Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
quote:Discovery schreef op 15 mei 2009 @ 08:34:

@ sanne, nee heb mn nieuwe bril nog niet. heb hem net woensdag uitgezocht en kon hem binnen een week ophalen. ze bellen... ik hoop dat ie voor hemelvaart klaar is.. ben echt erg benieuwd... ik weet niet of ik hem dag en nacht opdoe, ff afwachten

Je mag 'm 's nachts wel afzetten denk ik hoor
Alle reacties Link kopieren
je mag in aus. wel dingen invoeren in de originele verpakking.

maar er zijn heel veel oosterlingen die theeblaadjes sturen en gedroogde ratten dat mag dan weer niet.
Oh Sarah, was jou ook nog vergeten, maar hebben jullie je visa nu nog helemaal rond gekregen?
quote:sarah2ndlife schreef op 15 mei 2009 @ 10:26:

je mag in aus. wel dingen invoeren in de originele verpakking.

maar er zijn heel veel oosterlingen die theeblaadjes sturen en gedroogde ratten dat mag dan weer niet.gedroogde ratten???
Flauw zeg, dat je geen gedroogde ratten mee mag nemen.

Ik heb een Australische vriendin hier en die had van haar laatste bezoekje thuis een doosje briefpapier meegenomen hierheen. Daarop een brief geschreven naar haar oma in Oz. Werd geconfisceerd (dan wordt er een kopie van de brief gemaakt en oma kreeg dus de kopie), omdat er een nerf van een blaadje in het papier zat, was soort van hangdgeschept papier, haha - Australisch gemaakt dus.
hope 24, je hebt helemaal gelijk hoor. Rome lijkt me ook wel leuk...ik weet niet zo goed WAT ik wil.....behalve dat ik weg wil...waar heen etc ben ik nog niet uit... kan je wel in rome overleven als je geen woordje italiaans snapt?? Nee heb geen eigen bedrijf hoor....daar ben ik nog te klein voor...

was het maar waar...ik verkoop parfum ;)

Is er hier trouwens nog iemand die graag wat uit Nederland wilt hebben wat je daar totaal niet kan krijgen...

wel iets wat te posten valt natuurlijk hahah
quote:Ainne schreef op 15 mei 2009 @ 10:27:

Oh Sarah, was jou ook nog vergeten, maar hebben jullie je visa nu nog helemaal rond gekregen?

die is in behandeling, tis een sponsored business visum hoor, dat duurt 6 tot 8 weken, ze hebben 3 weken vertraging, maar alsnog zou het op tijd moeten zijn, ik heb me inmiddels verdiept in de voorwaarden etc, maar het zou iig geen probleem moeten zijn.

ja zo zijn de aussies, een broertje dood aan alles wat organisch is.
Poging numero 5.... internet is hier net een knipperlicht.

Ine, een volgekakt kind! hahaha!!

Maar toch vind ik het geen gezellig idee dat je dan na zo,n lange reis alleen in een leeg huis aankomt.

Je bent hartstikke flink!

En nu dus hartstikke Single! Bel de buurman!
Sarah, ik zoek een gezichtscreme met faktor 30/50 zonder vet en met een tintje. Iets wat niet zo plakt en geen witte waas geeft. maakt niet uit wat het kost.... ik wil naar buiten!

Gelukkig is het vandaag bewolkt, dat scheelt wel iets.

Ik heb wel eens gehoord dat in Australie en Nieuw Zeeland de Ozonlaag zo slecht is dat je iedere dag faktor 30 moet smeren ook al houd je je kleren aan.....

Hoe zit dat?
quote:chicha schreef op 15 mei 2009 @ 11:19:

Sarah, ik zoek een gezichtscreme met faktor 30/50 zonder vet en met een tintje. Iets wat niet zo plakt en geen witte waas geeft. maakt niet uit wat het kost.... ik wil naar buiten!

Gelukkig is het vandaag bewolkt, dat scheelt wel iets.

Ik heb wel eens gehoord dat in Australie en Nieuw Zeeland de Ozonlaag zo slecht is dat je iedere dag faktor 30 moet smeren ook al houd je je kleren aan.....

Hoe zit dat?

ja in oz is het niet goed te zonnen, ze delen ook aan toeristen spul uit.

ik bestel altijd avene bij apotheek nootdorp via internet

ze hebben make up met factor 30 en 50 en ze hebben zonnecrmemtjes tot 50 met een tintje, is supermooi , ik zag ook olievrije staan, ik gebruik het ipv make up. staat erg fris en verzorgd

hier heb je de link

http://www.apotheeknootdorp.nl/

Ik laat het altijd automatisch afschrijven en heb het binnen 1 of 2 dagen binnen.
typefouten, maar ik ben aan het schoonmaken met elke keer een interruptie va 5 min forum, schoonmaken is zo saai.
Ow, frikandellen!!! Dat was bij mij ook altijd het eerste wat ik ging halen als ik in Nederland aankwam. We waren dan ook helemaal blij toen we in de winkel (Libanees/Marokkaans/Turks etc.) (kip)frikandellen tegen kwamen.

Helaas was die blijdschap van korte duur want die dingen zijn dus echt gewoon te smerig voor woorden.

Heb voor vandaag Tabouleh (salade) in elkaar gedraaid, maar ik ben bang dat ik de verkeerde parsley heb gekocht. Zometeen maar even proeven.

En verder miste ik nooit echt heel erg dingen uit Nederland. Vind buitenlandse supermarkten echt geweldig!!! Zo ook die in Libanon: wat een supergroot assortiment aan lekkere dingen die je hier niet tegenkomt. Zo hadden we ook TUC met olijfsmaak.

Nou ja, wij missen meestal producten uit Libanon (dat smaakt allemaal zo lekker). Ben dus ook wel blij dat ze bij onze marokkaanse super Loquat (fruit) verkopen. Die ga ik zo ook maar eens heerlijk wegwerken.
Google op Laura Mercier, Chicha! Wel beetje duur, maar moet kunnen voor een rijke huisvrouw als jij!
Hi allemaal,

Ik ben weer terug van mijn vakantie naar Nederland.

Wat vermoeiend zeg!! Elke dag maar mensen zien en hetzelfde verhaal vertellen.. Erg leuk maar poeh, moet echt even bijkomen nu!

Heb er ook een weekje moeten werken helaas dus de 2 weken vlogen zo om en elke avond om 20 uur wilde ik het liefst al mijn bed inkruipen. Natuurlijk niet gedaan omdat ik weer mensen meost zien, dus aan het einde was ik spierwit met wallen.

Ik kreeg dan ook regelmatig de opmerking "huh, woon je in Afrika? Dat kan niet, je bent veel te wit!"

Vriendje amper gezien want die had het te druk met zijn familie, dus dat was ook wel even wennen. Is weer eens wat anders dan dag en nacht bij elkaar zijn! Geloof ook dat ik de terugreis in het vliegtuig de leukste dag vond. Lekekr tegen elkaar aanliggen (we hadden 3 stoelen ter beschikking) met een wijntje in de hand en een filmpje op de achtergrond. Heerlijk!

Wel wennen dat Nederland hoor. Vooral dat Amsterdam. Al die fietsers en trams en drukte.. Wow!

Genoten van het lekker buiten lopen (niet gefietst uit angst voor zadelpijn ) en dat het zo lang licht is.

Was bang dat ik misschien niet meer terug zou willen naar ZA, maar niks is minder waar.. Ben zo blij om terug te zijn en barst nu van de energie en plannen!!!

Liefs,

Spinnetje
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
quote:Biebeltje schreef op 15 mei 2009 @ 12:01:

Ow, frikandellen!!! Dat was bij mij ook altijd het eerste wat ik ging halen als ik in Nederland aankwam. We waren dan ook helemaal blij toen we in de winkel (Libanees/Marokkaans/Turks etc.) (kip)frikandellen tegen kwamen.

Helaas was die blijdschap van korte duur want die dingen zijn dus echt gewoon te smerig voor woorden.

Heb voor vandaag Tabouleh (salade) in elkaar gedraaid, maar ik ben bang dat ik de verkeerde parsley heb gekocht. Zometeen maar even proeven.

En verder miste ik nooit echt heel erg dingen uit Nederland. Vind buitenlandse supermarkten echt geweldig!!! Zo ook die in Libanon: wat een supergroot assortiment aan lekkere dingen die je hier niet tegenkomt. Zo hadden we ook TUC met olijfsmaak.

Nou ja, wij missen meestal producten uit Libanon (dat smaakt allemaal zo lekker). Ben dus ook wel blij dat ze bij onze marokkaanse super Loquat (fruit) verkopen. Die ga ik zo ook maar eens heerlijk wegwerken.

Ik heb welgeteld 1 frikandel en 3 kroketten gegeten in Nederland en 2x durum doner.Ik riep van tevoren alleen maar wat ik ging eten en in welke enorme hoeveelheden maar het is niet echt gelukt merkte ik terug in het vliegveld.

Heb alleen wel 6 kilo filet americain weggewerkt om het gemis aan die andere dingen te compenseren
daar ben ik ook zo benieuwd naar wat ik echt zal gaan missen.

ik ben iig sowieso geen hollandse pot fan, ik eet meestal pittig en kruidig, ik hou niet zo van drop, wel chocola, ben dol op vis en BBQ

maar ik ben wel verslaafd aan kaas, en dan liefst brokkelkaas of als ik netjes doe , de millner extra 30plus

kaas en melk yoghurt e.d denk dat ik het daar wat moeilijk mee krijg
Hmm echt goede kaas ja.. Ik mis de franse kaasjes meer. Old Amsterdamned is hier wel te verkrijgen (tegen een klein vermogen).

Wat ik heel erg mis hier is lekker brood, dus ik ga maar eens op zoek naar een broodbakmachine. Dat kleffe witbrood van hier vind ik maar niks.

En verder mis ik de kruiden.. Kerriepoeder, komijnzaad etc. Dus dit heb ik ingeslagen in NL en meegenomen hierheen :-D

Het eten is hier heerlijk, goed vlees enzo (vleewaren dan weer niet) dus ik mag niet klagen vind ik. En de AH stoommaaltijden en maaltijdsalades hoef ik ook niet te missen want de Woolworths heeft heerlijke dingen ook.
hebben ze geen kruiden bij jou, he!!!!!??????

Zuid Afrika toch???

broodbakmachine is super, die nemen we iid lekker mee.
Kruiden hebben ze wel, maar niet de kruiden die in de AH recepten staan

Ik hou ook van Indonesisch koken en tja.. Dat kennen ze hier natuurlijk niet. Dus ik maak tegenwoordig maar miliepap enzo haha.
eigenlijk een subtopic met jullie ontdekte recepten zou wel leuk zijn.
Oh leuk, wat missen we allemaal?

Nou, DROP dus! Haha, ik ben echt een ontzettende snoepgek. Maar op zich is in Australie wonen wel goed voor me, ik vind het snoep hier niet zo lekker. Dus ik eet veel minder. Laatst zag ik ergens krijtjes liggen (de snoepjes dan he) en ik heb ze denk ik binnen 20 minuten allemaal opgegeten. Erg he?

En lekker brood missen wij ook wel, er is wel volkorenbrood te vinden, maar dat is toch een beetje van dat droge, zure, duitse brood. Kaas is hier op zich wel te vinden, en laatst heb ik zelfs hagelslag, speculaas, gevulde koeken en een kaneelstok gekocht. Ook wel een beetje onzin natuurlijk, want ik NL kocht ik dat nooit. Maar ach, zo lang we er maar van genieten.

Oh en mijn oma stuurde me laatst een brief met daarin een klein stukje schapenwol. Zij spint en breit nogal graag, maar dat stukje was dus mooi verwijderd. Strenge douane hier, maar goed, de drop komt gewoon door!!!
Oh en Sarah, Cronulla was vanavond in het nieuws....

Kennelijk heeft hun rugbyteam een jonge vrouw aangerand. Met hun negenen....die zijn dus allemaal ontslagen, dus nu hebben ze volgens mij nog een half rugbyteam.

Pas maar op dus!!!
quote:Sanne1985 schreef op 15 mei 2009 @ 15:47:

Oh en Sarah, Cronulla was vanavond in het nieuws....

Kennelijk heeft hun rugbyteam een jonge vrouw aangerand. Met hun negenen....die zijn dus allemaal ontslagen, dus nu hebben ze volgens mij nog een half rugbyteam.

Pas maar op dus!!!

ik wilde nu een heel fout grapje maken, maar kan zwart op wit heel fout overkomen hihi.

Maar wat een zielepoten zeg, met zijn negenen 1 vrouw, dacht dat rugbyers zo stoer waren en wel allemaal apart van elkaar een vrouw konden scoren, komt zeker door die tok die ze dragen.

ik heb een rugbyer gekend, was ook al zo een loser,die rossen er maar wat op los blijkbaar.

hoop dat ze flink gestraft worden.
Wat een losers die rugbyers.

Ik eet ook niet zo vaak hollandse pot, maar af en toe vind ik het wel lekker. Zeker als het kouder begint te worden. Ik ben dol op mijn eigengemaakte erwtensoep, haha, gelukkig vind mijn man het ook lekker. Ook stampot vindt hij best ok voor een keertje, maar dan eet hij er wel een paar flinke spaanse pepers bij, want anders vindt hij het niet veel smaak hebben.

Maar wat ik ook mis uit Nederland is bijvoorbeeld; drop, tijm, sterremixthee, heerlijke kruidenmixjes van de Turk, mie, naturel yoghurt, loempias, lekkere koekjes (bokkepootjes, mergpijpjes, kletskoeken) , kaas (Nederlandse, Franse), goede chocolade, kokosmelk, Indiaase curry, lekker bruin brood, en af en toe een frikandel of kroket zou ook wel erg lekker zijn.

Heel veel dingen die in Nederland zo normaal zijn kan ik hier absoluut niet krijgen.

En wie had het nou over magnums, Rubis? Hmm, het water loopt me in de mond, maar die heb ik dus al zeker 4 jaar niet gegeten.

Voor het brood zou een broodbakmachine zou misschien wel een optie zijn, maar het lijkt me zo onhandig om die mee te nemen.

Het voordeel is wel weer dat ik hier heel veel tropische vruchten kan krijgen en het is waar wat ze zeggen: bananen (avocado's, tomaten, mango's, ananassen) zijn hier lekkerder dan in Nederland.
Als ik straks thuis ben zal ik het geheim van de frikandellen verklappen, even geduld aub.

Ik ben een enorme dropverslaafde. Moet ook altijd meegenomen worden door visite, vrienden en bekenden. Ik kan hier (okee, in Reykjavík dan) wel oude kaas kopen (ouwe jongens), smaakt goed is alleen verschrikkelijk duur.

Ik heb ongeveer een standaard lijstje van spullen die uit NL meegenomen mag/moet worden: hagelslag, drop, frikandellen dus, rookworst en currysaus om een frikandel speciaal te maken. .. ..

Voor kroketten/bitterballen heb ik een goed recept. Maak ik niet vaak want het is een rot werkje met als resultaat dat ik de 2 weken nadat ik ze gemaakt heb, te veel patat eet ;o)
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven