Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
maandag 11 januari 2021 om 17:47
Ik heb ooit een situatie gekend waarbij ook sprake was van een partner die absoluut geen kind wilde. Uiteindelijk hebben ze de afspraak gemaakt dat hij mee zou werken aan 1 kind. Maar dat opvoeding en verzorging volledig voor haar rekening zouden komen.
Hij heeft zich na de geboorte laten steriliseren. En doet inderdaad weinig met het kind. Bij problemen, speelafspraakjes of school is moeder altijd aanwezig. Hij heeft volledig hetzelfde leven als voor de geboorte. Werkt volledig, gaat naar hobby en sport. Als het in zijn plannen past gaat hij bijvoorbeeld wel eens kijken bij kind. Maar moeder doet verder de verzorging.
Kind gaat jaarlijks naar grootouders en dan gaan ze alleen op vakantie (naast de gezamenlijke vakantie).
Ik denk dat hij nooit een luier heeft verschoont of achter de kinderwagen heeft gelopen. Dit werkt blijkbaar voor hen.
Hij heeft zich na de geboorte laten steriliseren. En doet inderdaad weinig met het kind. Bij problemen, speelafspraakjes of school is moeder altijd aanwezig. Hij heeft volledig hetzelfde leven als voor de geboorte. Werkt volledig, gaat naar hobby en sport. Als het in zijn plannen past gaat hij bijvoorbeeld wel eens kijken bij kind. Maar moeder doet verder de verzorging.
Kind gaat jaarlijks naar grootouders en dan gaan ze alleen op vakantie (naast de gezamenlijke vakantie).
Ik denk dat hij nooit een luier heeft verschoont of achter de kinderwagen heeft gelopen. Dit werkt blijkbaar voor hen.
maandag 11 januari 2021 om 17:49
ik kan haar een kutwijf vinden, maar wat heeft dat voor meerwaarde?
Misschien is TO wel een lul, Misschien ligt het aan hun communicatie? Ik weet het niet
Uitgaande van TO's waarheid, vind ik de daad van deze mevrouw een klotestreek. Maar 1 daad maakt haar nog geen slecht mens.
Daarom vind ik het benoemen van een individueel geval, waarvan ik de details niet ken, en zeker maar van 1 kant niet erg nuttig
Daarom praat ik liever over hoe wel oneerlijkheid in zijn algemeen kunnen voorkomen
Maar als jij het fijn vindt, wil ik best tien keer herhalen dat ik:
De daad van de vriendin van TO (mits het klopt wat TO zegt) een klotestreek vind
maandag 11 januari 2021 om 17:52
zo ken ik een situatie van een ongeplande zwangerschap waar abortus geen optie was. Maar zij ervoor kiest hem geen enkele rol te geven. En hij vindt dat prima. Geen financiële, geen dagje-met-papa. Niks. Vrijwel niemand weet wie de vader van haar kind is.evelien2010 schreef: ↑11-01-2021 17:47Ik heb ooit een situatie gekend waarbij ook sprake was van een partner die absoluut geen kind wilde. Uiteindelijk hebben ze de afspraak gemaakt dat hij mee zou werken aan 1 kind. Maar dat opvoeding en verzorging volledig voor haar rekening zouden komen.
Zijn ouders vinden het erg, hadden graag hun kleinkind gekend.
En ik vraag me wel eens af, dat als hij straks (was jong toen de baby kwam) zelf gepland kinderen krijgt, of hij dan geen spijt krijgt, dat hij zijn oudste kind nooit ziet. Dat lijkt me pijnlijk

maandag 11 januari 2021 om 18:02
Je "klinkt" een beetje in paniek.lilalinda schreef: ↑11-01-2021 17:49ik kan haar een kutwijf vinden, maar wat heeft dat voor meerwaarde?
Misschien is TO wel een lul, Misschien ligt het aan hun communicatie? Ik weet het niet
Uitgaande van TO's waarheid, vind ik de daad van deze mevrouw een klotestreek. Maar 1 daad maakt haar nog geen slecht mens.
Daarom vind ik het benoemen van een individueel geval, waarvan ik de details niet ken, en zeker maar van 1 kant niet erg nuttig
Daarom praat ik liever over hoe wel oneerlijkheid in zijn algemeen kunnen voorkomen
Maar als jij het fijn vindt, wil ik best tien keer herhalen dat ik:
De daad van de vriendin van TO (mits het klopt wat TO zegt) een klotestreek vind
Dit is het topic van TO. Hij geeft informatie en vraagt om advies. Zoals ieder topic.
We weten inderdaad niet alles, zoals altijd. Hier moeten we het mee doen.
Je hoeft van mij niets te herhalen of een bepaalde mening te hebben.
Ik vind dat TO hier morele steun verdient ten aanzien van die kinderalimentatie. En daar probeer ik over te praten.
En praten over het voorkomen van dit soort gevallen doe ik graag met je (zoals eerder gezegd: ik heb je hoog zitten op dit forum), maar vind ik ongepast in dit topic: TO heeft daar nu niets aan.
maandag 11 januari 2021 om 18:17
Ach dat is wel verdrietig voor die grootouders. Ik snap nooit zo goed als die band mogelijk is waarom je dan niet gewoon je best doet die te onderhouden.lilalinda schreef: ↑11-01-2021 17:52zo ken ik een situatie van een ongeplande zwangerschap waar abortus geen optie was. Maar zij ervoor kiest hem geen enkele rol te geven. En hij vindt dat prima. Geen financiële, geen dagje-met-papa. Niks. Vrijwel niemand weet wie de vader van haar kind is.
En ik vraag me wel eens af, dat als hij straks (was jong toen de baby kwam) zelf gepland kinderen krijgt, of hij dan geen spijt krijgt, dat hij zijn oudste kind nooit ziet. Dat lijkt me pijnlijk

maandag 11 januari 2021 om 18:19
Ja dat komt zeker voor bij mannen die piepjong vader zijn geworden, maar de meeste volwassen mannen die heel bewust de keuze hebben gemaakt om hun koter aan het lot over te laten die krijgen later niet opeens last van gewetenswroeging of pijn.lilalinda schreef: ↑11-01-2021 17:52zo ken ik een situatie van een ongeplande zwangerschap waar abortus geen optie was. Maar zij ervoor kiest hem geen enkele rol te geven. En hij vindt dat prima. Geen financiële, geen dagje-met-papa. Niks. Vrijwel niemand weet wie de vader van haar kind is.
Mijn observatie is dat zulke mannen doodleuk met een andere vrouw een gezinnetje kunnen stichten, daar alles voor over hebben en gewoonweg vergeten dat ze er nog éentje rond hebben lopen. Schrijnend maar waar.
maandag 11 januari 2021 om 18:29
Dat hij niet zou betalen ?
In zijn ogen zou dat rechtvaardig zijn, denk ik. In de ogen van kind waarschijnlijk niet.
En nu ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 11 januari 2021 om 18:33
Hou nou toch op met je paniek Ik ben niet in paniek.Ceder schreef: ↑11-01-2021 18:02Je "klinkt" een beetje in paniek.
Dit is het topic van TO. Hij geeft informatie en vraagt om advies. Zoals ieder topic.
We weten inderdaad niet alles, zoals altijd. Hier moeten we het mee doen.
Je hoeft van mij niets te herhalen of een bepaalde mening te hebben.
Ik vind dat TO hier morele steun verdient ten aanzien van die kinderalimentatie. En daar probeer ik over te praten.
Morele steun gaat hem geen cent opleveren.
En hij vraagt ook niet om morele steun mbt KA

maandag 11 januari 2021 om 19:02
Ja, mijn vraag is of jij het rechtvaardig zou vinden als TO nooit verplicht kon worden tot kinderalimentatie.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-01-2021 18:29Dat hij niet zou betalen ?
In zijn ogen zou dat rechtvaardig zijn, denk ik. In de ogen van kind waarschijnlijk niet.
En nu ?
(je antwoord zou TO moreel kunnen steunen in de moeilijke situatie waar hij nu in zit)
Wat vind jij?
maandag 11 januari 2021 om 19:49
maandag 11 januari 2021 om 20:03
Dat ik geen oordeel durf te geven valt wel mee denk ik. Ben alleen lang niet zo fanatiek in het afbranden van de Vriendin als jij.
TO geeft in meerdere posts aan, dat hij zelf twijfelt of hij wel duidelijk genoeg is geweest naar zijn vriendin toe, over het nooit krijgen van kinderen. In een gesprek daarover zegt TO zelf alleen aangegeven te hebben "dat het voor hem niet zo hoefde"
Ook was/is de Vriendin niet op de hoogte van het trauma en onzekerheden uit de jeugd van TO
Als Vriendin echt zon manipulatief kreng was geweest, had ze echt niet op eerste kerstdag heel enthousiast met een natte Predictor te staan wapperen.
Om daarna geschrokken van de afwijzing door TO huilend naar haar ouders te vluchten.
Op basis daarvan vermoed ik dat Vriendin helemaal niet zo zeker was van het "nooit geen kinderen" en gedacht heeft dat TO enkel koudwatervrees had, en een klein duwtje behoefde.
Het spreekwoord zegt "de weg naar de hel is geplaveid met goede intenties" en daar schaar ik de stomme actie van Vriendin onder.
Niet fraai, niet eerlijk, niet slim, had ze niet moeten doen.. helemaal mee eens dat ze een beslissing heeft genomen, die niet alleen aan haar was om te nemen. Maar wel zonder al die kwade bedoelingen die enkelen haar hier van betichten.
Want als ze echt zo bewust en berekenend deze zwangerschap had gepland, wetende dat TO om een abortus zou vragen, dan had ze wel gewacht met bekendmaken tot het moment dat er niets meer te kiezen viel over het wel of niet houden van het kindje.
Er zijn hier twee mensen die heel veel van elkaar houden, maar waartussen een groot communicatieprobleem is gegroeid, met vermoedelijk een aantal onuitgesproken verwachtingen van beide partijen naar elkaar, die allebei hun gedroomde toekomst in scherven hebben zien vallen en nu voor de grootste beslissing van hun leven staan.
TO moet nu gaan nadenken hoe hij wil dat zijn verdere toekomst eruit zal zien, los van de mening van anderen, en los van wat gezien wordt als sociaal wenselijk. En over dat toekomstbeeld zullen ze samen afspraken moeten maken hoe dat vormgegeven kan worden.
Ik wil TO dan ook zeker alle kracht en wijsheid wensen om een beslissing te nemen, waar hij de rest van zijn leven vrede mee kan hebben.
maandag 11 januari 2021 om 20:08
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 11 januari 2021 om 20:17
dus als zij verzwijgt dat ze gestopt is met de pil, met langdurige negatieve gevolgen voor de partner, is dat moreel verwerpelijk.Ceder schreef: ↑11-01-2021 16:41Mijn redenering hierboven klopt niet: ik vermeng wet ("legaal") met moraal (het bedrog van Mevrouw).
Toch vind ik het moreel gerechtvaardigd: haar bedrog was eerst en was ook veeel ernstiger. Een heimelijke, legale opname maken is ook een vorm van bedrog in een relatie, maar dat vind ik in dit geval moreel zeker gerechtvaardigd.
Mocht ze gewoon tekenen dan zou ik de opname ook meteen vernietigen.
Maar als hij verzwijgt dat hij geluidsopnamen maakt, die langdurige negatieve gevolgen voor haar hebben, is het ineens moreel gerechtvaardigd want "ja maar zij deed het eerst" ?
Dus die mores kunnen dus gewoon bijgesteld worden al naar gelang het beter uitkomt?
En voor je over legaal begint.. ze is ook legaal zwanger geworden.

maandag 11 januari 2021 om 23:40
Met je waarde oordelen over hoe anderen reageren schiet je zelf in de kramp om de ander te diskwalificeren en niet om de inhoud in te gaan. Nare manier van discussiëren.
TO is niks geholpen met een theoretische discussie en heeft te dealen met de werkelijkheid zoals die er nu is. Als je echt wil helpen, zoek dan mogelijkheden die er nu wel zijn of help TO voor zichzelf duidelijk te maken wat híj wil.
Het demoniseren van vriendin zal misschien even lekker voelen, maar dat brengt hem niet verder.

maandag 11 januari 2021 om 23:55
Moderators er is helemaal geen sprake van een victim.
Als 2 volwassen mensen seks hebben en het gevolg is een baby, dan zijn beide volwassenen verantwoordelijk.
Zelfs als de ene partner de ander er in luist.
Dus wees een vent en neem die verantwoordelijkheid. In welke rol mag jezelf kiezen. ( op afstand of in een relatie, als opvoeder of alleen financieel etc)
Het is wel ongelooflijk rot en je bent enorm voor het blok gezet, je vertrouwen is moedwillig geschaad. Ik zou niet weten of dat goed kan komen. Dat je boos bent, verdrietig en teleurgesteld is dus wel erg begrijpelijk
Als 2 volwassen mensen seks hebben en het gevolg is een baby, dan zijn beide volwassenen verantwoordelijk.
Dus wees een vent en neem die verantwoordelijkheid. In welke rol mag jezelf kiezen. ( op afstand of in een relatie, als opvoeder of alleen financieel etc)
Het is wel ongelooflijk rot en je bent enorm voor het blok gezet, je vertrouwen is moedwillig geschaad. Ik zou niet weten of dat goed kan komen. Dat je boos bent, verdrietig en teleurgesteld is dus wel erg begrijpelijk

dinsdag 12 januari 2021 om 00:20
Het gevolg van seks is nooit een baby, hoogstens is het gevolg een bevruchting waarna er nog ruimte zat is om te bepalen of dit zal volgroeien tot een baby.

dinsdag 12 januari 2021 om 00:42
Gadver wat een walgelijke reacties op dit topic zeg.
Lekker makkelijk ook om te zeggen dat TO "de keuze" heeft om zich geheel aan zijn vaderrol te ontrekken. Je voelt toch een morele verplichting/druk naar je kind toe, ookal heb je er niet voor gekozen.
Ik wens je heel veel sterkte Poezenman. Hoop dat je vriendin ervoor kiest om de zwangerschap alsnog te beëindigen. Dan kunnen jullie daarna uit elkaar zonder levenslang gebonden te zijn, en mbv een psycholoog dit bedrog en verlies verwerken.
Lekker makkelijk ook om te zeggen dat TO "de keuze" heeft om zich geheel aan zijn vaderrol te ontrekken. Je voelt toch een morele verplichting/druk naar je kind toe, ookal heb je er niet voor gekozen.
Ik wens je heel veel sterkte Poezenman. Hoop dat je vriendin ervoor kiest om de zwangerschap alsnog te beëindigen. Dan kunnen jullie daarna uit elkaar zonder levenslang gebonden te zijn, en mbv een psycholoog dit bedrog en verlies verwerken.
dinsdag 12 januari 2021 om 01:49
Prima, dan kiest hij voor abortus. Dat is ook verantwoordelijkheid nemen.SanneH01 schreef: ↑11-01-2021 23:55Moderators er is helemaal geen sprake van een victim.

dinsdag 12 januari 2021 om 06:41
Zo ongeveer dacht ze inderdaad, gisteren ben ik naar huis gestuurd door mn werkgever, gisteravond heb ik weer een gesprek met haar gehad en ze wil gewoon heel graag een kindje, ze gaat het niet weg laten halen dus, maar ze wil het ook niet zonder mij doen. En ik heb een kind niks te bieden, maar ik wil ook niet zonder haar. Het is gewoon allemaal kut.Cabbitch schreef: ↑11-01-2021 20:03Dat ik geen oordeel durf te geven valt wel mee denk ik. Ben alleen lang niet zo fanatiek in het afbranden van de Vriendin als jij.
TO geeft in meerdere posts aan, dat hij zelf twijfelt of hij wel duidelijk genoeg is geweest naar zijn vriendin toe, over het nooit krijgen van kinderen. In een gesprek daarover zegt TO zelf alleen aangegeven te hebben "dat het voor hem niet zo hoefde"
Ook was/is de Vriendin niet op de hoogte van het trauma en onzekerheden uit de jeugd van TO
Als Vriendin echt zon manipulatief kreng was geweest, had ze echt niet op eerste kerstdag heel enthousiast met een natte Predictor te staan wapperen.
Om daarna geschrokken van de afwijzing door TO huilend naar haar ouders te vluchten.
Op basis daarvan vermoed ik dat Vriendin helemaal niet zo zeker was van het "nooit geen kinderen" en gedacht heeft dat TO enkel koudwatervrees had, en een klein duwtje behoefde.
Het spreekwoord zegt "de weg naar de hel is geplaveid met goede intenties" en daar schaar ik de stomme actie van Vriendin onder.
Niet fraai, niet eerlijk, niet slim, had ze niet moeten doen.. helemaal mee eens dat ze een beslissing heeft genomen, die niet alleen aan haar was om te nemen. Maar wel zonder al die kwade bedoelingen die enkelen haar hier van betichten.
Want als ze echt zo bewust en berekenend deze zwangerschap had gepland, wetende dat TO om een abortus zou vragen, dan had ze wel gewacht met bekendmaken tot het moment dat er niets meer te kiezen viel over het wel of niet houden van het kindje.
Er zijn hier twee mensen die heel veel van elkaar houden, maar waartussen een groot communicatieprobleem is gegroeid, met vermoedelijk een aantal onuitgesproken verwachtingen van beide partijen naar elkaar, die allebei hun gedroomde toekomst in scherven hebben zien vallen en nu voor de grootste beslissing van hun leven staan.
TO moet nu gaan nadenken hoe hij wil dat zijn verdere toekomst eruit zal zien, los van de mening van anderen, en los van wat gezien wordt als sociaal wenselijk. En over dat toekomstbeeld zullen ze samen afspraken moeten maken hoe dat vormgegeven kan worden.
Ik wil TO dan ook zeker alle kracht en wijsheid wensen om een beslissing te nemen, waar hij de rest van zijn leven vrede mee kan hebben.
Kan een mod dit topic alsjeblieft sluiten? Er is hier geen sprake van gedwongen abortussen en ik zou het ook geen probleem vinden om financieel wel voor het kind te zorgen en het doet me best een beetje pijn als ik lees hoe ze hier afgefakkeld word, dat verdient ze absoluut niet.

dinsdag 12 januari 2021 om 06:50
Poezenman schreef: ↑12-01-2021 06:41Zo ongeveer dacht ze inderdaad, gisteren ben ik naar huis gestuurd door mn werkgever, gisteravond heb ik weer een gesprek met haar gehad en ze wil gewoon heel graag een kindje, ze gaat het niet weg laten halen dus, maar ze wil het ook niet zonder mij doen. En ik heb een kind niks te bieden, maar ik wil ook niet zonder haar. Het is gewoon allemaal kut.
Kan een mod dit topic alsjeblieft sluiten? Er is hier geen sprake van gedwongen abortussen en ik zou het ook geen probleem vinden om financieel wel voor het kind te zorgen en het doet me best een beetje pijn als ik lees hoe ze hier afgefakkeld word, dat verdient ze absoluut niet.

Jij zegt het nu Poezenman, ik dacht dit al die tijd al.
Dit is zo moeilijk voor je, ik hoop dat jullie eruit gaan komen. En dat je uiteindelijk ook blij kunt zijn met het kindje, dat er toch gaat komen. Alle sterkte!
dinsdag 12 januari 2021 om 07:59
Ik hoop dat jullie hier samen aan uit weten te komen. Als het voornamelijk om je overtuiging gaat dat je een kind niets kan bieden, hoop ik dat je gaat ervaren dat dat niet zo is. Sterkte in ieder geval!Poezenman schreef: ↑12-01-2021 06:41Zo ongeveer dacht ze inderdaad, gisteren ben ik naar huis gestuurd door mn werkgever, gisteravond heb ik weer een gesprek met haar gehad en ze wil gewoon heel graag een kindje, ze gaat het niet weg laten halen dus, maar ze wil het ook niet zonder mij doen. En ik heb een kind niks te bieden, maar ik wil ook niet zonder haar. Het is gewoon allemaal kut.
dinsdag 12 januari 2021 om 08:01
Wat een nare situatie TO.
Als je vriendin dit zo bewust heeft gedaan zal ze het natuurlijk nooit weg laten halen. Haar opzet was immers een kind en dat is gelukt.
Met op zonder jou. Het kind zal er komen. De vraag voor jou is wil je betrokken blijven en zo ja in welke mate?
Wil je erkenning of gezag over dit kind. Dan heb je dus zeggenschap naast het betalen.
En wil je de relatie in stand houden? Je werkt veel buitenshuis dus hebt momenten om je eigen ding te doen waardoor je minder tijd met het ongewenste kind hoeft door te brengen.
Als je vriendin dit zo bewust heeft gedaan zal ze het natuurlijk nooit weg laten halen. Haar opzet was immers een kind en dat is gelukt.
Met op zonder jou. Het kind zal er komen. De vraag voor jou is wil je betrokken blijven en zo ja in welke mate?
Wil je erkenning of gezag over dit kind. Dan heb je dus zeggenschap naast het betalen.
En wil je de relatie in stand houden? Je werkt veel buitenshuis dus hebt momenten om je eigen ding te doen waardoor je minder tijd met het ongewenste kind hoeft door te brengen.