Babydraagzak ervaringen gevraagd
donderdag 14 mei 2009 om 20:41
Hoi
Ik ben van plan om een babydraagzak a la Baby Bjorn te kopen. I
Ik vraag me alleen af hoe lang je zoiets kunt gebruiken voordat de baby er te groot voor wordt. En of je um wel vaak gebruikt... voordat ik (weer) een miskoop heb (haha). Koop nl. wel vaker (achteraf gezien) nutteloze dingen
Hoor graag jullie ervaringen!
Ik ben van plan om een babydraagzak a la Baby Bjorn te kopen. I
Ik vraag me alleen af hoe lang je zoiets kunt gebruiken voordat de baby er te groot voor wordt. En of je um wel vaak gebruikt... voordat ik (weer) een miskoop heb (haha). Koop nl. wel vaker (achteraf gezien) nutteloze dingen
Hoor graag jullie ervaringen!
vrijdag 15 mei 2009 om 19:59
vrijdag 15 mei 2009 om 20:35
Ik heb maat 36-38 en met 4 meter 60 een héél stuk over. Maar als je daar niet voldoende aan blijkt te hebben kun je hem zo weer verkopen op eerder genoemd forum, en een doek van 5.20 kopen. Ik denk wel dat je aan 4.60 (de standaardmaat eigenlijk) voldoende zou hebben hoor!
Ik ben zelf begonnen met een Hoppediz Das Leichte, ook lekker zacht en niet te dik. Een tricot slen is zeker voor de zomer erg dik.
Wat leuk dat er mensen enthousiast worden over draagdoeken door dit topic! Een draagdoek vraagt iets meer oefening dan een Babybjörn, maar is zeker net zo snel om te doen na een paar keer oefenen.
Lente, ben jij er al uit? En Java?
Ik ben zelf begonnen met een Hoppediz Das Leichte, ook lekker zacht en niet te dik. Een tricot slen is zeker voor de zomer erg dik.
Wat leuk dat er mensen enthousiast worden over draagdoeken door dit topic! Een draagdoek vraagt iets meer oefening dan een Babybjörn, maar is zeker net zo snel om te doen na een paar keer oefenen.
Lente, ben jij er al uit? En Java?
vrijdag 15 mei 2009 om 20:50
@tiaraatje: de tricot slen is heel lang, die kan je makkelijk met een grotere maat omknopen.
En van de geweven doeken (ik heb een Hoppediz Miami) zijn verschillende maten te krijgen dus daar kan je een grotere van nemen.
Maar hoe oud is jouw baby? Ik vind de tricot slen vooral de eerste paar maanden heel fijn, daarna gaat hij wel wat doorhangen. Als je baby dus al een paar maanden is zou ik voor een geweven doek gaan, de Hoppediz die ik heb is rond de 50 euro dus dat valt nog wel mee (www.voedingskleding.nl)
Bij de Prenatal kan je die bonnen vast nog wel aan wat anders kwijt, je hebt daar wel vaker wat nodig (grotere autostoel over een tijdje bv).
En van de geweven doeken (ik heb een Hoppediz Miami) zijn verschillende maten te krijgen dus daar kan je een grotere van nemen.
Maar hoe oud is jouw baby? Ik vind de tricot slen vooral de eerste paar maanden heel fijn, daarna gaat hij wel wat doorhangen. Als je baby dus al een paar maanden is zou ik voor een geweven doek gaan, de Hoppediz die ik heb is rond de 50 euro dus dat valt nog wel mee (www.voedingskleding.nl)
Bij de Prenatal kan je die bonnen vast nog wel aan wat anders kwijt, je hebt daar wel vaker wat nodig (grotere autostoel over een tijdje bv).
vrijdag 15 mei 2009 om 21:03
Ik heb ook een tricotslen gebruikt voordat ik een geweven doek had maar daar kon ik niet zo goed mee uit de voeten. (was wel eentje die mijn schoonmoeder heeft gemaakt) Ik vind een geweven doek makkelijker te knopen. Ik heb trouwens aan 4,20 genoeg om alle knopen te doen.
@Yamuna: Ik heb mijn zus een draagdoek 'opgedrongen' en ik stalk nu mijn schoonzus dus ik ben wel een beetje maffia denk ik.
@Yamuna: Ik heb mijn zus een draagdoek 'opgedrongen' en ik stalk nu mijn schoonzus dus ik ben wel een beetje maffia denk ik.
vrijdag 15 mei 2009 om 21:09
Haha, ik zit ook iedereen een draagdoek in de maag te splitsen. Het zou zo leuk zijn als meer ouders de voordelen gaan zien en het niet alleen als gek alternatief ding zien.
Dat imago heeft het helaas wel en dat hield mij ook wel een beetje tegen maar met mijn knalroze doek vind ik mezelf toch nog aardig hip.
Dat imago heeft het helaas wel en dat hield mij ook wel een beetje tegen maar met mijn knalroze doek vind ik mezelf toch nog aardig hip.
vrijdag 15 mei 2009 om 21:27
pebbles en sientje kletsen jullie ook gezellig mee op t dragen en voeden forum ?
ik heb er veel geleerd , en leer er nog steeds veel verschillende knopen enzo. elke week vind ik weer een nieuwe om onder de knie te krijgen
het is heel jammer dat de meeste mensen voor "het gemak" van een babybjorn kiezen terwijl het zoveel comfortabeler kan.
groot voordeel vind ik ook dat je heel dicreet kan voeden
en doordat de doek dan yammini afsluit voor de omgeving is ze ook niet zo snel afgeleid.
ik heb er veel geleerd , en leer er nog steeds veel verschillende knopen enzo. elke week vind ik weer een nieuwe om onder de knie te krijgen
het is heel jammer dat de meeste mensen voor "het gemak" van een babybjorn kiezen terwijl het zoveel comfortabeler kan.
groot voordeel vind ik ook dat je heel dicreet kan voeden
en doordat de doek dan yammini afsluit voor de omgeving is ze ook niet zo snel afgeleid.
vrijdag 15 mei 2009 om 21:41
Ik klets inderdaad mee op het DenV Forum. Volgens mij heb ik die foto van jouw Dolcino Jamaica daar wel eens gezien. Kan dat?
Heel handig en behulpzaam forum om knopen te leren. Vooral als je op je rug wil dragen. En ook gezellig natuurlijk!
Mijn zusje heeft haar (eigenlijk mijn...) doek nu bij onze ouders laten liggen en ze merkt dat ze eigenlijk niet meer zonder kan. (Een wagen is ook niet zo handig als je 4 hoog woont zonder lift.)
Heel handig en behulpzaam forum om knopen te leren. Vooral als je op je rug wil dragen. En ook gezellig natuurlijk!
Mijn zusje heeft haar (eigenlijk mijn...) doek nu bij onze ouders laten liggen en ze merkt dat ze eigenlijk niet meer zonder kan. (Een wagen is ook niet zo handig als je 4 hoog woont zonder lift.)
vrijdag 15 mei 2009 om 21:50
vrijdag 15 mei 2009 om 22:12

vrijdag 15 mei 2009 om 22:13
quote:Java schreef op 15 mei 2009 @ 13:34:
Moppetoet, is het moeilijk om bij jezelf die strik op je rug vast te maken bij de Glückskäfer?
Als je zelf je veters kunt strikken, dan kun je deze draagzak ook strikken.
De banden zijn heel lang, ik heb er nooit bij na hoeven denken. Eventueel strik je hem aan je voorkant, en draai je hem daarna op je rug, net als met een beha.
Moppetoet, is het moeilijk om bij jezelf die strik op je rug vast te maken bij de Glückskäfer?
Als je zelf je veters kunt strikken, dan kun je deze draagzak ook strikken.
De banden zijn heel lang, ik heb er nooit bij na hoeven denken. Eventueel strik je hem aan je voorkant, en draai je hem daarna op je rug, net als met een beha.
vrijdag 15 mei 2009 om 22:35
Ik gebruik ook de BB, en nog een andere iets betere variant erop (maar die kan ik in mijn eentje wat lastiger dicht maken omdat hij op de rug gekruiste banden heeft). Die doeken lijken me gezellig, maar dat geknoop lijkt me zo'n gedoe. Want ik gebruik hem vooral als ik met 3 kinderen ergens heen moet, en dan il ik Nipje zo van de maxi-cosi in een paar seconden vast hebben zitten (anders ben ik de andere twee al kwijt). Dat lijkt me lastig met die doeken. En Nipje is al ruim 7 maanden; is het dan nog wel de moeite waard om zoiets aan te schaffen?

vrijdag 15 mei 2009 om 22:44
Tiaraatje, gebruik die bon van Prenatal toch voor wat anders en koop meteen een doek waar je voor langere tijd wat aan hebt. Er zijn genoeg mooie, fijne doeken te overkoop van allerlei mensen op eerder genoemd forum. Zo hou je de markt ook een beetje in stand .
Nippo, 7 maanden is nog heel jong toch? Zo'n doek knopen kan iedereen leren, is echt supermakkelijk als je het eenmaal doorhebt. Nu kan je kindje nog op je buik, maar straks draag je gewoon op je rug. Niks moeilijks aan.
Seppe is nu anderhalf en toen ik vanavond aan het koken was hing hij lekker op mijn rug in mijn nieuwe doek.
Nippo, 7 maanden is nog heel jong toch? Zo'n doek knopen kan iedereen leren, is echt supermakkelijk als je het eenmaal doorhebt. Nu kan je kindje nog op je buik, maar straks draag je gewoon op je rug. Niks moeilijks aan.
Seppe is nu anderhalf en toen ik vanavond aan het koken was hing hij lekker op mijn rug in mijn nieuwe doek.
vrijdag 15 mei 2009 om 22:48
nippo met 7 maanden is zo een aanschaf absoluut geen weggegooit geld.
laatst ging ik tegelijkertijd met een vriendin de deur uit
zij heeft een chicco draagzak( lekker makkelijk klik klik en je kunt weg zegt ze)
tegelijkertijd kind "inpakken" en ik was met mn 4.80 lap stof sneller dan zij terwijl ik geen haast maakte.
dus als je t knopen eenmaal een paar keer gedaan hebt is t echt appeltje eitje en snel !
laatst ging ik tegelijkertijd met een vriendin de deur uit
zij heeft een chicco draagzak( lekker makkelijk klik klik en je kunt weg zegt ze)
tegelijkertijd kind "inpakken" en ik was met mn 4.80 lap stof sneller dan zij terwijl ik geen haast maakte.
dus als je t knopen eenmaal een paar keer gedaan hebt is t echt appeltje eitje en snel !
vrijdag 15 mei 2009 om 22:50
@ Nippo: Met een beetje oefening kan het knopen van een doek heel snel gaan en je zou ook een ringsling kunnen gebruiken als het snel moet voor een kort stukje. Met 7 maanden is het zeker nog de moeite waard om een draagdoek aan te schaffen. Het verdeeld het gewicht heel goed waardoor het comfortabel draagt. Je houd het dan veel langer vol dan met een BB. Mijn man draagt onze bijna drie jarige nog wel eens in de d raagdoek!
vrijdag 15 mei 2009 om 23:05
Haha, dit topic wordt gedomineerd door vaste dragen-en-voeden klanten!
Ik heb Mini best lang in de tricot slen gedragen, toch wel dik 7 maanden waarvan 1 maand ook nog met een gipsbroek (en die woog 1 kg). Na 7 maanden heb ik mijn eerste geweven doek gekocht en vandaag is mijn tweede geweven doek gearriveerd. Dus ja hoor, met 7 maanden is het absoluut de moeite waard.
Ik vind het dragen veel natuurlijker aanvoelen dan achter de kinderwagen lopen. Toen Mini in het gips zat paste ze niet in de kinderwagen, en toen hebben we alleen maar gedragen. Van het weekend gingen we weg met de kinderwagen, ik was helemaal van slag, was me alleen maar aan het afvragen of ze het niet te koud had, of te warm, en of ze wel lekker zat enz enz, terwijl ik me dat soort dingen met de draagdoek nooit afvraag omdat ik dan al láng weet hoe en wat.
Ik heb Mini best lang in de tricot slen gedragen, toch wel dik 7 maanden waarvan 1 maand ook nog met een gipsbroek (en die woog 1 kg). Na 7 maanden heb ik mijn eerste geweven doek gekocht en vandaag is mijn tweede geweven doek gearriveerd. Dus ja hoor, met 7 maanden is het absoluut de moeite waard.
Ik vind het dragen veel natuurlijker aanvoelen dan achter de kinderwagen lopen. Toen Mini in het gips zat paste ze niet in de kinderwagen, en toen hebben we alleen maar gedragen. Van het weekend gingen we weg met de kinderwagen, ik was helemaal van slag, was me alleen maar aan het afvragen of ze het niet te koud had, of te warm, en of ze wel lekker zat enz enz, terwijl ik me dat soort dingen met de draagdoek nooit afvraag omdat ik dan al láng weet hoe en wat.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
zaterdag 16 mei 2009 om 00:14
zaterdag 16 mei 2009 om 00:24
't Is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind de Glückskäfer nogal.. eehm.. Duits qua uiterlijk Ik hoor er verder trouwens nooit iemand over behalve Moppetoet, maar die is dan wel weer enthousiast voor tien. 't Is niet een hele bekende drager volgens mij, misschien wel in Duitsland.
maar Java, weet je heel zeker dat je na 6 maanden niet meer zult dragen? (daar kun je natuurlijk zo je redenen voor hebben die je niet hoeft te delen hier)
maar Java, weet je heel zeker dat je na 6 maanden niet meer zult dragen? (daar kun je natuurlijk zo je redenen voor hebben die je niet hoeft te delen hier)