Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 08:32
Wat een bizar verhaal. Wat naar TO! Je relatie staat na mijn idee niet wankel maar is gewoon over. Iemand die je zo bedonderd zonder jou te informeren, pfoe. Wat een enorme vertrouwensbreuk.
Als ze het kind weghaalt weet je tot wat voor bizarre actie zij in staat is. Kan je daarmee leven?
He bah, vind het echt naar voor je. En ook de bewustwording dat sommige vrouwen echt zover kunnen gaan, vind ik verdrietig.
Als ze het kind weghaalt weet je tot wat voor bizarre actie zij in staat is. Kan je daarmee leven?
He bah, vind het echt naar voor je. En ook de bewustwording dat sommige vrouwen echt zover kunnen gaan, vind ik verdrietig.
De leefwijze van de man is inherent aan het hier en daar kinderen verwekken áls hij dat zelf niet actief zou voorkomen, dus je was een beetje dom.
Je kan nu doen wat je wil: blijven en het aankijken, of nu meteen weg. Voel je niet al te erg belazerd want vrouwen kunnen ontzettend naar een kind verlangen; dat is hun biologie. Het hebben van een klein eigen gezin is voor haar zo ook veilig gesteld voor de komende 15 jaar terwijl een vriend of man toch een onzekere factor is.
Je kan nu doen wat je wil: blijven en het aankijken, of nu meteen weg. Voel je niet al te erg belazerd want vrouwen kunnen ontzettend naar een kind verlangen; dat is hun biologie. Het hebben van een klein eigen gezin is voor haar zo ook veilig gesteld voor de komende 15 jaar terwijl een vriend of man toch een onzekere factor is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ok een zeer stomme actie geweest van haar
Inschattingsfout van jou ook dat je niet heel duidelijk bent geweest dat ke absoluut nooit kinderen wil en je hebt laten steriliseren
Terecht om er allemaal een tijd boos over te zijn
Maar daarna komt de praktische kant,
Vriendin kiest of ze de baby houd
Jij kiest of jouw kind ook zonder vader opgroeit net als jij
( hoeft niet in een relatie te zijn)
Inschattingsfout van jou ook dat je niet heel duidelijk bent geweest dat ke absoluut nooit kinderen wil en je hebt laten steriliseren
Terecht om er allemaal een tijd boos over te zijn
Maar daarna komt de praktische kant,
Vriendin kiest of ze de baby houd
Jij kiest of jouw kind ook zonder vader opgroeit net als jij
( hoeft niet in een relatie te zijn)

maandag 4 januari 2021 om 08:33

maandag 4 januari 2021 om 08:35
Ik zou haar sowieso dumpen, want ze heeft je er ingeluisd. Wellicht komt ze dan bij zinnen en laat 't dan weghalen omdat haar droom over een gezinsleven uit elkaar gevallen is.
En als jij geen kind wil dan zou ik maar snel 'n afspraak bij de sterilisatiekliniek maken. Vrouwen kun je niet vertrouwen als ze rammelende eierstokken hebben blijkt.
En als jij geen kind wil dan zou ik maar snel 'n afspraak bij de sterilisatiekliniek maken. Vrouwen kun je niet vertrouwen als ze rammelende eierstokken hebben blijkt.
Bizar dit. En dan ook nog mensen die de schuld bij TO leggen. Had hij maar een condoom moeten gebruiken of zich moeten steriliseren.
Als je na 10 jaar in een relatie je partner nog niet kunt vertrouwen, wanneer dan?
Voor mij zou dit echt einde relatie zijn. Niet alleen vanwege het kind, maar vooral ook vanwege het bedrog. Mijn vertrouwen in haar zou onherstelbaar beschadigd zijn.
Als je na 10 jaar in een relatie je partner nog niet kunt vertrouwen, wanneer dan?
Voor mij zou dit echt einde relatie zijn. Niet alleen vanwege het kind, maar vooral ook vanwege het bedrog. Mijn vertrouwen in haar zou onherstelbaar beschadigd zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Voor mij hoefde het ook nooit zo nodig, maar ik kan oprecht zeggen dat mijn kinderen het beste zijn wat me ooit is overkomen. En als ik had geweten hoe ik het moederschap zou ervaren, ik ze 10 jaar eerder had gewild (en wel meer dan 2!).

maandag 4 januari 2021 om 08:38
Pft... To, dat moet een schok zijn. Of ze het nu wel houdt of niet, voor mij zou het een vertrouwensbreuk zijn die gelijk staat aan vreemd gaan. Einde relatie dus.
Ik zou het nog wel een keer met haar bespreken en duidelijk maken dat jij absoluut geen kind wilt. Hierbij hoef je niet met argumenten te komen die verder gaan dan, ik heb vaak genoeg aangegeven dat ik het niet wil. Ik wil het gewoon niet en een kind moet gewenst zijn door beiden ouders. En wil ze echt argumenten: kun je altijd zeggen dat je soms de beste ouder bent, door géén ouder te worden.
Maar je vriendin mag wel even achter haar oren krabben, want in haar egoïsme heeft ze een beslissing genomen die niet in het voordeel van het kind is. (Want beiden moeten het willen.)
Waarom trouwens geen overige argumenten, die zal ze weerleggen.
- ik weet niet hoe ik een vader moet zijn -> dat leer je al doende/we doen het samen.
- ik heb zelf geen leuke jeugd gehad -> dan weet je hoe je het beter moet doen.
- het lijkt mij gewoon niet leuk -> je hebt 9 maanden om er aan te wennen/genoeg mannen die het wel leuk vinden zodra het kind er is.
- ik heb niet zoveel met kinderen -> je eigen kinderen zijn altijd leuk!
- dit lijkt mij niet het goede moment voor kinderen -> dat is het nooit, je moet er gewoon aan beginnen, anders gebeurd het nooit.
Andere dingen die mensen in zo'n situatie zeggen (om jou de schuld te geven).
- als je volwassen dingen doet (aka seks hebben), moet je de gevolgen ook als een volwassene dragen. -> als je had geweten dat ze was gestopt dan had je zelf maatregelen kunnen nemen.
- had je maar zelf voorzorgsmaatregelen genomen -> maar ja, afgesproken dat zij aan de pil was. Anders had je zelf maatregelen kunnen nemen.
Echt veel sterkte met deze klote situatie!
Ik zou het nog wel een keer met haar bespreken en duidelijk maken dat jij absoluut geen kind wilt. Hierbij hoef je niet met argumenten te komen die verder gaan dan, ik heb vaak genoeg aangegeven dat ik het niet wil. Ik wil het gewoon niet en een kind moet gewenst zijn door beiden ouders. En wil ze echt argumenten: kun je altijd zeggen dat je soms de beste ouder bent, door géén ouder te worden.
Maar je vriendin mag wel even achter haar oren krabben, want in haar egoïsme heeft ze een beslissing genomen die niet in het voordeel van het kind is. (Want beiden moeten het willen.)
Waarom trouwens geen overige argumenten, die zal ze weerleggen.
- ik weet niet hoe ik een vader moet zijn -> dat leer je al doende/we doen het samen.
- ik heb zelf geen leuke jeugd gehad -> dan weet je hoe je het beter moet doen.
- het lijkt mij gewoon niet leuk -> je hebt 9 maanden om er aan te wennen/genoeg mannen die het wel leuk vinden zodra het kind er is.
- ik heb niet zoveel met kinderen -> je eigen kinderen zijn altijd leuk!
- dit lijkt mij niet het goede moment voor kinderen -> dat is het nooit, je moet er gewoon aan beginnen, anders gebeurd het nooit.
Andere dingen die mensen in zo'n situatie zeggen (om jou de schuld te geven).
- als je volwassen dingen doet (aka seks hebben), moet je de gevolgen ook als een volwassene dragen. -> als je had geweten dat ze was gestopt dan had je zelf maatregelen kunnen nemen.
- had je maar zelf voorzorgsmaatregelen genomen -> maar ja, afgesproken dat zij aan de pil was. Anders had je zelf maatregelen kunnen nemen.
Echt veel sterkte met deze klote situatie!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 4 januari 2021 om 08:38
Holy fuck. Dit meen je serieus?retrostar schreef: ↑04-01-2021 08:32De leefwijze van de man is inherent aan het hier en daar kinderen verwekken áls hij dat zelf niet actief zou voorkomen, dus je was een beetje dom.
Dat geeft iemand het recht om een ander zo voor te liegen en bedriegen?
Echt TO ik zou me zwaar belazerd voelen en dat vind ik, als vrouw zijnde, volledig terecht.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

maandag 4 januari 2021 om 08:40
Dit. Linksom of rechtsom, die relatie is voorbij.lollypopje schreef: ↑04-01-2021 08:35Bizar dit. En dan ook nog mensen die de schuld bij TO leggen. Had hij maar een condoom moeten gebruiken of zich moeten steriliseren.
Hoe zit het met jullie woning? Staat die op jouw naam of op die van beiden? Koop of huur?
maandag 4 januari 2021 om 08:41
lollypopje schreef: ↑04-01-2021 08:35Bizar dit. En dan ook nog mensen die de schuld bij TO leggen. Had hij maar een condoom moeten gebruiken of zich moeten steriliseren.
Natuurlijk is het vrij absurd om de anticonceptie in handen te leggen van de persoon die er het minst bij te verliezen heeft als het misgaat. Als jij weet dat je nooit kinderen wil, is het niet redelijk om je partner jarenlang hormonen te laten slikken terwijl je er met een minimale ingreep zelf zorg voor kunt dragen.
Los daarvan is het net zo idioot om zonder overleg geen anticonceptie te gebruiken. Deze relatie klinkt als een non-communicatieve beerput met minimale interesse in elkaars belevingswereld.
maandag 4 januari 2021 om 08:41
Ik bekijk het van diverse kanten.lollypopje schreef: ↑04-01-2021 08:38Holy fuck. Dit meen je serieus?
Echt TO ik zou me zwaar belazerd voelen en dat vind ik, als vrouw zijnde, volledig terecht.
maandag 4 januari 2021 om 08:42
Nou inderdaad. En TO geeft aan zelf geen gelukkige jeugd te hebben gehad en niet weet hoe een (goede) vader te zijn. Zo ben ik ook geboren. Moeder wou perse, vader niet. En wat een shitjeugd heb ik gehad. TO’s vriendin heeft niet het beste voor met het ongeboren kindje. TO; als je het niet aankan, als je lontje te kort blijkt, het te moeilijk is; voel je de liefde niet; neem afstand.lollypopje schreef: ↑04-01-2021 08:38Holy fuck. Dit meen je serieus?

maandag 4 januari 2021 om 08:43
Wat wil je hier nou mee zeggen?Macarinata schreef: ↑04-01-2021 08:31"Het hoeft niet zo" is wat anders dan keihard "nee". Je vriendin (?) blijft een trut, hoor, daar niet van. Sterkte.
'Ik slik de pil' is ook iets heel anders dan 'ik naai je voor het echie'!
Dat is makkelijk lullen. Blijkbaar was dat de situatie. Was zijn vriendin er helemaal okee mee de pil te slikken. Dus waarom is het dan TO's schuld?Thalas schreef: ↑04-01-2021 08:41Natuurlijk is het vrij absurd om de anticonceptie in handen te leggen van de persoon die er het minst bij te verliezen heeft als het misgaat. Als jij weet dat je nooit kinderen wil, is het niet redelijk om je partner jarenlang hormonen te laten slikken terwijl je er met een minimale ingreep zelf zorg voor kunt dragen.
Los daarvan is het net zo idioot om zonder overleg geen anticonceptie te gebruiken. Deze relatie klinkt als een non-communicatieve beerput met minimale interesse in elkaars belevingswereld.
maandag 4 januari 2021 om 08:45
Dat is geen kwestie van schuld geven, verantwoordelijkheid en schuld zijn niet hetzelfde. Je kunt ergens geen schuld aan hebben, maar er toch verantwoordelijk voor zijn. En als je een kind hebt verwekt, ben je daar verantwoordelijk voor. Een kind is namelijk te allen tijde onschuldig én heeft geen enkele verantwoordelijkheid voor zijn of haar verwekKing.
Dat zou je misschien willen maar ja, of je die macht zal hebben? Let it go.redbulletje schreef: ↑04-01-2021 08:43Ik zou haar zo treiteren dat ze richting abortuskliniek vliegt omdat ze inziet dat ze met 50% van die genen opgescheept blijft zitten als ze het houdt.

maandag 4 januari 2021 om 08:47
Hij heeft nog een paar maanden om er alles aan te doen haar in die richting te pushen. Dus helemaal niet let it go! Dan zit TO er wel levenslang aan vast, want ze naait hem vast ook alimentiekosten aan.