Uitgerekend eind december 2020/begin januari 2021

21-04-2020 13:35 1381 berichten
Voor alle dames die eind 2020 of begin 2021 zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van onze mooie winter baby’s! :heart:

Je kan kon zelf je gegevens toevoegen aan de tabel. Door misbruik van algemene accounts zoals deze is het wachtwoord weggehaald. Wil je het wachtwoord weten stuur dan voor nu een pb naar DaSilva.

NaamLeeftijdKind UD Bevallen J/MBijzonderheden
Pinkie81 38 2 24 december :cheer2: Meisje
DaSilva86 34 2 27 december :cheer2: Meisje
KS week 39
MK begin 2020
Ikhaatgeduld 38 2 30 december :cheer2: Meisje 3 MK Asherman
Molly .. 1 30 december :cheer2: jongen
ElleBowie 30 2 30 december :cheer2: Meisje
Onslow 34 2 31 december :cheer2: jongen
Birdist 31 2 4 januari :cheer2: Meisje hogere kans MK week 6-9
Janna 35 2 5 januari :cheer2: Meisje
anoniem_650bfdde9be72 wijzigde dit bericht op 06-01-2021 11:20
62.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, zo fijn DaSilva! 6 tot 8 weken verlof voor je vriend.
Vriend heeft hier 10 dagen (betaald) verlof. Als het nodig is zal hij natuurlijk wel zorgen dat hij er is. Ik heb in totaal 3 maanden betaald verlof, maar ik wil na de geboorte sowieso 3 maanden thuis blijven. Hoe lang blijven jullie thuis na de geboorte?
.
anoniem_63dbcec638923 wijzigde dit bericht op 02-02-2021 15:42
99.77% gewijzigd
De vorige keer had mijn man ook 10 dagen verlof Onslow. En van die 10 ging hij ook nog in de ochtend zitten werken als de kraamzorg er was. Nu kwam hij er zelf mee om zo lang met verlof te zijn. Het was hem bij onze oudste tegengevallen hoe weinig hij hem zag als baby. Hij verteld ook glunderend aan zijn collega’s dat ze hem vanaf half december pas weer ergens in februari zullen spreken :biggrin: Hij heeft er enorm veel zin in.

Ik moet zeggen dat ik hem diep van binnen enorm dankbaar ben :-$ Hij hoeft namelijk niet zo lang vrij te nemen en het is niet wenselijk met zijn werk.
De vorige zwangerschap en bevalling hebben mij nog lang half invalide gemaakt. En toen hadden we een makkelijk klein appartementje. Nu in ons grotere huis met trappen zag ik het niet zo zitten. Ik was bang niet goed te kunnen herstellen. Dat is nu opgelost :heart:

Zelf blijf ik thuis tot deze baby naar school gaat met 4 jaar.

Jammer dat je zo veel last hebt Molly :hug: Wat gek dat er geen reden lijkt voor de maag/rugpijn. Mijn man krijgt rugpijn als hij maagzuur heeft, misschien is het dat?

Ik heb vandaag weer een rits aan controles in het ziekenhuis. Die komen steeds meer richting het einde. Zondag al weer 36 weken o_o
Wat vervelend Molly dat je zo’n pijn hebt. Is het inmiddels al wat minder? Ik kan me voorstellen dat je daar wel onzeker van wordt. Gelukkig hebben ze tot nog toe niks gevonden en is het hopelijk gewoon iets zwangerschapsgerelateerd.

Mijn man heeft een week volledig betaald verlof en neemt daarna het verlof op waar hij sinds dit jaar recht op heeft. Dat spreid hij over ongeveer 12 weken (dan hoeft de baby hopelijk niet ongevaccineerd naar het kdv). en op de dagen dat peuter thuis is is hij dan de ochtenden vrij zodat ik makkelijker kan kolven (ik wil alleen kolven) en hij met peuter op pad kan zodat ze haar energie kwijt kan ☺️.

Ik ben nu 6 weken voor de bevalling met verlof gegaan. Dus heb ik 10 weken na de uitgerekende datum. Daar plak ik zelf nog een week vakantie achteraan. Hopelijk hebben we dan alles weer op de rit ☺️
Handig dat je man zijn verlof kan uitsmeren IHG. Zo is hij er op de momenten dat je het echt kan gebruiken.

Vinden jullie het trouwens ook zo fijn om zwanger te zijn in de winter? :-D Als ik het mij goed herinner waren veel van jullie ook zwanger in de zomer de vorige keer. Ik ook en ik vond het een hel. En nu heb ik het zo warm als ik wil en geen opgezwollen handen en voeten! :worship:
Ja het zwanger zijn bevalt mij nu in de winter ook beter DaSilva. Nou was ik wel zwanger in de zomer van 2018 (mega lang heet) + de zwangerschapsvergiftiging die daar bij kwam zorgde er voor dat ik echt heel veel vocht vast hielt. Ik had echt olifantenpootjes. Heb ik nu helemaal niet.
Ik heb wel sinds vorige week weer die slapende handen in de nacht. Hebben jullie dat ook? Dus iets vocht zal ik wel vasthouden.
Wat schrikken dat je Corona hebt Birdist! Ik hoop dat de klachten wat meevallen. Hoe gaat het nu met je? Echt heel vervelend!

Fijn dat het gelukkig nog goed gaat met je moeder :hug: Pinkie. Ik hoop dat het zo lang mogelijk zo blijft gaan! Hoe was de extra groei echo? Hopelijk is het gewoon genetisch. Bij onze baby is dus haar bovenarm en bovenbeen gemiddeld iets kleiner, al herinner ik mij van de vorige keer dat ik de laatste maand gigantisch gegroeid was :lol: . Dus misschien krijgt jullie dochter ook nog een groeispurt (dat hoop ik hier in ieder geval)

Hoe gaat het nu met je buik Onslow? Heb je nog meer indalingsweeën gehad? Qua recepten heb ik gisteren stamppot gemaakt en vooral schotels die makkelijk in te vriezen zijn. Verder vind ik soep en dingen als spaghetti gemengd met spinazie of tomatensaus ideaal om op te warmen. Ik wil het liefst rond de 4 maanden beginnen met werken, misschien 5 maanden als Corona nog erg aanwezig is. Maar eerst een baan zoeken :-D

Wat fijn dat je man zo lang thuis is Dasilva! Zo fijn dat je het niet alleen hoeft te doen die weken. Hier werkt man thuis dus dat zal ook veel schelen. Heb je net even wat meer hulp, en hopelijk slaapt de baby regelmatig tussendoor :biggrin: . Ik snap dat je klaar bent met zwanger zijn, soms heb ik dat ook. Ik krijg regelmatig een kopstoot tegen m'n blaas ;)

Wat vervelend dat je zo'n last hebt, Molly ook van je rug. Hopelijk vinden ze snel wat het is. Ik zou gewoon bellen als je weer veel last hebt! Helemaal in jouw geval. Ik heb soms wel last van maagzuur en rugpijn, maar of dat bij mij gelinkt is weet ik niet. De onderrugpijn krijg ik namelijk als ik teveel gebukt en getild heb. Ik had bij de vorige bevalling wel rugweeën ipv buikweeën. Hopelijk ben je er gewoon snel vanaf!

De vorige keer was ik ook zwanger in de winter, dus ik heb geen ervaring met hoogzwanger zijn in de zomer. Maar volgens mij scheelt het veel kwalen IHG! Ik heb niet echt last van slapende handen in de nacht, maar ik weet dat ik de vorige keer wel vocht vasthield de laatste maand dus dat kan nog komen :-P
Dat lijkt mij irritant IHG van die slapende lichaamsdelen :-? Gewoon als je ligt? Ik heb het alleen als ik lang zit op (onze eigen :-| ) eetkamerstoelen. Maar als ik opsta is het zo weg.

Lekker bezig in de keuken Ellebowie! :-9 Ik heb nav jouw post ook wat klaargemaakt voor in de vriezer: zakken met smoothie spul. Yoghurt in ijsblokjes met avocado, haver, spinazie, banaan en bramen in één zak zodat die makkelijk te pakken zijn. Ook wat varianten met boerenkool en variatie in fruit. Normaal vind ik smoothies al lekker maar tijdens de zwangerschap en de vorige keer na de bevalling vind ik ze heerlijk.

Wij houden een schoonmaakweekend en poeh wat valt het mij zwaar om nog de ramen te lappen en grote was zoals dekens en gordijnen uit de machine te halen :| Gelukkig kruipt mijn man rond voor de plinten, hij doet ook de zware klussen en zelfs kleuter poetst oprecht zijn kamer. Hij heeft wel begrepen dat er komende maand nieuw speelgoed aankomt en er moet wel ruimte gemaakt worden :lol:

Wat ik mij afvraag is hoe het zal zijn om met kerst kraamzorg in huis te hebben :?: Kiest een kraamverzorgende voor zo’n dienst of heeft ze geen keus? Dat laatste zou ik sneu vinden.
Hoe is het ondertussen met de rugpijn, Molly? Wat maken jullie toch een lastige periode door! En wat hou jij je sterk!

En hoe voel jij je, Birdist?

Wat fijn dat je man zo uitkijkt naar de extra tijd met zijn gezin, DaSilva. :D
Morgen 36 weken! :cheer: Ik ben donderdag zo ver. En vrijdag ook nog een controle. :hyper: Bij jou alles goed tijdens de controles gisteren?

Wat fijn dat jouw man ook extra verlof opneemt, IHG. Is er een reden dat je enkel wil kolven?

Hier inderdaad ook hoogzwanger en bevallen tijdens een hittegolf, DaSilva.
Tot nu toe bevalt het me ook beter. :-D

Ik heb nog steeds last van harde buiken en (ik denk) indalingsweeën, EllaBowie. Ik voel de kleine ook echt laag in mijn buik.
Ik was van plan om als (halftijds) zzp-er te werken tot onze jongste naar school (2,5 jaar) gaat en daarna nog iets in loonverband er bij te zoeken, maar ik denk dat ik nu toch na mijn bevallingsverlof ga kijken om er iets bij te doen. Dus ik ga ook op zoek naar een baan. :-D
Mijn controle was weer prima Onslow :-D Hopelijk die van jou vrijdag ook :)

Wat wel grappig was, was dat de verloskundige in het ziekenhuis een stagiair had die er van overtuigd was dat de baby volledig was ingedaald. Ze voelde wat en ja het hoofdje zat helemaal in mijn bekken. Dus ik zeg dat ze gerust nog eens mag voelen.. want dat is niet makkelijk bij mijn bmi. Nee ze rapporteerde volledige indaling aan haar collega.
Dus ik leg mijn hand op mijn buik rechts en duw naar links. Verschijnt er links op mijn buik een bult. Ze kijkt verbaast en ik zeg dat de baby van rechts naar links ligt. Oh.. :lol: Dat werd ook bevestigd met de echo.

Ons kraamzorgbureau heeft er een mailtje uitgedaan dat kraambezoek niet welkom is de komende tijd. Eigenlijk ook niet als de kraamverzorgende niet in huis is. Ze houden dit kaartje aan: https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... heidsregio en bij het hoogste veiligheidsniveau mag er geen kraambezoek komen. Bij het niveau er onder mag er 1 vaste bezoeker in dezelfde week komen.

Ik vind dat niet erg. Degene in mijn omgeving die zich aan de regels houden gaan er zelf van uit dat we geen kraambezoek ontvangen. En degene die pushen op kraambezoek zijn ook afgelopen weekend lekker gaan shoppen in Rotterdam :facepalm: Die wil ik niet eens in huis.

Hoe gaat jullie kraamzorgbureau er mee om?
Zoooo ik ben er weer. Was even flink onder de pannen, buikpijn, rugpijn, hoesten tot ik overal pijn had, maar het lijkt nu echt te beteren! Mag ook wel, heb ik eindelijk verlof, krijg je dit.. hopelijk blijft t hierbij en knap ik vanaf nu alleen maar op.

DaSilva, ons kraambureau gaat er ook zo mee om, 1 of 2 personen in de kraamweek zijn geloof 'k welkom, op n moment dat de kraamhulp er zelf niet is, maar liever helemaal niet. En terecht, lijkt mij ook heerlijk rustig. Vorige keer vond ik het verschrikkelijk dat de directe familie zo snel mogelijk wilde komen, die stonden dus de volgende ochtend met z'n 8en voor de deur. Weliswaar alleen onze beider ouders/vml pleegouder/broer en zussen maar nee, dat wil ik echt niet meer. Wat is er mis met sowieso een paar dagen wachten denk ik dan.. Zijn die baby's ook nog eens beter uitgedeukt (en jijzelf waarschijnlijk ook :P ).

Wat grappig trouwens dat jij voelt hoe je baby ligt, want ik zit er zelf regelmatig naast :-$

Onslow, spannend, de 36weken in zicht! Is de controle ook de liggingsecho of doen ze die niet? Ik heb die geloof 'k ook deze vrijdag. En ook spannend dat je werk gaat zoeken, ik doe juist t omgekeerde van wat jij eerder deed. Ik heb een baan gezocht en zet m'n zzp-diensten even op een lager pitje.

Ellebowie, ik hoop dat je zo klachtloos blijft! En de baby een lekker groeispurtje maakt. Mijn coronaklachten leek dus even heel heftig maar trekt dus nu ook snel weg gelukkig. Pfff.

IHG, goed geregeld zo met verlof hoor! Hier gaat man 3 weken aaneengesloten opnemen om vervolgens in mijn eerste werkweken weer 2 weken volledig op te nemen.

Molly, hoe voel je je nu? ik kan me zeker bij jou voorstellen dat ieder pijntje reden is tot alarm voor jezelf. Lastig ook met medische adviezen die misschien net niet lekker op elkaar aansluiten. Ik vind het superknap van je hoe je hier schrijft en je erdoor slaat, het lijkt me echt zowel mentaal als fysiek erg zwaar.
Bij de intake van de kraamzorg zei ze dat bezoek welkom was als de kraamhulp weg was. En dan het verzoek om daarna de huiskamer even goed te luchten. Dus ik denk dat wij in de kraamweek dan alleen de opa’s en oma’s laten komen. Die nemen vaak ook wat zorg over van onze oudste dochter dus daar zie ik dan ook nog wel het voordeel van in 😉. Maar ik denk dat ik het terplekke even bekijk allemaal 😁.

Fijn dat je weer een beetje boven water bent Birdist. Het zou zo lekker zijn als je nog een beetje van je verlof kan genieten.
En dat hoesten lijkt me ook slopend. Ik hoest momenteel nog maar dan zonder Corona. Pfff... daarnaast gaat alles al op standje bejaard omdat ik echt buiten adem ben van de trap op lopen ed. Even wennen hoor dat ik een tandje terug moet.

Verder vandaag ook weer controle gehad. Alles helemaal prima. Ook goed gesprek met anesthesist gehad. Vorige keer aardig wat pijn gehad tijdens de ks wegens niet lang genoeg werkende ruggenprik. Ze heeft er veel aandacht aan gegeven in mijn dossier en denk dat het nu alleen maar beter kan gaan ☺️👍. We gaan het meemaken.

Het begint echt op te schieten he dames! Vanaf deze week moeten de klossen onder het bed maar heb er eigenlijk nog niet zo’n zin in 😆.
.
anoniem_63dbcec638923 wijzigde dit bericht op 02-02-2021 15:42
99.84% gewijzigd
Mijn controle was ook opnieuw goed. Zoontje weegt al 3,1kg. :-D
Hij is op dit moment een sterrenkijker, hopelijk legt hij zich nog goed.

Wij mogen sowieso geen bezoek ontvangen in huis, behalve 1 knuffelcontact en 4 mensen in de tuin. Als ik het goed onthouden heb. :-D Vriend wil wel heel graag mensen ontvangen in de tuin, maar we zien wel hoe het loopt.

Hopelijk voel je je al wat beter, Birdist? Neem maar veel rust!

Ik heb eigenlijk elke keer een uitgebreide echo gekregen Birdist. Vorige keer lag hij goed, nu dus een sterrenkijker.

Fijn dat je controle ook goed was, IHG. En dat je een goed gesprek had met de anesthesist! Wat naar dat de verdoving niet goed werkte bij je eerste bevalling! o_o

Wat goed dat de tumor met de helft is afgenomen, Molly! Voor of rond kerst ingeleid worden klinkt echt al dichtbij hé!

Ik begin nu toch ook wel stress te krijgen voor de bevalling zelf. Terwijl ik eerst vooral ongeduldig was om dit kindje te ontmoeten. Zo geen zin in de pijn die erbij komt kijken! :-? Maar goed, het hoort erbij en het is het meer dan waard. :-D
onslow15 wijzigde dit bericht op 04-12-2020 17:29
0.95% gewijzigd
Pff.. even ventileren. Net nog een financiële tegenslag erbij om dit klote-jaar af te sluiten. :-x
Wat rot Onslow! :( :hug: Laat het even bezinken, misschien heb je morgen meer zicht op een oplossing?

Onze eerste was trouwen tijdens de bevalling nog gedraaid van goed naar sterrenkijker :-| Draaien kan dus nog.

Fijn dat de omeprazol werkt Molly :thumbsup: En super dat de tumor slinkt! :yes:

Goed dat je het het doorgesproken met de anesthesist IHG. Ik had ook een POS en anesthesie afspraak en heb aangegeven dat ik geen nieuweling, niet iemand die aan het eind van haar/zijn dagdienst zit en niemand anders dan een anesthesist mijn ruggenprik mag zetten. Ik had verwacht dat de anesthesist dat wat overtrokken vond maar die gaf mij gelijk :-D Ik heb echt geen trek in een lekkage en door schade aan mijn ruggengraat wil ik geen studieobject zijn.

Mijn god Birdist het lijkt mij nu echt een hel om veel te moeten hoesten :hug: Gelukkig gaat het wat beter :heart:
Ik ben trouwens enorm aan het nestelen, jullie ook? Eerst had ik een lijstje omtrent de baby maar dat is allemaal afgetikt. Dus nu ga ik door naar de rest van het huis. Muurtjes in een nieuwe kleur, nieuwe lampen in de huiskamer en slaapkamer, kleuter zijn kamer opnieuw ingedeeld en samen met hem speelgoed geruimd (hij heeft zelf zijn marktplaats deals gesloten bij de voordeur :love: ) en gordijnen besteld.
Volgende week staat het kantoor op de nominatie voor een make-over :-|
Wat goed dat de tumor zo geslonken is Molly! En fijn dat de maagpijn minder geworden is. Ik weet niet hoe het is om ingeleid te worden, dus kan niet mijn ervaring geven. Tijdens de vorige bevalling hadden ze bij mij wel weeenopwekkers gegeven (oxytocine), wat een beetje effect had maar geen weeenstorm. Al snapte de verloskundige zelf ook niet dat het niet meer effect had. Je kan altijd een ruggenprik of andere verdoving krijgen, ik kijk het deze keer aan of ik het nodig heb of niet :-)

Hopelijk verandert de baby binnenkort van plek Onslow! Ik heb trouwens precies hetzelfde als jij, eerst keer ik er naar uit om de baby te ontmoeten en nu zie ik tegen de bevalling op. Ik had 2 dagen geleden 's nachts oefenweeen en dat hielp niet mee :facepalm:

Ik heb ook nesteldrang dasilva, maar vooral dat ik alle spullen weg wil hebben en het huis zo leeg mogelijk moet zijn :lol: Dit weekend zijn we wel van plan om de vluchttas klaar te maken, kinderkamer leuker te maken en gordijnen op te hangen. We hebben nu lamellen, alleen die verduisteren niet heel goed. Over 1.5 week komt er iemand het huis grondig schoonmaken, dus daar kijk ik wel naar uit :-D Sommige dingen zijn echt blijven liggen de afgelopen maanden.

