Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
07-01-2021 18:03
Ik vind gedwongen abortus te ver gaan. Je tast daarmee de autonomiteit over iemand's lichaam (waar de ongeboren vrucht deel van uitmaakt) aan.

Wel vind ik deze vrouw heel fout.
Denk dat mannen voortaan beter aan sterilisatie kunnen doen als ze geen kinderen (meer) willen. Dan is er geen gedoe met een pil nodig en houden ze hun eigen keuze in de hand.
Daar doe je toch weer aan excuus-truusen. "Had hij maar dit en dat gedaan, ja dan was dit alles niet gebeurd he."

Maar ja, had hij een condoom gebruikt dan had hij het condoom maar direct uit haar nabijheid moeten verwijderen, want anders, ja, toch weer eigen schuld dikke bult he.

En die condooms, ja hallo, die had hij natuurlijk niet moeten bewaren op een plek waar zij toegang tot had, dat gaf natuurlijk wel een heel diffuus signaal naar haar toe dat hij dat wel ok vond om daar een gaatje in te maken.

Neen geachte excuus-truus, de partner van TO heeft willens en wetens TO bedonderd. Geen excuus past hier.
Theamuts schreef:
07-01-2021 18:11
Hoe ga je zoiets bewijzen dan?
TO's vriendin heeft dat erkend.
Zonmuis schreef:
07-01-2021 18:03
Ik vind gedwongen abortus te ver gaan. Je tast daarmee de autonomiteit over iemand's lichaam (waar de ongeboren vrucht deel van uitmaakt) aan.

Wel vind ik deze vrouw heel fout.
Denk dat mannen voortaan beter aan sterilisatie kunnen doen als ze geen kinderen (meer) willen. Dan is er geen gedoe met een pil nodig en houden ze hun eigen keuze in de hand.
Er moet eigenlijk een mogelijkheid komen waarbij puberjongens onklaar gemaakt kunnen worden op een manier die ze makkelijk medisch kunnen laten terugdraaien op het moment dat zij er bewust voor kiezen een kind te gaan verwekken.
We draaien in cirkels
TO is genaaid. Vriendin leverde hem een absolute klotestreek. Hij heeft geen invloed meer op het beëindigen van de zwangerschap.
En minstens nu een financiële plicht

Het zal je gebeuren.
redbulletje schreef:
07-01-2021 18:22
Er moet eigenlijk een mogelijkheid komen waarbij puberjongens onklaar gemaakt kunnen worden op een manier die ze makkelijk medisch kunnen laten terugdraaien op het moment dat zij er bewust voor kiezen een kind te gaan verwekken.
Heeey, een soort wasknijper op de leiding. Je bent iets op het spoor!!
Ceder schreef:
07-01-2021 17:55
Nee, de autonome keuze is juist gedefinieerd door die conceptie zelf, niet tot aan dat moment. De autonomie houdt juist in dat je zeggenschap hebt over met wie jij wel of niet jouw unieke genen deelt.

Het is nu juridisch volgens mij inderdaad zo dat in alle gevallen na conceptie de uiteindelijke zeggenschap aan de moeder is. Maar moreel maakt ze erg misbruik van haar positie: ze steelt TO's genen en stopt ze in haar lichaam. Daarmee krijg je de situatie "als ik iets steel en ik stop het in mijn baarmoeder, dan is het voor altijd van mij".
Wat weeg je toch zwaar aan dat eigenaar zijn van unieke genen. Jouw genen zijn afkomstig van je ouders, maar dat maakt ze nog geen eigenaar van jouw genen en leven. Het zijn 'jouw genen' niet meer na de conceptie. Een kind is geen eigendom van de verwekkers en het hele idee van 'genen stelen' vind ik echt absurd.

En moreel verplicht zijn tot abortus vind ik nog absurder. Als een man zo denkt dan raad ik hem aan altijd zelf voor anticonceptie te zorgen of, nog beter, nooit seks te hebben met een vrouw.

Get over yourself man!
yette wijzigde dit bericht op 08-01-2021 07:29
Reden: Op verzoek weggehaald ivm quote
0.00% gewijzigd
Ceder schreef:
07-01-2021 18:20
TO's vriendin heeft dat erkend.
Hoe bewijs je het in andere gevallen dan?
TO is genaaid door vriendin. KLopt. Ze heeft een grote fout gemaakt. Maar hij weet nog niet of hij de relatie zal beeindigen, aangezien hij dan veel verliest, namelijk een familie (die heeft hij niet van zichzelf) en een relatie die tot hiervoor goed en fijn was.

Ik ben benieuwd wat hij gaat doen en ik hoop dat hij nog iets van zich laat horen.
redbulletje schreef:
07-01-2021 18:22
Daar heb ik laatst een hoogleraar over gehoord. Dat kan echt
Helemaal niet de hersteloperaties 95% goed gaan

Had als nadeel: minder condooms, dus meer soa's
Theamuts schreef:
07-01-2021 18:27
Hoe bewijs je het in andere gevallen dan?
Dat is een algemene vraag en daarmee een beetje off-topic.
Door die vraag te stellen laat je meteen het failliet van de daders in kwestie zien.

Maar concreet: het zou mooi zijn als het ooit technisch vast te stellen zou zijn: dit zaad / deze eicellen zijn door de eigenaar wel bedoeld voor voortplanting en deze niet.
Net zoals in de sport: vroeger kon men niet door bloedtests aantonen of iemand alleen natuurlijk testosteron in zich had of ook kunstmatig. Op een gegeven moment kon dat wel: overtreders worden sindsdien natuurlijk gestraft.
Ceder schreef:
07-01-2021 18:47
Dat is een algemene vraag en daarmee een beetje off-topic.
Door die vraag te stellen laat je meteen het failliet van de daders in kwestie zien.

Maar concreet: het zou mooi zijn als het ooit technisch vast te stellen zou zijn: dit zaad / deze eicellen zijn door de eigenaar wel bedoeld voor voortplanting en deze niet.
Net zoals in de sport: vroeger kon men niet door bloedtests aantonen of iemand alleen natuurlijk testosteron in zich had of ook kunstmatig. Op een gegeven moment kon dat wel: overtreders worden sindsdien natuurlijk gestraft.
Volgens mij heb jij het topic zelf die kant uit getrokken.
Wel zwak dat je daar geen antwoord op wil geven.
lilalinda schreef:
07-01-2021 18:29
Daar heb ik laatst een hoogleraar over gehoord. Dat kan echt
Helemaal niet de hersteloperaties 95% goed gaan

Had als nadeel: minder condooms, dus meer soa's
Beter 'n soa dan een ongewenst kind.
Theamuts schreef:
07-01-2021 18:51
Volgens mij heb jij het topic zelf die kant uit getrokken.
Wel zwak dat je daar geen antwoord op wil geven.
Klopt inderdaad dat ik het zelf soms breder trek.

Ik dacht dat mijn antwoord impliciet wel duidelijk was: de bewijslast is moeilijk. Als dat, bijvoorbeeld door een techniek, anders zou worden dan zou het juridisch veel impact hebben op de praktijk.
Ceder schreef:
07-01-2021 18:56
Klopt inderdaad dat ik het zelf soms breder trek.

Ik dacht dat mijn antwoord impliciet wel duidelijk was: de bewijslast is moeilijk. Als dat, bijvoorbeeld door een techniek, anders zou worden dan zou het juridisch veel impact hebben op de praktijk.
Maar bewijzen dat iemand perongeluk of expres een pil vergeet zal nooit lukken
babbeleo schreef:
07-01-2021 18:19
Daar doe je toch weer aan excuus-truusen. "Had hij maar dit en dat gedaan, ja dan was dit alles niet gebeurd he."

Maar ja, had hij een condoom gebruikt dan had hij het condoom maar direct uit haar nabijheid moeten verwijderen, want anders, ja, toch weer eigen schuld dikke bult he.

En die condooms, ja hallo, die had hij natuurlijk niet moeten bewaren op een plek waar zij toegang tot had, dat gaf natuurlijk wel een heel diffuus signaal naar haar toe dat hij dat wel ok vond om daar een gaatje in te maken.

Neen geachte excuus-truus, de partner van TO heeft willens en wetens TO bedonderd. Geen excuus past hier.
Zwets niet zo dom. Ik heb het niet eens over condooms. Ik heb al verschillende keren aangegeven in dit topic dat zij degene is die heel fout is, nota bene in het stukje dat jij quote.

De discussie ging in de richting van gedwongen abortus en de autonomie over het kunnen beslissen of je een kind wilt.
Om er als man zeker van te zijn dat je zeggenschap hebt, lijkt dat mij de beste oplossing, zodat de autonomie bij de man blijft en niemand hem kan bedonderen. De wet is nu eenmaal zo dat de vrouw zeggenschap heeft zodra de zwangerschap er is. Dat is de realiteit waarmee een man te doen heeft.

Lees voortaan eens een stuk beter voordat je wat gaat blaten en er dingen bij gaat halen die niet gezegd zijn, geachte sukkel.
zonmuis wijzigde dit bericht op 07-01-2021 19:07
5.45% gewijzigd
En dan, mag een man zich ook bedenken als de conceptie al heeft plaatsgevonden en een abortus afdwingen?
VANTA schreef:
07-01-2021 18:24
Wat weeg je toch zwaar aan dat eigenaar zijn van unieke genen.
[...]
Get over yourself man!
Je bagatelliseert de situatie erg, kwalijke zaak.

Ik heb geen eigen ervaring op dit vlak, maar als je interviews (nee geen Feesboek) leest met mensen die het is overkomen dan is hun eerste reactie een gevoel van verkracht of aangerand zijn, omdat je gepakt wordt op je diepste zijn.

Jij zegt toch ook niet tegen mensen die slachtoffer zijn van aanranding "Stel je niet zo aan, "Get over yourself man!" ?
redbulletje schreef:
07-01-2021 18:52
Beter 'n soa dan een ongewenst kind.
Van sommige soa's word je onvruchtbaar
Win-win :)
Ceder schreef:
07-01-2021 19:07
Je bagatelliseert de situatie erg, kwalijke zaak.

Ik heb geen eigen ervaring op dit vlak, maar als je interviews (nee geen Feesboek) leest met mensen die het is overkomen dan is hun eerste reactie een gevoel van verkracht of aangerand zijn, omdat je gepakt wordt op je diepste zijn.

Jij zegt toch ook niet tegen mensen die slachtoffer zijn van aanranding "Stel je niet zo aan, "Get over yourself man!" ?
Ik vind vergelijken met verkrachten nergens op slaan

Dan doe je verkrachtingsslachtoffers ernstig te kort
lilalinda schreef:
07-01-2021 19:02
Maar bewijzen dat iemand perongeluk of expres een pil vergeet zal nooit lukken
Klopt. Ik pleit ook vooral voor morele vorming zodat niemand het überhaupt in zijn hoofd haalt.

(en naast de vrouwenpil ook de mannenpil)
ninanoname schreef:
07-01-2021 11:58
Nee, dat kan niet in deze. Dat staat haaks op baas in eigen buik. Hoe jammer ook, in het geval van een zwangerschap beslist de vrouw over het al dan niet uitdragen ervan en wanneer ze tegen de zin van de man besluit om niet tot abortus over te gaan, dan heeft hij toch echt plichten tegenover het kind. Hoe ongewenst hij dat ook vind. Alle andere juridische vormen zijn niet acceptabel en knabbelen wat af van het recht op autonomie van de zwangere.

Dit klopt volgens mij niet. Zolang je niet getrouwd bent of geregistreerd parterschap hebt (2e ben ik niet zeker van) moet je het kind erkennen. Doe je dat niet, is het inprincipe ook niet je kind en ben je niet de vader. Je bent alleen verwekker.

Hoe dacht je anders dan sperma donoren dat doen? Die hebben ook geen plichten aan de donor kinderen.
Kun je zeggen dat staat op papier blabla, maar heel krom is dit ook een verkapte donatie.

Vindt het wel zielig voor kind, uit egoïsme geboren. Vriendin had het ook op de volwassen manier kunnen aanpakken door een gesprek aan te gaan met TO. Ipv de puberale 'ik wil dit' manier.

TO moet in deze situatie zelf beslissen of hij bij vriendin blijft en ze samen een kind opvoeden. Als zou het mij erg moeilijk lijken als je écht geen kinderen wilt. Deze mensen bestaan namelijk ook. Die draaien niet bij.
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 07-01-2021 19:13
0.07% gewijzigd
Ceder schreef:
07-01-2021 19:10
Klopt. Ik pleit ook vooral voor morele vorming zodat niemand het überhaupt in zijn hoofd haalt.

(en naast de vrouwenpil ook de mannenpil)
Maar moreel gezien zou je er niemand in moeten luizen,daar gaat het al fout.
Doetje89 schreef:
07-01-2021 19:11
Dit klopt volgens mij niet. Zolang je niet getrouwd bent of geregistreerd partenschap hebt (2e ben ik niet zeker van) moet je het kind erkennen. Doe je dat niet, is het inprincipe ook niet je kind en ben je niet de vader. Je bent alleen verwekker.

Hoe dacht je anders dan sperma donoren dat doen? Die hebben ook geen plichten aan de donor kinderen.
Kun je zeggen dat staat op papier blabla, maar heel krom is dit ook een verkapte donatie.

Vindt het wel zielig voor kind, uit egoïsme geboren. Vriendin had het ook op de volwassen manier kunnen aanpakken door een gesprek aan te gaan met TO. Ipv de puberale 'ik wil dit' manier.

TO moet in deze situatie zelf beslissen of hij bij vriendin blijft en ze samen een kind opvoeden. Als zou het mij erg moeilijk lijken als je écht geen kinderen wilt. Deze mensen bestaan namelijk ook. Die draaien niet bij.
Je zit fout, lees even dit topic door
Het wordt uitgebreid uitgelegd
Doetje89 schreef:
07-01-2021 19:11
Dit klopt volgens mij niet. Zolang je niet getrouwd bent of geregistreerd partenschap hebt (2e ben ik niet zeker van) moet je het kind erkennen. Doe je dat niet, is het inprincipe ook niet je kind en ben je niet de vader. Je bent alleen verwekker.

Er bestaat gewoon rechtspraak voor hoor.

Is ook al 200 keer gezegd. Dus waarom jij dat denkt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven