Hoe kan ik weg?

04-01-2021 09:52 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 14 jaar samen met mijn man waarvan 4 jaar getrouwd. Ik merk dat ik niet meer gelukkig ben in onze relatie. Hij heeft een erg kort lontje. Als hij iets wil dan kan het wil hij het niet gebeurd het ook niet. ik krijg nooit compliment weinig aanraking. We leven vaak meer bij elkaar als met elkaar.

Soms is er een opleving dan krijg ik wel die kus of knuffel maar dat draait altijd uit dat meneer zin heeft in sex dus er zit altijd wat achter. Als hij maar aan ze trekken komt is het goed.

Maar dan denk je dan ga je toch gewoon weg? Klopt dat zou ik ook willen. Maar ik heb een uitkering (arbeidsongeschikt door een ongeval) dus zeer weinig geld. Spaargeld hebben we niet. En ik heb een zoon van 17 en een hond die absoluut met mij mee gaat. Mijn zoon heeft hier een heel leven opgebouwd zijn school, vrienden, vriendinnetje en werk.

Ik voel me dus gevangen in mijn relatie omdat via de woningstichting de wachtlijst 8 a 10 jaar is en ik particuliere huur niet kan betalen. Ik heb niemand om op terug te vallen en kan dus nergens heen.

Iemand hier tips hoe dit aan te pakken praten met mijn man heeft geen zin. Dan is zijn reactie dit is wie ik ben als je dat niet zint is daar de deur.
little_lady1988 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 11:24
Reden: Meer duidelijkheid geven
1.61% gewijzigd
Misschien lukt het je wel, als je kleinere stapjes neemt. Is er iemand die je in vertrouwen kunt nemen, die met je mee kan denken? Een vriendin, buur, familielid? Is er een plek waar je zou kunnen logeren tot de eerste storm is gaan liggen? Iemand die desnoods zijn caravan of logeerkamer aan jou beschikbaar wil stellen, zodat je een paar dagen afstand kunt nemen?

Mocht je vertrekken, neem dan zeker meteen de belangrijkste spullen mee (wat contant geld, id, bankpas en rijbewijs, geliefde foto's etc. )
Beter nog; leg eerst contact met maatschappelijk werk of bijvoorbeeld humanitas, zodat zij een plan kunnen helpen maken. Dit kun je ook regelen via de huisarts of de gemeente.

In elk geval zul je iets moeten doen, als je wilt dat er iets verandert.. sterkte!
Een koophuis met een uitkering kan heb ik zelf ook gaat wat lastiger. Maar mijn vriend heeft een goede baan.

Maar even over jou hulp vraag deel het in stapjes in. Als je zo vast zit in een relatie is het handig om misschien maatschappelijk werk in te schakelen. Zij weten de weg binnen de gemeente. Misschien kun je in huis een kamer voor je zelf creëeren.
Bel morgen even de huisarts en plan een dubbele afspraak in. Dan heb je alvast een begin gemaakt met het ontsnappen uit deze situatie.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Sorry, maar er worden hier behoorlijk wat adviezen gegeven; je kaatst ze allemaal weg. Inschrijven voor sociale huur, kun je ook middels een alternatief email adres doen als je bang bent dat je man erachter komt, zolang verdere gegevens maar kloppen. Kind is 17, wat doet hij? Werkt hij?

En qua bijstand, is de kostendelersnorm hierop van invloed? Ga denken in oplossingen, in plaats van alles tegen te spreken.
fluttershy schreef:
04-01-2021 11:19
Wél inschrijven dus. Diverse woningmaatschappijen werken ook met loting ed en bijvoorbeeld bij de woningcorporatie waar ik via huur kun je maximaal 3 jaar ingeschreven staan (plus ook kans op loting, plus woningen met voorrang voor bepaalde groeperingen etc etc) dus kun je na anderhalf à twee jaar prima een sociale huurwoning hebben.

Waar in hemelsnaam? In de kop van Friesland?
JackyBee schreef:
04-01-2021 12:11
Kan je niet op de een of andere manier urgentie voor een woning regelen? Aangezien jij arbeidsongeschikt bent en hij een kort lontje heeft.

Sorry, maar voor een kort lontje krijg je in deze tijd echt geen urgentie meer. Half Nederland heeft een kort lontje.
Cateautje schreef:
04-01-2021 11:09
Een koophuis en een uitkering?
Kan hoor.
Little lady,

Ik snap je situatie; mijn zus zit in bijna hetzelfde schuitje. Het is niet erg genoeg om acuut op te stappen, maar bij m blijven wordt ze ook ongelukkig van. En voor haar kinderen ziet ze ook allerlei apen en beren op de weg op het moment dat ze zou doorzetten. (Sociaal niet superhandige kinderen ed)

Mijn zus wacht totdat de kinderen zelfstandig zijn. In haar situatie is dat nog zo'n 2 jaar. Intussentijd heeft ze zich ingeschreven voor een huurwoning en ze heeft een spaarrekening voor zichzelf geopend. Communicatie hiervan gaat allemaal via een nieuw aangemaakt mailadres. Ze heeft al zo'n beetje voor ogen wat ze meteen mee gaat nemen op het moment dat ze de bom laat barsten. Ook doet ze een cursus om te proberen toch een baantje te krijgen (zij is ook arbeidsongeschikt) onder het mom van dat ze zichzelf wat wil ontwikkelen.

In eerste instantie vond ik dit allemaal heel erg ver gaan en erg lullig tegenover mijn zwager. Maar ik begrijp haar ook wel. Het is geen relatie waarin zij rustig kan zeggen dat ze op de huidige manier niet verder wil. En dat ze haar wensen oid aan kan geven of dat ze praten over wat haar dwarszit. Een goed gesprek is niet mogelijk , zeg maar. Haar man is erg zwart/wit. "Dit is hoe ik ben en als je dat niet aanstaat dan gá je toch?!" . Maar als ze nu gaat, dan heeft ze geen plek om te wonen en zit ze financieel in erg zwaar weer.

Is dat een optie voor jou? Om het ook zo te spelen? Ik zou me sowieso wél in gaan schrijven. Zo snel als mogelijk.
Heb je je al ingeschreven?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
RikM schreef:
04-01-2021 17:41
Waar in hemelsnaam? In de kop van Friesland?
RikM, het systeem bij 'mijn' woningcorporatie is dat je inschrijfduur max 3 jaar is. Daarna moet je terug inschrijven en begin je weer vanaf nul. Er staan dus geen 25756 mensen voor je met een inschrijfduur van 20, 30 jaar.

Voor de grote woningen in de populaire steden zit je dan kort aan het verlopen van je inschrijving (3 jaar) voor je bovenaan de lijst staat, en voor de dorpen of de minder gewenste woningen kun je relatief snel in aanmerking komen.
Om in aanmerking te komen voor huursubsidie hoef je niet perse in een huis van een woningbouwvereniging te wonen volgens mijn collega. Voor elk zelfstandig verblijf wat een huur heeft onder de huurgrens kun je huursubsidie krijgen. Nou moet je natuurlijk maar net in een regio wonen die dat soort particuliere woningen heeft, maar je zou eens kunnen kijken.

Inschrijving bij de woningbouwvereniging gaat hier via email, je krijgt geen post thuis. En zodra je kind 18 wordt kun hij zich inschrijven, het is normaal gesproken uiteraard niet de bedoeling dat jij dan bij hem gaat wonen maar wat moet dat moet.
To welke regio woon je ?

En zorg alvast dat je alle belangrijke papieren bij elkaar hebt. En leg ze eventueel alvast in bewaring bij iemand die je vertrouwd.
Denk bv ook aan je harde schijf met foto's van je zoon ? Fotoboeken? Dingen met emotionele waarde.
Dan heb je dat in ieder geval al veilige gesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven