Singles Unite : deel 5!!! 😄

21-11-2020 11:01 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
En doorrrrrr met deel 5 ....

De dagelijkse beslommeringen van ons singles.
Datertje schreef:
28-12-2020 12:12
Qiyara wandel ze het is heerlijk buiten. Wereld van verschil met gisteren.

Julia ik zit ook in een huurflat, maar ik denk dat ik hier de komende 10 jaar nog wel zit. Prima trouwens hoor. Dus ik wil er wel naar mijn zin wonen. Gelukkig heb ik echt een perfecte keuken. Ik heb alles geverfd qua kozijnen enzo. Een muur van 8 m is blauw en ik heb een eyecatcher op mijn muur. Typisch datertje haha.

Ik wil nog wel laminaat op de vloer en iets moois voor mijn raam. Dat moet nog even wachten eerst sparen.
Oh dit is ook mijn huisje en na de verhuizing dacht ik...hier krijg je mij voorlopig niet weg.
Het is ook totaal mijn keuze en smaak.

Ik heb olijfkleur op de muur, sfeer gaat meer industriëel. Maar is het ook niet echt.
Maar Riverdale en Riviera maison zijn niet aan mij besteed.

Mijn huis was totaal uitgeleefd. Hier hebben een paar mannetjes de ruimten geverfd die gelijk in gebruik gingen. Zelf dit jaar 2 kamers opgeknapt.
Dat klinkt fantastisch Julia. Hier heeft een oud Turks vrouwtje gewoond. Het was echt perfect. Alleen al het hout was geel. Dus alles lekker geverfd.
Ik hou ook niet van die merken. Ik ben van de tweedehands en gratis marktplaats en IKEA. Ik verveel me ook snel en dan moet er wat anders in.

Ik zo lekker wandelen met hond en dan komt mijn klusser.
Datertje schreef:
28-12-2020 12:48
Ik hou ook niet van die merken. Ik ben van de tweedehands en gratis marktplaats en IKEA.
Same! Nu weer op jacht naar een klein kastje want ik mis nog wat naast mijn deur haha.
Qiyara schreef:
28-12-2020 11:51
Datertje wat fijn! Geniet van je happy modus.

Wat een ouderwetse gedachtengang Tomcat. Zal het leeftijdsverschil wellicht zijn..
hoe oud denk je dat ik ben.. :rofl:

maar bv..ik heb geen kledingkast..het is nu verdeeld over zo'n vakkenkast van de ikea (die veel te groot is en eigenlijk weg moet) en ik heb een bezemstok tussen 2 boekenkastjes in gehangen waar kleding aan hangt en nog zo'n los plastick rek op wieltjes waar ook kleding aan hangt..

als ik mijn best niet doe kan ik hier zo maar 5 of 10 jaar in deze staat leven maar gezellig wordt het nooit zo..

dat..dat hebben vrouwen een stuk minder
tomcat schreef:
28-12-2020 13:28
Ergens midden 50. Ik heb je op tv mogen aanschouwen 😉
Maar wie weet heb je een heeeele oude ziel die zich achterin de 70 waant :lol:
Mijn ervaring is dat mannen om en nabij mijn leeftijd altijd hele gezellige huizen hebben. Eigen stijl/smaak.
Tref niet vaak een man die in een kaal huis woont en alles wel best vindt.

Misschien selecteer ik ze er onbewust op, omdat ik geen samenwoon type ben😁
Mijn koop appartement heb ik volledig zelf opgeknapt, met hulp uiteraard. Nieuwe keuken, badkamer, alles geverft. Het is een kleurrijk, eclectisch geheel, zowel m'n muren als meubels, warm en knus.
tomcat schreef:
28-12-2020 13:28

maar bv..ik heb geen kledingkast..het is nu verdeeld over zo'n vakkenkast van de ikea (die veel te groot is en eigenlijk weg moet) en ik heb een bezemstok tussen 2 boekenkastjes in gehangen waar kleding aan hangt en nog zo'n los plastick rek op wieltjes waar ook kleding aan hangt..

als ik mijn best niet doe kan ik hier zo maar 5 of 10 jaar in deze staat leven maar gezellig wordt het nooit zo..

dat..dat hebben vrouwen een stuk minder
Ik heb ook geen kledingkast. Maar een kamertje opgeknapt met 2 kalaxkasten van Ikea. En kledingrek op wielen, waar ik nog wat anders voor wil, maar weet nog niet wat. Liefst wilde ik zo'n systeem van ikea met laden, rekken, vakken. Maar mucho euro's.
ik hoop dat iedereen heeft kunnen genieten van de afgelopen feestdagen. Zelf ben ik even weggebleven van de computer en telefoon, zo ook hier.

Mooi om jullie ervaringen te lezen. Voor mijzelf op gevoel al besloten dat FWB niet werkt, je kan dan nooit 100% voor iemand gaan, lijkt mij.
lacasa wijzigde dit bericht op 28-12-2020 14:00
2.89% gewijzigd
Qiyara schreef:
28-12-2020 13:35
Ergens midden 50. Ik heb je op tv mogen aanschouwen 😉
Maar wie weet heb je een heeeele oude ziel die zich achterin de 70 waant :lol:
auw..en dan nog minstens 5 jaar te hoog ziten..ik ben nog een veertiger :whip:

zie je wel dat grijs haar ouder maakt :'(
tomcat schreef:
28-12-2020 13:46
auw..en dan nog minstens 5 jaar te hoog ziten..ik ben nog een veertiger :whip:

zie je wel dat grijs haar ouder maakt :'(
Ooh echt? Had dat onthouden zo joh😂
Ik ben ook hartstikke grijs :flag:
Whawhawha die Tom, sorry.

Bedoel je de PAX serie Julia die is echt prachtig. Ik heb van mijn zwager een prachtige kledingkast gehad met schuifdeuren gratis en voor niks.

Tom is dat niks voor jou de op PAX serie. Kan jezelf helemaal samenstellen.
Ik heb het ook veel gezien hoor mannen alleen huizen. Dat van de vader van mijn dochter echt te erg.

Ik denk dat jou huis ook heel veel sfeer heeft Qiyara klinkt als sfeervol.

Red heerlijk hé om dan te gaan zoeken tot je het juiste hebt gevonden? Doe je ook aan zelf opknappen van spullen?
Even een berichtje van een trouwe lezer, maar minder trouwe schrijfster.

Mede ook omdat ik eigenlijk niet date, dus weinig te vertellen dan ook.
Wel op een zondagmiddag bij een man geweest, koffie gedronken, gezellig gekletst. Leuke man, op vele gebieden dezelfde interesses etc maar geen man waar ik mij tot aangetrokken voel. Mijzelf kennende gaat dat ook niet meer gebeuren dan.

Tweede Kerstdag gebeld met een man waar ik afg voorjaar mee heb gedate. Daar wel de kriebels voor, maar het ging mij te snel en heb ik beëindigd. Wel nog veel aan hem gedacht afg maanden, mij soms wel afgevraagd waarom het mij te snel ging. Ligt echt voor een deel bij mij, daar ben ik mij bewust van. Maar zijn halsoverkop willen maakte dat het absoluut niet beter. Had er ineens genoeg van.

Wb huisinrichting is toch ook mijn ervaring de meeste mannen het niet echt smaakvol hebben ingericht. De beschrijving van Tom met zn bezemsteel :-D

Die man van afg voorjaar had echt een bende in zijn huis. Dat vind ik wel een afknapper als het zo'n bende is en vies is.

Mijn huidige koopwoning heb ik vorig jaar gekocht en compleet laten verbouwen. Ben er begin dit jaar ingetrokken en bevalt mij super.
Het is veel kleiner dan mijn vorige woning. Een bewuste keuze. Veel minder onderhoud en ik vind het een knus huis.
Ik hou van sfeer en knus, maar wel modern en strak. Geen overbodige tierelantijnen oid.

Mijn kerstboom blijft ook nog tot 1 januari. Gezellig met oudjaar.

Ik las ergens hier op viva een echte kerstboom ik weet niet hoeveel verschillende beestjes bij zich draagt, ik was extra blij met mijn nepperd toen ik dat las :-D
Maar mijn huiskamer en keuken (is 1 grote open ruimte) vind ik bijvoorbeeld best moeilijk om te beslissen..het is nu allemaal wit stucwerk en ik heb even wat noodgordijnen hangen aan de straatkant.
Vloer heb ik wel een idee wat het wordt, keuken hebben jullie al gezien, beige met houtlook werkblad.. maar de muren..

Ik vind in de keuken wat mediterane kleuren wel leuk maar hoe dan..ga ik stukje laten tegelen daar? schilderen en een glasplaat? iets anders? en de koof die er loopt en waar de spotjes en de afvoer van de afsuizgkap in zit..zelfde kleur? constrast..en de muur naast de keuken dan de koof gaat naast de keuken de grond in..is dat contrastkleur? keukenkleur? muurkleur? en welke kleur..het is de lichte kant zeg maar dus ik neig naar wat donkerdere kleur daar..maar die moet kleuren bij de keuken ook.. andere kant van de kamer dan een lichtere tint maar welke..en welke kleur gordijnen, en wat voor gordijnen (weet ik al een beetje..ik denk aan velours van plafond tot vloer voor de schuifpui..maar kleur nog vrij) en aan de keukenkant..ik denk nu plissegordijnen maar die gaan maar tot 3 meter en dat red ik dan net niet denk ik..dan moet het vouw worden..hang ik die dan aan het plafond of in het kozijn..en doe ik dan een folierand beneden tegen de inkijk als het geen plisse wordt..
en dat nog los van dat ik de trap nog dicht wil laten maken en een kast onder de trap wil, de meterkast en garderobe in de hal nog moeten worden gemaakt, het plafond in de badkamer en in de wc beneden nog stuccen, verlichting en aankleding van het toilet beneden moet nog..ik denk de deur in krijtverf en dan krijtjes neerleggen..dan kan bezoek een boodschap achterlaten op het toilet..

Dat is dan nog maar 1 van de 3 etages @(

Misschien moet ik Datertje maar een zak met geld geven en los laten gaan :mrgreen:
Datertje schreef:
28-12-2020 14:01

Bedoel je de PAX serie Julia die is echt prachtig. Ik heb van mijn zwager een prachtige kledingkast gehad met schuifdeuren gratis en voor niks.

Ik heb het ook veel gezien hoor mannen alleen huizen. Dat van de vader van mijn dochter echt te erg.

Red heerlijk hé om dan te gaan zoeken tot je het juiste hebt gevonden? Doe je ook aan zelf opknappen van spullen?
Ik zou het wel zelf willen doen maar merk dat dat me wat teveel energie kost. Mijn vader jat vaak mijn projectjes voor ik bedacht heb wat ik er precies mee wil gaan doen haha. Mijn vader heeft van kasten uit de v&D die op Marktplaats stonden een heel mooie tv kast gemaakt voor mij. Kostte op Marktplaats geen drol voor 3 en de andere twee staan nu bij mijn ouders als nachtkasten. Misschien moet ik gewoon zelf een keer wat proberen met dingen van de weggeefhoek... :idee:

Ik heb ook bijna geen nieuwe meubels, en toch vind ik het een mooi geheel. Grappig een jongen waarmee ik gedate heb had bijna dezelfde soort inrichting als ik. Bijna dezelfde kleuren op de muren en dezelfde stijl meubels. Was wel een keer leuk want ik ben ook echt vreselijke kamers en huizen tegengekomen 😂 maargoed, ik heb een grijs allergie.
Tom, ik heb alles wit. Ik hou er van. Wel verschillende tinten wit en afwisseling tussen hoogglans, zijdeglans en mat.
De muur achter mijn keukenblad aan één kant heb ik een kleur.

Voor welke raambekleding je kiest hangt ook af van je raampartij. Heb je vele ramen, verschillende maten bijvoorbeeld.. dan zou ik kiezen voor een gordijn.
Lamellen oid kan je in het kozijn doen of niet. Maar waarom laat je je niet adviseren daarin. Als je naar een goede woonwinkel gaat krijg je ook advies, wordt het ingemeten etc.

Ik ken je huis niet (heb je hier eerder foto's geplaatst) dus adviseren is moeilijk.
Tomcat maak een mood bord, dan heb je wat meer overzicht. Dit klinkt en leest als chaos.

Op pinterest kun je bijvoorbeeld plaatjes pinnen van interieur stijlen en kleuren die je leuk vindt. En daardoor kan je dat beeld overzetten in je huis.

En verder is het gewoon uitproberen. Mijn keuken muur was heel mooi rood. Dat wilde ik na jaren anders en heb het oker geel geverft. Geen succes!
Dus binnenkort weer een ander kleurtje dan maar.

En hoe langer ik er woon hoe knusser m'n huis wordt en huiselijker. Omdat je er gaat leven en dingen anders gaat zien/wilt invullen.
Doe gewoon 1 missie per keer. Deel het op in stukjes.
Datertje schreef:
28-12-2020 14:01

Ja die PAX .. schitterend. Maar €€€€.
Qiyara schreef:
28-12-2020 14:21
Dit klinkt en leest als chaos.
Daarom heb ik ook even een pauze ingelast met de werkzaamheden..heb al voor een halve ton verbouwd sinds het voorjaar..en je moet tussendoor de ruimte wel even voelen voor je weet wat je wil
@tom
Hebben wij je keuken gezien?

Maar moodbord is een idee.

Soort van roomdivider, iets wat de kamer "breekt" met de keuken.

Ik vind Marokkaanse/Portugese tegels leuk.
En zo'n groot fornuis

Maar ja huurhuis. Keuken overgenomen anders kreeg ik zo'n klein keukenblokje.

Heb nu wel in de wc van die transparante stickers gekocht voor op tegels. Nu een rand in de wc met Marokkaanse "tegels".

Leuk kamertje geworden nu.

Vorig huis had ik best een kleurige keuken. Zo gekocht en nog wat meer kleur ingebracht. Plus rekken (IKEA) aan de muur waar ik kookboeken had ( nu weer) en servies. Beetje Italiaanse sfeer.
tomcat schreef:
28-12-2020 14:29
Daarom heb ik ook even een pauze ingelast met de werkzaamheden..heb al voor een halve ton verbouwd sinds het voorjaar..en je moet tussendoor de ruimte wel even voelen voor je weet wat je wil
Dat klopt wel ja. Daarom heb ik de badkamer ook laten zitten. Als je een jaar woont weet je wat je stoort en hoe je iets zou willen.

Maar je hebt denk ik wel een basis idee wat bij je past?
Een vriend van mij heeft bijvoorbeeld oude antieke meubelen, veel donker.
Een vriendin van mij heeft veel kleur, veel tierelantijnen.
Ik vind het bij hen beiden sfeervol, maar zelf wil ik het niet in huis.

Dus als je enigzins de basis weet van wat bij jou past..
En in alle jaren verzamel je ook spullen die je dierbaar zijn, bijvoorbeeld een beeld , een schilderij, een kastje .. Die neem je overal weer mee, dat maakt je huis je thuis vind ik.

Gestucte wanden zijn mooi en veelzijdig.
Julia_20 schreef:
28-12-2020 14:35
@tom
Hebben wij je keuken gezien?

Maar moodbord is een idee.

Soort van roomdivider, iets wat de kamer "breekt" met de keuken.

Ik vind Marokkaanse/Portugese tegels leuk.
En zo'n groot fornuis

Maar ja huurhuis. Keuken overgenomen anders kreeg ik zo'n klein keukenblokje.

Heb nu wel in de wc van die transparante stickers gekocht voor op tegels. Nu een rand in de wc met Marokkaanse "tegels".

Leuk kamertje geworden nu.

Vorig huis had ik best een kleurige keuken. Zo gekocht en nog wat meer kleur ingebracht. Plus rekken (IKEA) aan de muur waar ik kookboeken had ( nu weer) en servies. Beetje Italiaanse sfeer.
Plak je dat gewoon over je tegels?

Tijd terug was ik bij iemand en die had de tegels geverfd. Was heel netjes geworden.
Wel heel lekker dat je er geld voor hebt Tom. Ik zou het inderdaad verdelen in stukjes anders word je gek.

Moodbord is geen slecht idee. Breng je ideeën eerst even bij elkaar.

Wij hebben hier home deco zij geven onwijs goed advies. Meten alles in. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Ik zou iets met behang en gordijnen doen voorkomt ook galm in een grote open ruimte. Subtiel met kleur je kan knallen met een eyecatcher. Ik klink net als VT wonen nu hahaha.

Julia het leuke van PAX is dat je eerst de basis kan kopen en dan elke keer wat erbij. Ik heb voor het eerst in mijn leven een nieuwe echte grote mensen bank gekocht. Het was een rib uit mijn lijf maar zo blij mee.
tomcat schreef:
28-12-2020 10:23
oh nee, zo'n soort FWB zou voor mij ook niet hoeven..dan nog liever een FWB waar je wel mee knuffelt en slaapt maar geen sex hebt

Dat laatste kan ik me wel wat bij voorstellen. Dus wel kunnen overnachten bij elkaar zonder gedoe, knuffelen, leuke dingen doen, interesse in elkaars leven, maar zeker geen seks omdat het geen relatie-relatie is. Dat zou eigenlijk pas echt een friend with benefits zijn, in plaats van alleen seks en verder niks. Echte genegenheid en soort liefde kunnen tonen en ontvangen, zonder het nare gevoel te hebben iemand te gebruiken of gebruikt te worden.
Antoon69 schreef:
28-12-2020 14:53
Dat laatste kan ik me wel wat bij voorstellen. Dus wel kunnen overnachten bij elkaar zonder gedoe, knuffelen, leuke dingen doen, interesse in elkaars leven, maar zeker geen seks omdat het geen relatie-relatie is. Dat zou eigenlijk pas echt een friend with benefits zijn, in plaats van alleen seks en verder niks. Echte genegenheid en soort liefde kunnen tonen en ontvangen, zonder het nare gevoel te hebben iemand te gebruiken of gebruikt te worden.
Eens. Het andere vind ik meer een neukertje. Van de laatste heb je ook weinig behoefte aan de ins en outs van hoe het met iemand gaat in het dagelijks ding zeg maar.
Antoon69 schreef:
28-12-2020 14:53
Dat laatste kan ik me wel wat bij voorstellen. Dus wel kunnen overnachten bij elkaar zonder gedoe, knuffelen, leuke dingen doen, interesse in elkaars leven, maar zeker geen seks omdat het geen relatie-relatie is.
Eerlijk gezged komt die sex er vanzelf wel als je zoent en knuffelt en samen slaapt natuurlijk..maar het was een hypothese tegenover de variant waarin je niet slaapt en knuffelt maar wel sex hebt

zoen je wel dan trouwens qiyara? als je wel sex hebt maar niet knuffelt? zoenen is voor mij qua emotie wel wat heftiger dan knuffelen ook weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven