Knuffels van vroegaah

06-03-2009 21:25 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had ik een knuffel (of twee misschien?), dit was een beer die je een soort van binnenstebuiten kon keren tot een bal. Ze waren er in verschillende felle kleuren.

Weet iemand waar ik het over heb?

Hoe heten ze?
Luciferpoppetjes? Ik kocht ze laatst gewoon bij de bart smit, is niet lang geleden. M'n dochter vond het helaas niet zo schitterend als ik zelf vroeger :-)
Mijn dochtertje van twee speelt altijd met het speelgoed dat haar oma jaren en jaren en jaren heeft bewaard. Haar dochters hebben er allemaal mee gespeeld. Er staat zelfs nog een kinderwagen waar ze zelf mee gespeeld heeft.

Verder is het iedere keer weer herinneringen ophalen als mijn dochter er mee speelt. Oude fietsjes, oude kassa's.

vroeger wilde ik zelf graag een poppel. Heb hem echter nooit gekregen... jeugdtrauma? Nu ik hem weer op het plaatje zie, wil ik hem ook wel voor mijn dochter.

Ik had vroeger een troetelbeertje...
Dit is leuk!! Zie zoveel herkenbaar speelgoed voorbij komen, echt super leuk om te zien, als het goed is moet er nog heeeeel veel speelgoed bij mijn ouders op de zolder liggen.
quote:jemamem schreef op 23 maart 2009 @ 22:04:

Luciferpoppetjes? Ik kocht ze laatst gewoon bij de bart smit, is niet lang geleden. M'n dochter vond het helaas niet zo schitterend als ik zelf vroeger :-)

Bedankt, ik ga er zeker even kijken.

Bij blokker waren ze ook, alleen de kwaliteit is erg slecht.

ze zijn zomaar stuk. Die oude van mij zijn niet kapot te krijgen :-)
quote:Metatron schreef op 23 maart 2009 @ 22:23:

[afbeelding]

Ken ik, leuk, maar hoe heet het ook alweer?

En klembeestjes, check

Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Inad schreef op 06 maart 2009 @ 21:31:

Oh, ik dacht dat dit een nostalgie topic was en wilde al komen met:

[afbeelding]Ha.. ha.. hier dezelfde gedachte!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Jeetje, ik hqad vroeger toch wel veel speelgoed!

In september heb ik een mon chi chi als kraamkado gekregen, was ook al erg leuk.

De dufti's, kon ik úúúren mee spelen

De little twinstars brengen ook nostalgische gevoelens naar boven zeg.

Hadden jullie trouwens ook van die armbandjes gemaakt van panty? Die waren bij ons op de lagere school echt heel erg in. We liepen met twee armen vol
quote:twentythree schreef op 07 maart 2009 @ 17:40:

Modewijzer was inderdaad best saai ja! Maaar die reclame was zo vet!

Wie kent de troelie woelies nog?? Soort dikke ronde popjes met donzig haar, dat je kon kammen met een bijpassend kammetje. En als je ze omdraaide kwam er een hoog geluidje uit.

Kan geen plaatjes vinden daarvan :(Jjaaaaa!!! Troelie Woelies!!! Daar had ik er ook eentje van. Mijn zus had modewijzer.....
quote:Ka32 schreef op 25 maart 2009 @ 14:13:

Jeetje, ik hqad vroeger toch wel veel speelgoed!

In september heb ik een mon chi chi als kraamkado gekregen, was ook al erg leuk.

De dufti's, kon ik úúúren mee spelen

De little twinstars brengen ook nostalgische gevoelens naar boven zeg.

Hadden jullie trouwens ook van die armbandjes gemaakt van panty? Die waren bij ons op de lagere school echt heel erg in. We liepen met twee armen vol

Armbandjes van panties : check! Armen vol en dan ruilen met anderen.

En dufit's (rufties, haha), uren mee gespeeld.

En zo'n bal waar je een waterballon in moest doen:

en een zingslang....god wat vond mijn moeder dat ding irritant

Wat een gaaf topic! Ik voel me opeens heel verwend, want ik had behoorlijk veel van al de dingen die al voorbij kwamen. Wat ik nog niet heb gezien is het volgende:

Kleine poppetjes (een paar centimeter lang) met extreem lang haar. Ieder poppetje had een huisje, en elk huisje kon je op een vierkante gekleurde tegel (waar hegjes, bloemetjes, etc op getekend waren) plaatsen. De tegels kon je dan weer aan elkaar vastmaken zodat er een soort stad ontstond. Zo was er een kapper, een kledingwinkel, etc. Heeft iemand een idee? Ik krijg het niet gevonden (en heb niet zo'n zin om nu alle dozen bij mijn ouders overhoop te gaan gooien om het te zoeken)
quote:Kwarktaart schreef op 06 maart 2009 @ 21:25:

Vroeger had ik een knuffel (of twee misschien?), dit was een beer die je een soort van binnenstebuiten kon keren tot een bal. Ze waren er in verschillende felle kleuren.

Weet iemand waar ik het over heb?

Hoe heten ze?Waren dat niet Popples ? (spreek uit : Poppels) Hier een link naar een youtube reclame erover : http://www.youtube.com/watch?v=mR8DX2xZPf4

Groetjes !
quote:elninjoo schreef op 06 maart 2009 @ 23:10:

Ik vind knuffelbeesten nog steeds leuk. Heb nog 'n zak vol met ouwe van vroeger op zolder staan, maar ondertussen koop ik ook nog regelmatig van die kleine 'nicci' beestjes als ik ergens ben. En 'k heb hier ook een paar Paddingtonberen staan en 'n Poeh die ik ooit in Disney Parijs heb gekocht. Maar ook 'n kiwi uit Nieuw Zeeland, schaapjes uit Schotland. Zo cute! Mijn knuffelbeesten (de meeste dan) staan uitgestald in m´n slaapkamer. Als ik op vakantie ben koop ik er ook altijd weer eentje bij.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:_Sungirl_ schreef op 07 maart 2009 @ 00:02:

En dan had je ook nog de knijpbeertjes.Hoeveel ik er daar wel niet van had.De rest is al genoemd.Wordt weer eens tijd om te gaan snuffelen op zolder bij mijn mams kijken of ik die roze rups en de poppels er nog zijn.Die heb ik gespaard en ze hingen aan een koord dwars door m´n kamer.
quote:mika65 schreef op 07 maart 2009 @ 01:11:

Ik heb nooit een knuffel gehad vroeger Wat een gemis, daar moet wat aan gedaan worden

Alsjeblieft
Ik had ook een trein. En maar accesoires sparen (verjaardag en sinterklaas)

Tof topic.
die lange kauwgom was toch Wrigleys? met een zilveren papiertje erom heen?

de Dufties/charmkins waren heel duur voor mijn idee, iemand nog een idee hoeveel we daar voor moesten sparen?

stokjes steken in een paardekastanje en dan met kleurtjes touw een spinneweb maken....
En dat schooltje van fisher price, heb ik me uren mee vermaakt! http://www.toyzdollz.com/images/FP_Pla74.jpg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven