Mode & Beauty alle pijlers

Dilemma schoenen

02-01-2021 08:58 29 berichten
Mijn moeder is dit jaar overleden. Ze had kastenvol met kleding en schoenen. Ze was verzot op kleding en schoenen. En dan geen prul. Max mara, Boss, Natan , peter kaiser etc.
Wat mij paste heb ik meegenomen. Maar veel was ook al ouder, maar toch niet of nauwelijks gedragen. En nu het dilemma.
Heel veel schoenen. Waarvan verschillende paren toch alweer uit de mode.
Nu heb ik ze liggen want ja schoenen. Ik ga toch niet zo maar schoenen weggooien. Maar ik woon niet zo groot dat ik ze makkelijk tig jaar kan laten liggen zonder naar om te kijken.
Maar schoenen weggooien vind ik toch wel pijnlijk.
Wie zou bewaren en wie zou weggooien?
Alle reacties Link kopieren
niets weggooien natuurlijk. Er zijn genoeg winkels met pre-owned kleding en schoenen die er interesse in zal hebben.

En anders naar Het Goed, kledingbak.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Gecondoleerd.
Als je zeker weet dat je ze niet gaat dragen zou ik ze naar de kringloop brengen.
Weggooien is uiteraard niet echt de prullenbak maar de kledingbak of kringloop
Rosalind schreef:
02-01-2021 09:02
Gecondoleerd.
Als je zeker weet dat je ze niet gaat dragen zou ik ze naar de kringloop brengen.
Dat weet ik dus niet zeker. De meeste schoenen zijn prachtig en niet veel gedragen maar nu niet in de mode. En dan denk ik steeds over 5 jaar misschien wel en dan kan ik ze weer dragen. Het zijn trouwens voornamelijk pumps
Ik zou absoluut g en schoenen die nog goed zijn weggooien.
Ik zou proberen te verkopen op MP (waar je niet de hoofdprijs voor gaat krijgen) of naar de plaatselijke kringloop brengen dat een ander mens er plezier van kan hebben.
Vintage winkel, en anders kringloop
gecondoleerd!
Er zijn mogelijk best vintage liefhebbers in geïnteresseerd

Marktplaats een of tweedehands winkel
Bij "Dres for succes"zullen zij er erg blij mee zijn!
Toch vragen bij de vintage winkels, na de lockdown of nu mailen met wat foto's.
Gecondoleerd.

Ik zou ook vintage of tweedehands winkels proberen. Genoeg mensen die niet bezig zijn met de mode, maar gewoon kopen wat ze mooi vinden en in dat soort winkels komen omdat ze het tussen de nieuwe kleding niet kunnen vinden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Persoonlijk ben ik echt dol op ‘ouderwetse’ pumps, het is echt een stijltje waar je van moet houden. Ik raad je de winkels van Leger des Heils Reshare aan. Zij verkopen ook veel vintage. Deze winkels zijn door het hele land verspreid. Je kunt ze in de winkel afgeven of in de bakken die voor de winkels staan. Zelf breng ik mijn schoenen daar ook altijd naartoe. Het mooie vind ik dat de opbrengst allemaal naar het Leger des Heils gaat.
Neem contact op met verpleeg/verzorgingshuizen in de buurt. Bij mijn schoonmoeder woonde een aantal mensen die 15 euro per maand overhielden van hun AOW na aftrek van eigen bijdrage. Heel veel mensen hebben geen of nauwelijks aanvullend pensioen om kleding of verzorgingsproducten van te kopen.

Wij hebben alle kleding en schoenen achtergelaten na haar overlijden en ze hebben altijd wel iemand in huis die het goed kan gebruiken.
tickel wijzigde dit bericht op 02-01-2021 09:40
18.90% gewijzigd
“Don’t look back – you’re not going that way.”
We konden kleding en schoenen afleveren bij het Leger des Heils.
Zelfs een deel van de inboedel konden ze gebruiken en kwamen ze ophalen
Denk aan potten pannen bestek. Dat gaven ze door aan verschillende projecten.
Marktplaats of Vinted.
Mocht je daar geen zin in hebben dan de kledingbank of de kringloopwinkel.
Mijn vader had toen hij overleed ook een kast vol prachtige pakken. Allemaal goede merken (mijn vader kocht ook nooit rommel), dus Burberry, Boss, enz. We hadden vrijwel dezelfde maat, dus een aantal van die pakken had ik moeiteloos kunnen dragen. Maar ik heb ze allemaal naar de kledinginzameling gebracht, op de één of andere manier vond ik het niet zo'n fijn idee om zijn kleding te gaan dragen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Mijn vader had kasten vol schoenen, en mooie kleding. Ik heb een aantal paar verkocht, Santoni’s en Prada men enzo. Maar daar had ik nog best veel werk aan. Wat een zeurpieten en gieren op marktplaats. Ik werd er triest van, ook omdat het mijn vaders mooie pakken en schoenen waren had ik geen zin in afdingers meer.

Uiteindelijk dus toch maar gedoneerd. Wel eerst aan de hulp in de huishouding gevraagd of zij nog wat voor haar man of familie wilde (geinig om te zien wat zij er nou juist uitpikte). En toen naar het goede doel. Niet in een kledingbak, want ik las ergens dat dat vaak onbruikbaar is, omdat mensen er troep in gooien.

Er is ook zo’n dress to impress initiatief voor tweedehands kleding, voor arme mensen die nette kleding nodig hebben om te solliciteren enzo. Maar dat was te ver van mijn ouderlijk huis.
Misschien nu nog niet alles wegdoen, maar alle schoenen zorgvuldig en netjes verpakken in mooie dozen, en pas later bekijken wat je ermee wilt. Als het mooi verpakt is kijk je er misschien over een tijdje met weemoed/mooie herrinneringen op terug en kun je dan een beslissing nemen.
Sorry, ik lees net klein behuisd.
anoniem_63e4fc62ab851 wijzigde dit bericht op 02-01-2021 10:49
5.69% gewijzigd
Tickel schreef:
02-01-2021 09:39
Neem contact op met verpleeg/verzorgingshuizen in de buurt. Bij mijn schoonmoeder woonde een aantal mensen die 15 euro per maand overhielden van hun AOW na aftrek van eigen bijdrage. Heel veel mensen hebben geen of nauwelijks aanvullend pensioen om kleding of verzorgingsproducten van te kopen.

Wij hebben alle kleding en schoenen achtergelaten na haar overlijden en ze hebben altijd wel iemand in huis die het goed kan gebruiken.

Vraag me af of die om pumps zitten te springen...

Ik zou ook kijken of er een 'dress for success' bij je in de buurt zit.
Such fun!1
Vinted, zou ik zeker doen.
Ik zou ze nog even bewaren en dan lter een selectie maken welke paren je definitief houdt. De duurdere merk schoenen zou ik niet zomaar weggeven.
Cateautje schreef:
02-01-2021 11:16
Vinted, zou ik zeker doen.
Als je heel veel tijd om handen hebt, misschien. Ik heb er ooit wat dingen verkocht, toen het nog United Wardrobe was. Wat een gezeik kreeg ik daar van. Echt heel lage biedingen, heel veel vragen om extra foto's waar ik het kledingstuk droeg. Dan nog inpakken en naar postnl. brengen. Het publiek is in het algemeen jong en goedkope merken als Zara gaan wel maar duurdere niet. Ik denk niet dat men daar en masse op pumps van een oudere dame zit te wachten.
Gecondoleerd.

Wat ik zou doen is aan vrienden van moeder en familie vragen of ze misschien een paar schoenen of kleding willen uitzoeken en de rest dan verkopen of kringloop.
Ik zou het in 1 koop willen verkopen, niet paar voor paar. Ook al levert 1 koop minder op, het scheelt je ontzettend veel tijd en gedoe. Er zijn vast wel opkopers van schoenen te vinden.

Maar eerst vragen aan familie en vriendinnen of er nog iemand ergens belangstelling voor heeft.
https://fashionlab.nl/vintagelab

https://www.cosmopolitan.com/nl/fashion ... -websites/

https://www.sellpy.nl/sell?gclid=EAIaIQ ... gIQsfD_BwE
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven