Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

donderdag 3 december 2020 om 10:53
Echt? Ik heb het met meer opleidingen gehad, dat ik toch verwachtte dat het 50/50 zou zijn. De cursus is een beetje voor mezelf, maar toch vooral ook voor het werk, meer als uitbreiding op de dingen die ik nu al kan. Of ik echt diehard vormgever ga worden betwijfel ik, het lijkt me een lastige wereld. Ik heb wel overwogen om helemaal opnieuw te beginnen, maar dat vind ik toch wel erg heftig en een grote teruguitgang in loon. Ga binnenkort wel een coachingstraject volgen om te kijken wat ik nou eigenlijk wil. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik later wil worden...redbulletje schreef: ↑02-12-2020 18:00Die photoshop is gaaf ja!Heb wel 'ns meer foto's van hem voorbij zien komen.
Wel bizar dat grafische vormgeving nu vooral door moekes gevolgd wordt. In mijn tijd heb ik eigenlijk 90% tussen de mannen gewerkt in dat vakgebied.

donderdag 3 december 2020 om 11:05
Creatieve cursussen/workshops trekken volgens mij 9 van 10 keer vrouwen aan. Vooral workshops. Nog geen enkele keer gehad dat er een man bij zat. En dan ging het om bijvoorbeeld schilderen/aquarel/tekenen ed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 3 december 2020 om 14:13
Hier staan nog meer van die foto’s https://www.ad.nl/buitenland/vader-maak ... ~aa370ef3/Luistervink schreef: ↑02-12-2020 16:30Nog een verbazing trouwens die ik onlangs had. Ik doe een cursus grafische vormgeving en om een of andere reden doen er alleen maar vrouwen mee. Ik zie mezelf helemaal niet als echt een typische vrouw-vrouw, maar al mijn opleidingen en banen waren tot nu toe nogal verstoken van mannen, maar soit.
Nu bespreken we elkaars huiswerk samen en werkelijk iedereen zit foto's van zijn kinderen te bewerken. Baby's in badjes en kindjes op het strand. Ik voel op deze manier weinig raakvlak met de rest van de groep, dat vind ik jammer. Onze interesses liggen duidelijk nogal uit elkaar. Ik begrijp nu wel weer beter waarom ik graag met mannen optrek. Want zeg nou zelf, die zouden toch altijd een heel ander onderwerp kiezen? Dit is toch zo typisch voor vrouwen?
Of ze doen het zoals die Amerikaanse pa die zijn baby in gevaarlijke situaties Photoshopt, dat kan ik dan wel weer waarderen![]()
![]()
Vind het grappig.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
donderdag 3 december 2020 om 17:42
Best ontroerend, kinderfoto's in dit topic!Keuken1987 schreef: ↑03-12-2020 14:13Hier staan nog meer van die foto’s https://www.ad.nl/buitenland/vader-maak ... ~aa370ef3/
Vind het grappig.
vrijdag 4 december 2020 om 13:14
Misschien was ze zich daar helemaal niet bewust van? Ik denk dat je dat in goede vriendschappen wel kan aankaarten. En dan kan een vriendschap gewoon blijven en weer leuk worden. Maar zonder te zeggen de deur dichtgooien, dan komt t inderdaad niet mee goed.hondenmens schreef: ↑01-12-2020 18:22Dat vind ik ook. Mijn vroegere buurmeisje had daar echt een handje van. Als we met z'n tweeën waren konden we de grootste lol hebben. Maar als er een 3e persoon bij kwam, m/v maakte niet uit, had ik niks meer aan haar. Dan was ze helemaal op die ander gefocusd. Niet een paar minuten ofzo, nee soms uren. En toen ze een keer een weekend met ons mee was bijna heel het weekend. We hadden daar een nieuw meisje leren kennen met dezelfde hobby als zij: jongens/mannenjacht. En dat gingen ze steeds doen. Vanaf de ontmoeting was ik amper meer een moment met buurmeisje alleen.
vrijdag 4 december 2020 om 13:17
Dat is ook wat anders ja... Ik ben ook grafisch ontwerp en heb altijd met meer mannen gewerkt. Nu meer dan 10 kerels en slechts 2 dames binnen het bedrijf. Waarvan die ander "vanzelfsprekend" parttime de boekhouding verzorgt met 2 kids thuis
vrijdag 4 december 2020 om 13:38
Eigenlijk is dat een branche waar ik dus meer vrouwen zou verwachten. Was het ook zo op de opleiding, vooral mannen?koekie1980 schreef: ↑04-12-2020 13:17Dat is ook wat anders ja... Ik ben ook grafisch ontwerp en heb altijd met meer mannen gewerkt. Nu meer dan 10 kerels en slechts 2 dames binnen het bedrijf. Waarvan die ander "vanzelfsprekend" parttime de boekhouding verzorgt met 2 kids thuis![]()
Op mijn opleiding (accountancy) was 75-90% man, maar in het vak zelf zie je realtief veel vrouwen. Pas in de leidinggevende functies kom je meer mannen tegen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

zondag 6 december 2020 om 14:26
Vanochtend even naar een museum, waar een iets was dat lawaai maakte als je op een knop drukte.
Een kind tetterde keihard door de zaal: 'wat schreeuwt dat ding!' En dan niet één keer maar tig keer. Kon het niet laten om op te merken 'nou jij anders ook!' (met een knipoogje en een lach hoor, dat dan weer wel).
Een kind tetterde keihard door de zaal: 'wat schreeuwt dat ding!' En dan niet één keer maar tig keer. Kon het niet laten om op te merken 'nou jij anders ook!' (met een knipoogje en een lach hoor, dat dan weer wel).

zondag 6 december 2020 om 15:49
Rookgordijn1 schreef: ↑06-12-2020 14:26Vanochtend even naar een museum, waar een iets was dat lawaai maakte als je op een knop drukte.
Haha, tactvol opgelost. Hielp het?

zondag 6 december 2020 om 15:56
Ik heb sowieso een beetje moeite met erg aanwezige mensen in een museum. Ik hou erg van kunst, maar word er ook erg door geraakt en raak dan erg geprikkeld door mensen die in mijn personal space komen, zich onvoorzichtig rond kunst gedragen, luidruchtig en druk zijn of hun audioguide te hard hebben staan. Of ze nou 8 of 80 zijn. Dus ik zoek vaak HEEL rustige momenten uit.Rookgordijn1 schreef: ↑06-12-2020 14:26Vanochtend even naar een museum, waar een iets was dat lawaai maakte als je op een knop drukte.
zondag 6 december 2020 om 16:03
De vriendschap is niet verbroken, maar verwaterd. We zagen elkaar de laatste 2 jaar dat we buren waren al heel weinig meer. Toen we beiden verhuisden is het verder verwaterd. We hebben later nog wel een paar keer gechat. De kwaliteit van de gesprekken wisselde. Soms werd het een leuk gesprek, als ze zelf met een vraag kwam. Als ik het initiatief nam, deed ze koel en afstandelijk. Ik kan daar niet zoveel mee, dat wisselvallige.koekie1980 schreef: ↑04-12-2020 13:14Misschien was ze zich daar helemaal niet bewust van? Ik denk dat je dat in goede vriendschappen wel kan aankaarten. En dan kan een vriendschap gewoon blijven en weer leuk worden. Maar zonder te zeggen de deur dichtgooien, dan komt t inderdaad niet mee goed.
zondag 6 december 2020 om 17:55
Oh lord die heb ik nog niet voorbij zien komen. Rare gedachte ook. Je kan namelijk ook ziek zijn of iets anders hebben waardoor je niet kan werken. Of misschien vind je werken wel stom en doe je dat 3 dagen per week en leef je minimalistisch. Zoveel mensen zoveel wensen zou je denken.Blijenvrij schreef: ↑06-12-2020 15:50Er loopt nu een topic waar een paar mensen vind dat kindvrije niet of minder recht hebben op de erfenis. Want die hebben het goed. Bijzonder weer.
Gelukkig steekt de wet iets anders in elkaar.
Ik zag een topic voorbij komen van iemand met drie (!) kleine kinderen en een vent die niks doet. Ik heb het idee dat die topics heel vaak voorbij komen trouwens. RB had dat topic ook al gevonden zag ik

Ik vind het ook altijd heel gek overkomen als mensen met bijvoorbeeld drie kinderen zeggen dat het zo druk is. Was het dan totaal niet druk met twee? Ineens werd je wakker en waren het er drie? Ik snap dat nooit

Emboldened by the flame of ambition

zondag 6 december 2020 om 19:06
Skadí schreef: ↑06-12-2020 17:55Oh lord die heb ik nog niet voorbij zien komen. Rare gedachte ook. Je kan namelijk ook ziek zijn of iets anders hebben waardoor je niet kan werken. Of misschien vind je werken wel stom en doe je dat 3 dagen per week en leef je minimalistisch. Zoveel mensen zoveel wensen zou je denken.
Ik zag een topic voorbij komen van iemand met drie (!) kleine kinderen en een vent die niks doet. Ik heb het idee dat die topics heel vaak voorbij komen trouwens. RB had dat topic ook al gevonden zag ik![]()
Ik vind het ook altijd heel gek overkomen als mensen met bijvoorbeeld drie kinderen zeggen dat het zo druk is. Was het dan totaal niet druk met twee? Ineens werd je wakker en waren het er drie? Ik snap dat nooit![]()
Haha, ja, komt wekelijks voor. Het is en blijft apart. Denk dat ze gewoon heel graag kinderen willen en alles op de koop toenemen, totdat na zoveel jaar blijkt dat zulk gedrag niet leuk is. Die mannen hebben het lekker makkelijk, doen gewoon hun eigen ding, en geeft vrouwlief commentaar dan brullen ze even zodat vrouw zich aanpast.
maandag 7 december 2020 om 10:48
Blijenvrij schreef: ↑06-12-2020 15:50Er loopt nu een topic waar een paar mensen vind dat kindvrije niet of minder recht hebben op de erfenis. Want die hebben het goed. Bijzonder weer.
Gelukkig steekt de wet iets anders in elkaar.
Dit is wel wat er hier continue wordt geschreven, hoeveel geld jullie overhouden door geen kinderen te hebben, hoevaak jullie op vakantie kunnen omdat je geen kinderen hebt etc etc
Dus zo raar vind ik het niet opgemerkt, maar ik vind niet dat je als kindvrije minder recht hebt op een erfenis. Onzin zelfs.
maandag 7 december 2020 om 10:51
maandag 7 december 2020 om 10:59
En dit begrijp ik dan niet, ik hoor hier niet thuis omdat ik een kind hebt maar RB mag wel mensen met kinderen schofferen in een kind topic en dat is dan oke,Skadí schreef: ↑06-12-2020 17:55Oh lord die heb ik nog niet voorbij zien komen. Rare gedachte ook. Je kan namelijk ook ziek zijn of iets anders hebben waardoor je niet kan werken. Of misschien vind je werken wel stom en doe je dat 3 dagen per week en leef je minimalistisch. Zoveel mensen zoveel wensen zou je denken.
Ik zag een topic voorbij komen van iemand met drie (!) kleine kinderen en een vent die niks doet. Ik heb het idee dat die topics heel vaak voorbij komen trouwens. RB had dat topic ook al gevonden zag ik![]()
Ik vind het ook altijd heel gek overkomen als mensen met bijvoorbeeld drie kinderen zeggen dat het zo druk is. Was het dan totaal niet druk met twee? Ineens werd je wakker en waren het er drie? Ik snap dat nooit![]()
Want Rb zal die Topic opener wel even gaan vertellen hoe ze het moet oplossen en moet zich verantwoorden aan RB waarom ze een derde kind heeft genomen. RB je weet echt niets maar dan ook niets van deze wereld.
Het grote verschil is denk ik dat ik weet hoe het was zonder kind maar dat RB nooit zal weten hoe het is met een kind.
Dus misschien moeten we gewoon uit elkaars topics weg blijven als het toch alleen maar bedoeld is om mensen na te trappen die het toch al niet meer weten.
Maar schijnbaar groeit een kinderhater daarvan, zijn of haar dagelijkse shot....echt zo triest.
ik begrijp ook niet waarom jullie zoveel bevestiging van elkaar nodig hebben voor de keuze die jullie gemaakt hebben en dat jullie dit doen door continue neerbuigend te doen over mensen die andere keuzes maken in hun leven. Jezelf beter voelen, eigenlijk is het voor de meesten van jullie maar een eenzaam bestaan als alles altijd om jou heen moet draaien....begrijp dat vrienden afhaken
Ik vind de meeste kinderlozen hier erg zelfingenomen, wake up de wereld draait niet alleen maar om jullie.
maandag 7 december 2020 om 11:01
Wat betreft erfenissen... ik vind dat ieder individu helemaal vrij is om een testament samen te stellen naar zijn / haar wens. Nu valt er van mijn ouders niks te verwachten, dat scheelt. Maar als zij beslissen om die paar honderd euro na te laten aan de kids van mijn broer. Helemaal prima!
Nu mijn geregistreerd partner en ik halverwege de veertig en begin vijftig zijn en we bezig zijn met het kopen van een andere woning... voeren we wel af en toe gesprekken over: wat als wij overlijden? Nu ga ik ervan uit dat we er niet allebei tegelijk tussenuit knijpen en dan krijgt de langstlevende alles. Maar daarna is het toch echt zaak een testament op te stellen.
Wij hebben gezamenlijk 10 neefjes en nichtjes... gaan we wat er overblijft na verkoop woning in 10 delen laten knippen? Of is het aan de langstlevende om daar knopen over door te hakken?
Als we nu allebei tegelijk zouden gaan, zijn onze ouders nog in beeld als eerstelijns familie. Dus nu voelen we nog niet zo de noodzaak om dingen vast te leggen. Maar op enig moment zullen we er toch eens aan moeten...
Denken jullie daar wel eens over na?
Nu mijn geregistreerd partner en ik halverwege de veertig en begin vijftig zijn en we bezig zijn met het kopen van een andere woning... voeren we wel af en toe gesprekken over: wat als wij overlijden? Nu ga ik ervan uit dat we er niet allebei tegelijk tussenuit knijpen en dan krijgt de langstlevende alles. Maar daarna is het toch echt zaak een testament op te stellen.
Wij hebben gezamenlijk 10 neefjes en nichtjes... gaan we wat er overblijft na verkoop woning in 10 delen laten knippen? Of is het aan de langstlevende om daar knopen over door te hakken?
Als we nu allebei tegelijk zouden gaan, zijn onze ouders nog in beeld als eerstelijns familie. Dus nu voelen we nog niet zo de noodzaak om dingen vast te leggen. Maar op enig moment zullen we er toch eens aan moeten...
Denken jullie daar wel eens over na?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
maandag 7 december 2020 om 11:02
Klopt, sommigen zeggen dat ook. En realistisch gezien, is het leven zonder kinderen ook goedkoper. Alleen ik lees hier (en op andere plekken) ook wel dat sommigen welliswaar die kosten mbt kinderen niet hebben, maar dat het leven sowieso geen vetpot is.Sjaantje37 schreef: ↑07-12-2020 10:48Dit is wel wat er hier continue wordt geschreven, hoeveel geld jullie overhouden door geen kinderen te hebben, hoevaak jullie op vakantie kunnen omdat je geen kinderen hebt etc etc
Dus zo raar vind ik het niet opgemerkt, maar ik vind niet dat je als kindvrije minder recht hebt op een erfenis. Onzin zelfs.
Omdat men alleenstaand is, geen goedbetaalde baan heeft, duur moet wonen, ziekte ed. En natuurlijk is het goedkoper om alleenstaand zonder kinderen te zijn, dan alleenstaan met kinderen. Of ziek te zijn zonder kinderen, dan met kinderen.
Generaliseren gaat natuurlijk over en weer. Maar als het bijvoorbeeld over bekenden gaat, is het nogal raar om te generaliseren. Als ik kinderen had en mijn zus niet, dan is mijn zus niet zomaar een kindvrije, ze is mijn zus. En dat betekent dat zij en ik gelijkwaardig zijn, dus evenveel recht hebben op de erfenis. Zelfs als denk je, kindvrijen hebben meer dan genoeg geld, het is mijn zus! En als zij een erfenis uit wil geven aan een dure auto, prima. Het is raar om te vinden dat omdat zij geen kinderen heeft, dus minder kosten heeft, zij dus zelf maar die auto moet betalen en zij haar erfenis aan mijn bloedjes van kinderen moet geven.
Nog lulliger wordt het als je weet dat jouw kindvrije zus ook maar een gewone baan heeft en mogelijk hogere woonlasten omdat ze single is.
Ik denk dat mensen dat bij mensen die er zo instaan, de familieband gewoon niet zo oké is. Gewoon teveel gefocust op het eigen gezin/gewin.
Qua erfenis, wij hebben het wel vastgelegd dat de boel naar onze zussen gaat. Maar dit is natuurlijk in het geval dat wij beiden tegelijkertijd of kort na elkaar overlijden. Onze ouders hebben wij wel onterft, want die zijn allemaal op leeftijd en de zussen zouden het tzt dan kunnen verdelen over hun eigen kinderen. Of niet. We hebben ook een uitsluiting van de koude kant gedaan. Maar wij hebben een samenlevingscontract, dus een testament is wel verplicht als je het goed wilt regelen.
Sjaantje, houd er wel rekening mee dat we niet allemaal zo zijn als RB. Ook al zitten we hier in dit topic, en ik ben het ook niet altijd eens met wat iemand vindt of zegt, maar dit is wel de plek om je frustraties kwijt te kunnen. En liever hier, dan bijvoorbeeld in een algemeen topic. Dat is niet mijn ding.
Ik vind het soms fijn om hier even te klagen over zaken waarover ik in het dagelijks leven niet kan klagen zonder iemand voor het hoofd te stoten. Om een beetje imput te krijgen hoe ik iets aan zou kunnen pakken of een ander een hart onder de riem te steken. Of omdat ik mij stoor aan hoe gemakkelijk mensen over bepaalde zaken denken omdat het nu zo eenmaal hoort. Dat maakt mij niet tot kinderhater en in het dagelijks leven kijk ik ook niet op andere mensen neer. Maar natuurlijk vraag ik mij zeker bepaalde dingen af of ben ik verbaasd over dat sommige mensen bepaalde zaken niet aan zien komen. En hier kan ik zoiets gewoon zeggen of vragen, want nogmaals als ik in het dagelijks leven iets 'negatiefs' zeg over een kind of kinderen, dan is het hek van de dam. Al is het maar iets heel neutraals. Want ik sta in mijn omgeving bekend als iemand die gewoon geen kinderen heeft. Niet als kinderhater, want dat doe ik niet.
maandag 7 december 2020 om 11:13
Vind het sowieso bizar dat de kindvrije mens er een soort van strijd van maakt. kinderloze versus ouders. Het is echt zoooo ontzettend dom...dianaf schreef: ↑07-12-2020 11:02Klopt, sommigen zeggen dat ook. En realistisch gezien, is het leven zonder kinderen ook goedkoper. Alleen ik lees hier (en op andere plekken) ook wel dat sommigen welliswaar die kosten mbt kinderen niet hebben, maar dat het leven sowieso geen vetpot is.
Omdat men alleenstaand is, geen goedbetaalde baan heeft, duur moet wonen, ziekte ed. En natuurlijk is het goedkoper om alleenstaand zonder kinderen te zijn, dan alleenstaan met kinderen. Of ziek te zijn zonder kinderen, dan met kinderen.
Generaliseren gaat natuurlijk over en weer. Maar als het bijvoorbeeld over bekenden gaat, is het nogal raar om te generaliseren. Als ik kinderen had en mijn zus niet, dan is mijn zus niet zomaar een kindvrije, ze is mijn zus. En dat betekent dat zij en ik gelijkwaardig zijn, dus evenveel recht hebben op de erfenis. Zelfs als denk je, kindvrijen hebben meer dan genoeg geld, het is mijn zus! En als zij een erfenis uit wil geven aan een dure auto, prima. Het is raar om te vinden dat omdat zij geen kinderen heeft, dus minder kosten heeft, zij dus zelf maar die auto moet betalen en zij haar erfenis aan mijn bloedjes van kinderen moet geven.
Nog lulliger wordt het als je weet dat jouw kindvrije zus ook maar een gewone baan heeft en mogelijk hogere woonlasten omdat ze single is.
Ik denk dat mensen dat bij mensen die er zo instaan, de familieband gewoon niet zo oké is. Gewoon teveel gefocust op het eigen gezin/gewin.
ik ken genoeg kinderloze mensen om mij heen en ook in mijn vriendengroep en heb met hen nooit dit soort discussies of dat zij zich achtergesteld voelen op bijvoorbeeld mij met kinderen.
Onze vriendschap gaat om ons en niet je status of het hebben van kinderen. Levens veranderen door de jaren heen, dat is natuurlijk. Ik vind het pas onnatuurlijk als je je leven zo wil houden alsof je nog 18 bent.
Sommigen maken hier dan ook een zeer onvolwassen indruk op mij, sommigen klinken als dreinende kinderen (excuus voor dit woordgebruik).
Dit topic is niet bedoeld voor kinderlozen om van gedachten te wisselen maar om mensen met kinderen af te zeiken. Kijk mij het eens beter doen en hebben, zo arrogant...
maandag 7 december 2020 om 11:22
Soms is het echt wel een strijd. Genoeg mensen die meegemaakt hebben dat omdat iemand een kind kreeg, er geen interesse meer was. Of dat je soort van onzichtbaar wordt voor familieleden. En dat is gewoon verdrietig/kwetsend en ik vind het niet raar dat mensen daar rancuneus van worden. En hier wordt dat gewoon hefiger geuit, dan in het dagelijks leven.Sjaantje37 schreef: ↑07-12-2020 11:13Vind het sowieso bizar dat de kindvrije mens er een soort van strijd van maakt. kinderloze versus ouders. Het is echt zoooo ontzettend dom...
ik ken genoeg kinderloze mensen om mij heen en ook in mijn vriendengroep en heb met hen nooit dit soort discussies of dat zij zich achtergesteld voelen op bijvoorbeeld mij met kinderen.
Onze vriendschap gaat om ons en niet je status of het hebben van kinderen. Levens veranderen door de jaren heen, dat is natuurlijk. Ik vind het pas onnatuurlijk als je je leven zo wil houden alsof je nog 18 bent.
Sommigen maken hier dan ook een zeer onvolwassen indruk op mij, sommigen klinken als dreinende kinderen (excuus voor dit woordgebruik).
Dit topic is niet bedoeld voor kinderlozen om van gedachten te wisselen maar om mensen met kinderen af te zeiken. Kijk mij het eens beter doen en hebben, zo arrogant...
Soms gaat het hier in het topic ook over andere dingen, maar heel veel van die andere dingen worden gewoon besproken in andere topics. Dit is gewoon een verzamelplek van frustraties mbt kinderen. Net zoals er een topic is mbt gierige mensen, ergenissen in de supermarkt enz.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je verwachtte mbt het van gedachte wisselen tussen kindvrije? Waar dacht je dat het over zou gaan?
maandag 7 december 2020 om 11:26
Ik weet niet hoor Dianaf, misschien kun je de energie sparen. Sjaantje kent in haar omgeving alleen maar leuke kindvrijen, maar wij zijn állemaal kinderhaters en mensen die zich willen afzetten en dat doen in andere topics. Als ze dat wil denken, prima toch?dianaf schreef: ↑07-12-2020 11:22Soms is het echt wel een strijd. Genoeg mensen die meegemaakt hebben dat omdat iemand een kind kreeg, er geen interesse meer was. Of dat je soort van onzichtbaar wordt voor familieleden. En dat is gewoon verdrietig/kwetsend en ik vind het niet raar dat mensen daar rancuneus van worden. En hier wordt dat gewoon hefiger geuit, dan in het dagelijks leven.
Soms gaat het hier in het topic ook over andere dingen, maar heel veel van die andere dingen worden gewoon besproken in andere topics. Dit is gewoon een verzamelplek van frustraties mbt kinderen. Net zoals er een topic is mbt gierige mensen, ergenissen in de supermarkt enz.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je verwachtte mbt het van gedachte wisselen tussen kindvrije? Waar dacht je dat het over zou gaan?
maandag 7 december 2020 om 11:29
Over de keuze die je gemaakt hebt. Ik denk dat kindvrije mensen moeite hebben dat levens van andere mensen gewoon doorlopen en dat in tegenstelling van wat zij denken het voor de meeste aardbewoners het heel normaal is om je voort te planten en ja dan is er even minder aandacht voor jou, dat is een natuurlijk proces.dianaf schreef: ↑07-12-2020 11:22Soms is het echt wel een strijd. Genoeg mensen die meegemaakt hebben dat omdat iemand een kind kreeg, er geen interesse meer was. Of dat je soort van onzichtbaar wordt voor familieleden. En dat is gewoon verdrietig/kwetsend en ik vind het niet raar dat mensen daar rancuneus van worden. En hier wordt dat gewoon hefiger geuit, dan in het dagelijks leven.
ik heb dit ook meegemaakt met mijn beste vriendin die een kind kreeg, (ik zelf had toen nog geen kind) vond dat in het begin ook heel moeilijk omdat heel de dynamiek van onze vriendschap verdween, we moesten samen onze weg daarin vinden. Maar ik hou zoveel van haar en ze betekent zoveel voor mij dat ik dat er voor over had.
De meesten mensen begrijpen gewoon niet wat hormonen met een mens doet maar met een beetje geduld en het accepteren dat die ander in andere levensfase terecht is gekomen komt het weer goed.
En dat vind ik een beetje ontbreken hier inlevingsvermogen op meerdere gebieden trouwens.
Af en toe voel ik de haat op mij afkomen, echt pure haat.

maandag 7 december 2020 om 11:30
@Doornroosje75:
Bij erfenissen ben ik grote voorstander van de generatiesprong, dus dat de erfenis naar de kleinkinderen gaat. Als zij al volwassen zijn zullen ze er meer behoefte aan hebben dan hun ouders.
Zelf zit ik een situatie met stiefkind, dus voor mij mag hij het merendeel erven zolang er bepaalde bedragen gaan naar enkele organisaties die me dierbaar zijn. Zonder stiefkind zou ik alles verdelen over die organisaties (geen nauwe band met familie).
@Sjaantje37:
Ik begrijp weinig van de aanvallende toon in je laatste berichten.
Bij erfenissen ben ik grote voorstander van de generatiesprong, dus dat de erfenis naar de kleinkinderen gaat. Als zij al volwassen zijn zullen ze er meer behoefte aan hebben dan hun ouders.
Zelf zit ik een situatie met stiefkind, dus voor mij mag hij het merendeel erven zolang er bepaalde bedragen gaan naar enkele organisaties die me dierbaar zijn. Zonder stiefkind zou ik alles verdelen over die organisaties (geen nauwe band met familie).
@Sjaantje37:
Ik begrijp weinig van de aanvallende toon in je laatste berichten.