Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

dinsdag 5 januari 2021 om 16:00
Nou die aanstaande moeder vindt van zichzelf dat ze een winnaar is, haar plan is geslaagd en krijgt een kind.ninanoname schreef: ↑05-01-2021 15:41Zijn vriendin is zwanger, hij is de vader van het ongeboren kind en hij heeft het ermee te doen.
Hier zijn enkel verliezers.
Dat TO absoluut geen kind wil is door haar afgewogen en niet belangrijk (genoeg) gevonden, hoe het ook zou aflopen. Dat maakt haar krokodillentranen des te wranger.
We hebben hier dus een duidelijke winnaar en een duidelijke verliezer.
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 05-01-2021 16:02
1.52% gewijzigd
dinsdag 5 januari 2021 om 16:21
Lijkt mij ook. Het was een egoïstische, enorm domme actie van haar. Of zij afgezien daarvan verder wèl een leuke partner is, weet alleen TO.viva-amber schreef: ↑05-01-2021 16:01Ze komt anders eerder over als iemand die door een diep dal gaat.

dinsdag 5 januari 2021 om 16:41
Waarom is dat alleen aan de vrouw? Mijn inziens is het zo dat degene die (nog) geen kind wil ervoor moet zorgen dat er geen kind komt. Zeker als je er zeker van bent dat je écht geen kind wil (al ben ik daar dus niet zeker van bij TO, maar dat heb ik al uitgelegd). Ik kan hem dit niet vragen, want hij reageert niet meer.
dinsdag 5 januari 2021 om 16:42
dinsdag 5 januari 2021 om 16:49
Vergeten, eruit kotsen of simpelweg het falen van anticonceptie is geen keus.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑05-01-2021 14:21Als jij niet zelf maatregelen neemt voor anticonceptie, maar je laat dat aan de ander over, dan is dat wel degelijk een risico dat je neemt. Iemand kan het vergeten, per ongeluk eruit kotsen en of dus zelfs expres niet nemen.
Oké mijn vergelijking klopt niet 100% maar het ging over het vertrouwen dat geschaad was. Dat is hier op dezelfde manier gebeurd. Alleen met een andere uitkomst.
Bewust de pil door de plee spoelen en dat je partner niet vertellen, is wél een keus.
Dat vind ik ook direct het verschil tussen die twee. In het eerste geval is het heel vervelend, maar niet expres, er wordt niemand belazerd en daar moet je dan samen uit zien te komen. In het tweede geval wordt er weldegelijk iemand hartstikke belazerd en ja, ik kan me voorstellen dat je als partner de relatie dan verbreekt. Je wil tenslotte niet belazerd worden in een relatie, je wil elkaar kunnen vertrouwen.
Dat is een totaal andere situatie dan 'ongepland zwanger worden' door bijvoorbeeld falende anticonceptie.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

dinsdag 5 januari 2021 om 16:51
Maar de uitkomst is dan hetzelfde. Ik weet niet of poezenman er vrede mee had kunnen hebben als zijn vriendin echt per ongeluk zwanger was geraakt en geen abortus had gewild. Dan was hij nog steeds ongewenst vader geworden.Gamayun schreef: ↑05-01-2021 16:49Vergeten, eruit kotsen of simpelweg het falen van anticonceptie is geen keus.
Bewust de pil door de plee spoelen en dat je partner niet vertellen, is wél een keus.
Dat vind ik ook direct het verschil tussen die twee. In het eerste geval is het heel vervelend, maar niet expres, er wordt niemand belazerd en daar moet je dan samen uit zien te komen. In het tweede geval wordt er weldegelijk iemand hartstikke belazerd en ja, ik kan me voorstellen dat je als partner de relatie dan verbreekt. Je wil tenslotte niet belazerd worden in een relatie, je wil elkaar kunnen vertrouwen.
Dat is een totaal andere situatie dan 'ongepland zwanger worden' door bijvoorbeeld falende anticonceptie.
dinsdag 5 januari 2021 om 16:57
Wellicht zelf stuk voor stuk geboren met een vagijnLuistervink schreef: ↑05-01-2021 10:35Blijkbaar heerst er toch een dubbele standaard op dit forum voor mannen en vrouwen. Ook bij de mods.
Veritas vos liberabit
dinsdag 5 januari 2021 om 17:03
Maar het allergrootste probleem is toch gewoon dan het vertrouwen nu compleet weg is. Als het geen bewuste actie was dan hadden ze er samen over kunnen praten en waren ze er vast wel uitgekomen.ninanoname schreef: ↑05-01-2021 16:51Maar de uitkomst is dan hetzelfde. Ik weet niet of poezenman er vrede mee had kunnen hebben als zijn vriendin echt per ongeluk zwanger was geraakt en geen abortus had gewild. Dan was hij nog steeds ongewenst vader geworden.
Nu moet poezenman ook een enorm bedrog verwerken, bovenop het feit dat hij waarschijnlijk toch tegen zn zin in een kind graat krijgen.

dinsdag 5 januari 2021 om 17:07
Je weet niet wat het verschil is door per ongeluk zwanger worden wat ook kan gebeuren met condoomgebruik of door de pil heenninanoname schreef: ↑05-01-2021 16:51Maar de uitkomst is dan hetzelfde. Ik weet niet of poezenman er vrede mee had kunnen hebben als zijn vriendin echt per ongeluk zwanger was geraakt en geen abortus had gewild. Dan was hij nog steeds ongewenst vader geworden.
Of bewust de pil door de plee heen trekken?
dinsdag 5 januari 2021 om 17:07
Los van of ik niet weet of je dit nog leest, omdat je in de laatste post zei: ik laat het hierbij. Wil ik toch nog even reageren voor het geval dat.
Het komt over alsof jij totaal afhankelijk bent van je vriendin qua sociaal leven. Zij kan jou maken of breken. Als je een relatie met haar heb, heb je haar familie erbij. Maar als je ruzie heb met haar pakt ze dat van je af en mag je alleen zitten met kerst en gaat zij lekker bij haar ouders eten en slapen.
Zij weet dat je geen familie heb en je zo hecht aan die van haar en maakt daar misbruik van.
Ze kan je alles flikken en haar eigen zin door drijven ten koste van jou.
Want jij gaat toch niet weg want dan heb je niemand meer.
Maar geloof me, alleen is altijd minder erg dan met zulke manipulatieve mensen om je heen. Bovendien blijft niemand voor altijd alleen, je komt echt wel weer iemand tegen als je dat graag wil. Iemand die wel respect voor je heeft.
Ga jezelf ook niet wijsmaken dat je niet duidelijk genoeg bent geweest.
Als ze had verwacht dat je er oké mee was, had ze gezegd: schat, ik weet dat het van jou niet perse hoeft maar ik wil echt heel graag een kindje met jou. Zou je er alsjeblieft over na willen denken?
Maar dat deed ze niet. Ze deed het stiekem omdat ze wist dat je nee zou zeggen en dacht als ik eenmaal zwanger ben kan hij niet meer terug. Dan komt dat kind gewoon en kan hij niet weg want dan heeft hij niemand meer.
Het is echt intens gemeen en ik word gewoon boos als ik er over nadenk ook al ken ik jullie niet eens.
Die woorden van haar vader slaan ook nergens op. Jij hoeft je niet te vermannen. En het is ook niet logisch dat ze zwanger is want jij wilde het niet. Het zou wat anders zijn geweest als ze per ongeluk zwanger was geworden maar dat is niet zo. Ze walst gewoon bewust over je heen en zet je klem in een hoek.
Als ik een dochter had met zulk gedrag zou ik haar echt goed aan pakken, maar nee, hij komt jou aanpakken om zijn dochter te beschermen.
Walgelijk gewoon
Het komt over alsof jij totaal afhankelijk bent van je vriendin qua sociaal leven. Zij kan jou maken of breken. Als je een relatie met haar heb, heb je haar familie erbij. Maar als je ruzie heb met haar pakt ze dat van je af en mag je alleen zitten met kerst en gaat zij lekker bij haar ouders eten en slapen.
Zij weet dat je geen familie heb en je zo hecht aan die van haar en maakt daar misbruik van.
Maar geloof me, alleen is altijd minder erg dan met zulke manipulatieve mensen om je heen. Bovendien blijft niemand voor altijd alleen, je komt echt wel weer iemand tegen als je dat graag wil. Iemand die wel respect voor je heeft.
Als ze had verwacht dat je er oké mee was, had ze gezegd: schat, ik weet dat het van jou niet perse hoeft maar ik wil echt heel graag een kindje met jou. Zou je er alsjeblieft over na willen denken?
Maar dat deed ze niet. Ze deed het stiekem omdat ze wist dat je nee zou zeggen en dacht als ik eenmaal zwanger ben kan hij niet meer terug. Dan komt dat kind gewoon en kan hij niet weg want dan heeft hij niemand meer.
Het is echt intens gemeen en ik word gewoon boos als ik er over nadenk ook al ken ik jullie niet eens.
Die woorden van haar vader slaan ook nergens op. Jij hoeft je niet te vermannen. En het is ook niet logisch dat ze zwanger is want jij wilde het niet. Het zou wat anders zijn geweest als ze per ongeluk zwanger was geworden maar dat is niet zo. Ze walst gewoon bewust over je heen en zet je klem in een hoek.
Als ik een dochter had met zulk gedrag zou ik haar echt goed aan pakken, maar nee, hij komt jou aanpakken om zijn dochter te beschermen.
Walgelijk gewoon
dinsdag 5 januari 2021 om 17:16
dinsdag 5 januari 2021 om 17:19
nee, het allergrootste probleem, is dat er een baby komt en daar moet een oplossing voor komenTrien30 schreef: ↑05-01-2021 17:03Maar het allergrootste probleem is toch gewoon dan het vertrouwen nu compleet weg is. Als het geen bewuste actie was dan hadden ze er samen over kunnen praten en waren ze er vast wel uitgekomen.
Nu moet poezenman ook een enorm bedrog verwerken, bovenop het feit dat hij waarschijnlijk toch tegen zn zin in een kind graat krijgen.

dinsdag 5 januari 2021 om 17:25
Dat vind ik toch ondergeschikt aan de totale vertrouwensbreuk van die vrouw. Ze minacht hem gewoon door hem op deze manier voor 't blok te zetten ipv een gesprek aan te gaan over haar steeds groter wordende kinderwens. Ze vertrouwt erop dat zij de betere kaarten in haar handen heeft om hem te binden: namelijk de familie die hij zelf niet heeft. Ze zal er volgens mij geen enkel probleem mee hebben om het kind alleen op te voeden aangezien TO niet vaak thuis is. Haar wens om te gaan moederen is dus groter dan haar respect voor haar partner. Ze kan TO wettelijk dwingen om mee te betalen, maar meer niet. Denk dat je haar het hardste kan raken door in dat geval een 50/50 co-ouderschap af te dwingen, maar goed daar zit TO ook niet op te wachten.
dinsdag 5 januari 2021 om 17:27
nee hoor, dat is eenvoudig. Dat kan TO uitmaken.redbulletje schreef: ↑05-01-2021 17:25Dat vind ik toch ondergeschikt aan de totale vertrouwensbreuk van die vrouw.
aan het kind zit hij vast

dinsdag 5 januari 2021 om 17:41
dinsdag 5 januari 2021 om 17:44
Wat een invulling en aannames zeg! BahSelina0102 schreef: ↑05-01-2021 17:07Los van of ik niet weet of je dit nog leest, omdat je in de laatste post zei: ik laat het hierbij. Wil ik toch nog even reageren voor het geval dat.
Het komt over alsof jij totaal afhankelijk bent van je vriendin qua sociaal leven. Zij kan jou maken of breken. Als je een relatie met haar heb, heb je haar familie erbij. Maar als je ruzie heb met haar pakt ze dat van
je af en mag je alleen zitten met kerst en gaat zij lekker bij haar ouders eten en slapen.
Walgelijk gewoon
dinsdag 5 januari 2021 om 17:48
Waarom wil je maar dat TO wraak op zijn vriendin neemt? Hoe je het ook went of keert hij is de vader van dit ongeboren kind en vind dat hij daar zijn verantwoordelijkheid voor moet nemen. En wat gaat hij dat kind nou zien, hij zit meer op zee dan hij thuis is.redbulletje schreef: ↑05-01-2021 17:25Dat vind ik toch ondergeschikt aan de totale vertrouwensbreuk van die vrouw. Ze minacht hem gewoon door hem op deze manier voor 't blok te zetten ipv een gesprek aan te gaan over haar steeds groter wordende kinderwens. Ze vertrouwt erop dat zij de betere kaarten in haar handen heeft om hem te binden: namelijk de familie die hij zelf niet heeft. Ze zal er volgens mij geen enkel probleem mee hebben om het kind alleen op te voeden aangezien TO niet vaak thuis is. Haar wens om te gaan moederen is dus groter dan haar respect voor haar partner. Ze kan TO wettelijk dwingen om mee te betalen, maar meer niet. Denk dat je haar het hardste kan raken door in dat geval een 50/50 co-ouderschap af te dwingen, maar goed daar zit TO ook niet op te wachten.
dinsdag 5 januari 2021 om 18:06
Omdat ze een probleem heeftSjaantje37 schreef: ↑05-01-2021 17:48Waarom wil je maar dat TO wraak op zijn vriendin neemt? Hoe je het ook went of keert hij is de vader van dit ongeboren kind en vind dat hij daar zijn verantwoordelijkheid voor moet nemen. En wat gaat hij dat kind nou zien, hij zit meer op zee dan hij thuis is.

dinsdag 5 januari 2021 om 18:13
Dan bleef het natuurlijk een moeilijke situatie (voor beiden), maar hij was tenminste niet belazerd!!ninanoname schreef: ↑05-01-2021 16:51Maar de uitkomst is dan hetzelfde. Ik weet niet of poezenman er vrede mee had kunnen hebben als zijn vriendin echt per ongeluk zwanger was geraakt en geen abortus had gewild. Dan was hij nog steeds ongewenst vader geworden.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson