16 weken zwanger en bloedverlies
dinsdag 29 december 2020 om 15:55
Hi,
Ik ben nu iets meer dan 16 weken zwanger en het gaat niet allemaal zoals ik het zou willen.
Enorm blij!!!!!!!!! En dankbaar voor dit mooie geschenk.
Nu heb ik sinds 1 week helderrood bloedverlies. Gelijk contact opgenomen met verloskundige en gynaecoloog.. Eerdere echo's gemaakt, van binnen bekeken.
Met onze baby lijkt alles goed te gaat. Ze kunnen ook niet echt bloed zien. Maar sinds een week iedere dag heftig bloedverlies. Veel maandverband nodig, ik voel 't ook echt gewoon eruit lopen. Bij een bezoekje aan toilet zit alles al vol bloed.
Nu weer afwachten tot volgende week dinsdag en dan weer terug naar gynaecoloog.
Nu ben ik vooral enorm onzeker voor de baby...... Gynaecoloog denkt dat 't komt door dunne bloedvaten en hierdoor veel bloed.
Ik probeer zoveel mogelijk rust te houden, sport niet en doe geen andere gekke dingen.
Seks hebben we al tijd niet en gynaecoloog raadt 't ook echt af.
Herkenbaar?
Ik ben nu iets meer dan 16 weken zwanger en het gaat niet allemaal zoals ik het zou willen.
Enorm blij!!!!!!!!! En dankbaar voor dit mooie geschenk.
Nu heb ik sinds 1 week helderrood bloedverlies. Gelijk contact opgenomen met verloskundige en gynaecoloog.. Eerdere echo's gemaakt, van binnen bekeken.
Met onze baby lijkt alles goed te gaat. Ze kunnen ook niet echt bloed zien. Maar sinds een week iedere dag heftig bloedverlies. Veel maandverband nodig, ik voel 't ook echt gewoon eruit lopen. Bij een bezoekje aan toilet zit alles al vol bloed.
Nu weer afwachten tot volgende week dinsdag en dan weer terug naar gynaecoloog.
Nu ben ik vooral enorm onzeker voor de baby...... Gynaecoloog denkt dat 't komt door dunne bloedvaten en hierdoor veel bloed.
Ik probeer zoveel mogelijk rust te houden, sport niet en doe geen andere gekke dingen.
Seks hebben we al tijd niet en gynaecoloog raadt 't ook echt af.
Herkenbaar?
donderdag 31 december 2020 om 13:09
Dat lijkt me wel, dat is vrij standaard bij bloedverlies, omdat het een oorzaak kan zijn..Oriander schreef: ↑31-12-2020 10:09Weet je of gekeken is of de placenta voorliggend is?
https://www.24baby.nl/zwanger/gezondhei ... a-praevia/
donderdag 31 december 2020 om 14:04
Dit controleren ze het eerste bij de echo. De placenta en of er een bloeding in de baarmoeder is. Ze controleren met een inwendige echo daarna de baarmoedermond. Daarnaast controleren ze inderdaad de urine op blaasontsteking, doen ze een uitstrijkje en controleren zo op soa's. Als hier niets uitkomt is het heel lastig de oorzaak van het bloedverlies te vinden. Het is daar tijdens de zwangerschap zo goed doorbloed dat er makkelijker een vaatje knapt.Oriander schreef: ↑31-12-2020 10:09Weet je of gekeken is of de placenta voorliggend is?
https://www.24baby.nl/zwanger/gezondhei ... a-praevia/
vrijdag 1 januari 2021 om 23:13
Ik zie dit topic nu pas. Ik heb het zelf niet gehad maar een vriendin wel meerdere keren door de zwangerschap heen heftige bloedingen met grote stolsels waar ook geen oorzaak voor is gevonden. Kindje is inmiddels 4. Ik hoop echt heel erg voor je dat het bij jou ook goed blijft gaan!
Sterkte met alle spanning en onzekerheid nu.
Sterkte met alle spanning en onzekerheid nu.
zondag 10 januari 2021 om 19:53
Hoi lieve meiden,
Alles gaat echt heel goed weer! Heel veel bloeden nog gehad, veel bezoekjes aan zieke huis. Reden nog steeds onbekend, sinds 4 dagen geen bloed meer!!!!!
Enorm blij op dit moment en m'n babytje doet 't zo, nu al zo trots op m'n mannetje.
Ontzettend bedankt voor jullie steun 'n lieve berichten.
Alles gaat echt heel goed weer! Heel veel bloeden nog gehad, veel bezoekjes aan zieke huis. Reden nog steeds onbekend, sinds 4 dagen geen bloed meer!!!!!
Enorm blij op dit moment en m'n babytje doet 't zo, nu al zo trots op m'n mannetje.
Ontzettend bedankt voor jullie steun 'n lieve berichten.
zondag 10 januari 2021 om 20:23
Fijn dat het goed zit! Je kan (helaas) een van die vrouwen zijn die bloed verliezen tijdens de zwangerschap zonder dat de oorzaak gevonden wordt. Ik ben helaas ook een van die vrouwen. Ontzettend vervelend want je zit elke keer toch weer in het ziekenhuis voor extra controle.
Hopelijk voel je ook snel je baby, dat scheelt een hoop onzekerheid
Hopelijk voel je ook snel je baby, dat scheelt een hoop onzekerheid