Welke loopfiets raden jullie aan?
zondag 20 december 2020 om 07:32
Wij hadden een puky. Via marktplaats gekocht voor iets van 10 euro. Door twee kinderen gebruikt en ongeveer 5 jaar later verkocht voor hetzelfde bedrag.
Is het de mooiste? Nee vast niet. Maar hij is stevig, niet zwaar en degelijk. En ik heb niet zoals de buurvrouw moeilijk hoeven kijken en zitten balen van beschadigingen als t ding werd neergegooid op t schoolplein door een 2,5 jarige (wegbrengen grote zus).
Is het de mooiste? Nee vast niet. Maar hij is stevig, niet zwaar en degelijk. En ik heb niet zoals de buurvrouw moeilijk hoeven kijken en zitten balen van beschadigingen als t ding werd neergegooid op t schoolplein door een 2,5 jarige (wegbrengen grote zus).
zondag 20 december 2020 om 07:59
Dat is zeker een pluspunt ja..geen omkijken naar een beschadiging of iets.sprietgras schreef: ↑20-12-2020 07:32Wij hadden een puky. Via marktplaats gekocht voor iets van 10 euro. Door twee kinderen gebruikt en ongeveer 5 jaar later verkocht voor hetzelfde bedrag.

zondag 20 december 2020 om 08:15
Die van mij was heel licht en kon makkelijk op de fiets mee en dat vond ik echt een pré. Je kunt dan op de fiets naar een bos o.i.d. om te wandelen. Ik vond de loopfiets ideaal. Let wel op dat kinderen echt hard gaan, ik fietste zelf weleens mee, want wandelend houd je ze echt niet bij. Als je de loopfiets op straat wil gebruiken is het dus echt wel van belang dat ze goed naar het woord stop luisteren als je een kruising nadert.
Vlak voor of rond de derde verjaardag konden ze hier fietsen op een gewone fiets, wat dat betreft vond ik de loopfiets ideaal. Mijn oudste kon ook relatief jong fietsen, maar ze moest echt wel oefenen, terwijl de jongsten, die een loopfiets hadden, zo weg fietsten (vriendinnetje van mijn jongste zelfs als met 2.5 jaar, die was echt heel vlot).
Vlak voor of rond de derde verjaardag konden ze hier fietsen op een gewone fiets, wat dat betreft vond ik de loopfiets ideaal. Mijn oudste kon ook relatief jong fietsen, maar ze moest echt wel oefenen, terwijl de jongsten, die een loopfiets hadden, zo weg fietsten (vriendinnetje van mijn jongste zelfs als met 2.5 jaar, die was echt heel vlot).
zondag 20 december 2020 om 09:19
Ligt ook aan hoe je zelf bent.
Hier staat dat ding 9 van de 10 x buiten in weer en wind dus die slijten wat sneller dan dat ik er super voorzichtig mee zijn zijn.
Hier hebben we er verschillende zien passeren: (meerdere kinderen en jongste kinderen van de vriendengroep dus er word hier nogal eens wat gedumpt haha)
Pukylino: leuk van 1,5 - 2,5
Puky: oerdegelijk
Decathlon: ook helemaal prima
2 cycle: ook prima.
2 kinderen die er vanaf ruim 2 op gingen maar ook eentje die echt wat banger aangelegd is en pas bij bijna 3 de overstap van de Pukylino naar de tweewieler maakte.
Hier staat dat ding 9 van de 10 x buiten in weer en wind dus die slijten wat sneller dan dat ik er super voorzichtig mee zijn zijn.
Hier hebben we er verschillende zien passeren: (meerdere kinderen en jongste kinderen van de vriendengroep dus er word hier nogal eens wat gedumpt haha)
Pukylino: leuk van 1,5 - 2,5
Puky: oerdegelijk
Decathlon: ook helemaal prima
2 cycle: ook prima.
2 kinderen die er vanaf ruim 2 op gingen maar ook eentje die echt wat banger aangelegd is en pas bij bijna 3 de overstap van de Pukylino naar de tweewieler maakte.
maandag 21 december 2020 om 19:22
Wij hebben deze nu een paar dagen voor dochter (bijna 2) en zij kan er al best aardig mee wegkomen. Ze was al wel gewend aan de pukylino met 4 wielen, dus dat scheelt misschien.Noenoecasa schreef: ↑19-12-2020 23:34https://www.thystoys.nl/4015731015106-p ... gL4kPD_BwE
puky heeft nu ook een mooiere versie..
Belangrijk vonden wij dat de loopfiets een lage instap heeft omdat ze niet de handigste is en dat gaat verbazingwekkend goed met op- en afstappen. Niet de goedkoopste loopfiets, maar wel incl. kinbeschermer, mandje en standaard. Bandits en angels hebben wij niet gedaan omdat het met accessoires nagenoeg net zo duur was en we veel verhalen horen over roest. Daarbij beviel de pukylino ook prima.
En is het erg als je zoontje niet meteen er op wegrijdt? Misschien is hij er nog niet aan toe, dan komt het over een tijdje waarschijnlijk alsnog wel. Geen weggegooid geld lijkt me.
Keep on dreaming!

maandag 21 december 2020 om 19:32
Hier ook puky loopfietsjes.
We hebben de grotere ook, en kleuter van 4,5 rijdt er nog regelmatig op als we bijvoorbeeld naar het bos gaan. Hij wordt nogal snel moe met lopen dus de loopfiets is dan handig zodat hij het langer volhoudt/zijn grote broer bij kan houden.
Overigens fietst hij ook al een flink te tijd prima op een normale fiets
Loopfiets was ook ideaal toen de jongste geboren werd: oudst op de loopfiets en jongste in de wagen. Wel erg belangrijk inderdaad dat ze stoppen op gevaarlijke punten maar de oudste wist na verloop van tijd precies waar dat moest én deed dat ook. Dat hangt misschien ook een beetje van je kind af
We hebben de grotere ook, en kleuter van 4,5 rijdt er nog regelmatig op als we bijvoorbeeld naar het bos gaan. Hij wordt nogal snel moe met lopen dus de loopfiets is dan handig zodat hij het langer volhoudt/zijn grote broer bij kan houden.
Overigens fietst hij ook al een flink te tijd prima op een normale fiets

Loopfiets was ook ideaal toen de jongste geboren werd: oudst op de loopfiets en jongste in de wagen. Wel erg belangrijk inderdaad dat ze stoppen op gevaarlijke punten maar de oudste wist na verloop van tijd precies waar dat moest én deed dat ook. Dat hangt misschien ook een beetje van je kind af