Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

maandag 11 januari 2021 om 16:47
Waarom zou je in godsnaam niet willen bijdragen aan de verzorging van je kroost? Ook al is het misschien ongewenst het kindje komt er en als ouder wil je toch dat die niks tekort komen? Of heb ik teveel vertrouwen in mijn medemens.. zat mannen die het laten afweten natuurlijk, maar ga er gewoon vanuit dat TO het juiste doet en niet onder alimentatie uit probeert te komen. Vraag mij ook af of ''ik ben erin geluisd'' als geldige reden wordt gezien om gevrijwaard te worden van enige financieele verantwoordelijkheid. Denk het niet hoor.Ceder schreef: ↑11-01-2021 16:15Zie mijn plan:
- Maak een opname met de bevestiging door mevrouw van de feiten.
- Proberen vervolgens haar te overtuigen dat iemand eerst bedriegen al verwerpelijk is, maar er dan nog geld eisen helemaal achterlijk zou zijn.
- Mocht ze daadwerkelijk moreel zo in elkaar zitten dat ze geen handtekening zet waarin ze afstand doet van de kinderalimentatie, dan zou ik niet uit mezelf gaan betalen. Laat haar eerst maar een zaak aanhangig maken. In die zaak kun je de feiten presenteren en je positie verdedigen.
- De uitspraak zal gerespecteerd en uitgevoerd moeten worden. Mocht TO dan daadwerkelijk geld moeten betalen voor wat hem is aangedaan dan heeft hij bij deze alvast van mij een hart onder de riem.

maandag 11 januari 2021 om 16:49
Hee, goed Google-werk. Goed te weten. Maakt mijn plan niet anders: ik zou nog steeds niet uit mezelf gaan betalen. Deze situatie vind ik een misstand in de wet, ondanks dat ik de historie begrijp. Het verdient de aandacht in een rechtzaal.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-01-2021 16:42Het is hier geen Amerika.
“
Omdat de vader het kind op de natuurlijke manier heeft verwekt – hij was er (in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij zaaddonatie) zelf bij – is hij voor de wet de verwekker. Het maakt dus niet uit of die verwekking gepland of per ongeluk gebeurde. De verwekker heeft een onderhoudsplicht tegenover het kind. “
https://www.vanekelenpoort.nl/nieuws/kr ... nightstand
Wat is jouw morele oordeel: zou TO voor altijd vrij moeten zijn van kinderalimentatie gezien de kwade opzet van zijn vriendin?
maandag 11 januari 2021 om 16:51
je kunt als twee personen geen afspraken maken, die niet binnen de wet vallen en dan met handtekeningen hopen, dat het oke isCeder schreef: ↑11-01-2021 16:15Zie mijn plan:
- Maak een opname met de bevestiging door mevrouw van de feiten.
- Proberen vervolgens haar te overtuigen dat iemand eerst bedriegen al verwerpelijk is, maar er dan nog geld eisen helemaal achterlijk zou zijn.
- Mocht ze daadwerkelijk moreel zo in elkaar zitten dat ze geen handtekening zet waarin ze afstand doet van de kinderalimentatie, dan zou ik niet uit mezelf gaan betalen. Laat haar eerst maar een zaak aanhangig maken. In die zaak kun je de feiten presenteren en je positie verdedigen.
- De uitspraak zal gerespecteerd en uitgevoerd moeten worden. Mocht TO dan daadwerkelijk geld moeten betalen voor wat hem is aangedaan dan heeft hij bij deze alvast van mij een hart onder de riem.
Als mijn werkgever me wil laten tekenen voor 60 uur werken. Mag ik daar voor tekenen, Maar het is niet wettelijk
Zo'n briefje is niks waard in een rechtbank
maandag 11 januari 2021 om 16:53
Ik heb een oordeel: ik vind (=mening) wat ze gedaan heeft een klotestreek
Maar dat wat ze gedaan heeft nog niet strafbaar (=feit)
Dat jij vind (=mening) dat het strafbaar zou moeten zijn, dat mag
Ben heel benieuwd, hoe je de wetgeving wil aanpassen (=feiten)

maandag 11 januari 2021 om 16:54
De wet bekijkt het vanuit het perspectief van het kind: Zou het kind geen aanspraak mogen maken op de verzorging van beide verwekkers?
maandag 11 januari 2021 om 16:55
Wat mij betreft wel. Hij is er echt ingeluisd, vind ik.
Mocht TO zich bedenken en toch wel een kind willen en de relatie voorzetten, dan wordt het een ander verhaal, maar als hij besluit er een punt achter te zetten, dan vind ik niet dat hij ook maar 1 cent alimentatie zou hoeven betalen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

maandag 11 januari 2021 om 17:02
Met de kennis van BGB klopt dat inderdaad. Moreel zou dit mogelijk gemaakt moeten worden om de situatie van TO rechtvaardig af te handelen.lilalinda schreef: ↑11-01-2021 16:51je kunt als twee personen geen afspraken maken, die niet binnen de wet vallen en dan met handtekeningen hopen, dat het oke is
Als mijn werkgever me wil laten tekenen voor 60 uur werken. Mag ik daar voor tekenen, Maar het is niet wettelijk
Zo'n briefje is niks waard in een rechtbank
Maar het opent een wettelijke mogelijkheid om nogal misbruik te maken van de samenleving: je ziet af van kinderalimentatie en gaat in de bijstand zitten.
Dat beperkt TO nu wel in zijn mogelijkheden: zuur.

maandag 11 januari 2021 om 17:06
Ik zie de rechtszaak al voor me.
'Ze heeft me erin geluisd'
'Ze weigert dit contract te tekenen waarin ze mij vrijwaart van de verplichting om financieel voor mijn biologisch kind te zorgen'.
'Maar ik heb een geluidsopname waarin zij toegeeft dat ze me erin geluisd heeft'.
Het vonnis is bij voorbaat al duidelijk. Het brengt alleen maar verliezers met zich mee. Waarom zou je dat TO willen aanraden?
'Ze heeft me erin geluisd'
'Ze weigert dit contract te tekenen waarin ze mij vrijwaart van de verplichting om financieel voor mijn biologisch kind te zorgen'.
'Maar ik heb een geluidsopname waarin zij toegeeft dat ze me erin geluisd heeft'.
Het vonnis is bij voorbaat al duidelijk. Het brengt alleen maar verliezers met zich mee. Waarom zou je dat TO willen aanraden?
maandag 11 januari 2021 om 17:08
besef je wel, dat Moreel, slechts een mening isCeder schreef: ↑11-01-2021 17:02Met de kennis van BGB klopt dat inderdaad. Moreel zou dit mogelijk gemaakt moeten worden om de situatie van TO rechtvaardig af te handelen.
Maar het opent een wettelijke mogelijkheid om nogal misbruik te maken van de samenleving: je ziet af van kinderalimentatie en gaat in de bijstand zitten.
Dat beperkt TO nu wel in zijn mogelijkheden: zuur.

maandag 11 januari 2021 om 17:08
Ook hier is een ontwijk-krampje: zullen we eerst onze eigen mening vormen en daarmee bepalen of we TO steunen?
Maar om antwoord te geven op jouw vraag: ik heb geen wetgevende macht. Maar misschien kunnen we hier samen een goed voorstel verzinnen? En leest er iemand mee in Den Haag die het oppikt

Weet je al of je het rechtvaardig zou vinden als TO voor altijd vrijgesteld werd van kinderalimentatie?
maandag 11 januari 2021 om 17:15
TO kan vrijgesteld zijn van KA he? als zij er niet om vraagt. Ze kan afzien van haar rechtenCeder schreef: ↑11-01-2021 17:08Ook hier is een ontwijk-krampje: zullen we eerst onze eigen mening vormen en daarmee bepalen of we TO steunen?
Maar om antwoord te geven op jouw vraag: ik heb geen wetgevende macht. Maar misschien kunnen we hier samen een goed voorstel verzinnen? En leest er iemand mee in Den Haag die het oppikt![]()
Weet je al of je het rechtvaardig zou vinden als TO voor altijd vrijgesteld werd van kinderalimentatie?
Dat hebben we ook al behandeld.
En dan vind ik het rechtvaardig. Maar als ma daar anders over denkt, dan is het niet aan mij om over een individueel geval een mening te hebben

maandag 11 januari 2021 om 17:20
Het kind staat al met 1-0 achter als één van de verwekkers zich aan de onderhoudsplicht onttrekt. Zelfs in het geval dat de moeder geld zat heeft.Ceder schreef: ↑11-01-2021 17:08Maar om antwoord te geven op jouw vraag: ik heb geen wetgevende macht. Maar misschien kunnen we hier samen een goed voorstel verzinnen? En leest er iemand mee in Den Haag die het oppikt![]()

maandag 11 januari 2021 om 17:22
Ik denk dat het niet werkt om dat bij elk geval afzonderlijk te bepalen. Dat het zuur is om te moeten betalen voor iets/ iemand wat je niet gewild hebt....absoluut. En in het ergste geval zou een vrouw zo om de zoveel jaar rijke mannen er in kunnen luizen.
Maar het alternatief ( wie het kindje krijgt draait er maar voor op ) is ook niet alles.
Er zullen altijd gevallen blijven die nou net die uitzondering zijn waarvoor een bepaalde wet gemaakt is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

maandag 11 januari 2021 om 17:25
Waarom vind je dat hij wel moet betalen als hij blijft ? Dan is hij er toch nog steeds ingeluisd ?tonkje schreef: ↑11-01-2021 16:55Wat mij betreft wel. Hij is er echt ingeluisd, vind ik.
Mocht TO zich bedenken en toch wel een kind willen en de relatie voorzetten, dan wordt het een ander verhaal, maar als hij besluit er een punt achter te zetten, dan vind ik niet dat hij ook maar 1 cent alimentatie zou hoeven betalen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

maandag 11 januari 2021 om 17:27
Ik vroeg niet naar de wet en niet naar andere situaties (krampje volgens mij).blijfgewoonbianca schreef: ↑11-01-2021 17:22Er zullen altijd gevallen blijven die nou net die uitzondering zijn waarvoor een bepaalde wet gemaakt is.
Zou jij het in dit geval rechtvaardig vinden?

maandag 11 januari 2021 om 17:38