emesafene, ervaringen?

15-05-2009 10:32 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier dit tijdens zwangerschap geslikt? en zo ja wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik vind het doodeng om medicijnen te slikken tijdens een zwangerschap, maar voel me zo beroerd dat ik echt wanhopig word bij het idee dat dit nog maanden duurt. Volgens de huisarts kan het echt geen kwaad, maar ik hoor ook graag wat ervaringsverhalen. Het is mijn derde zwangerschap en alle huis tuin en keukenmiddeltjes heb ik al geprobeerd en werken niet. Rust houden werkt goed, maar dat gaat nu gewoon nauwelijks. Bedankt voor jullie reacties alvast.
Huh? Wat? Maar? Hè?

Gefeliciteerd dus? *stuitert alvast erg blij*
Ik heb het bij allebei mijn zwangerschappen gebruikt tegen de vreselijke misselijkheid. Zowel mijn huisarts, als de apotheek en de verloskundige zeiden los van elkaar dat het geen kwaad kan tijdens de zwangerschap. Sterker, dit is juist bedoelt voor zwangeren.

Ik heb het bij allebei een maand of 3 a 4 gebruikt en het helpt redelijk tot goed. Bij mij was de ergste misselijkheid eraf. Het nadeel vond ik, dat ik er wel wat slaperig van werd soms. Ik ging dus vroeg naar bed. Als ik dan 's avonds een pil nam voor het slapen, samen met wat eten (beschuit/cracker) dan viel de misselijkheid 's morgens best mee. En als je dan eenmaal op gang bent, lukt het meestal de dag wel door.
Ik denk ook opeens "arwen"? Wat leuk, gefeliciteerd!!!!
Ik gebruikte overigens primperan, maar alleen als het noodzakelijk was, want vond het idee ook niet prettig.

Bij echo's lijkt tot nu toe alles goed.
Hoi Arwen,

Hier goede ervaringen. Zowel gyn als huisarts verzekerden me dat het geen kwaad kon en ook in de bijsluiter stond dat het juist een medicijn was voor tijdens de zwangerschap (o.a.). Werd er wat duf van maar de misselijkheid was stukken minder en het heeft bij mij een infuus-opname kunnen voorkomen!

Ik heb nog een zoontje van 2 en door de emesafene had hij zijn moeder weer terug.......

Sterkte met je keuze.
Volgens mijn huisarts kan het geen kwaad. Ik slikte eerst 2 pillen per dag. Maar de misselijkheid bleef. Heb toen een tijdje 4 pillen per dag geslikt in overleg met de arts en de apotheker. Gelukkig gaat het nu vééél beter en kan ik zonder (week 33).
Als je het echt heel eng vindt (niet nodig, maar toch...) dan kijk je toch eerst wat 1 pilletje voor het slapen gaan met je doet? Dan is iig de ochtendmisselijkheid weg of minder.

En natuurlijk: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Nee, geen prettig idee om medicijnen te slikken, maar zonder kon ik niks meer. Ben ruim 5 maanden kotsmisselijk geweest en heb pas de laatste maand emesafene geslikt. Hielp niet heel erg goed en ook niet altijd, maar het haalde er wel de scherpe kantjes vanaf. Zo kon ik weer een rondje fietsen ofzo. Een volgende keer vraag ik het middel veel eerder als ik weer zo misselijk ben. Gewoon doen hoor, het kan echt geen kwaad en met een beetje mazzel voel je je een stuk beter!

Sterkte
Joehoeoeoeoeoeoe!!!!
Gefeliciteerd!

Hier ook goede ervaringen bij mijn tweede zwangerschap. Ik heb het niet zo lang gebruikt (misschien een week of 2) maar dat was net voldoende om me er doorheen te helpen.
dank voor jullie felicitaties, voel me alleen helemaal niet blij, vind ik ook weer zo erg voor dit frumpie, maar goed. Ik weet ook verstandelijk gezien wel dat het geen kwaad kan, anders zou het niet voorgeschreven worden, maar ik blijf het eng vinden, maar goed, ik begin met 1 pilletje, misschien dat dat net het ergste eraf haalt. Want dit is echt niet heel fijn, zeker niet in combinatie met die 2 oudste. Dank voor alle ervaringsverhalen, vind het toch fijn om elke keer te lezen dat het geen kwaad kan en dat vrouwen het ook gebruikt hebben.
Nippo! wat ben ik "blij" om te lezen dat jij het ook gebruikt hebt, zoals je weet heb ik nogal vertrouwen in jou als het gaat om medische zaken, dus dit doet me goed.
quote:arwen173 schreef op 15 mei 2009 @ 11:18:

dank voor jullie felicitaties, voel me alleen helemaal niet blij, vind ik ook weer zo erg voor dit frumpie, maar goed. Ik weet ook verstandelijk gezien wel dat het geen kwaad kan, anders zou het niet voorgeschreven worden, maar ik blijf het eng vinden, maar goed, ik begin met 1 pilletje, misschien dat dat net het ergste eraf haalt. Want dit is echt niet heel fijn, zeker niet in combinatie met die 2 oudste. Dank voor alle ervaringsverhalen, vind het toch fijn om elke keer te lezen dat het geen kwaad kan en dat vrouwen het ook gebruikt hebben.

Had je bij eerste twee helemaal geen last?

Ik werd van de primperan wel ontzettend duf trouwens
Ik heb ze in zetpilvorm gebruikt. Hielp perfect, en heb er best een leuk kind aan overghouden.

Arwen, ben jij 'onze' Arwen????

Van okt 2006, zeg maar?
Ja, je bent het!!

Ja hoor!! Wat gaaf een 3e telg!!!!!

Gefeliciteerd voor jullie!!!!! Hoe ver ben je??

xxxx
Star, ja bij de eerste ben ik echt 7 maanden (vanaf week 8) ziek geweest met elke dag overgeven, maar goed, toen ging het nog wel omdat ik verder niks hoefde, en ik hield tussendoor genoeg binnen om niet in gevaar te komen zeg maar. Bij de tweede ook beroerd geweest, maar minder en niet elke dag, kwam in vlagen en ging weer. En nu sinds 6 weken echt erg ellendig en de wetenschap dat dit mogelijk nog 7 maanden gaat duren vind ik echt niet heel fijn. Lijk wel gek dat ik voor een derde keer zwanger ben. Maar ja, als kind er uit is, voel ik me kiplekker en ben ik alles weer vergeten.

Mevrouwk, yep, that's me.
Originele manier van vertellen dat je zwanger bent "ervaring met emesafene?". Vind de sokjes in de boerenkool toch leuker

Arwen, heb je een goede aptheker? Ze kunnen in zo'n groot chemieboek opzoeken wat het doet enzo. Laat je anders uitleggen wat erin zit en waarom dat geen kwaad kan. Misschien voel je je er dan beter bij. Ik zou ermee beginnen, 1 a 2 pillen per dag en dan kijken hoeveel effect het heeft. Misselijkheid kan zoveel verschil maken in hoe je je voelt weet ik.
tja marije, ik ben niet zo van de maandmeschrijftopics, al heb ik dat een paar keer geprobeerd, en zeker nu ik me zo voel heb ik al helemaal geen zin om te schrijven. Heb nog overwogen een andere nick aan te maken voor deze vraag, maar dat vond ik ook weer een beetje flauw. Dus dan maar zo...En ik wilde dit topic toch even openen.
Ik heb bijna mijn hele zwangerschap Emasafene moeten slikken. In eerste instantie in zetpil vorm en omdat ik uitdrogingsverschijnselen vertoonde de volledige dosis van 4 pillen per dag. Daarnaast slikte ik paracetamol en maagzuurremmers omdat mijn slokdarm door het vele spugen kapot was. Uiteindelijk ging het beduidend beter en kon ik de gewone pilletjes van de emasafene gaan slikken. Niet meer iedere dag, maar toch wel een aantal keer per week. Het heeft absoluut geen kwaad gedaan. Mijn dochter is bijna zes weken en een kerngezonde blije baby.
Gaaf zeg!

Doen jullie elk jaar een kind?

Maar wat wel gebleken is, dat als je tijdens je zwangerschap last had van (extreme) ochtendmisselijkheid, dat je dan erg intelligente kinderen schijnt te krijgen...
Arwen, het is een grapje he, over origineel vertellen

En ik snap heel, heel goed hoe je je voelt. Vooral het idee dat het nog zolang zo kan blijven...

Heb je het al in huis?
Gefeliciteerd Arwen! Wat leuk, een derde kindje!

Hoop dat je snel van je misselijkheid af bent.
Loretta is De Mol. Punt.
quote:mevrouwk schreef op 15 mei 2009 @ 12:12:

Maar wat wel gebleken is, dat als je tijdens je zwangerschap last had van (extreme) ochtendmisselijkheid, dat je dan erg intelligente kinderen schijnt te krijgen...Dan is de mijne vast hoogbegaafd! (word ik toch nog blij van al dat gekots! :-) )
Hoi Arwen,

gefeliciteerd!

Hier ook een emasefene-slikker...

Eerste zwangerschap niet gedaan, wel 3 maandne thuis gelegen ivm uitdroging. Ik vond het ook een eng idee.

Deze keer had ik een andere verloskundige die benadrukte dat uitdroging, gewichtsverlies en de afvalstoffen die daarbij vrijkomen (ketonen) ook niet goed zijn voor de baby. Dus deze keer toch maar emasefene gaan slikken. Ik moet zeggen: het hielp bij mij niet zozeer tegen de misselijkheid, maar wél tegen het kotsen. Bij een vriendin van mij hielp het ook echt tegen de misselijkheid. Wij werden er beiden alleen wel héél duf van (in de zin van: ik durfde niet meer auto te rijden; maar ik nam er ook 3 per dag).

Wat anderen al zeiden: ze zijn er voor bedoeld en uitgebreid onderzocht. Bij een eventuele volgende start ik er gelijk mee!

Sterkte! Balen he, die misselijkheid..., je wordt er zo lamlendig van. Maar het gaat echt weer over!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven