Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Knap hoor Otta die instelling. Inderdaad op naar 2021! :winkie:
Ola...even een update van mij.

Wat vervelend zeg...dan weet ik dat de kans dat het gelukt is nihil is..
Toch paar dagen geleden vroege test gedaan...Negatief...
Gisteren zou ik ongesteld moeten worden. En ik ben echt super regelmatig...maar helaas niet...en nu ook niet. Toch voor zekerheid test gedaan. Blijft negatief.
Maar waarom dan in hemelsnaam bedenkt mijn lijf dan om later ongesteld te worden dan anders......
Heel gemeen. Duurt echt lang als je ergens op zit te wachten en je gewoon door wil naar de volgende ronde.
Zo, even bijgelezen. Door omstandigheden was ik even stil hier.

@Otta wat enorm verdrietig! :"-( Veel sterkte...

@Mikla: gefeliciteerd!! :heart:

@Linda stom is dat he, als je lichaam het zo lastig kan maken...

Ik ga bijna weer verder met IUI. Eerst nog een HSG laten maken, hopelijk komt daaruit dat er niets met m’n eileiders en baarmoeder is zodat ik zonder verdere aanpassingen verder kan in het traject. Vind het wel spannend eerlijk gezegd, was m’n buitenbaarmoederlijke zwangerschap ‘gewoon’ pech of is er toch een lichamelijke oorzaak..? Als het dat laatste is, dan zal het misschien nog wel even duren voor ik verder kan... Morgen mag ik naar m’n eigen gyn in het ziekenhuis, controle voor een cyste die ik al jaren heb, maar bij dit ziekenhuis zal de HSG ook gedaan worden dus ik ga meteen een balletje opgooien om af te stemmen wanneer de HSG zou kunnen. Hopelijk is de wachtlijst niet heel lang... :roll: Enne, ik zal vanaf nu weer wat meer mee gaan schrijven hier ;)
Linda273, wat vervelend!! Hoop dat je ondertussen al duidelijkheid hebt!

Otta, hoe is het met jou? Wij liepen ongeveer tegelijk, dus heb je nu ongeveer weer een inseminatie?

Ha Mus, leuk dat je er weer bent! Hoop dat de hsg snel kan!

Ik mag morgen eindelijk weer naar het ziekenhuis voor de prik instructie van de gonal-f. Hopelijk word ik die week daarna ongesteld (dat is altijd maar afwachten) en dan kan ik beginnen met spuiten. Ik mag 11 januari bestellen bij cryos en dan zou ik rond 16 januari mijn inseminatie hebben. Strak schema, maar zo blij dat ik eindelijk weer wat kan doen na 3 maanden stil zitten.
@Mus ik had je al gemist. Had je al stiekem geloepd (is dit fout geschreven?) om te kijken of je mss vreemd ging bij een ander topic ;) Ik hoop voor je dat je snel voor de hsg kan.

@Pat ook al is het dan maar de prikinstructie, kan me voorstellen dat het fijn is dat er in ieder geval weer iets gebeurd. En dat je strakke planning straks uit mag komen. Hou even de bezorgtijden van Cryos in de gaten. Jij zit na kerst dus dat scheelt misschien.

Ik weet niet precies waar ik zit. Normaal had ik gisteren mijn eisprong gehad. Maar ik ben 6 dagen overtijd geweest. Dus cyclus zal iig 6 dagen opgeschoven zijn, verwacht ik. Of is dat niet logisch? Ik test iig al iedere dag en het is nog niet zover. Ik hoop ook dat t nog een paar dagen duurt. Heb vorige week dinsdag bij Cryos besteld. En ze versturen het pas vandaag. Ivm drukte. (Iedereen wil een rietje sperma voor kerst :hihi: ) Dus is nog spannend of het op tijd gaat zijn.
Otta1985 schreef:
21-12-2020 10:38
@Mus ik had je al gemist. Had je al stiekem geloepd (is dit fout geschreven?) om te kijken of je mss vreemd ging bij een ander topic ;) Ik hoop voor je dat je snel voor de hsg kan.
Haha, niet bij een ander forum, wel wat in de whatsapp als ik eerlijk ben o_o Er is veel gebeurd de laatste maanden, m’n ouders zijn verhuisd maar ging niet vlekkeloos. 18 september hoorde ik dat ik een BBZ had, 29 september brak m’n moeder been en elleboog bij de verhuizing en 23 oktober kreeg m’n vader net in het nieuwe huis een hersenbloeding. Sinds 23 oktober was ik dus ineens fulltime mantelzorger, omdat mijn broers wat verder weg wonen. Hele gekke tijd dus, iets met ellende komt in drieën :-| Merkte dat het wat ‘makkelijker’ was om dan even snel in de app een update te geven, dus vandaar... Gelukkig gaan m’n ouders beide de goede kant weer op! M’n vader houdt er zoals het nu lijkt niets aan over, wonder boven wonder had hij geen uitval van functies maar vooral een enorm verstoord evenwicht. Loopt daarom buitenshuis nog met één kruk, maar das al een hele vooruitgang. Toen hij het ziekenhuis uit kwam kon hij nog amper met de rollator naar het toilet... En m’n moeder? Tsja, precies mijn karakter. 0 geduld voor niks kunnen en afhankelijk zijn, hahaha. Maar die mag gelukkig ook steeds meer belasten, en dat doet haar echt goed! Beide hebben nog wel een aardige weg te gaan, uiteindelijke herstel kan wel tot een jaar duren, maar we zijn voor nu blij hoe we gezien de situatie het jaar af kunnen sluiten. En nu hopen opa en oma in spé dus nóg veel harder op een mooie zwangerschap voor mij, onze wens voor 2021 ;) :-D
mus90 wijzigde dit bericht op 21-12-2020 13:37
0.55% gewijzigd
Enne @Otta, het is natuurlijk ook gewoon een fantastisch kerstcadeau, een rietje onder de boom! Whahaha 8-) Ik ga ook weer bijna bestellen, maar die komt dan wel pas net na de kerst binnen dus ik denk dat ik dan maar erop proost met oliebollen en champagne tzt :cheer2: :rofl:
Otta, bedankt voor de tip! Ik ga het hier zo even vragen. Ik mocht eigenlijk ook deze week bestellen, maar heb die plek aan iemand anders gegeven omdat ik toch nog geen ei sprong zou hebben nu. Ik hoop maar dat ik daar geen spijt van krijg.
Wat betreft je menstruatie, na mijn 1e miskraam heb 8 weken gewacht. Ik was toen ook al wel 10 weken zwanger.
Bij de tweede schoof het volgens mij een weekje op, en toen was het ook pas 6 weken. Dus ik denk dat je logica best kan kloppen. Hopelijk heb je snel een positieve ovulatie test!
@mus90. Jeetje wat een roerige tijden geweest voor jou zeg!!

Inderdaad op naar 2021 voor rustige tijden en dat voor ons allemaal maar onze droom mag uitkomen.

Hoe was het gisteren bij de gynacoloog?
Linda273 schreef:
22-12-2020 07:02
@mus90. Jeetje wat een roerige tijden geweest voor jou zeg!!

Inderdaad op naar 2021 voor rustige tijden en dat voor ons allemaal maar onze droom mag uitkomen.

Hoe was het gisteren bij de gynacoloog?
@Linda klopt, was wel even heftig zo allemaal... Maar goed, het ziet er gunstig uit voor het nieuwe jaar ;-) Gyn viel wel wat tegen, hij zag iets van littekenweefsel of een cyste op de plek waar mn BBZ zat. Kan dus zijn dat mn eileider daardoor geblokkeerd zal zijn, wat natuurlijk vruchtbaarheid kan verminderen. Moet gaan blijken uit de HSG, ik ga as we speak bellen voor een afspraak. ;-)
Nou, dat ‘even bellen’ viel tegen... Ziekenhuis in de buurt kan niet de juiste HSG doen, hebben net een ander contrastmiddel wat ik niet mag vanwege kans op complicaties. Veel heen en weer gebeld, nog meer in de wacht gestaan, en nu een ziekenhuis op 50 minuten rijden gevonden. Kliniek stuurt de verwijzing door naar dit ziekenhuis, en dan mag ik morgen of overmorgen bellen om een afspraak in te plannen. Hoop ik, want inmiddels staat het hele internet vol dat de geplande zorg gestaakt wordt....... :cry:
Oh Mus, heftige tijd gehad dan idd. Bij het journaal zeiden ze dat operaties niet doorgaan, maar dagopnames ed wel. Een hsg zou ik daar onder stellen? Moest je zelf dan allemaal ziekenhuizen gaan bellen? Wat een gedoe.
Otta1985 schreef:
22-12-2020 22:44
Oh Mus, heftige tijd gehad dan idd. Bij het journaal zeiden ze dat operaties niet doorgaan, maar dagopnames ed wel. Een hsg zou ik daar onder stellen? Moest je zelf dan allemaal ziekenhuizen gaan bellen? Wat een gedoe.
Ik mocht bij nij barrahus de voorkeur voor mn eigen ziekenhuis opgeven, was de makkelijkste optie want dat was mooi dichtbij. Maar ze bleken t daar dus niet met juiste contrast te doen, dus heb gister heel veel heen en weer gebeld :bonk: Nij barrahus gaf de tip van heerenveen toen mn eigen ziekenhuis niet bleek te kunnen, als heerenveen het ook niet zou doen mocht ik een laparoscopie. Blij dat heerenveen m met de goede vloeistof doet dus! T is idd zoals jij zegt op t moment, geen operaties maar wel poliklinische zaken dus neem aan dat de hsg gedaan kan worden. Fingers crossed, straks even bellen naar Heerenveen of mn verwijzing al ontvangen is ;)
Jeetje spannend!!! Heel veel succes. Ik ga voor je duimen!!
Otta1985 schreef:
22-12-2020 22:44
In ‘mijn’ ziekenhuis gaan dingen die zeker geen opname of IC plek gaan opleveren nog wel door. En gelukkig is de kans op een opname na een HSG nogal klein (lees: bijna 0, in theorie kun je natuurlijk altijd ín het ziekenhuis van de trap vallen of zo). Dus dat zal op veel plekken inderdaad nog wel gedaan worden. Maar wat vervelend voor iedereen, wéér onzekerheid erbij. Iedereen zo rustig mogelijke feestdagen gewenst, en een heel mooi 2021!
nausicaa schreef:
23-12-2020 14:16
In ‘mijn’ ziekenhuis gaan dingen die zeker geen opname of IC plek gaan opleveren nog wel door. En gelukkig is de kans op een opname na een HSG nogal klein (lees: bijna 0, in theorie kun je natuurlijk altijd ín het ziekenhuis van de trap vallen of zo). Dus dat zal op veel plekken inderdaad nog wel gedaan worden. Maar wat vervelend voor iedereen, wéér onzekerheid erbij. Iedereen zo rustig mogelijke feestdagen gewenst, en een heel mooi 2021!
Hij gaat idd door, en ik ben dinsdag al aan de beurt! :-D
Ooh dinsdag dat is al wel lekker snel zeg!! Dat is fijn
Succes dinsdag Mus!
Thanks Otta! Ik merk dat ik er wel echt behoefte aan heb om meer duidelijkheid te krijgen, dus ik kijk er in zekere zin wel naar uit. En dat voor een onderzoek wat veel dames toch niet heel prettig vinden, haha...
@mus90 hoe is het vandaag gegaan?
Dames, ivm misbruik van algemene nicks is het wachtwoord door ons aangepast. Jullie kunnen via mail ons om het wachtwoord vragen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Linda273 schreef:
29-12-2020 14:28
@mus90 hoe is het vandaag gegaan?
Is goed gegaan! Was nog wel even wat onduidelijkheid over het soort contrastvloeistof wat de kliniek in de verwijzing aangevraagd had, maar uiteindelijk is de HSG gelukt. Liep door zonder problemen, eileiders mooi open zonder op- of aanmerkingen. De bbz is echt pech geweest dus, maar er is voor nu ook geen reden om te denken dat dit een eileider beschadigd heeft. Ik hoop nu van de kliniek bericht te krijgen dat ik weer snel mag starten met IUI dus! :-) Pijn viel ook mee, wat gevoelig maar ook niet echt meer dan dat. Ik kan me wel voorstellen dat dit met dichte eileiders heel anders kan zijn, maar het is bij mij zeker niet tegen gevallen dus.
ModeratorViva schreef:
29-12-2020 16:37
Dames, ivm misbruik van algemene nicks is het wachtwoord door ons aangepast. Jullie kunnen via mail ons om het wachtwoord vragen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Dit is misschien ook wel een mooie gelegenheid om in een volgend topic de OP een keertje op te schonen? Er staat volgens mij veel oude informatie in/gegevens van mensen die allang niet meer mee schrijven.

@Mus: Fijn dat het meeviel! Ik heb een paar maanden terug ook de eileiders laten checken als onderdeel van het voortraject, het viel mij ook wel mee.

En ik ben alweer bijna aan de beurt! Ik vond 1,5 jaar wachten echt enorm lang na het eerste intakegesprek, maar nu mag ik gewoon binnen een paar maanden al beginnen, mits er niet teveel vertraging komt met de tweede lockdown en alles...
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
@Femmelotje jeetje, 1,5 jaar is inderdaad echt heel lang! Fijn dat het begin er nu bijna is, ik duim dat een eventuele afschaling geen invloed zal hebben voor je! :-)
femmelotje schreef:
29-12-2020 23:57
Dit is misschien ook wel een mooie gelegenheid om in een volgend topic de OP een keertje op te schonen? Er staat volgens mij veel oude informatie in/gegevens van mensen die allang niet meer mee schrijven.
Dit inderdaad. Het is ook steeds zo'n heel verhaal om langs te scrollen. We zullen ook wel bijna toe zijn aan deel 10? Ik weet niet hoe lang een topic normaal is?

@Mus: wat fijn, goed nieuws dus.

@Femmelotje: dus jij gaat waarschijnlijk binnenkort ook (eindelijk) starten. Dat 2021 maar veel Uppie baby's mag brengen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven