Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Volgens mij moet een topic dicht bij 3000 reacties/100 pagina's, zoiets staat me in ieder geval bij.

En laten we hopen op veel Uppiesbaby's in 2021 :D
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
femmelotje schreef:
31-12-2020 10:13
Volgens mij moet een topic dicht bij 3000 reacties/100 pagina's, zoiets staat me in ieder geval bij.

Dan moet er gewoon weer een nieuwe kind in je uppie forum gemaakt worden, deel 10 alweer!
Nieuw jaar en ik dacht ik kom hier maar weer eens kijken. Mocht in eerste instantie in september starten, maar dat is helaas niet doorgegaan. Ik hoop dat 2021 mijn jaar mag worden. Ben vandaag opnieuw gestart met de zwangerschapsvitamines. Die had ik opzij gelegd, omdat de wachtlijst verdubbeld was.
Zelf heb ik er nog over getwijfeld om toch te switchen naar Nij Barrahus, maar ik wil liever niet weer dat hele intakeproces door. En ik wil gewoon heel graag een Nederlandse donor, en het is nog steeds niet helemaal duidelijk wanneer de donorbank van Nij Barrahus opent.
Ondertussen nog wel hier meegelezen.
@Mus90 fijn om te horen dat alles goed lijkt te zijn. Kan je nu gewoon gelijk door met je volgende cyclus?
@ Super Femmelotje, waar sta je op de wachtlijst?
@lezervanboeken ik begreep dat de donorbank inmiddels open is! :-)

Ik mag idd weer verder in mn eigen cyclus als het goed is. Ik ga nog wel even bellen met nij barrahus om het te checken, maar zoals ik begreep bij m’n evaluatie was een goede HSG idd weer groen licht. ;-)
Ik sta bij het MCK op de wachtlijst! :) Ik heb wel een paar keer overwogen om over te stappen, in het begin ging de communicatie heel moeizaam, maar dat is inmiddels wel flink verbeterd.

@Mus: Klinkt goed! Duimen dat je snel weer zwanger mag zijn!
@lezervanboeken: gek dat je in september eigenlijk mocht starten en nu nog steeds op de wachtlijst staat! Weet je wel wanneer je nu mag starten?
De donorbank is inderdaad nu wel open alleen daar is ook alweer een wachtlijst heb ik vernomen! En ik moet zeggen dat ik de kosten van het Nederlands donorzaad bij nijbarrahus en nijgeertgen hoog vond in vergelijkbaar met andere ziekenhuizen. Maar je zal toch wel bijna aan de beurt zijn nu?

@femmelotje, heb je alle onderzoeken verder al wel gehad of moet je nu echt wachten op die wachtlijst? Spannend als je niet weet wanneer je mag beginnen!
@linda4321 Ik zit nu niet bij Nij Barrahus, maar bij UMC Utrecht. Die wachtlijst is zo lang geworden in verband met corona. Een week voordat het land op slot ging, kwam ik op de lijst. Hij was zes maanden en in juli/augustus kreeg ik een brief dat hij 12-14 maanden was geworden meen ik. In oktober er nog eens achterna gebeld en toen hadden ze het daar nog steeds over, dus dan mag ik maart-mei starten. Maar verwacht misschien dat hij nog wel wat langer wordt.
Ik durf niet goed over te stappen, omdat ik denk dat ik niet door het gesprek met de maatschappelijk werker heen kom. In verband met een vervelend verleden, waar ik dit jaar therapie voor ga starten. Het akkoord van het UMC heb ik al.
Op zich komt die langere wachtlijst nu dus ook wel uit, maar leuk is anders.
Ik heb goede hoop, ik ga ook weer starten met ovulatietesten, gewoon om te oefenen.
@Linda: Ik heb een echo en eileideronderzoek gehad, verder geen onderzoeken meer dus echt wachten tot ik aan de beurt ben. Ik heb wel een concrete maand waarin ik mag gaan starten, maar die hou ik nog even voor me omdat niet iedereen in mijn eigen omgeving de maand weet en ik nogal bekend ben onder deze naam :)

@lezervanboeken: Aaach, wat kut! Ik heb het UMC wel een paar keer overwogen voor overstap, maar als ik dit lees ben ik blij dat ik het niet heb gedaan. Wachtlijst bij het MCK is gelukkig niet verder opgelopen door corona, terwijl ik daar wel rekening mee had gehouden.
Fijn dat je al wel toestemming hebt, ondanks je verleden. Kan me voorstellen dat dat wel belemmert om over te stappen, ik heb een spierziekte, wat ervoor zorgde dat het lang duurde voor het akkoord er lag. Ik heb op den duur wel uitgesproken dat ik het idee kreeg dat ik als *aandoening* werd gezien, ipv als vrouw met aandoening en kinderwens. Gelukkig kon mijn behandelend arts een hoop zorgen wegnemen en toen zijn brief eenmaal binnen was, was de toestemming er zo :)
Ha iedereen!

Ik lees al een tijdje mee en zit zelf ook in het traject. Nu ik er echt actief mee bezig ben, en alles bijna geregeld lijkt, vind ik het erg leuk en fijn om ook mee te komen posten als dat mag :)

Ik ben zelf bij Nij Geertgen en ik heb daar mijn intake in juli gehad en echo (die gelukkig goed was!) en het gesprek met de psychologe in augustus. Daar ben ik toen op de wachtlijst gekomen en sinds november is er een donor beschikbaar. Intussen heb ik een huis gekocht, waar ik bijna in kan en dan wil ik gaan starten met het traject. Wat bijzonder zeg..
Als er nog eens vragen zijn over Nijgeerten, weet ik daar dus meer vanaf (naja vanuit mijn ervaring en proces, maar dat hoeft niet overal gelijk te zijn natuurlijk).

Ik heb meerdere mensen ingelicht van deze keuzes, maar heb nu besloten om het 3 vriendinnen te blijven vertellen van de keuze het te gaan doen en het verder proberen wat stil te houden, zo blijft het een verrassing.
Welkom Teddytie. Ik zit ook bij Nij Geertgen.

En...gisteren mijn 3e iui gehad. En zo blij de kwaliteit van het zaad van mijn donor was zooo veel beter als de vorige keer. Beter als de keren ervoor. Dit voelt als een goeie kans!

Nu weer dat ellendige wachten. 16 januari mag ik testen
Hallo lezervanboeken en teddytie!

Wat een spannend weken Linda273! Heb je genoeg afleiding?

Na 3 maanden wachten om te mogen bestellen bij cryos is mijn bestelling gister binnen gekomen. Vandaag ongesteld geworden, gebeld en volgende week vrijdag follikelmeting. Dus dan waarschijnlijk deze maand nog iui nummer 10. Klinkt als een geluksgetal! :)
Een boel nieuwe (of opnieuw actieve) namen hier!
Spannend Linda en Pat. Ik hoop deze maand poging nummer 5 te kunnen doen. Net zo'n mooi rond getal ;) In december helaas een poging moeten overslaan omdat de rietjes te lang onderweg waren met de post. Stomme kerstdrukte. :(
@Linda spannend!! Hopelijk kom je de wachtweken een beetje door!

@Otta meen je! Das wel heel erg balen, geen poging door vertraagde post... Gelukkig is het er nu en komt er weer een poging aan, ik duim voor je!
femmelotje schreef:
31-12-2020 10:13

:rolling:

Weten jullie waarom er eigenlijk zoveel uppies zijn hier op viva?
Ik ben de enige die dit traject met mijn vriendin doorloopt terwijl er hier toch wel meer meiden moeten zijn?

Maargoed het traject is hetzelfde dus ik vind het super fijn om hier mee te lezen en af en toe schrijven
Dit topic heet kind in je uppie. Dus ik kan me voorstellen dat meiden die wel een partner hebben niet zo snel in dit topic terecht komen en wellicht ook minder snel geneigd zijn mee te schrijven.
Otta1985 schreef:
07-01-2021 10:54
Dit topic heet kind in je uppie. Dus ik kan me voorstellen dat meiden die wel een partner hebben niet zo snel in dit topic terecht komen en wellicht ook minder snel geneigd zijn mee te schrijven.
Nee snap ik idd. Maar op viva bedoel ik. Want ik heb ooit geprobeerd zo een aan te maken voor vrouwen stellen maar dat liep niet. Lijkt alsof uppies speciaal op viva registreren hiervoor misschien. Niet dat het erg is of zo! Vroeg het me gewoon af.
@mikla, ik werd erop gewezen door de arts in het umc toen ik me daar aanmeldde voor het traject.
Dus misschien gebeurt dat vaker?
Hoi dames, ik was even een tijdje offline, maar ik zie dat ik heel wat berichten heb gemist. @Otta, wat verdrietig van je vroege miskraam. Hopelijk gaat poging 5 helemaal goed komen!
@Linda273 wat een meevaller dat de zaadkwaliteit zoveel beter was dan de vorige keer. Dat geeft hoop!
@Pat wat fijn dat je binnenkort weer mag beginnen. Ronde 10 klinkt inderdaad als een mooi getal, hopelijk geeft het je geluk 🍀
@Mikla, hoe gaat het met jou?

Zelf ben ik inmiddels begonnen met hormonen spuiten voor ivf, waarschijnlijk volgende de punctie. Zijn er hier trouwens nog meer dames die ervaring hebben met ivf? (Misschien stille lezers :bye: ) vandaag de eerste fm gehad, er zaten in ieder geval 6 follikels van 10-11 mm en nog een paar kleintjes. Maandag de volgende fm, ben benieuwd wat de score dan is. Ik lees soms berichten dat meer dan 10 follikels ook heel normaal is bij een punctie, dan lijkt een aantal van 6 wel een beetje weinig... maar goed, het zegt misschien niet zoveel over de kwaliteit ervan.
Mikla schreef:
07-01-2021 12:46
Nee snap ik idd. Maar op viva bedoel ik. Want ik heb ooit geprobeerd zo een aan te maken voor vrouwen stellen maar dat liep niet. Lijkt alsof uppies speciaal op viva registreren hiervoor misschien. Niet dat het erg is of zo! Vroeg het me gewoon af.
Oh op die manier. Sja, uppies zijn eenzame vrouwen he, die hebben alle tijd om op een forum te zitten ;)
Zelf ben ik inderdaad op het topic (deel 1) gestuit toen ik me aan het oriënteren was. Daarin werden veel van mijn dilemma's en vragen omtrent solo moederschap besproken. En toen ben ik blijven plakken.
Hoe gaat het ondertussen bij jullie?
Mikla schreef:
06-01-2021 23:27
:rolling:

Weten jullie waarom er eigenlijk zoveel uppies zijn hier op viva?
Ik ben de enige die dit traject met mijn vriendin doorloopt terwijl er hier toch wel meer meiden moeten zijn?

Maargoed het traject is hetzelfde dus ik vind het super fijn om hier mee te lezen en af en toe schrijven
Zelf ben ik een stille meelezer, maar ook met een vrouw samen. Omdat het traject simpelweg hetzelfde is vond en vind ik dit een fijn en geschikt topic. En ik weet dat er in voorgaande jaren zeker ook meerdere lesbische dames hebben meegeschreven..
@pat wat grappig dat de arts daar dus vanaf wist! Niet verwacht maar leuk dat ze het als tip meegeven.

@koolmees en otta hier gaat het erg goed! Inmiddels 8,5 week en we hebben al een kloppend hartje gezien vorige week! :flirting: de spanning blijft wel omdat ik zoveel verhalen heb gelezen over miskramen.. Ben erg bezorgd. Gelukkig aanstaande maandag een 2e echo. Ik kan niet wachten!

@darinani wat leuk! En dat wist ik niet. Hoe ver zijn jullie in het proces?
Ja, het topic is natuurlijk in eerste instantie gericht op uppies (niet dat lesbische vrouwen niet welkom zijn hoor, maar daarom heet het zo bedoel ik). En ik kan me ook nog veel voorstellen dat vrouwen in een relatie er relatief iets minder behoefte aan hebben omdat ze ook een partner hebben om het mee te delen.

Ik werd overigens in zowel UMC als AMC door de counselor/maatschappelijk werker op dit topic gewezen. Als je voornaamste taak in je werk is om je met dit onderwerp bezig te houden, kan ik me voorstellen dat je ook rondkijkt wat er op internet beschikbaar is, of een keer van een patiënt hoort dat het bestaat.
Ik denk inderdaad dat dat een van de redenen is, wat nausicaa zegt.

@Mikla, wij hebben afgelopen zomer een baby mogen krijgen via de donorbank van Isala. Er is een wens voor een tweede kindje, dus we denken dat we later dit jaar weer zouden willen starten.
Voor jullie, gefeliciteerd en geniet ervan samen! De spanning hoort er een beetje bij, maar het komt vast goed!!

Ik wens iedereen superveel succes dit jaar! Het is jullie gegund!
@Mikla, zag alles er goed uit op de echo?

En Linda273, hoe gaat ‘t met jou op ‘t bankje? Zitten er trouwens nog meer dames op ‘t bankje? Ben het overzicht even kwijt....
@koolmees, hoe was de meting? Ik weet wel dat hier mensen zijn die bezig zijn of waren met ivf. Bij mij is helaas gezegd dat dat geen optie meer was, te weinig eitjes, dus ik ga nu mijn laatste pogingen doen met gonal-f en pregnyl.

@otta, wanneer mag jij weer? Meestal zijn we een beetje tegelijk.

@linda273 en Mikla, zelfde vragen als koolmees hierboven :)

@lezervanboeken, hoe is het met jou? Je hebt er vast over gedacht, maar zou je niet je aanmelding en gesprek ergens anders kunnen doen en dan beslissen of je over stapt? Umc heb je al, maar misschien daarnaast nog wat anders? Al kan ik me voorstellen dat als je nu eerst therapie krijgt, het wel fijn is je daar eerst op te richten.
Ik ben in 2011 3 maanden opgenomen geweest voor therapie en was heel bang dat ze me zouden afwijzen. Zowel bij het umc als in Tilburg (even de naam kwijt), was dat niet het geval. Misschien stelt dat je wat gerust...
Super dapper wel dat je dit aangaat!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven