Werk & Studie alle pijlers

Tijdstip vergeten van sollicitatiegesprek

28-01-2021 00:21 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de de titel het al zegt, ik heb naar verschillende bedrijven gesolliciteerd en vanvond kreeg ik eindelijk telefoon van één van die bedrijven om op sollicitatiegesprek te komen deze vrijdag. In mijn enthousiasme ben ik gewoon compleet het uur vergeten 🤦‍♀️
Wat kan ik nu best doen, zonder het op voorhand al te verpesten en een verkeerde indruk te maken? De man aan de lijn klonk enorm professioneel en formeel.
Aiii da's balen. Is er een receptie die je kan bellen? Zij regelen doorgaans de spreekkamers.
Heeft hij niet aangegeven in het gesprek dat er nog een bevestiging per mail wordt gestuurd? Dat is namelijk meestal de normale gang van zaken. Zeker als het gesprek nu via Teams bijv. zal plaatsvinden i.v.m. corona krijg je in die bevestiging het tijdstip van het gesprek te zien.
Stromboli schreef:
28-01-2021 00:28
Aiii da's balen. Is er een receptie die je kan bellen? Zij regelen doorgaans de spreekkamers.

Nee helaas niet, ik heb de zaakvoerder aan de lijn gehad en het is een kleine onderneming met een team van 5 personen.
Als je geen bevestigingsmail meer krijgt zou ik ze gewoon even bellen ;)

Heb je gelijk een passend voorbeeld als ze in het gesprek vragen hoe je omgaat met problemen? ;)
Moonbird1980 schreef:
28-01-2021 00:29
Heeft hij niet aangegeven in het gesprek dat er nog een bevestiging per mail wordt gestuurd? Dat is namelijk meestal de normale gang van zaken. Zeker als het gesprek nu via Teams bijv. zal plaatsvinden i.v.m. corona krijg je in die bevestiging het tijdstip van het gesprek te zien.
Het is een face-to-face gesprek, ze hebben daar een grote vergaderruimte zodat het gesprek Coronaproof kan plaatsvinden.
Voel me zo ontzettend dom :facepalm:
Sweet1980 schreef:
28-01-2021 00:48
Het is een face-to-face gesprek, ze hebben daar een grote vergaderruimte zodat het gesprek Coronaproof kan plaatsvinden.
Voel me zo ontzettend dom :facepalm:
Ach ja, iedereen heeft wel eens zoiets toch. Het enige wat je kunt doen, als je geen bevestigingsmail krijgt, is er even achterna bellen , je kunt zeggen dat je in je enthousiasme het tijdstip bent vergeten op te schrijven of iets dergelijks.
Ffarmer schreef:
28-01-2021 00:48
Als je geen bevestigingsmail meer krijgt zou ik ze gewoon even bellen ;)

Heb je gelijk een passend voorbeeld als ze in het gesprek vragen hoe je omgaat met problemen? ;)

Nee die ga ik dus niet meer krijgen die bevestigingsmail. Heb schrik dat hij dit ontzetten onprofessioneel gaat vinden :roll:
BrightonRock schreef:
28-01-2021 00:51
Ach ja, iedereen heeft wel eens zoiets toch. Het enige wat je kunt doen, als je geen bevestigingsmail krijgt, is er even achterna bellen , je kunt zeggen dat je in je enthousiasme het tijdstip bent vergeten op te schrijven of iets dergelijks.
Ik denk dat dit mijn enige optie zal zijn, ik hoop alleen dat die nu niet denkt 'oh, nee wat een warhoofd is zij' 🙈
Sweet1980 schreef:
28-01-2021 00:52
Nee die ga ik dus niet meer krijgen die bevestigingsmail. Heb schrik dat hij dit ontzetten onprofessioneel gaat vinden :roll:
Ik houd voor mijn werk ook wel eens sollicitatie gesprekken, persoonlijk kan ik er wel begrip voor hebben dat je in enthousiasme iets vergeet :)

Te laat of veel te vroeg komen omdat je het tijdstip niet meer wist en niet even de moeite hebt genomen om te bellen van te voren wordt ik dan weer wat minder enthousiast van ;)
Ik zou gewoon contact opnemen en eerlijk zeggen dat je in je enthousiasme het exacte tijdstip niet goed hebt genoteerd.
Ffarmer schreef:
28-01-2021 00:55
Ik houd voor mijn werk ook wel eens sollicitatie gesprekken, persoonlijk kan ik er wel begrip voor hebben dat je in enthousiasme iets vergeet :)

Te laat of veel te vroeg komen omdat je het tijdstip niet meer wist en niet even de moeite hebt genomen om te bellen van te voren wordt ik dan weer wat minder enthousiast van ;)
Als je het zo formuleert, inderdaad, dan geeft het een betere indruk om even te bellen en het uur eens na te vragen, dan te laat op je gesprek te komen.
novaviva schreef:
28-01-2021 00:58
Ik zou gewoon contact opnemen en eerlijk zeggen dat je in je enthousiasme het exacte tijdstip niet goed hebt genoteerd.
Ik ga inderdaad gewoon morgen bellen 🙈
Bedankt iedereen om wat mee te denken met mij en me gerust te stellen, lag er echt van wakker 😊😘
In je enthousiasme het tijdstip vergeten en dat nog even na moeten vragen kan gebeuren. Als hij daar echt al zo op zou afknappen, moet je er dan wel willen werken? Maak jezelf niet te klein he.
Inderdaad, kan gebeuren. Ik zou bellen als manager goed kunnen waarderen. Hou je toon ook energiek en positief en geef inderdaad je tomeloze enthousiasme de schuld. Iedereen maakt fouten, ik vind het belangrijker hoe mensen ermee omgaan. Bellen laat zien dat je niet je hoofd in het zand steekt en probleemoplossend te werk gaat. Beter dan jezelf om 7:00 melden bij de receptie ;)
Gewoon bellen en op een vriendelijke manier zeggen:
"bladeibla, vorige week belde u over een gesprek dat wij hebben aanstaande maandag. Nu heb ik alleen iets doms gedaan, ik heb het papier waarop ik het tijdstip noteerde weggegooid. En nu weet ik het niet meer zeker. Kunt u mij nog even bevestigen hoe laat ik verwacht wordt"

HIj: ..........

Jij: "bedankt, dan zien we elkaar maandag om tien uur. Leuk, ik heb er zin in. Tot dan"
Fake it till you make IT: gewoon bellen, niet verontschuldigen, zeg dat je belt omdat je eigenlijk nog een bevestigingsmail met alle info voor het gesprek verwachtte. Je kunt vragen of je die nog krijgt (dat is namelijk ook heel professioneel: een bevestigingsmail). Gewoon sterke, neutrale vriendelijke toon aanhouden.
Geen paniek er van maken want dat komt wel onprofessioneel over
Ik heb nog nooit een bevestigingsmail gehad. Ik zou inderdaad gewoon zeggen dat je het in je enthousiasme vergeten was te noteren en dat je uiteraard graag op tijd wil kunnen komen.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Gewoon bellen. Ik heb wel eens een mail gekregen waarin de afspraak op woensdag de 21e zou zijn. Alleen de 21e was een dinsdag of zo. Ik ging er vanuit dat de 21e goed was, maar voor de zekerheid even gebeld. Ik ben daar gewoon voor gebeld.

Dus bellen en aangeven dat je in je enthousiasme het tijdstip niet opgeschreven hebt en deze graag zou willen weten. Geen verdere excuses.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
lilalinda schreef:
28-01-2021 08:01
Gewoon bellen en op een vriendelijke manier zeggen:
"bladeibla, vorige week belde u over een gesprek dat wij hebben aanstaande maandag. Nu heb ik alleen iets doms gedaan, ik heb het papier waarop ik het tijdstip noteerde weggegooid. En nu weet ik het niet meer zeker. Kunt u mij nog even bevestigen hoe laat ik verwacht wordt"

HIj: ..........

Jij: "bedankt, dan zien we elkaar maandag om tien uur. Leuk, ik heb er zin in. Tot dan"
Ze heeft gisteravond dat gesprek gehad en ik zou mezelf nooit dom noemen in een dergelijk gesprek.

Verder eens met zeker even bellen en eerlijk aangeven dat je het in je enthousiasme ontschoten is! Succes met je gesprek!
Accentoire schreef:
28-01-2021 08:45
Ze heeft gisteravond dat gesprek gehad en ik zou mezelf nooit dom noemen in een dergelijk gesprek.

Verder eens met zeker even bellen en eerlijk aangeven dat je het in je enthousiasme ontschoten is! Succes met je gesprek!
ze zegt niet dat ze dom is, ze zegt dat ze iets een beetje dom gedaan heeft
dat is een cruciaal verschil en heb ik expres op deze manier benoemd
Weet je nog ongeveer rond welk tijdstip het was? Dan bellen en zeggen: dag, ik wilde het tijdstip van het gesprek nog even checken, want ik heb .... staan in de agenda, maar ik ging opeens twijfelen. Dus ik dubbelcheck het nog even. Is alleen maar pro-actief.
Bellen en zeggen dat je zo enthousiast was dat je op gesprek mag komen dat je het tijdstip bent vergeten te noteren. Als je nog wel weet hoe laat ongeveer dan kan je dat erbij zetten. Zo dicht mogelijk blijven bij wat er gebeurde en geen smoesje verzinnen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
JonathanStrange schreef:
28-01-2021 09:04
Weet je nog ongeveer rond welk tijdstip het was? Dan bellen en zeggen: dag, ik wilde het tijdstip van het gesprek nog even checken, want ik heb .... staan in de agenda, maar ik ging opeens twijfelen. Dus ik dubbelcheck het nog even. Is alleen maar pro-actief.
Waarom zou je gaan liegen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven