Baan/opleiding na politie?
vrijdag 1 januari 2021 om 20:33
Een vriendin van mij hoor ik al jaren klagen over haar baan bij de politie, en dan met name de onregelmatigheid van het werk. Ze mist haar sociale leven, ritme en vindt het voor haar gezondheid ook niet fijn.
Ze heeft, na havo, de politieacademie gedaan en that's it. Ze zegt zelf dat ze vastzit en weinig andere opties heeft. Studeren / leren vanuit boeken is niet haar ding. Dus een andere studie gaan doen ziet ze niet echt zitten.
Ze zou wel iets willen doen in de richting van coaching / hulpverlening van jongeren, lesgeven wellicht. Dat zijn ook dingen die haar wel liggen, het menselijke en helpende aspect.
Hebben jullie ideeën wat ze met deze opleiding wel kan doen? Wie weet iemand die zelf ervaring heeft en als agent een hele andere kant op is gegaan?
Ps: ze heeft denk ik ook gewoon een schop onder haar hol nodig. Maar als ik weet welke opties er zijn, kan ik haar gerichter een kant op schoppen.
Ze heeft, na havo, de politieacademie gedaan en that's it. Ze zegt zelf dat ze vastzit en weinig andere opties heeft. Studeren / leren vanuit boeken is niet haar ding. Dus een andere studie gaan doen ziet ze niet echt zitten.
Ze zou wel iets willen doen in de richting van coaching / hulpverlening van jongeren, lesgeven wellicht. Dat zijn ook dingen die haar wel liggen, het menselijke en helpende aspect.
Hebben jullie ideeën wat ze met deze opleiding wel kan doen? Wie weet iemand die zelf ervaring heeft en als agent een hele andere kant op is gegaan?
Ps: ze heeft denk ik ook gewoon een schop onder haar hol nodig. Maar als ik weet welke opties er zijn, kan ik haar gerichter een kant op schoppen.

vrijdag 1 januari 2021 om 20:41
Ik weet het, en je hebt helemaal gelijk. Vind het zelf ook gewoon interessant en ben benieuwd, dus vandaar mijn onderzoekje. De rest mag ze uiteraard helemaal zelf doen.
vrijdag 1 januari 2021 om 20:56

vrijdag 1 januari 2021 om 21:00
Als ze een mbo opleiding heeft zal ze gewoon 4 jaar hbo moeten doen.BroccoliBloemkool123 schreef: ↑01-01-2021 20:57Lesgeven op het MBO? Vb. Binnen de opleiding handhaving. Volgens mij zijn er mogelijkheden om via je werk op het mbo een lesbevoegdheid te behalen. En anders duurt zo een opleiding 1-2 jaar!

zaterdag 2 januari 2021 om 06:56
zaterdag 2 januari 2021 om 11:49
zaterdag 2 januari 2021 om 15:50
Misschien kan ze intern iets gaan doen als het alleen vanwege de werktijden is dat ze de politie niet leuk vindt?
Er zullen toch genoeg binnenfuncties zijn, bv ZSM. Dat is wel ook 365 dagen per jaar maar tot max 22.00 uur, dus geen nachtdiensten meer. Geen idee hoe onregelmatig het nu is maar er waren genoeg politiemedewerkers die binnen ZSM vaste diensten hadden.
Er zullen toch genoeg binnenfuncties zijn, bv ZSM. Dat is wel ook 365 dagen per jaar maar tot max 22.00 uur, dus geen nachtdiensten meer. Geen idee hoe onregelmatig het nu is maar er waren genoeg politiemedewerkers die binnen ZSM vaste diensten hadden.
zaterdag 2 januari 2021 om 16:00
Ik geloof het wel! Wie weet is dat wel iets ja. Zal het doorgeven.
Van wat ik hoorde is haar salaris inderdaad niet bijster hoog. De onregelmatigheidstoeslag zorgt nog enigszins voor een leuk bedrag, maar zonder...
zaterdag 2 januari 2021 om 20:17