Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
vrijdag 18 december 2020 om 20:16
Ola...even een update van mij.
Wat vervelend zeg...dan weet ik dat de kans dat het gelukt is nihil is..
Toch paar dagen geleden vroege test gedaan...Negatief...
Gisteren zou ik ongesteld moeten worden. En ik ben echt super regelmatig...maar helaas niet...en nu ook niet. Toch voor zekerheid test gedaan. Blijft negatief.
Maar waarom dan in hemelsnaam bedenkt mijn lijf dan om later ongesteld te worden dan anders......
Heel gemeen. Duurt echt lang als je ergens op zit te wachten en je gewoon door wil naar de volgende ronde.
Wat vervelend zeg...dan weet ik dat de kans dat het gelukt is nihil is..
Toch paar dagen geleden vroege test gedaan...Negatief...
Gisteren zou ik ongesteld moeten worden. En ik ben echt super regelmatig...maar helaas niet...en nu ook niet. Toch voor zekerheid test gedaan. Blijft negatief.
Maar waarom dan in hemelsnaam bedenkt mijn lijf dan om later ongesteld te worden dan anders......
Heel gemeen. Duurt echt lang als je ergens op zit te wachten en je gewoon door wil naar de volgende ronde.
zondag 20 december 2020 om 10:42
Zo, even bijgelezen. Door omstandigheden was ik even stil hier.
@Otta wat enorm verdrietig!
Veel sterkte...
@Mikla: gefeliciteerd!!
@Linda stom is dat he, als je lichaam het zo lastig kan maken...
Ik ga bijna weer verder met IUI. Eerst nog een HSG laten maken, hopelijk komt daaruit dat er niets met m’n eileiders en baarmoeder is zodat ik zonder verdere aanpassingen verder kan in het traject. Vind het wel spannend eerlijk gezegd, was m’n buitenbaarmoederlijke zwangerschap ‘gewoon’ pech of is er toch een lichamelijke oorzaak..? Als het dat laatste is, dan zal het misschien nog wel even duren voor ik verder kan... Morgen mag ik naar m’n eigen gyn in het ziekenhuis, controle voor een cyste die ik al jaren heb, maar bij dit ziekenhuis zal de HSG ook gedaan worden dus ik ga meteen een balletje opgooien om af te stemmen wanneer de HSG zou kunnen. Hopelijk is de wachtlijst niet heel lang...
Enne, ik zal vanaf nu weer wat meer mee gaan schrijven hier
@Otta wat enorm verdrietig!

@Mikla: gefeliciteerd!!

@Linda stom is dat he, als je lichaam het zo lastig kan maken...
Ik ga bijna weer verder met IUI. Eerst nog een HSG laten maken, hopelijk komt daaruit dat er niets met m’n eileiders en baarmoeder is zodat ik zonder verdere aanpassingen verder kan in het traject. Vind het wel spannend eerlijk gezegd, was m’n buitenbaarmoederlijke zwangerschap ‘gewoon’ pech of is er toch een lichamelijke oorzaak..? Als het dat laatste is, dan zal het misschien nog wel even duren voor ik verder kan... Morgen mag ik naar m’n eigen gyn in het ziekenhuis, controle voor een cyste die ik al jaren heb, maar bij dit ziekenhuis zal de HSG ook gedaan worden dus ik ga meteen een balletje opgooien om af te stemmen wanneer de HSG zou kunnen. Hopelijk is de wachtlijst niet heel lang...

zondag 20 december 2020 om 11:54
Linda273, wat vervelend!! Hoop dat je ondertussen al duidelijkheid hebt!
Otta, hoe is het met jou? Wij liepen ongeveer tegelijk, dus heb je nu ongeveer weer een inseminatie?
Ha Mus, leuk dat je er weer bent! Hoop dat de hsg snel kan!
Ik mag morgen eindelijk weer naar het ziekenhuis voor de prik instructie van de gonal-f. Hopelijk word ik die week daarna ongesteld (dat is altijd maar afwachten) en dan kan ik beginnen met spuiten. Ik mag 11 januari bestellen bij cryos en dan zou ik rond 16 januari mijn inseminatie hebben. Strak schema, maar zo blij dat ik eindelijk weer wat kan doen na 3 maanden stil zitten.
Otta, hoe is het met jou? Wij liepen ongeveer tegelijk, dus heb je nu ongeveer weer een inseminatie?
Ha Mus, leuk dat je er weer bent! Hoop dat de hsg snel kan!
Ik mag morgen eindelijk weer naar het ziekenhuis voor de prik instructie van de gonal-f. Hopelijk word ik die week daarna ongesteld (dat is altijd maar afwachten) en dan kan ik beginnen met spuiten. Ik mag 11 januari bestellen bij cryos en dan zou ik rond 16 januari mijn inseminatie hebben. Strak schema, maar zo blij dat ik eindelijk weer wat kan doen na 3 maanden stil zitten.
maandag 21 december 2020 om 10:38
@Mus ik had je al gemist. Had je al stiekem geloepd (is dit fout geschreven?) om te kijken of je mss vreemd ging bij een ander topic
Ik hoop voor je dat je snel voor de hsg kan.
@Pat ook al is het dan maar de prikinstructie, kan me voorstellen dat het fijn is dat er in ieder geval weer iets gebeurd. En dat je strakke planning straks uit mag komen. Hou even de bezorgtijden van Cryos in de gaten. Jij zit na kerst dus dat scheelt misschien.
Ik weet niet precies waar ik zit. Normaal had ik gisteren mijn eisprong gehad. Maar ik ben 6 dagen overtijd geweest. Dus cyclus zal iig 6 dagen opgeschoven zijn, verwacht ik. Of is dat niet logisch? Ik test iig al iedere dag en het is nog niet zover. Ik hoop ook dat t nog een paar dagen duurt. Heb vorige week dinsdag bij Cryos besteld. En ze versturen het pas vandaag. Ivm drukte. (Iedereen wil een rietje sperma voor kerst
) Dus is nog spannend of het op tijd gaat zijn.

@Pat ook al is het dan maar de prikinstructie, kan me voorstellen dat het fijn is dat er in ieder geval weer iets gebeurd. En dat je strakke planning straks uit mag komen. Hou even de bezorgtijden van Cryos in de gaten. Jij zit na kerst dus dat scheelt misschien.
Ik weet niet precies waar ik zit. Normaal had ik gisteren mijn eisprong gehad. Maar ik ben 6 dagen overtijd geweest. Dus cyclus zal iig 6 dagen opgeschoven zijn, verwacht ik. Of is dat niet logisch? Ik test iig al iedere dag en het is nog niet zover. Ik hoop ook dat t nog een paar dagen duurt. Heb vorige week dinsdag bij Cryos besteld. En ze versturen het pas vandaag. Ivm drukte. (Iedereen wil een rietje sperma voor kerst

maandag 21 december 2020 om 13:34
Haha, niet bij een ander forum, wel wat in de whatsapp als ik eerlijk ben

mus90 wijzigde dit bericht op 21-12-2020 13:37
0.55% gewijzigd
maandag 21 december 2020 om 13:37
maandag 21 december 2020 om 14:06
Otta, bedankt voor de tip! Ik ga het hier zo even vragen. Ik mocht eigenlijk ook deze week bestellen, maar heb die plek aan iemand anders gegeven omdat ik toch nog geen ei sprong zou hebben nu. Ik hoop maar dat ik daar geen spijt van krijg.
Wat betreft je menstruatie, na mijn 1e miskraam heb 8 weken gewacht. Ik was toen ook al wel 10 weken zwanger.
Bij de tweede schoof het volgens mij een weekje op, en toen was het ook pas 6 weken. Dus ik denk dat je logica best kan kloppen. Hopelijk heb je snel een positieve ovulatie test!
Wat betreft je menstruatie, na mijn 1e miskraam heb 8 weken gewacht. Ik was toen ook al wel 10 weken zwanger.
Bij de tweede schoof het volgens mij een weekje op, en toen was het ook pas 6 weken. Dus ik denk dat je logica best kan kloppen. Hopelijk heb je snel een positieve ovulatie test!
dinsdag 22 december 2020 om 08:00
@Linda klopt, was wel even heftig zo allemaal... Maar goed, het ziet er gunstig uit voor het nieuwe jaar

dinsdag 22 december 2020 om 13:48
Nou, dat ‘even bellen’ viel tegen... Ziekenhuis in de buurt kan niet de juiste HSG doen, hebben net een ander contrastmiddel wat ik niet mag vanwege kans op complicaties. Veel heen en weer gebeld, nog meer in de wacht gestaan, en nu een ziekenhuis op 50 minuten rijden gevonden. Kliniek stuurt de verwijzing door naar dit ziekenhuis, en dan mag ik morgen of overmorgen bellen om een afspraak in te plannen. Hoop ik, want inmiddels staat het hele internet vol dat de geplande zorg gestaakt wordt.......

woensdag 23 december 2020 om 07:55
Ik mocht bij nij barrahus de voorkeur voor mn eigen ziekenhuis opgeven, was de makkelijkste optie want dat was mooi dichtbij. Maar ze bleken t daar dus niet met juiste contrast te doen, dus heb gister heel veel heen en weer gebeld

woensdag 23 december 2020 om 14:16
In ‘mijn’ ziekenhuis gaan dingen die zeker geen opname of IC plek gaan opleveren nog wel door. En gelukkig is de kans op een opname na een HSG nogal klein (lees: bijna 0, in theorie kun je natuurlijk altijd ín het ziekenhuis van de trap vallen of zo). Dus dat zal op veel plekken inderdaad nog wel gedaan worden. Maar wat vervelend voor iedereen, wéér onzekerheid erbij. Iedereen zo rustig mogelijke feestdagen gewenst, en een heel mooi 2021!
woensdag 23 december 2020 om 15:07
Hij gaat idd door, en ik ben dinsdag al aan de beurt!nausicaa schreef: ↑23-12-2020 14:16In ‘mijn’ ziekenhuis gaan dingen die zeker geen opname of IC plek gaan opleveren nog wel door. En gelukkig is de kans op een opname na een HSG nogal klein (lees: bijna 0, in theorie kun je natuurlijk altijd ín het ziekenhuis van de trap vallen of zo). Dus dat zal op veel plekken inderdaad nog wel gedaan worden. Maar wat vervelend voor iedereen, wéér onzekerheid erbij. Iedereen zo rustig mogelijke feestdagen gewenst, en een heel mooi 2021!

dinsdag 29 december 2020 om 16:37
Dames, ivm misbruik van algemene nicks is het wachtwoord door ons aangepast. Jullie kunnen via mail ons om het wachtwoord vragen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 29 december 2020 om 22:05
Is goed gegaan! Was nog wel even wat onduidelijkheid over het soort contrastvloeistof wat de kliniek in de verwijzing aangevraagd had, maar uiteindelijk is de HSG gelukt. Liep door zonder problemen, eileiders mooi open zonder op- of aanmerkingen. De bbz is echt pech geweest dus, maar er is voor nu ook geen reden om te denken dat dit een eileider beschadigd heeft. Ik hoop nu van de kliniek bericht te krijgen dat ik weer snel mag starten met IUI dus!

dinsdag 29 december 2020 om 23:57
Dit is misschien ook wel een mooie gelegenheid om in een volgend topic de OP een keertje op te schonen? Er staat volgens mij veel oude informatie in/gegevens van mensen die allang niet meer mee schrijven.ModeratorViva schreef: ↑29-12-2020 16:37Dames, ivm misbruik van algemene nicks is het wachtwoord door ons aangepast. Jullie kunnen via mail ons om het wachtwoord vragen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
@Mus: Fijn dat het meeviel! Ik heb een paar maanden terug ook de eileiders laten checken als onderdeel van het voortraject, het viel mij ook wel mee.
En ik ben alweer bijna aan de beurt! Ik vond 1,5 jaar wachten echt enorm lang na het eerste intakegesprek, maar nu mag ik gewoon binnen een paar maanden al beginnen, mits er niet teveel vertraging komt met de tweede lockdown en alles...
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
woensdag 30 december 2020 om 12:58
Dit inderdaad. Het is ook steeds zo'n heel verhaal om langs te scrollen. We zullen ook wel bijna toe zijn aan deel 10? Ik weet niet hoe lang een topic normaal is?femmelotje schreef: ↑29-12-2020 23:57Dit is misschien ook wel een mooie gelegenheid om in een volgend topic de OP een keertje op te schonen? Er staat volgens mij veel oude informatie in/gegevens van mensen die allang niet meer mee schrijven.
@Mus: wat fijn, goed nieuws dus.
@Femmelotje: dus jij gaat waarschijnlijk binnenkort ook (eindelijk) starten. Dat 2021 maar veel Uppie baby's mag brengen!