Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Hey....je was me net voor :-)

Volgens de angels zijn het ONZE topics, van meer dan 5000 berichten, die het forum zo traag maken
Jaja, geef die emigranten maar weer de schuld hè!!
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan, Ainne!

Waar is het oude topic nu gebleven? Kom ik daar nog wel in? Wilde nl gaan bijlezen...
Hij staat heeeeelemaal onderaan de lijst - je kunt er ook via de link in mijn op-bericht komen als het goed is
He..... oke........dan beginnen we opnieuw. Op naar de 5000 berichten
Had net een reactie geschreven en kon die niet meer plaatsen... Gelukkig nog gauw kunnen kopieren, dus hier komtie:
Haaa, Guiri, wat toepasselijk zeg. Bedankt dat je dat voor mij hebt opgezocht. Dat herinnert me eraan dat ik die SATC boxset echt eens moet kopen. Die staat al zo lang op mijn verlanglijstje! Maar goed, dat was niet the point. Ik doe echt precies hetzelfde, wachten en hopen. Ik ben nu al zo lang aan het wachten en hopen dat dat normaal is geworden.

Jullie hebben allemaal gelijk. Ik begrijp het ook niet, waarom wil hij nou mee? Wat heeft dat nou voor zin? (Dit allemaal even los van wat ik wil natuurlijk.) Hij IS ook egocentrisch, houdt vooral rekening met zichzelf en gaat ervanuit dat ik dat ook doe (eerst aan mezelf denken). En dat wil ik nu dus ook doen. Maar na jaren wachten en hopen en genoegen nemen met kleine beloftes en heel veel 'misschien's is dat moeilijk omschakelen.

Specu dat van dat 'besmetten' vind ik heel treffend.

Bedankt lieve wijven , ik weet dat ik in herhaling val en waardeer jullie (herhaalde) steun enorm. Ik kom er wel! Ik heb het gewoon effe nodig, die bevestiging. Want het voelt nog steeds 'fout' om mijn rug te keren naar iets waar ik zoveel liefde en tijd en hoop in heb gestopt. Ik kan het nog niet goed loslaten. Ik blijf maar terugkomen bij: als ik nou ietsjes harder probeer, misschien lukt het dan toch. Maar heel langzaam denk ik nu toch van: nee, gaat niet lukken.
Caramella . Je komt er wel.

Denk je trouwens echt dat hij met je meegaat naar NL? Misschien kan hij die knoop ook wel niet doorhakken.

Ik heb pijn in mijn rug van de tuin omspitten en onkruid verwijderen. En ik ben sjaggerijnig en moe. Ik wil Lapinlief hier hebben maar hij is nu weer onderweg van Vilnius naar Londen.

Gisteravond had hij me beloofd om nog even te bellen voor hij naar bed ging, maar hij is om 1 uur snachts met zijn kleren aan op bed in slaap gevallen, na een paar biertjes en 8 glazen whisky en ik maar bellen om te kijken of alles wel goed is. Slaaptie gewoon door de telefoon heen. Ik was echt hartstikke ongerust, stomme aktie van hem.

Ik ga nu even een kant en klaar maaltijd in de oven zetten en op de bank hangen.
Lapin - lekker in bad met een glas wijn op de rand????
Ik heb geen bad

Jezus, wat ben ik zielig
.
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.
was t toch helemaal kwijt!!! grgrgrgr

wilde juist het oude topic induiken om op zoek te gaan naar die berichten over leuke goedkope hotelletjes in londen.. ben weer eens reisagentje aan het spelen

anyways, wat ik wilde zeggen

@caramella.. ik vind het juist heel erg eerlijk van je vent dat hij het durft toe te geven. hij zit er blijkbaar toch mee... hij geeft jou nu de keus.. of wachten of hak jij de knoop maar door...

ik zou het doen, hij heeft duidelijk aangegeven hoe hij ervoor staat, nu mag jij kiezen....

wel beetje raar verhaal van die viva's tijdje terug hoefde ze niet meer op slot want dat kon het nieuwe forum allemaal wel aan en nu wordt het t groot.....(was ook wel zo ))
Ik krijg net een mail van man. Hij heeft een cadeautje voor me gekocht. Zou hij zich schuldig voelen? (ik denk dat het iets is van Chanel )
Hallo dames,

ik gluur al een tijdje mee op jullie topic (af en toe hoor ) en het ziet er hier altijd erg gezellig uit. Vaak heb ik getwijfeld of ik mee zou gaan schrijven maar durfde eigenlijk niet goed omdat ik niet in wilde breken. Maar nu jullie met een 'nieuw' topic zijn begonnen en Ainne luid en duidelijk in de OP meldt dat nieuwe schrijvers welkom zijn heb ik besloten om me maar eens te melden.

Even kort over mezelf: in 2003 hebben mijn man en ik onze droom verwezenlijkt en zijn geemigreerd naar Frankrijk waar we een B&B runnen. We hebben geen kinderen, wel een hond (zie linksboven) en twee katten. Is dit voorlopig voldoende informatie over mezelf of willen jullie meer weten?
Kijk Lapin, wie heeft er een bad nodig als er kadootjes van Chanel aankomen? Hopelijk voel je je al niet meer zo zielig. Ook zonder bad is een glas wijn lekker
Hé ik was jullie ven kwijt, maar daar ben ik weer!

Rubis, welkom! En natuurlijk willen we meer weten! Ik zal me even voorstellen: ik woon sinds 4 jaar in Bolivia, met Boliviaanse man en sinds 6 maanden ook een Nederlands-Boliviaanse-baby. Ik woon in een stadje, maar we hebben buiten de stad een huisje met een wijngaard om heerlijk buiten te werken en te ontspannen.

Lapin, wij branden gras en onkruid altijd plat, haha, lekker ontwikkelngsland is dit toch ook en ik begin al goed te integreren! Hmm, lekker Chanelpakketje, dat zou leuk zijn!

Giuri, veel plezier op je minivakantie!

Hier is het morgen ook vaderdag, en behalve dat je dan je eigen vader feliciteerd, feliciteer je hier iedereen die vader is, dat blijft voor mij zoiets geks. Maar ja, mijn man is nu dus ook vader, die zal dus wel de nodige felicitaties krijgen.

Chicha, snel een goede laptop regelen, hoor!
Alejandra, wat leuk een eigen wijngaard. Rubiman en ik zijn echte wijnliefhebbers en hebben ook erover gedacht een eigen wijngaardje te kopen, maar voorlopig hebben we daar nog geen tijd voor. We houden het maar bij het drinken ervan. Hoe groot is je wijngaard? Maken jullie zelf de wijn of gaat het naar een cooperatie? Welke wijn/druif is het?
He Rubis, gezellig. Klinkt leuk een B&B.

Alejandra, ik zat ook te denken aan platbranden. Maar ik ben zo bang dat ik de houten schutting van de buren mee afbrand. Ik ben niet zo handig
Net als Rubis gluur ik ook weleens mee.

Sinds vijf jaar woon ik met man en koters in Amerika. Ik heb ooit nog in Frankrijk gewoond en bijna hadden we in Lausanne of Grenoble gezeten. Maar nu zitten we hier en het bevalt prima. AS vrijdag gaan we richting Nederland voor twee weken daar heb ik natuurlijk ook heel veel zin in.
@bloem & rubis- welkom! Ik ben Specu, een doorgewinterde boekenwurm (doe PhD), man is Armeens- lekker multiculti hier. Ook wel ns minder lekker

Vanmiddag ging ik even achter nw intercom aan- blijkt dat er een winkel met electriciteitszooi & lampen in t winkelcentrum tegenover zit, 2e verdieping. Ik kom daar nooit (behalve bij de afhaalchinees het aziatisch snelbuffet). In het appartement zit zo'n gammele intercom dat je nooit hoort wie er voor de deur staat, en ik vind t zo asociaal om uit t raam te hangen. Soms vind ik wel dat ik in een vreemd land woon: Sta ik daar vol in de P MS, gaat die kerel in de winkel (50+ he) uitgebreid voor mij zingen- er schijnt nl een lied te zijn met mijn naam: "speculaaaaaaaas" en die vent voegt eraan toe: "je bent echt schattig" OMG. Nou, zo voelde ik me niet bepaald. Eerder een BFH.Grrrr
@Rubis, dat is toch een Duck Tolling Retriever?
Haha, nou ik heb ook zo'n naam die je kan zingen (VOF de Kunst, anyone?), zo fijn is dat. 20 jaar nadat het een hit was komt het nog steeds regelmatig voor dat ik word toegezongen! Ach, eigenlijk ook wel leuk. Ojee, zou ik op de leeftijd zijn waar ik het een compliment ga vinden als ik word toegefloten op straat... ?

Ha die bloemetje en rubis. Leuk, Amerika, die hadden we er nog niet tussen zitten. Wat doen ze daar aan moederdag?

Haha Specu, die Chinezen zijn pas echte emigreerders he? Waar zit nou GEEN afhaalchinees?
@bloemetje, waar ergens in de VS? Hawaaaaaaiiiii

@Lapin, tuinman inhuren. Of je honden zo door de tuin laten denderen dat je alleen nog maar n tuinman in kunt huren.

@Cara, volhouden he!!!
He Bloemetje, ik woon vlakbij Lausanne, de berg op.

In welke staat zit je in Amerika?

Specu, ik wil wel een tuinman inhuren maar dat kost idioot veel geld hier. Maar waarschijnlijk komen we er niet onderuit. Mijn honden doen al een hele tijd hun best om de hele tuin dood te maken. Het lukt ze nog ook bijna.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven