Werk & Studie alle pijlers

Tijdstip vergeten van sollicitatiegesprek

28-01-2021 00:21 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de de titel het al zegt, ik heb naar verschillende bedrijven gesolliciteerd en vanvond kreeg ik eindelijk telefoon van één van die bedrijven om op sollicitatiegesprek te komen deze vrijdag. In mijn enthousiasme ben ik gewoon compleet het uur vergeten 🤦‍♀️
Wat kan ik nu best doen, zonder het op voorhand al te verpesten en een verkeerde indruk te maken? De man aan de lijn klonk enorm professioneel en formeel.
Gamayun schreef:
28-01-2021 16:38
Er is niets mis met enthousiasme en er is evenmin iets mis met eerlijkheid. "Ik ben uit enthousiasme vergeten het tijdstip op te schrijven" lijkt me dus een prima optie.

Véél beter dan doorzichtige smoesjes verzinnen, jezelf als dom bestempelen of anderen de schuld geven.
Dit inderdaad.
"Ik heb ... een afspraak, maar ben helaas het tijdstip kwijt. Zou u mij kunnen vertellen hoe laat ik op locatie moet zijn?"
TS, hoe is het afgelopen? Anders kan ik er straks niet van slapen...
Bitje93 schreef:
28-01-2021 09:39
Ga er om 08:00 uur naartoe en wacht gewoon tot je aan de beurt bent.
Ja, top: "Wie is die mevrouw die al de hele dag ongemakkelijk zwijgend in een hoekje bij de deur staat?"
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Katatoniaaa schreef:
29-01-2021 10:37
Ja, top: "Wie is die mevrouw die al de hele dag ongemakkelijk zwijgend in een hoekje bij de deur staat?"
Beetje creepy idd :hihi:
Sweet1980 schreef:
28-01-2021 01:04
Bedankt iedereen om wat mee te denken met mij en me gerust te stellen, lag er echt van wakker 😊😘
en wat zeiden ze?
Ik zou gewoon even bellen om de tijd te dubbelchecken van datum x (misschien juist wel slim als je geen schriftelijke bevestiging hebt gehad). Geen smoesjes of hele verhalen eromheen verzinnen, waarom zou je dat doen?

EDIT: zie nu dat het een topic van anderhalve dag geleden is.. TO, alles gelukt? :) Succes met je gesprek!
Dat is korte termijn. Donderdagavond bellen voor een gesprek op vrijdag. Hopelijk is alles goed gegaan.
viamia schreef:
29-01-2021 10:56
Ik zou gewoon even bellen om de tijd te dubbelchecken van datum x (misschien juist wel slim als je geen schriftelijke bevestiging hebt gehad). Geen smoesjes of hele verhalen eromheen verzinnen, waarom zou je dat doen?

EDIT: zie nu dat het een topic van anderhalve dag geleden is.. TO, alles gelukt? :) Succes met je gesprek!
Ik denk dat TO volgende week pas haar gesprek heeft en nog steeds voor de deur staat te wachten :popcorn:
Of ze is op het goede tijdstip gearriveerd, aangenomen en meteen op een zeeeeer geheime missie gestuurd.
Never argue with stupid people...they drag you down to their level and then beat you with experience - Mark Twain
Of ze is het topic ook vergeten.
novaviva schreef:
30-01-2021 15:46
Of ze is het topic ook vergeten.
In al haar enthousiasme? :rofl:
mikiniki wijzigde dit bericht op 31-01-2021 10:08
Reden: Typo
0.72% gewijzigd
:hihi:
Wintertime16 schreef:
29-01-2021 19:10
Dat is korte termijn. Donderdagavond bellen voor een gesprek op vrijdag. Hopelijk is alles goed gegaan.

Woensdag.
In de nacht van woensdag op donderdag schreef ze dat ze het tijdstip was vergeten op te schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven