot dusverre ben ik daar heel tevreden over. Eerder heb ik Clinique (Superdefensive), Biotherm, Biocura (Aldi) en Weleda gebruikt maar ik kom toch vaak weer terug bij Clarins. Tegen de winter wil ik waarschijnlijk weer Multi-Active jour gebruiken. De nachtcreme gebruik ik nog wel (doe al bijna een jaar met een potje) en die blijft prettig. Bij een avondje uit gebruik ik weleens de Beauty Flash Balm van Clarins maar een Garnier maskertje (die met zo'n kers) geeft hetzelfde effect en is wat minder duur.

Hoe bevalt de Lavere na een aantal weken gebruik?
Ja, die Pure Melt cleansing gel heb ik ook van Clarins! Alleen op het moment gebruik ik 'm even niet meer omdat het toch een vettige reiniger is en daar kan mijn huid in de zomer niet zo goed tegen. Maar hij is echt heel erg fijn! Heerlijke geur en voelt echt zo luxe om te gebruiken. Bij mij bleef er daarna wel een klein beetje een vet laagje op de huid achter, dat het ik ook altijd bij reinigingsmelk. Niet vervelend als je huid ertegen kan. Maar zeker een aanrader hoor, dat product.

De foundations van Clinique wil ik binnenkort ook eens gaan proberen, alleen hebben ze zoveel keus..! Die Superfit zal ik onthouden.
Hey Rosy,

Leuk dat je reageert. Ik heb geen idee hoe vet de Multi Active jour is, volgens de berichten vrij vet dus! Maar de versie in het pompje is voor de wat vettere huid, wellicht is die dan ook beter voor in de zomer? Ja de prijs van Clarins is wel vrij hoog maar je doet wel lang met de producten, vind ik met meer merken hoor! Je moet eigenlijk inslaan met 20% korting dagen bij DA maar wanneer die er weer zijn weet ik niet. Ga eens kijken op de site. De Beauty Flash Balm is toch ook bedoeld om als creme te gebruiken of alleen als masker? Las op de site ook dat het een masker was.

Maar Laveré bevalt nog steeds goed hoor! Heb ook het idee dat het wel goed is voor mijn huid alleen de geur vind ik niet helemaal top, beetje snoepachtig. Maar omdat de creme dag- en nacht in 1 is zou ik misschien de Multi Active night erbij kunnen gebruiken. Is toch wat meer toegespitst op de nacht. Clarins spreekt me erg aan alleen het feit dat het toch wat chemischer is dan bijvoorbeeld Lavera vind ik jammer. Misschien slaat het nergens op maar ik heb het idee ofzo dat natuurlijke stoffen beter zijn voor je huid, daarbij komt het ook via je huid in je bloed terecht en als dat dan eventueel schadelijke stoffen zijn vind ik dat idee niet fijn. Parabenen bijv. zouden een hormoonverstorende werking hebben..maar goed aan de andere kant denk ik ook weer dat als dat echt zo was het ook niet was toegestaan dit in producten te verwerken.
Amber, o blijft er zo'n vettige laag achter? Want daar houd ik niet van. Of moet je hem beter afspoelen met water? Water emulgeert met de olie. Met reinigingsmilk heb ik niet dat er wat achter blijft hoor, haal je het er wel goed af?

Heb weleens een tester gehad van een oranje spulletje van Clarins maar of het dat nu was..

Clinique heeft vrij veel keus, ik vond de Pore Minimizer erg goed (gaat uit de handel over twee jaar) maar de Superfit is ook goed, gaat niet zo glimmen en dekt oke. Maar het belangrijkste is dat je een foundation neemt die past bij je huidtype. In de foundations van Clinique zitten geen irriterende stoffen geloof ik en geen parfum dus dat is wel een plus, hoeft van mij ook niet in een foundation. Mocht je wat willen gebruiken zou ik dus eerst goed kijken wat je huidtype is en eerst een proefje vragen voordat je het koopt, ook om de juiste kleur te vinden.
Ha Curly,

Ja, kortingen hou ik goed in de gaten maar ik heb helaas al een hele tijd geen goedkopere kadoverpakkingen meer gezien bij de DA (behalve de hydraterende lijn maar die vond ik niet zo).

Ik snap je punt over natuurlijke producten en heb eigenlijk ook het liefst een wat natuurlijker product vandaar dat ik je berichten over Lavere in de gaten hou, eerst m'n andere potjes netjes opmaken. Ik vraag me af hoe streng men nou daadwerkelijk is met eventuele schadelijke stoffen omdat het verkoop belang vaak toch groter is. Daarnaast weet men vaak nog niet het lange termijn effect en ineens verschijnt er dan weer zo'n bericht dat iets (haarverf of zonneproducten) schadelijke stoffen bevat, lastig hoor. En is al het natuurlijke dan weer goed? Ik weet het eerlijk gezegd niet maar loop nu toch wat vaker de Lavendula in...de gezichtstonic van Weleda is erg lekker maar de reinigingsmelk weer niet. Dan haarverzorging, shampoos van Dr Hauschka waren geen succes. Marlies Moller is wel lekker maar te duur dus ben op zoek naar een goedkoper alternatief.

De Beauty Flas Balm kun je zowel als masker als creme gebruiken maar dat geldt ook voor dat maskertje van Garnier.
Thanks Rosy! Dan zou ik eerst eens die van Garnier kunnen proberen, hoe heet het precies?

Wat jij zegt bedoel ik inderdaad, er komen steeds meer berichten en op lange termijn blijkt een bepaalde stof toch niet zo onschadelijk als gedacht..kan bij natuurlijk ook gebeuren maar naar mijn idee toch minder. Tis namelijk minder vreemd voor je lichaam. Wat shampoo's betreft, kijk eens bij Lavera! Ik heb nu een shampoo van Herbelle en een van Lavera (extra) en een cremespoeling van Lavera (sensitive lijn), erg goed! Eerste natuurlijke cremespoeling die mijn haar echt zacht maakt. Ik gebruik nu eigenlijk alles natuurlijk alleen parfum en make-up niet. Maar goed, ik vind het ook nog erg lastig, de 'chemische' producten ruiken vaak lekkerder en zien er vaak mooier uit...blijf voorlopig nog bij Laveré en misschien dat ik alleen nog de Multi-Active voor 's nachts ernaast ga gebruiken.
Dat spulletje van Garnier heet firming mask met zo'n rode kers. Ik heb het destijds gekocht omdat het ergens in een tijdschrift of forum al werd vergelijken met Beauty Flash Balm dus ik heb het ook weer van een ander. Als ik echt moe ben (vrijdagavond) en moet nog uit dan gebruik ik het als oppepper. Ik sla de maskers (zakjes) heel goedkoop in in Azie, als ik er ben dus dat scheelt al helemaal. Het zijn twee zakjes maar ik doe met 1 zakje twee keer omdat er zat inzit.

Dank je voor je tip over Lavera! Als m'n fles op is, ga ik hem aanschaffen. In welke prijscategorie moet ik denken?

De oogmake up (shimmer cubs, zo'n 20 euro voor vier kleuren) van de Bodyshop blijf ik goed vinden. Heb ook oog make up van Dior, MAC en Shiseido maar deze vind ik kwalitatief minstens net zo goed. Wel balen dat de mooiste kleurcombinatie (aubergine, olijf, brons, goud) al heel lang niet meer te krijgen is...maak hem dan echt helemaal op.

Clarins pretendeert behoorlijk 'natuurlijk' te zijn, misschien is de make up een optie? Zijn er forummers die ook de make up van Clarins gebruiken en wat zijn de ervaringen?

Fijne dag!
De cremespoeling van Lavera kost iets van 6,00 voor een tube. Shampoo's ook rond die prijs, valt mee dus! Herbelle is ook lekkere shampoo, heeft een wat kruidigere geur dan Lavera, die is wat fruitiger. Kost 9,00 voor een fles van 500ml.

Zal ook eens kijken voor dat masker van Clarins! Altijd handig om in huis te hebben.

Clarins zegt wel natuurlijk te zijn maar er zit een waslijst aan ingrediënten in de producten en ook de vetten in de cremes zijn niet plantaardig maar mineraal (paraffine). Daarbij zitten er parabenen en siliconen in hun producten. Ze gebruiken wel plantaardige extracten maar die zijn ook in een lab mogelijk chemisch? bewerkt. De make-up van Clarins zal echt niet veel natuurlijker zijn dan Mac of Dior denk ik. Bij Lavendula heb ik laatst wel een natuurlijke lipstick gekocht, van Couleur Caramel, wel een mooie trouwens! Ook heb ik nog een lipgloss van Lavera, ook fijn! Dus heb wel wat natuurlijke make-up maar hier in de buurt is het weinig te koop en via een website is het moeilijk de kleur in te schatten. Ook natuurlijke foundations dekken amper vind ik, kan ik net zo goed niks op doen.
Sorry, masker van Garnier..
Kijk, dat zijn weer een beetje schappelijk prijzen! Op het 'natuurlijke shampoo' topic zag ik ook een naam van een shampoo voorbij komen die te koop is bij Lavendula. Binnenkort eens gaan neuzen en uit proberen!

Na een aantal weken gebruik van Marlies Moller ben ik wel steeds enthousiaster over de shampoo maar die hoge prijs en dan zo'n klein flesje..

De Translucent Face Powder Loose van Dr. Hauschka schijnt goed te zijn maar is puur bedoeld om de huid te matteren en make-up te fixeren. Ik gebruik zelf amper foundation (heel soms een tikkeltje van MAC), alleen wat tinted glow enhancer van the Bodyshop, die geeft een gezonde en niet te opvallende gloed.

Wel jammer dat die chemische dingen wel lekker aanvoelen. Sinds kort gebruik ik de ANR van Estee Lauder onder de nachtcreme en het voelt zalig aan, plus m'n huid straalt. Maar van de rozencapsules van Weleda knapte m'n huid ook altijd goed op. Het blijft toch mixen tussen natuurlijk en chemische troep(?).
Een oranje spulletje.., ja dat zou het geweest kunnen zijn! Het is dus een vrij dikke gelachtige substantie, die bij inmasseren op de droge huid een olie wordt. Maar er zijn nog wel meer oranjeachtige producten van Clarins, bijvoorbeeld de One step cleanser met orange extract. Bij de Pure melt cleansing gel blijft niet echt een vettige laag achter, maar gewoon een klein beetje. Ik denk dat het van je huidtype afhangt; als je zoals ik al neigt naar een wat vettere huid zul je er eerder last van hebben. Kwestie van uitproberen denk ik. Op makeupalley zijn de meesten erg enthousiast over dit product. Ik geloof dat ik, zeker ´s zomers, liever een reiniger heb die de huid echt een beetje ontvet, en dat doet een reinigingsmelk of de Pure melt niet. Als ik dan daarna ook nog een creme opsmeer is het al gauw teveel voor mijn huid.

De multi-active dagcreme is er trouwens in drie soorten, de creme-gel/lotion, een creme voor alle huidtypen, en één voor de droge huid. Ik heb die voor alle huidtypes maar die is voor mij ´s zomers dus te vet. Ik weet niet wat voor huidtype jij hebt?

Hoe weet je dat die Pore minimizer van Clinique over 2 jaar uit het assortiment gaat..? Bedoel je dan alle producten van die lijn? Of wordt het vervangen door iets anders? Ik was net begonnen daar wat proefjes van uit te proberen... Dank je voor je foundation-tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven