Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

dinsdag 5 januari 2021 om 14:11
Jullie nemen ieder een aparte auto om op plaats van bestemming te komen?

dinsdag 5 januari 2021 om 14:13
Maar een kind vraagt dat soort dingen wel aan zijn/haar ouders. Helemaal als ze precies 9 maanden voor de geboorte uit elkaar zijn gegaan na een relatie van 10 jaar.

dinsdag 5 januari 2021 om 14:21
327 schreef: ↑05-01-2021 11:16Maar het is niet een risico van het vak! Het is een bewuste keuze van vriendin! Stiekem laten steriliseren is een goede vergelijking, behalve dat in dat geval de partner die wel kinderen wil dit alsnog kan uitvoeren met een andere partner. Maar in geval van de TO kan het niet meer ongedaan worden gemaakt en is er nu een derde persoon bij betrokken, namelijk het ongewenste kind.
Als jij niet zelf maatregelen neemt voor anticonceptie, maar je laat dat aan de ander over, dan is dat wel degelijk een risico dat je neemt. Iemand kan het vergeten, per ongeluk eruit kotsen en of dus zelfs expres niet nemen.
Oké mijn vergelijking klopt niet 100% maar het ging over het vertrouwen dat geschaad was. Dat is hier op dezelfde manier gebeurd. Alleen met een andere uitkomst.

dinsdag 5 januari 2021 om 14:25
Daarom zou sterilisatie veel toegankelijker moeten worden voor man en vrouw vanaf 'n jaar of 25 ipv dat het enorm tegengewerkt wordt door artsen.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑05-01-2021 14:21Als jij niet zelf maatregelen neemt voor anticonceptie, maar je laat dat aan de ander over, dan is dat wel degelijk een risico dat je neemt. Iemand kan het vergeten, per ongeluk eruit kotsen en of dus zelfs expres niet nemen.
Oké mijn vergelijking klopt niet 100% maar het ging over het vertrouwen dat geschaad was. Dat is hier op dezelfde manier gebeurd. Alleen met een andere uitkomst.
Als in een vaste relatie wordt afgesproken dat de pil wordt gebruikt dan worden de ongeile condooms natuurlijk aan de wilgen gehangen.
Ik ben blij dat ik geen man ben trouwens. Denk dat ik nooit zonder condoom seks had durven hebben tot ik de sterilisatieleeftijd had bereikt.

dinsdag 5 januari 2021 om 14:28
Jij stapt ook niet bij je partner in de auto om samen na 10 jaar relatie op vakantie te gaan? Jij gaat met je eigen auto er achter aan?MarvelousMrsMaisel schreef: ↑05-01-2021 14:21Als jij niet zelf maatregelen neemt voor anticonceptie, maar je laat dat aan de ander over, dan is dat wel degelijk een risico dat je neemt. Iemand kan het vergeten, per ongeluk eruit kotsen en of dus zelfs expres niet nemen.

dinsdag 5 januari 2021 om 14:29
Hij kan immers de airbag van de bijrijder uitzetten en dan met opzet tegen een boom rijden..Led-lampje schreef: ↑05-01-2021 14:28Jij stapt ook niet bij je partner in de auto om samen na 10 jaar relatie op vakantie te gaan? Jij gaat met je eigen auto er achter aan

dinsdag 5 januari 2021 om 14:30
Wat is dit nu weer voor vergelijking?Led-lampje schreef: ↑05-01-2021 14:28Jij stapt ook niet bij je partner in de auto om samen na 10 jaar relatie op vakantie te gaan? Jij gaat met je eigen auto er achter aan?

dinsdag 5 januari 2021 om 14:35
Nogmaals: voed dit off-topic gedreutel nou niet, heeft niemand wat aan.Led-lampje schreef: ↑05-01-2021 14:32Je hebt het steeds over conrole houden.
Als je na 10 jaar nog geen vertouwen in je partner kan hebben ..

dinsdag 5 januari 2021 om 14:39
Vind dit wel een erg rigoureuze oplossing voor TO’s probleem...

TO ik zou de relatie verbreken en op jezelf gaan wonen. Ik zou denk wel het kind erkennen als ik jou was omdat je anders de potentiële band met je eigen kind heel erg schaadt. Ik heb zelf geen kinderwens maar als er een van mij zou zijn zou ik toch bang zijn dat ik daar spijt van krijg.
God wat ben ik blij dat ik de baarmoeder heb. Heb echt geen goed woord voor de actie van je vriendin over en zou het haar never nooit vergeven.

dinsdag 5 januari 2021 om 14:41
In wezen ben ik het eens met de stelling dat een kind een logisch gevolg is van seks. Als je pertinent geen kind wilt, moet je daar heel expliciet en heel duidelijk over zijn, en als je het zo vreselijk belangrijk vind dat er echt geen kind komt van de seks, dan zul je zelf voorzorgsmaatregelen moeten treffen en daar niet iemand anders in moeten vertrouwen. Ik had mijn anticonceptie nooit, maar dan ook nooit aan mijn man overgelaten.
Dat is de makke van de pil, dat anticonceptie een echte vrouwenaangelegenheid is geworden en dat mannen er ook niet gemakkelijk over praten en er geen verantwoordelijkheid in nemen.
Maar deze discussie komt te laat voor poezenman. Hij weet dat nu als geen ander en koopt er niks voor.
Dat is de makke van de pil, dat anticonceptie een echte vrouwenaangelegenheid is geworden en dat mannen er ook niet gemakkelijk over praten en er geen verantwoordelijkheid in nemen.
Maar deze discussie komt te laat voor poezenman. Hij weet dat nu als geen ander en koopt er niks voor.

dinsdag 5 januari 2021 om 15:04
Dat is echt een heel rare vergelijking. En komt er niet eens een beetje bij in de buurt.Led-lampje schreef: ↑05-01-2021 14:11Jullie nemen ieder een aparte auto om op plaats van bestemming te komen?
dinsdag 5 januari 2021 om 15:07
???
Jij bent van de wie niet aangerand wil worden draagt geen kort rokje kerk.

dinsdag 5 januari 2021 om 15:27
Zonder kort rokje kun je ook prima aangerand worden. Ik snap dat je graag wilt voorkomen dat het slachtoffer de schuld krijgt en helemaal eens: in dit geval is TO slachtoffer. Daarnaast loopt hij ook al 10 jaar lang 1% kans om per ongeluk ongewenst vader te worden. Zelfs als zijn partner 100% te vertrouwen zou zijn geweest, wat, ja, hij verwacht had mogen hebben en wat toch niet zo gebleken is. Dat risico van 1% resteert.

dinsdag 5 januari 2021 om 15:30
Wat sommige mensen hier zeggen over anticonceptie is ook gewoon niet relevant.
TO is bedrogen. Misschien had hij het prima kunnen accepteren als er een kind door de anticonceptie heen was gekomen. Dat is toch een wereld van verschil met een kind dat ontstaan is vanuit dit verraad. We weten allemaal dat anticonceptie niet 100 procent betrouwbaar is. Maar je partner moet je wel 100 procent kunnen vertrouwen met dit soort dingen. En dat je je partner in deze kwestie vertrouwt is in eerste instantie juist gezond.
TO is bedrogen. Misschien had hij het prima kunnen accepteren als er een kind door de anticonceptie heen was gekomen. Dat is toch een wereld van verschil met een kind dat ontstaan is vanuit dit verraad. We weten allemaal dat anticonceptie niet 100 procent betrouwbaar is. Maar je partner moet je wel 100 procent kunnen vertrouwen met dit soort dingen. En dat je je partner in deze kwestie vertrouwt is in eerste instantie juist gezond.

dinsdag 5 januari 2021 om 15:32
Dat zijn twee verschillende kwesties. Shit de pil heeft niet gewerkt, nu moet ik leven met het feit dat ik vader word is wel even wat anders. Dan shit mijn vriendin heeft voor mij besloten om te stoppen met de pil, en in haar eentje een actief proces gemaakt van het verwekken van een kind..bia-pia schreef: ↑05-01-2021 15:27Zonder kort rokje kun je ook prima aangerand worden. Ik snap dat je graag wilt voorkomen dat het slachtoffer de schuld krijgt en helemaal eens: in dit geval is TO slachtoffer. Daarnaast loopt hij ook al 10 jaar lang 1% kans om per ongeluk ongewenst vader te worden. Zelfs als zijn partner 100% te vertrouwen zou zijn geweest, wat, ja, hij verwacht had mogen hebben en wat toch niet zo gebleken is. Dat risico van 1% resteert.

dinsdag 5 januari 2021 om 15:35
Daar ben ik minder van overtuigd dan jij, op basis van de OP. Volgens mij vindt TO het heel erg belangrijk om geen kinderen te krijgen. Hij wil het absoluut niet en heeft daar ook harde redenen voor. Die komen niet te vervallen in 1 op de 100 gevallen waarin de anticonceptie niet werkt. Hij wil in dat geval net zo hard geen vader worden als wanneer zijn partner voor hem beslist. Hij is dus dubbel genaaid: én zijn vertrouwen is geschaad én hij krijgt tegen zijn wil een kind.

dinsdag 5 januari 2021 om 15:41
Precies. En hij had zijn kansen om vader te worden zelf in de hand kunnen houden wanneer hij actief met anticonceptie was omgesprongen, aanzienlijk kunnen verkleinen. Of door zelf te kiezen voor sterilisatie, of door altijd een condoom te gebruiken.bia-pia schreef: ↑05-01-2021 15:35Daar ben ik minder van overtuigd dan jij, op basis van de OP. Volgens mij vindt TO het heel erg belangrijk om geen kinderen te krijgen. Hij wil het absoluut niet en heeft daar ook harde redenen voor. Die komen niet te vervallen in 1 op de 100 gevallen waarin de anticonceptie niet werkt. Hij wil in dat geval net zo hard geen vader worden als wanneer zijn partner voor hem beslist. Hij is dus dubbel genaaid: én zijn vertrouwen is geschaad én hij krijgt tegen zijn wil een kind.
Maar goed, dat weet hij nu, en is in deze situatie geen discussie meer. Want dat stadium is hij al voorbij. Zijn vriendin is zwanger, hij is de vader van het ongeboren kind en hij heeft het ermee te doen.
Hier zijn enkel verliezers. Trieste situatie.

dinsdag 5 januari 2021 om 15:45
En weer wijzen naar..ninanoname schreef: ↑05-01-2021 15:41Precies. En hij had zijn kansen om vader te worden zelf in de hand kunnen houden wanneer hij actief met anticonceptie was omgesprongen, aanzienlijk kunnen verkleinen. Of door zelf te kiezen voor sterilisatie, of door altijd een condoom te gebruiken.
Maar goed, dat weet hij nu, en is in deze situatie geen discussie meer. Want dat stadium is hij al voorbij. Zijn vriendin is zwanger, hij is de vader van het ongeboren kind en hij heeft het ermee te doen.
Hier zijn enkel verliezers. Trieste situatie.
dinsdag 5 januari 2021 om 15:47
En ik maar denken dat het andersom is: Als je pertinent een kind wilt, moet je daar heel expliciet en heel duidelijk over zijn.ninanoname schreef: ↑05-01-2021 14:41In wezen ben ik het eens met de stelling dat een kind een logisch gevolg is van seks. Als je pertinent geen kind wilt, moet je daar heel expliciet en heel duidelijk over zijn, en als je het zo vreselijk belangrijk vind dat er echt geen kind komt van de seks, dan zul je zelf voorzorgsmaatregelen moeten treffen en daar niet iemand anders in moeten vertrouwen. Ik had mijn anticonceptie nooit, maar dan ook nooit aan mijn man overgelaten.
Ik geloof niet meer in sprookjes.