Wat fijn dat alles doorgesproken is met de anesthesist, IHG! Dan zou het nu duidelijk moeten zijn. Fijn dat ook alles goed is met de baby!

Hoe gaat het nu met je Birdist? Hopelijk zijn de klachten een stuk verbeterd!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben :heart: Ik ben aardig moe vandaag dus ben er niet helemaal bij. De hormonen helpen ook niet mee :roll: Fijn sinterklaasfeest allemaal!
Onslow15 schreef:
04-12-2020 17:28
Pff.. even ventileren. Net nog een financiële tegenslag erbij om dit klote-jaar af te sluiten. :-x
:hug: bah, heel naar zeg!
Leuke tip van behindthename had je in het namen topic Ellabowie :-D Er stond over onze naam voor de bib meer info dan ik eerder had gevonden en er stonden veel ongezouten meningen :lol:

Hoe is het met jullie allemaal?

Bij onze eerste had ik het idee "blijf maar lekker lang zitten baby" maar bij deze vind ik het wel genoeg worden. Dat snapte ik bij de eerste absoluut niet maar, wat ben ik er klaar voor :-D Onze kleuter begint nu wel ongeduldig te worden. Hij wil telkens weten hoeveel dagen nog, waarom die baby er nou nog steeds niet uit is en snapt niet waarom we zo moeilijk doen :lol: Vanmorgen vroeg hij wanneer ik nou eens openscheurde want die buik kon toch niet groter?! o_o Thanks, smurf..
DaSilva86 schreef:
04-12-2020 19:02
Wat rot Onslow! :( :hug: Laat het even bezinken, misschien heb je morgen meer zicht op een oplossing?
Ja, er zal wel een oplossing komen. Ik kan momenteel gewoon niet zo goed om met de stress en het geregel. Dit jaar loopt echt zo raar. Het is het één na het ander. Met dochter haar biopsie, de suikertest, mijn valpartij, corona en nu dit... Maar alles is uiteindelijk inderdaad gewoon in orde gekomen. Dus nu zal het ook wel loslopen, hoop ik.

De nesteldrang is er bij mij ook wel, maar het blijft bij dromen en een to-do lijst maken voor mijn vriend voor de toekomst. Dromen is ook leuk. ;-) Klinkt echt fijn dat je nog zoveel gedaan krijgt! Fantastisch toch om je huis mooi te maken en alles op orde te zetten!

Ik ben ook aan veel het opruimen, EllaBowie. :-D Wat ruimte creëren, prulletjes wegsmijten, de planten eens een nieuw plekje geven... :lol:

Oh! Wat een plastische omschrijving van je kleuter, DaSilva! o_o :hihi: Haha, als ik dat lees ben ik toch niet zo gehaast om te bevallen, hoor.
Onslow15 schreef:
07-12-2020 11:40
Ja, er zal wel een oplossing komen. Ik kan momenteel gewoon niet zo goed om met de stress en het geregel. Dit jaar loopt echt zo raar. Het is het één na het ander. Met dochter haar biopsie, de suikertest, mijn valpartij, corona en nu dit... Maar alles is uiteindelijk inderdaad gewoon in orde gekomen. Dus nu zal het ook wel loslopen, hoop ik.

De nesteldrang is er bij mij ook wel, maar het blijft bij dromen en een to-do lijst maken voor mijn vriend voor de toekomst. Dromen is ook leuk. ;-) Klinkt echt fijn dat je nog zoveel gedaan krijgt! Fantastisch toch om je huis mooi te maken en alles op orde te zetten!

Ik ben ook aan veel het opruimen, EllaBowie. :-D Wat ruimte creëren, prulletjes wegsmijten, de planten eens een nieuw plekje geven... :lol:

Oh! Wat een plastische omschrijving van je kleuter, DaSilva! o_o :hihi: Haha, als ik dat lees ben ik toch niet zo gehaast om te bevallen, hoor.

Als ik een tijd zo vaak pech na elkaar heb verlies ik zelfvertrouwen. Dus ik snap je als je geen ruimte hebt voor meer stress :hug: Je komt vast weer beter in je vel te zitten als er iets komt wat lukt, wat je goed ligt of waar je een gelukje in hebt :heart:

Het blijft bij mij niet bij dromen omdat ik alles zelf moet doen :biggrin: Ik kan mijn man wel een lijstje geven maar hij heeft geen idee wat een plafondkapje voor een lamp is.. En ik heb veel materialen zoals verf liggen van onze verbouwing en lampen en meubelen komen nog van mijn vorige baan. Alles wat ik nu niet gebruik gaat op marktplaats. Zo geraakt de zolder nog eens leeg :idee:

Zetten jullie dit jaar een kerstboom?
Ik heb gister mijn man en kleuter de boom laten versieren :-D En manlief heeft alle kerstdecoratie waar een ladder bij nodig is opgehangen :thumbsup:
Wat goed dat de tumor met de helft geslonken is Molly! Dat geeft wat moed voor de volgende kuren. Snap dat je inleiden spannend vindt. Zou ik ook vinden hoor.

Ik heb ook wel nedteldrang DaSilva. Ik denk dat ik vandaag de bedjes ga opmaken van de baby.(wiegje en ledikant) en dan ga ik nog dingen in huis ordenen en opruimen.
Ik denk dat wij dit jaar het kleine boompje dat al versierd is weer tevoorschijn toveren 😂. Hadden we vorigjaar ook gedaan omdat we geen zin hadden om 30x per dag te moeten zeggen dat peuter de ballen niet uit de boom mag trekken. Hoewel we wel erg van een echte boom houden denk ik dat we voor makkelijk gaan.

Wat shit dat het nu ook financieel nog wat tegenzit Onslow. Ik hoop dat er vanaf nu alleen nog mooie dingen op de planning staan voor jullie :hug:
Ik wil trouwens alleen kolven omdat voeden aan de borst niet zo mijn ding is. Ik wil graag weten wat er in gaat en hou ook wel van een ritme. Maar ik wil wel graag borstvoeding geven. Vandaar deze oplossing.☺️

Hier alles rustig. Voor de baby is alles op orde, wat ik nu in huis doe is bonus.
Ik heb echt iedere nacht nog altijd slapende handen en dat gaat over in pijn aan die arm. Ik krijg het er dan ook moeilijk weer uit. Na het opstaan trekt het wel weg. Om de 2 uur plassen is ook normaal tegenwoordig ‘s nachts en overdag lijkt het soms alsof ze met naalden aan de onderkant steken 😬 heeft iemand dit ook? Heeft denk ik ook met het indalen te maken.
Verder geniet ik echt nog wel van de rust maar ik ben ook heel benieuwd naar deze baby. Het komt nu echt dichtbij!
Wij zetten dit jaar nog geen kerstboom. Puur wegens plaatsgebrek. Als de kinderen groter zijn en het park en bedje weg zijn komt er zeker één! :-D We gaan wel veel kerstlichtjes ophangen. :hyper: Oh, en dochter heeft een vilten kerstboom gekregen. :lol: https://www.bol.com/nl/p/vilten-kerstbo ... oductTitle

Bij dochter vond ik dat ook het lastige aan borstvoeding geven. Je weet niet hoeveel ze binnen krijgen. Kolven is dan inderdaad een goede oplossing! Bij mij lukte kolven alleen aan geen kanten.

Hier soms ook steken en een drukkend gevoel. En dat plassen inderdaad! Ik moet ook voortdurend! Erg irritant. Ik waggel ook enorm ondertussen. Ik kreeg er zelfs een opmerking over in de supermarkt.
Ojee, ik ben daarnet net niet in de verkeerde auto gestapt. De boodschappen stonden al op de motorkap terwijl ik als een gek op het knopje van de deur aan het duwen was, niet doorhebbend waarom er niets gebeurde. En dat terwijl ik aan het denken was dat ik toch echt wel slechter geparkeerd had dan dat én er iemand in die auto zat! :-$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven