Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Ik ben ook wel benieuwd hoe het ervoor staat bij jullie, dames! Hier wacht ik op m’n menstruatie, verwacht ‘m ergens de komende dagen. Zodra het zover is mag ik bellen en een echo inplannen voor cyclusdag 10, follikelmeting. IUI en wachtbank is comming dus! :applause:
Een goede echo gehad hier! Hij/zij schopte al een beetje, heel grappig!
Wat fijn dat je binnenkort weer kan beginnen Mus!

Haha wat grappig Mikla dat je de baby nu al ziet schoppen :)

Zelf heb vandaag weer een fm gehad. Er was niet zoveel gegroeid als de arts had gehoopt. Heb nog steeds 6 follikels, misschien nog een zevende die mee gaat doen. Verder een flink aantal van 12 mm maar die zijn een stuk kleiner dus die tellen niet mee. De arts had eigenlijk meer follikels verwacht op basis van mijn amh waarde en het feit dat ik tijdens IUI al snel teveel follikels had bij 75 eenheden gonal F. Morgen nog een echo om te kijken of één van de kleinere nog groeispurt heeft gehad. Dan moet ik beslissen of ik deze ivf wil afblazen en dan de volgende keer meer hormonen ga spuiten. Of ik ga de punctie doen met een kleiner aantal follikels.

De arts zag trouwens een follikel in de vorm van een hartje haha! Dus ik kan in ieder geval zeggen dat ik al wel een hartje op de echo heb gezien ;) hopelijk is het een goed teken!
@Pat36. Ja, daar heb ik inderdaad wel over nagedacht, maar ik ben als het zo goed is al zo dichtbij. De lengte van de wachtlijst is wat onduidelijk. Ik hoor steeds verschillende dingen, tot wel een wachtlijst van twee jaar. De laatste berichten waren positief, toch 12-14 maanden. Dus daar ga ik dan toch maar vanuit. De website van het UMC is ook niet veranderd. Ze stoppen in ieder geval niet met de behandelingen.
De andere optie is Nij Barrahus, maar veel prijziger en ook die donorbank heeft al een wachtlijst hoorde ik. En ik moet en zal een Nederlandse donor, past gewoon beter bij mij.
Gecombineerd met de therapie die ik ga volgen, beschouw ik dit maar als een teken van het universum ofzo dat ik gewoon netjes moet wachten.

Moet nog wel even wennen. Het klinkt wat gek, maar ik had me soort van gericht op een lente- of zomerkindje. Vond ik helemaal leuk, past ook bij dochter en mijn geboortedatum.
Wordt dan toch een winterkindje geloof ik, als ik in maart-mei mag starten (en gelijk zwanger word...)
Niet dat het zeker is dat het (meteen) lukt, maar ik droom graag een beetje weg en zie de zaak graag optimistisch. Waar je je al mee bezig kan houden...

Ik wacht braaf. Zal eens in mijn patientenomgeving van UMC kijken.
Mus90 schreef:
11-01-2021 22:48
Ik ben ook wel benieuwd hoe het ervoor staat bij jullie, dames! Hier wacht ik op m’n menstruatie, verwacht ‘m ergens de komende dagen. Zodra het zover is mag ik bellen en een echo inplannen voor cyclusdag 10, follikelmeting. IUI en wachtbank is comming dus! :applause:
Spannend!!!
Mikla schreef:
12-01-2021 00:15
Een goede echo gehad hier! Hij/zij schopte al een beetje, heel grappig!
Mooi hoor! Je vriendin was zwanger toch? Hoe ver is ze nu? Leuk he dat er nu al leven in zo'n kindje zit.
Hoi ladiesss..

Hier nog steeds in de wachtweken...als.het goed is is mijn NOD. Zaterdag, maar goed de laatste 2x zat ik er ook een dag naast.

Ik heb vandaag wel een vroege test gedaan en die was negatief. Was wel enigzins verbaasd want heb echt het gevoel dat ik van alles voel.
Maarrrrr zoals we vaker hebben gelezen...het lichaam kan gekke dingen doen.
Officieel mag ik zaterdag testen. Dus daar wacht ik op.
@koolmees, hoe is het afgelopen?

@Linda273, wat een spannende tijd he? Ik blijf nog even voor je duimen!
lezervanboeken schreef:
12-01-2021 20:08
Mooi hoor! Je vriendin was zwanger toch? Hoe ver is ze nu? Leuk he dat er nu al leven in zo'n kindje zit.
Klopt inderdaad! Ze is nu 9,5 week
Heb besloten om toch voor de punctie te gaan, dat was vanochtend. Er waren 7 grotere follikels en aantal van een wat kleiner formaat. Ze hebben toch nog 14 eicellen geoogst. Morgen hoor ik hoeveel er bevrucht zijn. De punctie viel me heel erg mee, heb eigenlijk geen noemenswaardige pijn gehad 🙂
@koolmees, wat goed! En helemaal dat het niet zo’n pijn deed. Waren er veel bevrucht?

@linda273, hoe gaat het? Morgen mag je testen toch?

Ik ben vandaag weer geweest voor de follikel meting. De gonal-f had niet gedaan wat ze moesten doen, maar ik heb een ei van 16mm, dus er zit een inseminatie aan te komen! Eindelijk weer!
Goed vooruitzicht Pat! Zal waarschijnlijk begin deze week worden of zo? Wel jammer dat het er maar één is, maar het is ook best lastig met die hormonen. Heb je drie follikels, dan gaat het feest weer niet door (zo ging dat bij mij in ieder geval)

Linda273, heb je al getest??

Ik heb gisteren bericht gekregen dat er 12 eicellen bevrucht zijn. Echt veel meer dan ik had verwacht. Hopelijk zitten er een paar mooie tussen die de vriezer in kunnen. Morgen is de terugplaatsing en dan weer de wachtweken in :A:
Wauw Koolmees, mooie score! Ik duim voor een mooi aantal cryo’s, maar ook dat je TP nu gewoon dé goede gaat zijn! ;-)

Ik mag vrijdag voor een follikelmeting. :-)
Wat gaaf koolmees!! Ik kom maandag naast je zitten op de bank!

Ben benieuwd hoe het gaat Linda!
Gezellig Pat! Dat 2021 maar goed mag beginnen voor ons allemaal :)

En Mus, fijn dat je weer kunt beginnen met een nieuwe ronde! Ik ga trouwens ook naar Wolvega, moet zeggen dat ik het wel een hele fijne kliniek vind.
Yes, laten we gaan voor het mooiste jaar voor onze wens! :heart: Ik vind Nij Barrahûs ook een hele fijne kliniek! Ik kon destijds kiezen tussen Isala en NB, en ben uiteindelijk heel erg blij met mijn keuze. :-)
Mus90 schreef:
16-01-2021 20:16
Yes, laten we gaan voor het mooiste jaar voor onze wens! :heart: Ik vind Nij Barrahûs ook een hele fijne kliniek! Ik kon destijds kiezen tussen Isala en NB, en ben uiteindelijk heel erg blij met mijn keuze. :-)
Behalve het keuzemenu als je belt ;)
Pat36 schreef:
16-01-2021 22:19
Behalve het keuzemenu als je belt ;)
Hahaha ja das maar een gek omslachtig menu tegenwoordig :rofl:
Heeey dames.

Ik heb gisteren getest maar helaas negatief. Oo naar poging 4.
Ben trouwenw ook nog niet ongesteld geworden en niet dat ik nu denk dat ik zwanger ben maar vind het wel irritant dat mijn cyclus steeds langer lijkt te duren. Ik kan er niet meer zo goed van op aan. En het maakt me een beetje angstig dat er wellicht een begin van de overgang is ofzo...ik ben natuurlijk de jongste niet meer.
@koolmees wat een goeie uitslag zeg!! Fingers crosst🤞.

En @mus hopen dat je snel weer mag beginnen!! Gaan we samen weer op het ellendige wachtbankje
Linda273 schreef:
17-01-2021 12:57
@koolmees wat een goeie uitslag zeg!! Fingers crosst🤞.

En @mus hopen dat je snel weer mag beginnen!! Gaan we samen weer op het ellendige wachtbankje
Zo balen dat je negatief getest hebt! :| :hug: Ik hoop dat we allebei na de volgende wachtbank ronde blij mogen gaan zijn! Ik verwacht er over iets meer dan een week eindelijk weer op te gaan zitten! :-)
Ha dames, hier vooralsnog geen nieuws. Ik verwacht eind deze week voor poging 5 te gaan. Dan zitten we volgende week met een hele groep op het wachtbankje...

Jammer Linda273. Een cyclus die een/een paar dagen langer duurt kan volgens mij gewoon voorkomen. Maar ik herken de onzekerheid hoor. Ineens ga ik over vamalles twijfelen, heel stom.

Geen idee trouwens hoe oud iedereen hier is? In de OP staan wij allemaal niet. Ik ben iig 35.
Oh wat ontzettend balen Linda273! :hug: Kan me voorstellen dat je onzeker wordt van zo’n onregelmatige cyclus... hebben ze je amh toevallig al getest? Ik heb dat zelf een keer laten testen via een online gekochte test, zodat ik dit in ieder geval uit kon sluiten.

Wat zou het toch mooi zijn als we allemaal een positieve zw. test in handen hebben de komende ronde :-D

Ik heb vandaag weer plaats genomen op het wachtbankje. Vanochtend was de terugplaatsing. Heb zelfs al een eerste echofoto meegekregen hihi :hihi: Er waren 10 embryo’s goed door gaan delen. De overige 9 laten ze nog een paar dagen verder delen en dan wordt er gekeken of er nog een aantal de vriezer in kunnen. Al met al is de eerste ivf poging mij 100% meegevallen, zeker gezien m’n leeftijd (over leeftijd gesproken Otta ;-) ik ben 38) Maar nu komt het moeilijkste natuurlijk pas... :-?
Koolmees wat een fijne score ook met doordelen zeg! Fijn om op terug te kunnen vallen als deze tp niet blijft plakken. Maar we hopen natuurlijk van wel, he! 😉

We mogen wel een mega lounge wachtbank bestellen zo! Haha :rofl: Zullen we afspreken dat we bij ‘t volgende topic de OP even flink onder handen nemen? Kan wel een update gebruiken. Hopelijk met snel allemaal mooie zwangerschappen :-D Ik ben 30 trouwens. :-)
@Koolmees234, super om te horen. En reuze spannend. Hopelijk over twee weken goed nieuws voor jou.
Ik ben inmiddels 32.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven