Werk & Studie alle pijlers

Baan/opleiding na politie?

01-01-2021 20:33 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij hoor ik al jaren klagen over haar baan bij de politie, en dan met name de onregelmatigheid van het werk. Ze mist haar sociale leven, ritme en vindt het voor haar gezondheid ook niet fijn.
Ze heeft, na havo, de politieacademie gedaan en that's it. Ze zegt zelf dat ze vastzit en weinig andere opties heeft. Studeren / leren vanuit boeken is niet haar ding. Dus een andere studie gaan doen ziet ze niet echt zitten.
Ze zou wel iets willen doen in de richting van coaching / hulpverlening van jongeren, lesgeven wellicht. Dat zijn ook dingen die haar wel liggen, het menselijke en helpende aspect.
Hebben jullie ideeën wat ze met deze opleiding wel kan doen? Wie weet iemand die zelf ervaring heeft en als agent een hele andere kant op is gegaan?
Ps: ze heeft denk ik ook gewoon een schop onder haar hol nodig. Maar als ik weet welke opties er zijn, kan ik haar gerichter een kant op schoppen.
Ook voor jeugdhulpverlening en onderwijs zal ze gewoon 4 jaar moeten gaan studeren.
En wat pro-activiteit van haar zelf mag wel lijkt me. Dit soort vragen kan ze prima zelf allemaal uitzoeken en beantwoorden.
Lesgeven aan nieuwe agenten?
Wijk-agente worden?

Kan ze waarschijnlijk intern switchen en het zijn vaak iets regelmatigere tijden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Je hebt bij de politie ook meer 9 tot 5 banen?

Vriendin van mij heeft een functie bij de recherche, kantoorbaan zonder echt op de delicten te komen en werkt zelden weekend diensten en verder 7 tot 3.
LīlyRose schreef:
01-01-2021 20:35
En wat pro-activiteit van haar zelf mag wel lijkt me. Dit soort vragen kan ze prima zelf allemaal uitzoeken en beantwoorden.
Ik weet het, en je hebt helemaal gelijk. Vind het zelf ook gewoon interessant en ben benieuwd, dus vandaar mijn onderzoekje. De rest mag ze uiteraard helemaal zelf doen.
management kant op gaan
clivia52 schreef:
01-01-2021 20:55
management kant op gaan
Daar heb je waarschijnlijk weer hogere diploma's voor nodig.

Maar ik zou haar dus eerst intern eens laten kijken welke kanten ze op kan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Lesgeven op het MBO? Vb. Binnen de opleiding handhaving. Volgens mij zijn er mogelijkheden om via je werk op het mbo een lesbevoegdheid te behalen. En anders duurt zo een opleiding 1-2 jaar!
BroccoliBloemkool123 schreef:
01-01-2021 20:57
Lesgeven op het MBO? Vb. Binnen de opleiding handhaving. Volgens mij zijn er mogelijkheden om via je werk op het mbo een lesbevoegdheid te behalen. En anders duurt zo een opleiding 1-2 jaar!
Als ze een mbo opleiding heeft zal ze gewoon 4 jaar hbo moeten doen.
Welke functie heeft ze bij de politie?
Nou ja.. dat dus..
Tsja ze zal gewoon 4 jaar moeten gaan studeren als ze een leuke hbo baan wil in het onderwijs of hulpverlening. Al kan ze voor hulpverlening ook een versneld mbo4 traject doen, maar bijna al die banen zijn onregelmatig.
Zij instromer pabo?

Ze kan ook binnen de politie solliciteren bij HR, als trainer/opleider of bij jeugd/zeden en dan bij de sollicitatie aangeven dat zij graag een opleiding wil volgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
bloosje schreef:
01-01-2021 21:11
Welke functie heeft ze bij de politie?
Ze is hoofdagente.
Ah oké.. Ik denk dat ze er niet aan ontkomt om toch een opleiding te gaan volgen. Zou dan eerst kijken of er een overstap naar de recherche mogelijk is. Dan is er qua dagdiensten meer tijd om er een studie naast te volgen.
Nou ja.. dat dus..
Is de politieacademie een erkende mbo/hbo-opleiding? Bij de Belastingdienst en Douane komen ook dit jaar weer verschillende selectieronden. Betaalt ook nog eens een stuk beter dan de politie.
Recherche is dat niet iets?

Sorry ook onregelmatige diensttijden..
Misschien kan ze intern iets gaan doen als het alleen vanwege de werktijden is dat ze de politie niet leuk vindt?

Er zullen toch genoeg binnenfuncties zijn, bv ZSM. Dat is wel ook 365 dagen per jaar maar tot max 22.00 uur, dus geen nachtdiensten meer. Geen idee hoe onregelmatig het nu is maar er waren genoeg politiemedewerkers die binnen ZSM vaste diensten hadden.
Binnen het om en reclassering zijn ook regelmatig oud politiemensen te vinden. Misschien lijkt mediation haar wel iets omdat je zegt dat ze wat met coaching wil gaan doen. Mediation/schadebemiddeling bv bij het openbaar ministerie.
KamilleT schreef:
02-01-2021 12:05
Is de politieacademie een erkende mbo/hbo-opleiding? Bij de Belastingdienst en Douane komen ook dit jaar weer verschillende selectieronden. Betaalt ook nog eens een stuk beter dan de politie.
Ik geloof het wel! Wie weet is dat wel iets ja. Zal het doorgeven.
Van wat ik hoorde is haar salaris inderdaad niet bijster hoog. De onregelmatigheidstoeslag zorgt nog enigszins voor een leuk bedrag, maar zonder...
Zij zelf moet het toch doen.
Een functie in een penitiaire inrichting? Of bij de reclassering?
Iedere dag is gehaktdag
KamilleT schreef:
02-01-2021 12:05
Ja, je kan afstuderen op MBO of HBO niveau.
Iedere dag is gehaktdag
DeSlager schreef:
02-01-2021 20:15
Een functie in een penitiaire inrichting? Of bij de reclassering?
PI is ook onregelmatig.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 23:01
99.39% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven