Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
maandag 4 januari 2021 om 09:36
Ik snap niet dat je geen sterilisatie hebt gedaan. Iedereen weet dat de pil, spiraal en condoom niet 100% veiligheid bieden. Als je echt geen kinderen had willen hebben dan moet je je laten steriliseren. Waarom moet de vrouw dan hormonen gaan slikken?
Nu is de keuze aan jou. Je word een betrokken vader of helemaal geen vader. Je kunt bij haar blijven of co ouderschap doen.
Ik ben ook ongewenst door mijn vader en zag hem 1 keer per jaar. Ik gun dit geen enkel kind. Wat had ik toch graag gewild dat mijn ouders co ouderschap deden.
Nu is de keuze aan jou. Je word een betrokken vader of helemaal geen vader. Je kunt bij haar blijven of co ouderschap doen.
Ik ben ook ongewenst door mijn vader en zag hem 1 keer per jaar. Ik gun dit geen enkel kind. Wat had ik toch graag gewild dat mijn ouders co ouderschap deden.

maandag 4 januari 2021 om 09:36
Tegenwoordig wordt het zelfs pubers voorgeschreven die teveel last hebben van hun ongesteldheid. Ik ben 'm ook om die reden gaan slikken ruim voor ik 'm als anticonceptie nodig kreeg.

maandag 4 januari 2021 om 09:38
Nee die van jou is niet vervelend.Led-lampje schreef: ↑04-01-2021 09:35Wat een vervelende reactie dit.
Het ligt ten alle tijden aan die man he.

Ik vind verantwoording van beide partners.
En als een die verantwoording afschuift vind ik dat niet oke nee.

Inderdaad, die man is 34 en die heeft dus al vanaf zijn 24e seks met zijn vriendin, zonder dat hij 1 gedachte heeft hoeven hebben over anticonceptie.Luci_Mster2 schreef: ↑04-01-2021 09:29Nee hoor. Hoofdreden is nog steeds niet zwanger worden.
En die mannen willen dat ook niet anders was de mannenpil wel een succes geworden. En TO had een sterilisatie kunnen nemen.
Ja, ze had niet zomaar moeten stoppen maar hij kon zelf zat regelen, waarom dat de norm niet is is debiel.
Terwijl hij al wist dat hij zeker wist dat hij geen kind wilde. Dat is toch vreemd? Dat je nooit op het idee komt om zelf iets te doen om jezelf te beschermen? Ipv er maar vanuit gaan dat je vriendin dat wel oplost?

Ja mooi he

dat weet ik wel, slik hem zelf ook om die reden en onze jongste dochter ookredbulletje schreef: ↑04-01-2021 09:36Tegenwoordig wordt het zelfs pubers voorgeschreven die teveel last hebben van hun ongesteldheid. Ik ben 'm ook om die reden gaan slikken ruim voor ik 'm als anticonceptie nodig kreeg.
Maar in de basis is het een anticonceptiepil, dat hij ook voor andere zaken prettig is is mooi meegenomen

maandag 4 januari 2021 om 09:39
Dat is een reden, maar niet de hoofdreden. Echt wat een dom geneuzel weer dit.redbulletje schreef: ↑04-01-2021 09:36Tegenwoordig wordt het zelfs pubers voorgeschreven die teveel last hebben van hun ongesteldheid. Ik ben 'm ook om die reden gaan slikken ruim voor ik 'm als anticonceptie nodig kreeg.

maandag 4 januari 2021 om 09:40
HawaZon schreef: ↑04-01-2021 09:38Inderdaad, die man is 34 en die heeft dus al vanaf zijn 24e seks met zijn vriendin, zonder dat hij 1 gedachte heeft hoeven hebben over anticonceptie.
Terwijl hij al wist dat hij zeker wist dat hij geen kind wilde. Dat is toch vreemd? Dat je nooit op het idee komt om zelf iets te doen om jezelf te beschermen? Ipv er maar vanuit gaan dat je vriendin dat wel oplost?
Zoiets heet elkaar vertrouwen. Wel zo handig in een relatie.

Waarom heeft hij zich dan niet gesteriliseerd tijdens die eerste zwangerschap?retrostar schreef: ↑04-01-2021 09:34Ik ken deze situatie van tamelijk dichtbij overigens. Hij is van zijn kind gaan houden maar is van haar gescheiden, na er nog twee kinderen bijgemaakt te hebben. Maar in dit geval ging het om een eenmalige vrijpartij die direct raak was.
In TO's geval kan het gewoon om een enorm sterk verlangen zijn gegaan wat nog net iets sterker was dan het vooruitzicht van een leven zonder kinderen, dus een soort laatste poging om hem bij zich te houden.

Dit soort types zouden geen moeder mogen worden, weer lees ik alleen maar eigen belang.
Pfff, van topics als deze ben ik ZO blij dat ik vrouw ben. Ik wil absoluut geen kinderen, lijkt me werkelijk de nachtmerrie om in TO zijn schuitje te zitten. Het beneemt me gewoon m'n adem. En dan moet je ook nog doen wat juist is voor de rest van je leven.
En ik zal ongetwijfeld van m'n kind houden en er alles aan doen om het kind gewenst en liefdevol op te laten groeien. Maar jemig, je hele leven staat dan toch op z'n kop.
maar dat is allemaal verleden tijd. De relatie is stuk. Vertrouwen is wegLed-lampje schreef: ↑04-01-2021 09:39Dus vrouw stopt stiekem en man krijgt de schuld had hij maar..
Maar de baby komt er. Dus nu is het aan TO en zijn vriendin om te bedenken welke rol ze beiden spelen.
Hij krijgt niet de schuld. Ik snap alleen niet dat je als man, wanneer je zeker te weten geen kinderen wil, je daar geen maatregelen voor neemt. Regel zelf je anticonceptie, laat je steriliseren desnoods. Waarom is dit voor mannen nog altijd niet iets vanzelfsprekends?Led-lampje schreef: ↑04-01-2021 09:39Dus vrouw stopt stiekem en man krijgt de schuld had hij maar..

maandag 4 januari 2021 om 09:41
Nee hoor. Beetje jammer weer.
Hij had zelf ook wat aandacht en verantwoording kunnen hebben voor de anticonceptie. Zou mooi zijn als beide partijen die seks hebben daar eens beiden verantwoording voor nemen. Zeker als een van de 2 echt geen kinderen wil. Neem dan ook zelf verantwoording.
Gewoon samen en beiden. Waarom is dat niet de norm?

maandag 4 januari 2021 om 09:41
Zij is nu toch stiekem gestopt?Timetraveler schreef: ↑04-01-2021 09:40Hij krijgt niet de schuld. Ik snap alleen niet dat je als man, wanneer je zeker te weten geen kinderen wil, je daar geen maatregelen voor neemt. Regel zelf je anticonceptie, laat je steriliseren desnoods. Waarom is dit voor mannen nog altijd niet iets vanzelfsprekends?
Zij heeft dit besloten?

maandag 4 januari 2021 om 09:42
Het is toch vanzelfsprekend om je partner te vertrouwen? Voor mij wel althans.Timetraveler schreef: ↑04-01-2021 09:40Hij krijgt niet de schuld. Ik snap alleen niet dat je als man, wanneer je zeker te weten geen kinderen wil, je daar geen maatregelen voor neemt. Regel zelf je anticonceptie, laat je steriliseren desnoods. Waarom is dit voor mannen nog altijd niet iets vanzelfsprekends?

maandag 4 januari 2021 om 09:42
Precies.Timetraveler schreef: ↑04-01-2021 09:40Hij krijgt niet de schuld. Ik snap alleen niet dat je als man, wanneer je zeker te weten geen kinderen wil, je daar geen maatregelen voor neemt. Regel zelf je anticonceptie, laat je steriliseren desnoods. Waarom is dit voor mannen nog altijd niet iets vanzelfsprekends?
maandag 4 januari 2021 om 09:43
Ik zag mijn vader elke dag in een door beiden gewenst huwelijk, maar later heb ik vaak gedacht dat het beter was geweest als ik hem niet zo vaak had meegemaakt..ExodusRedux schreef: ↑04-01-2021 09:36Ik snap niet dat je geen sterilisatie hebt gedaan. Iedereen weet dat de pil, spiraal en condoom niet 100% veiligheid bieden. Als je echt geen kinderen had willen hebben dan moet je je laten steriliseren. Waarom moet de vrouw dan hormonen gaan slikken?
Enfin TO; misschien krijgt ze nog een miskraam en dan ben je helemaal vrij, maar anders zou ik de brokken van de relatie accepteren en van daaruit verdergaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven