Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

donderdag 7 januari 2021 om 12:11
Oei. Ik heb niet alle reacties gelezen, maar heb een vergelijkbaar verhaal van dichtbij meegemaakt. Deze relatie is niet geslaagd. En man werd gewoon als donor gebruikt.
De reacties met dat TO een condoom moest gebruiken slaan nergens op, ze hebben al 10jaar een relatie.
Zelf ben ik vanwege menstruatiepijnen aan pil begonnen, maar het is ideaal dat we geen condoom meer hoeven te gebruiken. Gewoon egoistisch om te stoppen met pil terwijl ander het niet weet.
TO hebben jullie er wel eens over kinderen gepraat? Wist jij dat je vriendin wel kinderen wilde? Of is het meer, omdat stellen om haar heen wel kinderen krijgen.
De reacties met dat TO een condoom moest gebruiken slaan nergens op, ze hebben al 10jaar een relatie.
Zelf ben ik vanwege menstruatiepijnen aan pil begonnen, maar het is ideaal dat we geen condoom meer hoeven te gebruiken. Gewoon egoistisch om te stoppen met pil terwijl ander het niet weet.
TO hebben jullie er wel eens over kinderen gepraat? Wist jij dat je vriendin wel kinderen wilde? Of is het meer, omdat stellen om haar heen wel kinderen krijgen.
donderdag 7 januari 2021 om 12:12
donderdag 7 januari 2021 om 12:19
dan nog, zou ik zelf nooit de verantwoordelijkheid voor mijn AC uit handen geven hoor. Een ongewenste zwangerschap compliceert veel.
Ook binnen mijn jarenlange stabile vaste relatie.
En ik ben ongewenst zwanger geweest, kan me iets voorstellen bij de paniek van TO

donderdag 7 januari 2021 om 12:26
Tot de jaren 60 was er nog geen pil.
In machoculturen is het aan de orde van de dag dat vrouwen tegen hun wil onbeschermde seks hebben.
In heel veel culturen is abortus verboden.
Maar vrouwen, die hebben alle macht, daar moet tegen worden opgetreden?
Dat gezegd hebbende lijkt het me heel goed om voordat je een relatie aangaat beide een contract te tekenen waarin staat dat je allebei anticonceptiemaatregelen neemt als beide partijen geen kind willen - en wat er gebeurt als er desalniettemin een zwangerschap van komt.
Dan kunnen alle vrouwen voor wie abortus geen optie is de macht in handen nemen en zeggen: dan geen seks met jou.
In machoculturen is het aan de orde van de dag dat vrouwen tegen hun wil onbeschermde seks hebben.
In heel veel culturen is abortus verboden.
Maar vrouwen, die hebben alle macht, daar moet tegen worden opgetreden?
Dat gezegd hebbende lijkt het me heel goed om voordat je een relatie aangaat beide een contract te tekenen waarin staat dat je allebei anticonceptiemaatregelen neemt als beide partijen geen kind willen - en wat er gebeurt als er desalniettemin een zwangerschap van komt.
Dan kunnen alle vrouwen voor wie abortus geen optie is de macht in handen nemen en zeggen: dan geen seks met jou.
donderdag 7 januari 2021 om 12:29
ninanoname schreef: ↑07-01-2021 12:01Ja, ongewenst zeker. Maar hij was niet onbekwaam of willoos waardoor hij in deze situatie is gekomen. Hij is slachtoffer van haar naaistreek, maar hij had veel duidelijker moeten zijn tegen zijn vriendin. Dat het 'niet zo hoeft' staat een eind af van 'ik wil nooit vader worden'. En voor zichzelf had hij ook duidelijker moeten zijn door zich te laten steriliseren.
Huh?
Wel willoos hoor.
En dat hij niet duidelijk was?
Kom op zeg.
Dus omdat je iets niet zegt betekent dat dan automatisch dat je er voor bent?
Dus je man vraagt wat jij van honden vindt. Jij zegt dat je meer een kattenmens bent.
Kom je op een dag thuis zit er een enorme bernard senner hond.
Tja, je had noout uitdrukkelijk gezegd dat je echt geen hond wilde.
Of je vrouw zegt: vindt je roze een mooie kleur?
En je zegt dat, dat je er niet zo veel mee hebt.
Kom je thuis, is je huis aan de buitenkant knalroze geschilderd.
Je had immers niet specifiek gezegd dat je het geen mooie kleur vindt.
Of misschien vroeg ze je wel of je dat mooi op de muren van de slaapkamer zou vinden.
Je antwoord met nee.
Dag daarna is je woonkamer knalroze....
Je zei immers dat je het niet mooi zou vinden op de slaapkamer.
*ik heb niet het hele topic terug gelezen en wist niets van de waarschuwingen van de mods over het verbod op de anticonceptie discussie.
de wereld wacht om ontdekt te worden

donderdag 7 januari 2021 om 12:46
Vindt wel erg bijzonder dat aantal zeggen dat TO veel duidelijker had moeten zijn over geen kinderen. Say whut.... over het algemeen maak je samen de beslissing voor kind.
Dit was geen ongelukje, maar express vanuit vriendin. Misschien was ze al paar maanden bezig.
Het probleem is dat vriendin echt wel wist dat TO geen kind wilde (anders doe je niet zo'n rare en egoïstische actie) met de hoop dat TO toch bij draaide.
Was dat zo zij blij en gelukkig gezin.
Helaas reageerde TO anders dan gehoopt.
Nu is het aan TO om te beslissen of hij er toch voorgaat of er voor kiest kind niet te erkennen en de relatie te beeindigen.
Dit was geen ongelukje, maar express vanuit vriendin. Misschien was ze al paar maanden bezig.
Het probleem is dat vriendin echt wel wist dat TO geen kind wilde (anders doe je niet zo'n rare en egoïstische actie) met de hoop dat TO toch bij draaide.
Was dat zo zij blij en gelukkig gezin.
Helaas reageerde TO anders dan gehoopt.
Nu is het aan TO om te beslissen of hij er toch voorgaat of er voor kiest kind niet te erkennen en de relatie te beeindigen.
donderdag 7 januari 2021 om 12:59
dat zegt hier bijna niemand (meer) hoor, eigenlijk vind iedereen het een volstrekte klotestreekDoetje89 schreef: ↑07-01-2021 12:46Vindt wel erg bijzonder dat aantal zeggen dat TO veel duidelijker had moeten zijn over geen kinderen. Say whut.... over het algemeen maak je samen de beslissing voor kind.

donderdag 7 januari 2021 om 13:15
Het gaat helemaal niet om straf.
TO's fundamentele rechten zijn geschonden, namelijk dat ieder mens zelf de keuze mag maken om door het leven te gaan met of zonder dat er kinderen met jouw genen rondlopen.
TO's vriendin heeft hem met het bedrog onrecht aangedaan waarvan ik vind dat zij moreel verplicht is dat recht te zetten als hij dat wil: afbreken van de zwangerschap.
Niet uit straf of wraak: eenvoudig om het onrecht ongedaan te maken.
donderdag 7 januari 2021 om 13:37
Dus hij mag nu kiezen, dat zij een abortus ondergaat?Ceder schreef: ↑07-01-2021 13:15Het gaat helemaal niet om straf.
TO's fundamentele rechten zijn geschonden, namelijk dat ieder mens zelf de keuze mag maken om door het leven te gaan met of zonder dat er kinderen met jouw genen rondlopen.
TO's vriendin heeft hem met het bedrog onrecht aangedaan waarvan ik vind dat zij moreel verplicht is dat recht te zetten als hij dat wil: afbreken van de zwangerschap.
donderdag 7 januari 2021 om 13:49
Ik heb toch maar even de reacties van TO gelezen.
Je houd nog van haar. Je wilt geen kind zonder vader op de wereld zetten.
We kunnen veel zeggen, maar die baby komt er.
Schouders eronder en er het beste van maken dan maar? Haal diep adem en dan het koude water in (spreekwoordelijk), het fijne is dat jullie elkaar kunnen helpen.
Bekijk het van dag tot dag. Ik denk dat je misschien wel een betere vader zult zijn dan je dacht.
Neemt niet weg dat een goed gesprek nodig is. Vooral omdat zij je verleden kent.
Je houd nog van haar. Je wilt geen kind zonder vader op de wereld zetten.
We kunnen veel zeggen, maar die baby komt er.
Schouders eronder en er het beste van maken dan maar? Haal diep adem en dan het koude water in (spreekwoordelijk), het fijne is dat jullie elkaar kunnen helpen.
Bekijk het van dag tot dag. Ik denk dat je misschien wel een betere vader zult zijn dan je dacht.
Neemt niet weg dat een goed gesprek nodig is. Vooral omdat zij je verleden kent.
de wereld wacht om ontdekt te worden

donderdag 7 januari 2021 om 13:50
In welke wetboek staat dit?Ceder schreef: ↑07-01-2021 13:15Het gaat helemaal niet om straf.

donderdag 7 januari 2021 om 13:56
Nee, vooral omdat zij niet te vertrouwen is.
Stel je even voor dat de man condooms of pil onklaar had gemaakt met als gevolg een ongewenste zwangerschap. Goed gesprek en je went maar aan de baby die je niet wil?

donderdag 7 januari 2021 om 14:08
In een goede relatie bespreek je dat met elkaar, en dan kan het alle kanten op, afhankelijk van de argumenten, verlangens en angsten van beide partijen. In een goede relatie heb je uiteindelijk vrede met de uitkomst, of dat nou een abortus is of een baby die niet was gepland. Je komt er echt wel uit met elkaar, dit gebeurt zo vaak.
Maar dan heb je het natuurlijk over een ongelukje, en niet over een stiekeme zwangerschap, zoals hier. TO staat met zijn rug tegen de muur. Ik zou, als ik de vriendin was, niet kunnen leven met dit scenario. Ik zou rekening houden met mijn vriend, niet alleen omdat zijn mening telt, maar vooral omdat kinderen krijgen binnen een relatie echt heel erg iets is dat je samen doet. Dat is het hele idee: samen de beslissing nemen, samen toeleven naar het ouderschap, samen de verantwoordelijkheid nemen. Natuurlijk kan het daarna alsnog misgaan tussen de ouders, maar voor een kind is het wel heel belangrijk om te weten dat hij/zij gewenst was. Niet voor niets zeggen gescheiden ouders altijd tegen hun kinderen dat zij - de kinderen - geen enkele schuld hebben aan de scheiding.
Dat ligt hier toch wat lastiger. Hier is het kind straks misschien het overduidelijke breekpunt in de relatie van zijn/haar ouders. Dat is nogal een zware last om te dragen.
Als ik TO was, zou ik het gesprek toch aangaan. Misschien is ze voor rede vatbaar.

donderdag 7 januari 2021 om 15:19
Tijd voor baas over eigen zaad dus, waarbij de vrouw toestemming van partner moet krijgen om een zwangerschap te voldragen en anders de man geen enkele verplichting meer heeft tegenover dat kind.ninanoname schreef: ↑07-01-2021 11:58Nee, dat kan niet in deze. Dat staat haaks op baas in eigen buik. Hoe jammer ook, in het geval van een zwangerschap beslist de vrouw over het al dan niet uitdragen ervan en wanneer ze tegen de zin van de man besluit om niet tot abortus over te gaan, dan heeft hij toch echt plichten tegenover het kind. Hoe ongewenst hij dat ook vind. Alle andere juridische vormen zijn niet acceptabel en knabbelen wat af van het recht op autonomie van de zwangere.
donderdag 7 januari 2021 om 15:23
dat is geen antwoord op mijn hele concrete vraagsamarinde schreef: ↑07-01-2021 14:08In een goede relatie bespreek je dat met elkaar, en dan kan het alle kanten op, afhankelijk van de argumenten, verlangens en angsten van beide partijen. In een goede relatie heb je uiteindelijk vrede met de uitkomst, of dat nou een abortus is of een baby die niet was gepland. Je komt er echt wel uit met elkaar, dit gebeurt zo vaak.
Maar dan heb je het natuurlijk over een ongelukje, en niet over een stiekeme zwangerschap, zoals hier. TO staat met zijn rug tegen de muur. Ik zou, als ik de vriendin was, niet kunnen leven met dit scenario. Ik zou rekening houden met mijn vriend, niet alleen omdat zijn mening telt, maar vooral omdat kinderen krijgen binnen een relatie echt heel erg iets is dat je samen doet. Dat is het hele idee: samen de beslissing nemen, samen toeleven naar het ouderschap, samen de verantwoordelijkheid nemen. Natuurlijk kan het daarna alsnog misgaan tussen de ouders, maar voor een kind is het wel heel belangrijk om te weten dat hij/zij gewenst was. Niet voor niets zeggen gescheiden ouders altijd tegen hun kinderen dat zij - de kinderen - geen enkele schuld hebben aan de scheiding.
Dat ligt hier toch wat lastiger. Hier is het kind straks misschien het overduidelijke breekpunt in de relatie van zijn/haar ouders. Dat is nogal een zware last om te dragen.
Als ik TO was, zou ik het gesprek toch aangaan. Misschien is ze voor rede vatbaar.

donderdag 7 januari 2021 om 15:25
Is ie al, hij bepaalt helemaal zelf bij wie hij het zaad al of niet inbrengt.
donderdag 7 januari 2021 om 15:26
Ik denk niet dat dat wenselijk is. Mannen zijn al weinig bezig met hun verantwoordelijkheid wat betreft de gevolgen van seks; een dergelijk initiatief zou de noodzaak na te denken over anticonceptie reduceren tot nul.

donderdag 7 januari 2021 om 15:56
jij bent tenminste duidelijk, alle anderen suggereren het alleen maarLucieanders schreef: ↑07-01-2021 15:49Zij heeft zich niet als de beste keuze als een moeder getoond. Dus ja!! Dit soort types zouden geen kinderen mogen krijgen.
Ben wel benieuwd, hoe je het dan voor je ziet, wordt zo'n vrouw dan tegen haar zin verdoofd en een kliniek ingereden?
Of onverdoofd en goed vastgebonden? ze moet wel stilliggen voor de ingreep
en hoe zie je het samenvallen met zelfbeschikkingsrecht over je lichaam?
En wanneer mag het toegepast worden? ook bij een fout? falende AC?

donderdag 7 januari 2021 om 16:00
Van achteren besluipen, zak over haar hoofd en afvoeren die haplilalinda schreef: ↑07-01-2021 15:56jij bent tenminste duidelijk, alle anderen suggereren het alleen maar
Ben wel benieuwd, hoe je het dan voor je ziet, wordt zo'n vrouw dan tegen haar zin verdoofd en een kliniek ingereden?
Of onverdoofd en goed vastgebonden? ze moet wel stilliggen voor de ingreep
en hoe zie je het samenvallen met zelfbeschikkingsrecht over je lichaam?
En wanneer mag het toegepast worden? ook bij een fout? falende AC?

donderdag 7 januari 2021 om 16:05
Okay, dus je noemt haar bij voorbaat een slechte moeder, maar vindt vervolgens dat het kind dan volledig aan zijn/haar lot moet worden overgelaten bij deze slechte moeder?Lucieanders schreef: ↑07-01-2021 16:00Van achteren besluipen, zak over haar hoofd en afvoeren die hapmaar even serieus: iemand die op zo’n manier haar zin doordrijft, moet niet op bijstand rekenen van partner. Zij besluit eenduidig voor een kind te gaan, prima. Maar dan ook niet zeiken dat je relatie stopt en je er alleen voor staat. Maar goed, ik ben heel goed in per direct knoppen doorhakken. Die lees ik hier maar weinig.

donderdag 7 januari 2021 om 16:08
Ik ben biologisch gezien niet de ouder. Ik heb maatregelen genomen om dat te voorkomen.