Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

donderdag 7 januari 2021 om 11:32
donderdag 7 januari 2021 om 11:36
dat ging over victim blaming en dat staat los van, of je in het algemeen beiden verantwoordelijk zou moeten zijn.
Ingeval van TO< hij is slachtoffer, is het victim blaming om hem te zeggen: Had je maar...
Maar we kunnen het wel in het algemeen hebben over rechten&plichten mbt anticonceptie in relaties. Alleen wellicht in een ander topic??
donderdag 7 januari 2021 om 11:36
laat de firma durex het niet horenLuistervink schreef: ↑07-01-2021 11:27Dat zou wel een hoop oplossen. Op dit moment kan een man zich eigenlijk niet beschermen tegen baby-trapping. Tijd voor een mannenmars![]()
donderdag 7 januari 2021 om 11:37
Ik heb me bedacht. Nee, ik vind niet dat je allebei je eigen anti-conceptie moet regelen.
Ook bij financiën raden ze mensen aan om te wéten wat er zoal binnenkomt en uitgaat. Je weet wat er gaande is, maar je hoeft geen gescheiden boekhouding te voeren in een huishouden. Als je partner daarnaast er een schaduwboekhouding op na houdt en die verborgen houdt, dan word je genept.
Ik zou het vreselijk (en niet echt werkbaar) vinden als mijn vriend naast het bed een kluis heeft met condooms die hij erna meteen onschadelijk maakt, zodat ik niet stiekem een baby kan maken. Hij weet dat ik een spiraal heb en hoe het is geregeld in ons huishouden. Als ik stiekem hem laat weghalen, dan licht ik hem op.

donderdag 7 januari 2021 om 11:39
Nee, dat ging ook over het hebben over anticonceptie.lilalinda schreef: ↑07-01-2021 11:36dat ging over victim blaming en dat staat los van, of je in het algemeen beiden verantwoordelijk zou moeten zijn.
Ingeval van TO< hij is slachtoffer, is het victim blaming om hem te zeggen: Had je maar...
Maar we kunnen het wel in het algemeen hebben over rechten&plichten mbt anticonceptie in relaties. Alleen wellicht in een ander topic??
donderdag 7 januari 2021 om 11:40

donderdag 7 januari 2021 om 11:40
Nee, als het kind verwerkt is dan is het er, daar heeft het geen toestemming voor nodig.Luistervink schreef: ↑07-01-2021 11:07
Ik vind dat het tijd wordt dat mannen ook rechten krijgen hierin, juridisch ook. Zij moeten hun toestemming geven voor een kind en als ze nee zeggen, betekent dat ook nee. Ook al zeggen ze het zogenaamd niet duidelijk genoeg. Bovenstaand is bedoeld als richtlijn voor vrijwillige seks, maar kan net zo goed gelden voor vrijwillig vaderschap. Nee = nee.
donderdag 7 januari 2021 om 11:42
Ja natuurlijk is dat onwerkbaar.Luistervink schreef: ↑07-01-2021 11:37Ik heb me bedacht. Nee, ik vind niet dat je allebei je eigen anti-conceptie moet regelen.
Ook bij financiën raden ze mensen aan om te wéten wat er zoal binnenkomt en uitgaat. Je weet wat er gaande is, maar je hoeft geen gescheiden boekhouding te voeren in een huishouden. Als je partner daarnaast er een schaduwboekhouding op na houdt en die verborgen houdt, dan word je genept.
Ik zou het vreselijk (en niet echt werkbaar) vinden als mijn vriend naast het bed een kluis heeft met condooms die hij erna meteen onschadelijk maakt, zodat ik niet stiekem een baby kan maken. Hij weet dat ik een spiraal heb en hoe het is geregeld in ons huishouden. Als ik stiekem hem laat weghalen, dan licht ik hem op.
Zou jij wel een contract tekenen, dat als je zwanger raakt, jij alleen verantwoordelijk bent?
Zolang je elkaar kunt vertrouwen in de relatie is dat prime
Maar stel nou, jullie bepalen samen: we willen een baby. Na de zwangerschapstest bedenkt je man, dat zijn tienjaar jongere kindloze collega veel leuker. Dus hij dumpt jou met je zwangere buik.
Maar goed, jullie hebben dat contract, dus hij trekt zijn handen af van de baby
Dat is het grote probleem. TO is er ingeluisd met een klotestreek. In een normale relatie hoef je echt geen contracten te tekenen of samen aan de AC.

donderdag 7 januari 2021 om 11:46
Ik heb er een waarschuwing voor gehad:
Weg gehaald omdat ik niet weet of ik dit mocht quoten.
anoniem_63e9328468450 wijzigde dit bericht op 07-01-2021 11:49
46.82% gewijzigd
donderdag 7 januari 2021 om 11:47
TO de schuld gevenTheamuts schreef: ↑07-01-2021 11:46Ik heb er een waarschuwing voor gehad:
ModeratorViva schreef: ↑06-01-2021 20:22
Beste Theamuts,
Je hebt inderdaad een waarschuwing ontvangen. Dit naar aanleiding van het topic 'Ik wil geen kind'. Er is daar een topic waarschuwing geplaatst gisterenavond dat er niet langer gediscussieerd diende te worden over anticonceptie en de to de schuld geven. Deze heb je genegeerd/niet gezien vandaar de waarschuwing.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
en TO heeft geen schuld

donderdag 7 januari 2021 om 11:54
Nee hoor je mag de partner van to gewoon een schouderklopje geven dat heeft ze mooi gedaan.ninanoname schreef: ↑07-01-2021 11:53Dat is ook een idiote beslissing zeg. Dat is precies waar dit topic om draait. Dus we mogen het enkel hebben over huilie huilie, arme poezenman?

donderdag 7 januari 2021 om 11:57
Er ligt ook nog wel iets tussen deze twee uitersten.Led-lampje schreef: ↑07-01-2021 11:54Nee hoor je mag de partner van to gewoon een schouderklopje geven dat heeft ze mooi gedaan.
Ik gaf aan dat ik benieuwd ben naar het verhaal van zijn vriendin. Waar is dit mis gegaan, waarom doet een vrouw zoiets? (En nee, dat is niet de schuld geven aan de TO, dat is je afvragen waar/ hoe de nuances liggen.)
donderdag 7 januari 2021 om 11:57
nee, je mag niet zeggen, dat het zijn schuld is, Hij is ongewenst in deze situatie terecht gekomenninanoname schreef: ↑07-01-2021 11:53Dat is ook een idiote beslissing zeg. Dat is precies waar dit topic om draait. Dus we mogen het enkel hebben over huilie huilie, arme poezenman?

donderdag 7 januari 2021 om 11:58
Nee, dat kan niet in deze. Dat staat haaks op baas in eigen buik. Hoe jammer ook, in het geval van een zwangerschap beslist de vrouw over het al dan niet uitdragen ervan en wanneer ze tegen de zin van de man besluit om niet tot abortus over te gaan, dan heeft hij toch echt plichten tegenover het kind. Hoe ongewenst hij dat ook vind. Alle andere juridische vormen zijn niet acceptabel en knabbelen wat af van het recht op autonomie van de zwangere.Luistervink schreef: ↑07-01-2021 11:07
Er ligt op dit moment zo ontzettend veel druk op mannen om 'het beste te doen'. Mannen zijn altijd de boeman. Als je afziet van vaderschap ben je die klootzak die zijn gezin in de steek liet, de slappeling die niet zijn verantwoordelijkheden nam. Terwijl we in een maatschappij leven waarin ongewenste kinderen niet geboren hoeven te worden en vrouwen hierin alle rechten en macht hebben. Dan zouden mannen hierin ook mogen zeggen dat ze er vanaf zien en liever als spermadonor worden gezien.
Zo ouderwets om te denken dat een alleenstaande moeder zich niet kan redden zonder financiële hulp van een man. Leven we in de jaren 50? Als zij die keuze maakt om het niet samen te doen, dan draagt ze die lasten alleen. Een kind kan prima opgroeien zonder vader, en als vrouw is dat de keuze die je maakt. Ook moeten we niet doen of kinderen krijgen een heilig doel is waarvoor je iemand mag pootje haken. Maak afspraken met iemand om zaaddonor te zijn of ga naar de zaadbank, maar lap iemand er niet bij. Mannen zijn ook mensen.
Gelijke rechten!
#mentoo
donderdag 7 januari 2021 om 11:59
Nee ik bedoelde dat je laat vastleggen of je wel of geen kinderen wil. Natuurlijk laat je niet vastleggen dat je alleen verantwoordelijk bent als je er vanuit gaat dat je samen een kind gaat opvoeden. Dat is een beetje dom.lilalinda schreef: ↑07-01-2021 11:42Ja natuurlijk is dat onwerkbaar.
Zou jij wel een contract tekenen, dat als je zwanger raakt, jij alleen verantwoordelijk bent?
Zolang je elkaar kunt vertrouwen in de relatie is dat prime
Maar stel nou, jullie bepalen samen: we willen een baby. Na de zwangerschapstest bedenkt je man, dat zijn tienjaar jongere kindloze collega veel leuker. Dus hij dumpt jou met je zwangere buik.
Maar goed, jullie hebben dat contract, dus hij trekt zijn handen af van de baby
Dat is het grote probleem. TO is er ingeluisd met een klotestreek. In een normale relatie hoef je echt geen contracten te tekenen of samen aan de AC.
Ik stuitte op een andere mogelijkheid. Die van een paper abortion: hierbij kan een man in de eerste drie maanden van de zwangerschap aangeven dat hij geen verantwoordelijkheid wil dragen. Hier zijn al politieke voorstellen voor gedaan in Denemarken en Zweden, waar gelijkheid sowieso hoog op de agenda staat.
Over dit voorstel bestaat zo ongeveer dezelfde discussie als die wij hier hebben:
Voorstanders vinden dat mannen niet gestraft zouden moeten worden voor seks, en toestemming hiervoor is niet hetzelfde als toestemmen voor vaderschap. En op dit moment is ongewild vaderschap iets waar mannen en hun kinderen onder lijden. Met een paper abortion zouden echte abortussen misschien zelfs afnemen, omdat mannen geen druk leggen op vrouwen om een abortus te doen. De situatie wordt gelijkwaardiger: vrouwen hoeven niet een foetus te voldragen, mannen hoeven niet op te draaien voor zorg en kosten. Hooguit voor de zwangerschap en bevalling.
Tegenstanders vinden dat het een makkelijke manier is waarop mannen hun verantwoordelijkheid kunnen ontlopen, dat mannen anticonceptie zouden moeten gebruiken of geen seks zouden moeten hebben als ze geen vader willen worden. En dat het belang van het kind belangrijker is dan gelijke rechten voor de ouders.
De Viva-discussie in een notendop.
luistervink wijzigde dit bericht op 07-01-2021 12:03
0.77% gewijzigd

donderdag 7 januari 2021 om 12:03
en dit is dus victim blaming
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:22
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
62.54% gewijzigd
donderdag 7 januari 2021 om 12:06
paper abortion ben ik niet op tegenLuistervink schreef: ↑07-01-2021 11:59Nee ik bedoelde dat je laat vastleggen of je wel of geen kinderen wil. Natuurlijk laat je niet vastleggen dat je alleen verantwoordelijk bent als je er vanuit gaat dat je samen een kind gaat opvoeden. Dat is een beetje dom.
Ik stuitte op een andere mogelijkheid. Die van een paper abortion: hierbij kan een man in de eerste drie maanden van de zwangerschap aangeven dat hij geen verantwoordelijkheid wil dragen. Hier zijn al politieke voorstellen voor gedaan in Denemarken en Zweden, waar gelijkheid sowieso hoog op de agenda staat.
Over dit voorstel bestaat zo ongeveer dezelfde discussie als die wij hier hebben:
Voorstanders vinden dat mannen niet gestraft zouden moeten worden voor seks, en toestemming hiervoor is niet hetzelfde als toestemmen voor vaderschap. En op dit moment is ongewild vaderschap iets waar mannen en hun kinderen onder lijden. Met een paper abortion zouden echte abortussen misschien zelfs afnemen, omdat mannen geen druk leggen op vrouwen om een abortus te doen. De situatie wordt gelijkwaardiger: vrouwen hoeven niet een foetus te voldragen, mannen hoeven niet op te draaien voor zorg en kosten. Hooguit voor de zwangerschap en bevalling.
Tegenstanders vinden dat het een makkelijke manier is waarop mannen hun verantwoordelijkheid kunnen ontlopen, dat mannen anticonceptie zouden moeten gebruiken of geen seks zouden moeten hebben als ze geen vader willen worden. En dat het belang van het kind belangrijker is dan gelijke rechten voor de ouders.
De Viva-discussie in een notendop.
zou ook vrouwen veel meer ruimte geven, om die lapzwans waar je perongeluk zwanger van werd, uit het leven van je kind te houden
zou rust geven in veel slechte situaties