Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

zaterdag 16 januari 2021 om 19:53
Ik kan wel echt een porieloos huidje krijgen met primer. Ik gebruik er wel 2 over elkaar en dan foundation. Zonder primer zou ik niet eens foundation dragen want dan lijk ik net een homp deeg met gaatjes erin geprikt.Jufjoke schreef: ↑16-01-2021 11:33Ja, dat is inderdaad ook precies wat er gebeurt. Ik ben eigenlijk gewoon een beetje boos op mezelf, dat ik toch weer geld heb verspild aan iets waarvan ik had kunnen weten dat het niets voor mij zou zijn.
Inmiddels begrijp ik echt helemaal niets meer van het hele fenomeen primer. What's the point? Een hydraterende primer heb ik niet nodig. In mijn ogen heeft niemand dat nodig, gebruik gewoon moisturizer dan. Een glowy primer? Nee bedankt, ik hou niet van teveel glans over mijn hele gezicht, dus ik ga al helemaal geen extra glanzende stap toevoegen. Een primer om de poriën te minimaliseren? Yes please. Maar die werken dus niet.
Van een enkele primer, van de paar die ik geprobeerd heb, kan ik enig verschil zien. De poriën lijken iets minder zichtbaar en het laat een beetje matheid achter. Tot er make up overheen gaat, en dan is er totaal geen verschil meer ten opzichte van geen primer gebruiken.
Ik snap het niet, het hele punt is toch dat je het in combinatie met make up kan dragen?
Ik stop nu echt definitief met primer proberen, want ik word er gewoon nijdig van.

zaterdag 16 januari 2021 om 20:04
Momenteel tarte timeless smoothing primer, dat is echt de beste primer ooit. Kan het niet genoeg aanraden, maar hij werkt niet even geweldig met elke foundation. Bij double wear werkt het heel goed op mijn vette huid. Die laat ik een minuut of 2 intrekken. En dan een siliconen primer, moet je van houden.. L’Oréal pro matte. Gebruikte ook weleens de smashbox original photo finish primer maar die van L’Oréal maakt mijn huid zo glad.. Is gewoon puur siliconen zonder andere ingrediënten. Als je foundations hebt die iets te droog worden op je huid is die primer ook fijn, maakt alles net wat zachter en romiger. De “droog tijd” van de foundation duurt ook iets langer. En een concealer zal minder droog voelen.

zaterdag 16 januari 2021 om 20:11
Ik ben nu erg in de verleiding gebracht om deze twee primers te kopen en nog één poging te wagen...
Maar ik denk er nog even over na, want ik vraag me eigenlijk af of ik niet aan het proberen ben om een niet bestaand probleem op te lossen. Ik vind mijn foundation zonder primer eigenlijk ook altijd wel prima zitten. Ik vermoed dat ik zelf de enige ben die mijn poriën ziet.
Ik probeer morgen die Nanoblur rommel nog een keer en dan kijk ik wel verder. Ik weet niet of ik wel bereid ben om nog twee stappen toe te voegen aan mijn make up routine.
Maar ik denk er nog even over na, want ik vraag me eigenlijk af of ik niet aan het proberen ben om een niet bestaand probleem op te lossen. Ik vind mijn foundation zonder primer eigenlijk ook altijd wel prima zitten. Ik vermoed dat ik zelf de enige ben die mijn poriën ziet.
Ik probeer morgen die Nanoblur rommel nog een keer en dan kijk ik wel verder. Ik weet niet of ik wel bereid ben om nog twee stappen toe te voegen aan mijn make up routine.
zaterdag 16 januari 2021 om 20:13
Thanks! Ik heb nu een silliconen primer van The Ordinary.
Ik heb nog nooit een echt goede primer getroffen helaas dus eigenlijk altijd op zoek. Ik heb een huid die aan de droge kant is en ik hou niet van matterende primers of foundations. Ik hou van een "dewy" finish. Ik zal me eens verder verdiepen in die van Tarte.
Ik heb nog nooit een echt goede primer getroffen helaas dus eigenlijk altijd op zoek. Ik heb een huid die aan de droge kant is en ik hou niet van matterende primers of foundations. Ik hou van een "dewy" finish. Ik zal me eens verder verdiepen in die van Tarte.
zaterdag 16 januari 2021 om 20:16
Jufjoke, ik wil je wel een beetje opsturen van de tarte, als je het graag wil proberen. Die van L’Oréal is vaak in de aanbieding. Is een handig meng goedje ook, ik gebruik het soms ook over mijn lijf in de zomer, om mijn bronzer en highlighter mooi te verdelen over schouders enzo
Tarte is trouwens ook goed in fijne lijntjes verdoezelen.
zaterdag 16 januari 2021 om 20:33
Ik snap wat je bedoelt. Vind dit nog wel ok kwa matheid. Ik hou er niet van als het zo vlak wordt. Valt hier wel mee. Ligt er natuurlijk ook aan welke foundation erover gaat. Ik poeder ook nooit af en al mijn andere make up is ook niet in poedervorm. Anyway, ik ga me gewoon even verdiepen in die van Tarte.

zaterdag 16 januari 2021 om 20:35
Wat lief van je! Het is duur spul, en ik ben al regelmatig teleurgesteld in primers geweest, dus ik twijfel. De foto's zijn indrukwekkend, al is het tegenwoordig erg makkelijk om foto's te manipuleren.Sjulia schreef: ↑16-01-2021 20:16Jufjoke, ik wil je wel een beetje opsturen van de tarte, als je het graag wil proberen. Die van L’Oréal is vaak in de aanbieding. Is een handig meng goedje ook, ik gebruik het soms ook over mijn lijf in de zomer, om mijn bronzer en highlighter mooi te verdelen over schouders enzoTarte is trouwens ook goed in fijne lijntjes verdoezelen.
Ik stuur je een pb.

zaterdag 16 januari 2021 om 22:27
Misschien leuk om, naast alle lipstick miskopen die ik heb gedaan, ook een paar lipsticks te delen waar ik wél blij mee ben:
Mac Cosmo. Tamelijk neutrale kleur, past overal bij, is heel makkelijk aan te brengen, niet te droog, niet te vettig, blijft tamelijk lang zitten en vervaagt geleidelijk, zodat je niet na twee koppen koffie met half gestifte lippen zit.
https://m.maccosmetics.nl/nl/nl/esearch ... arch=Cosmo
Urban decay Vice lipstick cream in de kleur Liar. Iets neutraler nog dan Cosmo, maar verder tamelijk vergelijkbaar.
https://www.iciparisxl.nl/nl/urban-deca ... Sel=821041
Deborah Milano. Deze heb ik in een soort kopertint die ik online even niet kan vinden. Dus de kleur zit hier niet bij, maar wel deze lipstick. Het is een mooie kleur voor als ik wat warmere kleuren in mijn kleding draag.
https://www.douglas.nl/Make-up-Lippen-L ... 09551.html
Essence colour boost mad about matte. Ik heb kleur 3 en 4. Dit is een vloeibare lipstick die mat is en helemaal opdroogt. Blijft dus erg goed zitten en geeft niet af. Wel iets droger dan de andere lippenstiften.
https://annaslittlething.com/2019/11/13 ... ck-review/
Mac Cosmo. Tamelijk neutrale kleur, past overal bij, is heel makkelijk aan te brengen, niet te droog, niet te vettig, blijft tamelijk lang zitten en vervaagt geleidelijk, zodat je niet na twee koppen koffie met half gestifte lippen zit.
https://m.maccosmetics.nl/nl/nl/esearch ... arch=Cosmo
Urban decay Vice lipstick cream in de kleur Liar. Iets neutraler nog dan Cosmo, maar verder tamelijk vergelijkbaar.
https://www.iciparisxl.nl/nl/urban-deca ... Sel=821041
Deborah Milano. Deze heb ik in een soort kopertint die ik online even niet kan vinden. Dus de kleur zit hier niet bij, maar wel deze lipstick. Het is een mooie kleur voor als ik wat warmere kleuren in mijn kleding draag.
https://www.douglas.nl/Make-up-Lippen-L ... 09551.html
Essence colour boost mad about matte. Ik heb kleur 3 en 4. Dit is een vloeibare lipstick die mat is en helemaal opdroogt. Blijft dus erg goed zitten en geeft niet af. Wel iets droger dan de andere lippenstiften.
https://annaslittlething.com/2019/11/13 ... ck-review/
zondag 17 januari 2021 om 10:12
Die Mac is inderdaad mooi Juf! Ik heb veel Macs, maar vooral nudes en bruintinten. Maar nu ik wat ouder word (45) neig ik steeds meer naar zachte roze tinten. Staat gewoon mooier. Maar vandaag ga ik voor rood! Ik was gisteravond aan het rommelen in mijn make up (door dit topic) en kwam weer een mooie kleur tegen die ik weinig gebruikt hebt.
Fijne zondag allemaal!
Fijne zondag allemaal!

zondag 17 januari 2021 om 10:20
Ik hou van rode lippen!Supersas09 schreef: ↑17-01-2021 10:12Die Mac is inderdaad mooi Juf! Ik heb veel Macs, maar vooral nudes en bruintinten. Maar nu ik wat ouder word (45) neig ik steeds meer naar zachte roze tinten. Staat gewoon mooier. Maar vandaag ga ik voor rood! Ik was gisteravond aan het rommelen in mijn make up (door dit topic) en kwam weer een mooie kleur tegen die ik weinig gebruikt hebt.
Fijne zondag allemaal!

Maar ik voel me er zelf toch niet helemaal mezelf mee.

zondag 17 januari 2021 om 10:25
Vandaag de Nanoblur rommel vóór mijn foundation gebruikt. Eerst op één helft van mijn gezicht om te kijken of ik verschil zag. En ja, ik zie zeker verschil. Het spul maakt matter, waardoor poriën niet zo opvallen. Maar toen ik er eenmaal make up overheen ging doen, ging dat toch niet zo soepel als anders. Wat 'stroever', ondanks dat ik een vochtig sponsje gebruikt heb. Rondom mijn neus had ik veel moeite om het mooi egaal te krijgen. Het totaalplaatje is iets droger dan anders. Ik heb dat opgelost door wat minder poeder te gebruiken, maar een minuscuul beetje. Eens kijken hoe het zich houdt vandaag. Het is nu beter dan gisteren, maar ik ben nog steeds niet erg onder de indruk.
zondag 17 januari 2021 om 10:55
Wat een hype rond die Pillow Talk zeg. Ja, het is een prima 'my lips but better' maar vooral heel veel marketing. Ik heb em vorig jaar gekocht en ik gebruik em ook wel maar koop em zeker niet weer.
zondag 17 januari 2021 om 10:56
zondag 17 januari 2021 om 10:58
Ja dat gaat met de tarte ook stroever. Daarom doe ik er een zacht makende 2e primer overheen.Jufjoke schreef: ↑17-01-2021 10:25Vandaag de Nanoblur rommel vóór mijn foundation gebruikt. Eerst op één helft van mijn gezicht om te kijken of ik verschil zag. En ja, ik zie zeker verschil. Het spul maakt matter, waardoor poriën niet zo opvallen. Maar toen ik er eenmaal make up overheen ging doen, ging dat toch niet zo soepel als anders. Wat 'stroever', ondanks dat ik een vochtig sponsje gebruikt heb. Rondom mijn neus had ik veel moeite om het mooi egaal te krijgen. Het totaalplaatje is iets droger dan anders. Ik heb dat opgelost door wat minder poeder te gebruiken, maar een minuscuul beetje. Eens kijken hoe het zich houdt vandaag. Het is nu beter dan gisteren, maar ik ben nog steeds niet erg onder de indruk.

zondag 17 januari 2021 om 11:19
Alles werkt wel maar die van L’Oréal heeft zo’n korte ingrediënten lijst, het bestaat volgens mij maar 1 soort silicone. Ik vind het natuurlijker met die L’Oréal. Weinig gedoe, puur de gladheid. De smashbox kan heel soms wat meer caken op de huid vind ik. Dat is echt nog een laag erbij, het effect van L’Oréal is meer alsof er minder foundation is gebruikt zeg maar. Een laagje erbij waardoor je het effect hebt van geen lagen. Lastig uit te leggen

zondag 17 januari 2021 om 14:28
Welke rood gebruik jij?
Ik vind het ook heel mooi maar ik doe het alleen maar op als ik me echt helemaal goed voel.
zondag 17 januari 2021 om 14:39
zondag 17 januari 2021 om 14:39
Mijn favoriete is de Maybelline Superstay Matte Ink Dancer. En júist als ik me niet goed voel draag ik die... want daar knap ik op de één of andere manier manier van op.