Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
07-12-2020 12:45
Dat doe ik niet anders had ik wel iedereen geschreven. Mensen maken nu eenmaal fouten of verkeerde keuzes daar kan je van leren. lk vind van wat ik lees ook niet alles zo verstandig maar om daar gelijk boven op te duiken en wat kan je er aan veranderen , moet ze twee van haar kids in het badje verdrinken ofzo?

Ze zijn er nu eenmaal, TO loopt daar in vast en vraagt om hulp maar niet om veroordeeld te worden. Maar ik heb er genoeg over gezegd, RB is alweer overgestapt op mensen met corona maatregelen om de oren te slaan.

Never a dull moment met haar.

Fijne dag!
Dit topic is niet Redbul. Ik vind het vervelend dat je hier je beklag komt doen over wat een een forummer, die toevallig regelmatig hier komt, elders plaatst.
Ik vond je aanwezigheid hier prima. Ik vind het helemaal oké om verschillende invalshoeken te lezen. Maar met je huidige commentaar kan ik niet zoveel.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
07-12-2020 12:51
Dit topic is niet Redbul. Ik vind het vervelend dat je hier je beklag komt doen over wat een een forummer, die toevallig regelmatig hier komt, elders plaatst.
Ik vond je aanwezigheid hier prima. Ik vind het helemaal oké om verschillende invalshoeken te lezen. Maar met je huidige commentaar kan ik niet zoveel.
Ik geef je hierin gelijk het zijn inderdaad maar enkele hier die op een of ander manier niet normaal kunnen communiceren.

Excuses voor het vervuilen van dit topic door een moeke...maar moest het even kwijt.
Sjaantje37 schreef:
07-12-2020 12:58
Ik geef je hierin gelijk het zijn inderdaad maar enkele hier die op een of ander manier niet normaal kunnen communiceren.

Excuses voor het vervuilen van dit topic door een moeke...maar moest het even kwijt.
Het lijkt wel of je persoonlijk wordt geraakt door wat er hier gezegd wordt, ook dat je zei dat je 'haat' op je af voelt komen. Doe normaal zeg. En dat je jezelf nu weer bestempelt als 'moeke', niemand praat zo over jou. Dit topic gaat niet over jou (nouja, ondertussen wel). Ik vind het niet okay om zelfingenomen, arrogant en niet-inlevend genoemd te worden. En ben ook klaar met alle drama sowieso. Nu weer excuses aanbieden en volgende week weer cynische opmerkingen? If you're looking for drama, try the opera.

Ik doe het niet vaak, maar *block*
Trouwens, 'haat' gebruik ik eigenlijk nooit in mijn dagelijks leven. Maar ik kom er ook nooit mee in aanraking en ik voel dat eigenlijk ook nooit mbt andere mensen. Wel boosheid, maar vaker irritatie.

Sowieso, in mijn omgeving heb ik nog wel een aantal mensen die heel heftig in hun emoties/gevoelens zijn. Maar dan ongeveer zo: iets is helemaal fantastisch of helemaal verschrikkelijk. En dan ten aanzien van bijvoorbeeld gordijnen of een bank. :sarcastic:
Als het nu om een persoon gaat, die je niet uit je leven kunt bannen, oké. Maar ga je je serieus 6 maanden druk maken om een bank die je lelijk vindt. Flikker dat ding dan gelijk weg of ga gelijk op zoek naar iets anders. Dat vind ik altijd zulke verspilde energie.

Bedenk mij nu dat diegenen ook serieuze antipathiën hebben tegen bepaalde mensen. Met extreem veel emotie. En er dan toch nog vaak mee om willen gaan, want dat hoort zo en zo. :O
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Sjaantje37 schreef:
07-12-2020 12:58

Ik nam het onlangs nog voor je op toen mensen je zeiden dit topic beter links te kunnen laten liggen.
Waarom heb je zo de pik op mij? Ik kan me de tijd nog herinneren dat we beiden lol hadden op voormalige kindvrijtopics op andere fora. Dat dat niet meer bij je huidige leventje past als moeder prima, maar daarmee hoef je nog niet zo zuur te doen tegen mensen die wél kindvrij gebleven zijn.
Ach weet je. Ik merk dat mensen over het algemeen sneller geïrriteerd raken momenteel. De korte lontjes zijn aan de orde van de dag. Hier. In sociale media. In winkels. Op het werk. Mijzelf incluis. Ik heb vanmorgen de lekbak van mijn koffieapparaat nog uitgemaakt voor van alles dat lelijk is.

We worden allemaal al maanden beperkt in wat we graag willen en dat frustreert. Het is niet persoonlijk houd ik me maar steeds voor als iemand wat doet of zegt wat ik niet kan plaatsen. Meestal helpt dat. Soms niet. (Dat koffieapparaat gaf echt bewust bij mij zo'n smerige zooi! Ik weet het zeker! :P )
Luistervink schreef:
07-12-2020 13:33
Het lijkt wel of je persoonlijk wordt geraakt door wat er hier gezegd wordt, ook dat je zei dat je 'haat' op je af voelt komen. Doe normaal zeg. En dat je jezelf nu weer bestempelt als 'moeke', niemand praat zo over jou. Dit topic gaat niet over jou (nouja, ondertussen wel). Ik vind het niet okay om zelfingenomen, arrogant en niet-inlevend genoemd te worden. En ben ook klaar met alle drama sowieso. Nu weer excuses aanbieden en volgende week weer cynische opmerkingen? If you're looking for drama, try the opera.

Ik doe het niet vaak, maar *block*
Over dramatisch gesproken...
redbulletje schreef:
07-12-2020 15:26
Ik nam het onlangs nog voor je op toen mensen je zeiden dit topic beter links te kunnen laten liggen.
Waarom heb je zo de pik op mij? Ik kan me de tijd nog herinneren dat we beiden lol hadden op voormalige kindvrijtopics op andere fora. Dat dat niet meer bij je huidige leventje past als moeder prima, maar daarmee hoef je nog niet zo zuur te doen tegen mensen die wél kindvrij gebleven zijn.
Denk eerder dat het omgekeerd is, het feit dat ik toentertijd een kind kreeg maakte dat ik niet meer in jouw leven paste. Ik heb zeker niet de pik op jou want ik heb jou leren kennen als een fijn eigenzinnig mens.

Maar ik vind jouw reacties af echt zo ongevoelig. Zo ken ik jou dus niet dan denk ik ook wat is er door de jaren heen gebeurd.

Maar goed ik heb mijn zegje gedaan en verdwijn uit dit topic.

Had gehoopt een brug te kunnen slaan en bepaalde hardnekkige vooroordelen te kunnen ontzenuwen.

Dit gaat niet over jou hoor RB, maar iemand schreef hier dat mensen met kinderen parasieten zijn, en ja dat raakt mij heel erg omdat mensen met kinderen ook gewoon mensen zijn met gevoel.

doeg!
Sjaantje37 schreef:
07-12-2020 10:59

Dus misschien moeten we gewoon uit elkaars topics weg blijven als het toch alleen maar bedoeld is om mensen na te trappen die het toch al niet meer weten.

Maar schijnbaar groeit een kinderhater daarvan, zijn of haar dagelijkse shot....echt zo triest.

ik begrijp ook niet waarom jullie zoveel bevestiging van elkaar nodig hebben voor de keuze die jullie gemaakt hebben en dat jullie dit doen door continue neerbuigend te doen over mensen die andere keuzes maken in hun leven. Jezelf beter voelen, eigenlijk is het voor de meesten van jullie maar een eenzaam bestaan als alles altijd om jou heen moet draaien....begrijp dat vrienden afhaken

Ik vind de meeste kinderlozen hier erg zelfingenomen, wake up de wereld draait niet alleen maar om jullie.
Dit topic is ooit begonnen omdat kinderlozen zoveel oordelende reacties krijgen. Heerlijk om hier herkenning te vinden over die domme "jij bent geen echte vrouw want je bent geen moeder" opmerkingen.
Heerlijk ook om de positieve aspecten van een kindvrij leven hier te herkennen. Ik kan me oprecht niet voorstellen wat er leuk is aan het hebben van kinderen. Als ik moeders zo met elkaar op het schoolplein zie wachten ben ik zó blij dat ik er niet tussen hoef te staan. Het is gewoon fijn om te weten dat je de juiste keuze hebt gemaakt en hier die herkenning te vinden. Heeft niet met ophemelen van onze leefwijze te maken volgens mij. Moeders hebben dat misschien weer in een kletstopic waarin ze met elkaar hun kinderen bejubelen. Hemelen ze hun leefwijze dan op of zijn ze echt blij met hun kinderen en delen ze dat met elkaar?

Overigens vind ik in het algemeen dat kinderlozen meer betrokken zijn bij de samenleving en dat ouders vooral op de kinderen gefocust zijn. Dus hoezo draait de wereld alleen om ons?

Ik vind je normaal wel leuk om hier te lezen maar ik vind deze post onnodig aanvallend.
Ik ben spuit 11 zie ik
Ironisch dat we op ons eigen topic niet meer mogen zeggen wat we willen, aldus een moeder. Daar was het juist om begonnen. ;-)
Rookgordijn1 schreef:
07-12-2020 20:55

Overigens vind ik in het algemeen dat kinderlozen meer betrokken zijn bij de samenleving en dat ouders vooral op de kinderen gefocust zijn. Dus hoezo draait de wereld alleen om ons?

dat klopt wat jij zegt, ik doe 1 dag in de week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang (de overige 4 dagen werk ik bij mijn eigen bedrijfje) weet je hoeveel mensen met kinderen daar nog meer af en toe vrijwilligerswerk doen?

ik geef je een hint: het is een rond getal.

precies dat, snap het ook wel want 'hun leven draait kids' onderwijl hoor je ze wel roepen 'dat de wereld naar de kloten gaat,bla bla' maar zelf doen ze er niks aan.

ik zal wat vaker een knipoog bij mijn ongenuanceerde reacties zetten, op een of andere manier vergeet ik dat.

(had al een waarschuwing aan de broek gekregen van een moderator)

nb: voordat ik hier wordt gezien als 'kinderhater' ik doe een paar keer per jaar werk voor een vrijwilligersorganisatie om Sinterklaas, pasen, etc te regelen voor arme gezinnen. die werkzaamheden draaien dan voornamelijk om de kinderen en niet om de ouders.
Ik vind het zelf ook wel vervelend om weggezet te worden als kinderhater. Ik doe naast mijn werk ook vrijwilligerswerk en ik zet mij op andere manieren ook nog in voor de samenleving. Ik vind kinderen vaak vervelend, omdat ouders gewoon niet consequent genoeg zijn. Dan heb ik het niet over ouders die proberen hun kinderen op te voeden, maar ik bedoel die types die kinderen laten schreeuwen in restaurants.

Als je ventileert op een kindvrij (!) Topic ben je kennelijk een kinderhater. Ik ben eerder een 'ik heb kinderen maar ik wil ze niet opvoeden de wereld draait om mijn koter ouder' dan een kinderhater. Je moet gewoon niet licht denken over het krijgen van kinderen en het stoort mij dan veel mensen dat wel doen en het dan onderschatten. Net als met dieren trouwens.

Het wringt altijd een beetje om weggezet te worden alsof je Remy alleen op de wereld bent terwijl je je bovengemiddeld inzet voor verschillende groepen in de maatschappij die wel wat hulp kunnen gebruiken.
Emboldened by the flame of ambition
Goed nog een keer dan, ik heb sommigen geschreven, ik heb niet geschreven dat iedereen een kinderhater is,

dat klopt wat jij zegt, ik doe 1 dag in de week vrijwilligerswerk bij een dierenopvang (de overige 4 dagen werk ik bij mijn eigen bedrijfje) weet je hoeveel mensen met kinderen daar nog meer af en toe vrijwilligerswerk doen?

Dus dit houdt in omdat jij daar de enige bent dat geen enkele ouder vrijwilligerswerk doen? Dit vind ik dus een van die vooroordelen.
Genoeg mensen om mijn heen die vrijwilligerswerk doen, mijn zus is daar een voorbeeld van. is ook ouder maar zet zich enorm in voor de samenleving en eenzame ouderen. Kookte voor de Corona tijd v1 x per week voor eenzame ouderen en doet veel activiteiten in de wijk voor de bewoners.

Ik vind het niet leuk om weggezet te worden als een egoïstische parasiterende ouder die alleen maar met haar kind bezig is.

Wat een onzin....maar enkele van jullie zijn daar schijnbaar in gaan geloven door het eenzijdige beeld wat hier continue wordt geschetst.

En Rick je bent terecht op je vingers getikt want ook al had je een smiley erbij gezet het is echt bizar kwetsend wat jij af en toe schrijft al denk ik dat dit een masker is en jij een waanzinnige gevoelige lieve man bent.

Het is nooit mijn bedoeling om mensen te kwetsen maar wie de bal kaats kan hem op een keer terug verwachten.

Denk dat we dit nu moeten laten rusten, kunnen jullie weer verder in dit topic en ik elders.

ik wens jullie niets dan goeds toe!
Eens hoor Skadí. Ik zie mijzelf niet als een kinderhater of dat ik neerkijk op iedereen uit een bepaalde groep. (Enig neerkijken op bepaalde mensen zul je altijd hebben.)

Hier in de groep wordt inderdaad soms hard geoordeeld/geregeert op ouder/kind-gerelateerde zaken. En idd, nou en. Hier mag het. Liever hier dan in het echt.
En het is hier zeker geen haat-groep, want er staan vaak genoeg genuanceerde verhalen over kinderen.
Vaak heb ik toch het idee dat wij meer kijken naar wat is goed voor het kind en dat het verbijsterend is dat genoeg ouders daar volledig aan voorbij gaan. Die kijken (in eerste instantie vooral) naar wat willen zij van zo'n kind. Tot ze er achter komen, dat dát in de praktijk niet werkt. En dan is het wisselend hoe men er mee omgaat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik breek even in, ik lees hier graag mee en vat het helemaal niet op alsof hier alleen maar kinderhaters zijn. En ik vind het soms wel lekker dat hier ongenuanceerd wordt geschreven over bepaalde gebeurtenissen. Het zet mij als moeder aan het denken over mijn eigen gedrag en hoe het kan overkomen op mijn kinderloze vrienden.

En af en toe een flinke sneer hier neer posten lucht toch ook lekker op, liever dat dan in iemands gezicht :)
Ik lees hier ook graag mee. Ik heb geen kinderen en twijfel of ik kinderen zou willen. Ik vind het heel verfrissend om hier mee te lezen. In mijn echte omgeving wordt er vooral veel gejubeld over het hebben van kinderen en zonder het hebben van kinderen tel je eigenlijk niet echt mee.
RickDalton schreef:
08-12-2020 10:26

precies dat, snap het ook wel want 'hun leven draait kids' onderwijl hoor je ze wel roepen 'dat de wereld naar de kloten gaat,bla bla' maar zelf doen ze er niks aan.
Ik denk dat het er wel aan ligt welk soort vrijwilligerswerk. Als ik mijn buurvrouwen hoor dan is het een en al oppas- en luizenmoeder op school, ongelofelijk hoeveel er van je wordt gevraagd als ouder. (En hoeveel vrouwen die handschoen oppakken. Er wordt schijnbaar ook vaak specifiek gevraagd welke 'moeders' zich willen inzetten, tot grote frustratie van buuf.) Dus op scholen heb je zat vrijwilligers met jonge kinderen.

Ikzelf zet me meer in voor buurtbelangen en natuur en hiervoor deed ik veel cultureel vrijwilligerswerk. Daar hebben mensen zonder kinderen de overhand, en mensen met volwassen kinderen. En een enkele ouder die nu zonder werk zit (wegens corona) en tijd over heeft.
Bij CBS nog even gekeken naar cijfers over vrijwilligers, maar die kijken alleen naar leeftijd, huwelijkse staat en opleiding, niet naar wel of geen kinderen. Dus, we zullen het nooit weten.
Pluma schreef:
08-12-2020 11:47
Ik breek even in, ik lees hier graag mee en vat het helemaal niet op alsof hier alleen maar kinderhaters zijn. En ik vind het soms wel lekker dat hier ongenuanceerd wordt geschreven over bepaalde gebeurtenissen. Het zet mij als moeder aan het denken over mijn eigen gedrag en hoe het kan overkomen op mijn kinderloze vrienden.

En af en toe een flinke sneer hier neer posten lucht toch ook lekker op, liever dat dan in iemands gezicht :)
Ik kan me voorstellen dat ik soms word gezien als kinderhater. Maar ik heb met kinderen hetzelfde als wat ik heb met honden. Sommigen vind ik geweldig, vooral die ik ken en daar ga ik graag mee om. Anderen vind ik stom, druk en vervelend en ik steek de straat over als ik ze zie aankomen.
En hoe leuk ik sommigen ook vind, ik hoef er zelf geen.

Katten daarentegen! Ze zijn allemaal leuk! :heart: :cat: :heart:
Dik, dun, groot, klein, blij, jong, oud, chagrijnig, pluizig, glad, ik wil ze allemaal in huis! Zit vaak op Ikzoekbaas.nl te kijken of ik er niet nog een kan adopteren. (Maar onze grote boze kater wil het alleenrecht op onze aandacht, helaas.)
Luistervink schreef:
08-12-2020 13:30
Ik kan me voorstellen dat ik soms word gezien als kinderhater. Maar ik heb met kinderen hetzelfde als wat ik heb met honden. Sommigen vind ik geweldig, vooral die ik ken en daar ga ik graag mee om. Anderen vind ik stom, druk en vervelend en ik steek de straat over als ik ze zie aankomen.

Dik, dun, groot, klein, blij, jong, oud, chagrijnig, pluizig, glad, ik wil ze allemaal in huis! Zit vaak op Ikzoekbaas.nl te kijken of ik er niet nog een kan adopteren. (Maar onze grote boze kater wil het alleenrecht op onze aandacht, helaas.)
Dat heb ik eigenlijk met alles en iedereen. Sommigen zijn leuk, sommigen niet. Maar zolang er geen sprake is van overlast, vind ik het allemaal prima.
Luistervink schreef:
...
:cheers: Katten! :flirting:
Ik vergelijk honden steeds met kinderen die nooit volwassen worden omdat ze zoveel aandacht nodig hebben, maar katten zijn leuk.
Moirmel schreef:
08-12-2020 15:01
:cheers: Katten! :flirting:
Ik vergelijk honden steeds met kinderen die nooit volwassen worden omdat ze zoveel aandacht nodig hebben, maar katten zijn leuk.
En vaak niet opgevoed worden... :biggrin: :facepalm:
Luistervink schreef:

Is moeke Sjaan al weg? Ik schrijf en lees hier nog amper mee, omdat ik vind dat het topic best vervuild wordt zo. Ik zie mezelf 30% als kinderhater en 70% als oudershater, puur omdat ik zelden leuke kinderen heb meegemaakt, maar ouders anno 2020 gewoonweg niet meer te begrijpen/verdragen zijn. Ik vind kids lelijk en luidruchtig. Het is maar zelden geweest dat ik een klein kind zie en denk: :flirting:
De kinderen van mijn sibling haat ik absoluut niet. Ik vind ze schattig en bloedirritant tegelijkertijd. Ik hou van die kids. True dus dat ik zo bevooroordeeld als maar wat ben. Maar kinderen van vreemden moet je niet mee aankomen bij mij. Maar nogmaals: de kinderen kunnen er niets aan doen. Het zijn niet voor niets maar kinderen en zonder de juiste verwekkers en opvoeding wordt het helemaal een t****gbende als ze later volwassen zijn. Ik ken ook geen een mens dat een leuker mens is geworden na het krijgen van kinderen. Maar ook dat neem ik ouders maar zelden kwalijk, ik kan het me immers goed voorstellen hoe zwaar het moet zijn. Ik heb met de meeste ouders dan ook niets dan intens medelijden. Het zijn gewoon zwarte schapen die de kudde onderdanig hebben gevolgd en ik ben het tevreden afgedwaalde witte schaap. :hihi:
Oh ja, ik was alweer vergeten waarom ik Luistervinks bericht quotte:

Katten zijn geweldig, alle dieren trouwens.
Daar kan geen een mens of kind aan tippen. Dieren zijn altijd eerlijk, je hebt zoveel meer aan ze dan mensen, ze zijn te vertrouwen, altijd oprecht, en ze mogen je of ze mogen je niet. Als ze je mogen is dat tot hun dood. Dat is wat ik noem onvoorwaardelijke liefde. Een kind is leuk en aardig van baby tot kleuter, maar zodra ze naar school gaan worden ze bedorven door de maatschappij. En er zal in iedere ouder ooit een moment komen dat een stemmetje diep van binnen zegt: waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen?
Katten... :flirting:
Er liggen er twee tegen elkaar aan op een dekentje op de bank as we speak. Ik wil er naast gaan liggen. :heart:

Ik haat sowieso niet zo snel. Ik kan me wel ergeren, maar haten... dan moet je wel echt hele lelijke dingen doen. Vroeger kon ik wel vrij lang in boosheid blijven hangen. Totdat ik merkte dat ik daar vooral mezelf mee had; boos zijn vreet namelijk energie.

Ik geloof trouwens niet dat er heel veel verschil zit tussen ouders en niet-ouders als het gaat om maatschappelijke betrokkenheid. Er spelen misschien andere thema's een rol... maar de betrokkenheid en bereidheid tot inzet zit 'm volgens mij veel meer in wat je van huis uit hebt meegekregen en in welke bubble je je bevindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven