Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
17-01-2021 14:39
Mijn favoriete is de Maybelline Superstay Matte Ink Dancer. En júist als ik me niet goed voel draag ik die... want daar knap ik op de één of andere manier manier van op.
Oh ja, die is iets lichter dan de Pioneer die ik heb gekocht.

Misschien komt het ook wel omdat ik normaal gesproken altijd 'barely there' makeup draag, dan vallen rode lippen juist extra op. Vind het wel heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik had dus geen rode lippen vandaag. Door dit topic was ik weer eens door mijn stash gegaan en kwam ik mijn zoella lip potlood en liquid lip tegen (over marketing gesproken, sucker dat ik ben, destijds palet en deze lipproducten besteld bij colourpop van zoella. Ben er nog steeds blij mee hoor, maar het was mij destijds nog niet bekend dat dit niet uit de UK kwam maar uit Amerika. Invoer kosten was bijna een kwart van de aankoopkosten). Maar die combo dus op vandaag en ik was er helemaal blij mee! Zal eens kijken of ik de producten nog kan vinden en een linkje kan plaatsen.
supersas09 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 07:34
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Foutje
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete lipsticks:

Van l'oreal, de isabelle marant lijn en van de Karl Lagerfeld lijn heb ik een aantal die ik vaak gebruik. De fellere roze van Karl Lagerfeld is heel comfortabel en blijft wat langer zitten.

Verder had ik een tijdje terug in een 'ik wil wat kopen maar heb niks nodig' bui 2 lipsticks van essence gekocht,
Velvet matte kleur 10 en 11.
Heel fijne lipsticks, ik pak ze steeds
Blijven goed zitten, de 10 is voor mij een goede nude en zien er mat uit maar voelen het niet.

Afbeelding
surebaby wijzigde dit bericht op 18-01-2021 09:27
Reden: 2 dingen tegelijk aan het doen
93.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk, Surebaby!
Op zoek naar een goede bruine oogschaduw (palette) die betaalbaar is en ik een mooie wing mee kan maken. Suggesties? :)
Daarnaast ook opzoek naar een zwarte eyeliner die ook betaalbaar is!
En ik vroeg me af wat voor jullie de beste longlasting lipliner is die er bestaat. Ik zat zelf aan Charlotte Tilbury te denken! Had daar veel goede reviews over gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Bruin oogschaduw palet dat mij goed bevalt is deze:

https://www.boozyshop.nl/nabla-side-by- ... 60QAvD_BwE

Maar ik weet niet of je dat betaalbaar vindt.

Morphe is goedkoper en ook niet slecht. Ik heb ook deze:

https://www.douglas.nl/Make-up-Ogen-Set ... 86767.html
Alle reacties Link kopieren
Lipliner gebruik ik eigenlijk nooit en eyeliner ook maar zelden.
Alle reacties Link kopieren
Lanavries schreef:
19-01-2021 17:20

Daarnaast ook opzoek naar een zwarte eyeliner die ook betaalbaar is!
Essence liquid ink. Ik zweer erbij!
@Jufjoke
Aangezien ik niet heel veel oogschaduw gebruik vind ik de eerste wel wat duur. De tweede heeft een betere prijs. Ik wil eigenlijk maar een paar basic kleurtjes, dus bruin, goud, beetje licht oranje achtig met een warme ondertoon (laat mijn blauwe ogen spreken vind ik). Dus een pallette met 6 kleurtjes ongeveer die nog wat goedkoper is zou nog beter zijn! :) Bedankt voor je tip.

@vivapimpelmees
Thanks! Wat grappig gebruikte die ik toen ik een jaar of 15 was! (nu 22) Ga hem weer kopen dan!!
Alle reacties Link kopieren
Lanavries schreef:
19-01-2021 17:41
@Jufjoke
Aangezien ik niet heel veel oogschaduw gebruik vind ik de eerste wel wat duur. De tweede heeft een betere prijs. Ik wil eigenlijk maar een paar basic kleurtjes, dus bruin, goud, beetje licht oranje achtig met een warme ondertoon (laat mijn blauwe ogen spreken vind ik). Dus een pallette met 6 kleurtjes ongeveer die nog wat goedkoper is zou nog beter zijn! :) Bedankt voor je tip.

@vivapimpelmees
Thanks! Wat grappig gebruikte die ik toen ik een jaar of 15 was! (nu 22) Ga hem weer kopen dan!!
Misschien zit er een goede kleurcombinatie bij de Elf bitesize paletjes. Deze:

https://www.douglas.nl/Sint-Schoencadea ... 85955.html

Klein en handzaam en voor de prijs allicht te proberen.
Jufjoke schreef:
19-01-2021 17:53
Misschien zit er een goede kleurcombinatie bij de Elf bitesize paletjes. Deze:

https://www.douglas.nl/Sint-Schoencadea ... 85955.html

Klein en handzaam en voor de prijs allicht te proberen.
Helemaal perfect! Ik ga hem bestellen als hij weer leverbaar is. Wat voor soort kwast zou jij gebruiken om met die bruine oogschaduw een wing te maken?
Alle reacties Link kopieren
Lanavries schreef:
19-01-2021 17:58
Helemaal perfect! Ik ga hem bestellen als hij weer leverbaar is. Wat voor soort kwast zou jij gebruiken om met die bruine oogschaduw een wing te maken?
Zoiets

https://www.boozyshop.nl/make-up-kwaste ... r-kwasten/

Hier zitten diverse opties bij. Zelf maak ik nooit een song met oogschaduw, maar als ik ooit een dun lijntje met oogschaduw aan de wimperrand zet, dan gebruik ik een smal, plat kwastje. Liefst met een schuine punt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Vanuit het skincare topic ook deze maar op gezocht :D

Om maar gelijk wat te posten: paar week geleden voor het eerst lippenstift gekocht! Wel spannend met de kleuren online. Ik hield het goedkoop, merk elf, nectar en taffy. En het is groot succes, me happy :D
Alle reacties Link kopieren
Zomerkreeft schreef:
19-01-2021 22:31
Hallo allemaal,
Vanuit het skincare topic ook deze maar op gezocht :D

Om maar gelijk wat te posten: paar week geleden voor het eerst lippenstift gekocht! Wel spannend met de kleuren online. Ik hield het goedkoop, merk elf, nectar en taffy. En het is groot succes, me happy :D
:cheer2: :cheer2:

Ik vind ook dat Elf fijne lipstick heeft. Ik heb er maar één van, maar die is top. Vergeten bij de toppers te zetten :mrgreen:
Fijn merk!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd lipliner. Mijn favoriet is van colourpop, kiko en rimmel. Rimmel en kiko is zo’n opdraaipotlood, vind ik heel handig. Nyx lipliner is veel te hard en te droog in mijn ogen. Max factor vind ik weer te zacht, niet te slijpen, blijft er een dotje in je punten slijper zitten, aaarghh...
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
19-01-2021 17:25
Bruin oogschaduw palet dat mij goed bevalt is deze:

https://www.boozyshop.nl/nabla-side-by- ... 60QAvD_BwE

Maar ik weet niet of je dat betaalbaar vindt.

Morphe is goedkoper en ook niet slecht. Ik heb ook deze:

https://www.douglas.nl/Make-up-Ogen-Set ... 86767.html
Die nabla is mooi!!😍
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
19-01-2021 17:25
Essence liquid ink. Ik zweer erbij!
Dat heb ik al vaker gehoord. Ik zal ook eens kijken, het zullen de kosten niet zijn met essence.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
20-01-2021 19:17
Ik gebruik altijd lipliner. Mijn favoriet is van colourpop, kiko en rimmel. Rimmel en kiko is zo’n opdraaipotlood, vind ik heel handig. Nyx lipliner is veel te hard en te droog in mijn ogen. Max factor vind ik weer te zacht, niet te slijpen, blijft er een dotje in je punten slijper zitten, aaarghh...
Misschien domme vraag, maar alléén lipliner?
Er is nu bij Wehkamp 50% korting op een aantal foundations van Anastasia Beverly Hills! Ik kon mijn nieuwschierigheid niet bedwingen en heb er een gekocht voor €19,50 i.pv. €39! Het was wel een beetje op de wilde gok met 42 kleuren, maar ik hoop het beste!
Alle reacties Link kopieren
Zomerkreeft schreef:
20-01-2021 20:03
Misschien domme vraag, maar alléén lipliner?
Geen domme vraag hoor! Soms vul ik mijn hele lippen in met alleen lipliner, maar meestal alleen een omlijning met ongeveer de kleur lippenstift die ik wil dragen. Vaak net een tintje donkerder voor een ombré effect. Niet zoals vroeger met een heel groot kleurverschil hoor! En ik “smudge” het vaak wat uit. Ik vind het gewoon net wat strakker met lipliner en daar houd ik van. En met een liquid lip blijft het beter zitten en loopt het niet in de (inmiddels) fijne lijntjes.
Alle reacties Link kopieren
Zomerkreeft schreef:
20-01-2021 20:03
Misschien domme vraag, maar alléén lipliner?
Ja ik wel. In mijn eigen lipkleur.
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
20-01-2021 20:04
Er is nu bij Wehkamp 50% korting op een aantal foundations van Anastasia Beverly Hills! Ik kon mijn nieuwschierigheid niet bedwingen en heb er een gekocht voor €19,50 i.pv. €39! Het was wel een beetje op de wilde gok met 42 kleuren, maar ik hoop het beste!
Neeeeeee! (Ik ben even weg....)
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
20-01-2021 20:04
Er is nu bij Wehkamp 50% korting op een aantal foundations van Anastasia Beverly Hills! Ik kon mijn nieuwschierigheid niet bedwingen en heb er een gekocht voor €19,50 i.pv. €39! Het was wel een beetje op de wilde gok met 42 kleuren, maar ik hoop het beste!
De foundation matrix is wel handig, daardoor vaak goed gegokt met kleuren 😁
Alle reacties Link kopieren
Oeh, daar ben ik benieuwd naar! (Ongezonde nieuwsgierigheid naar zo'n beetje elke foundation :-$ ).
Ik denk dat hij voor mij te glanzend zou zijn, maar op YouTube filmpjes is hij zo mooi...
Laat je hier weten wat je ervan vindt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven