Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Ah, je suis lá! Ben echt verslingerd aan die serie The Hills. Wie nog meer? Het is echt heerlijk hoe Amerikaans die mensen zijn! Maar goed, beetje geouwehoerhier.

Wat vonden jullie eigenlijk van de speech van Obama? Ik vind het echt heel leuuk om te zien hoe hij omgaat met alle serieuze zaken na die geweldige Bush. Hij brengt het wat luchtiger en maakt zichzelf zo veel toegankelijker naar "het volk" om het zo maar even te zeggen.

Nou goed, weltrusten dan maar (voor hier)!
SFO, ik ben er wel..werd vaak afgeleid. Heb je nog lekker gewerkt vandaag?

Dutchie, hoe of wat is MLAO? Jammer dat we hier geen Limburges cheese kunnen krijgen. Ben je weer benzine vrij?

Zal me niet snel gebeuren in Oregon, we mogen hier niet zelf tanken..altijd gemakkelijk.

Bloesie, ik hoop dat je van het gelazer af ben..niet leuk.

Nou, ik heb de scan doorstaan..hoop ook snel op antwoord, toch wel weer spannend..

Je weet het maar nooit Dani..wij hebben trouwens nog geen greencard..de aanvraag is de deur uit, over vier maanden weten we meer.

Maar ik word hier gek..mijn zoon is zo ontzettend druk, dat ik hem liever even op het dak wil zetten..
quote:danilouise schreef op 15 mei 2009 @ 01:18:

Wat vonden jullie eigenlijk van de speech van Obama? Ik vind het echt heel leuuk om te zien hoe hij omgaat met alle serieuze zaken na die geweldige Bush. Hij brengt het wat luchtiger en maakt zichzelf zo veel toegankelijker naar "het volk" om het zo maar even te zeggen.

Zoals elke politieker krijgt hij toch wel een klein minpuntje van deze Fan. Hij wil graag feedback van het gewone volk en moet zeggen dat doet ie goed.

Wat betreft de gezondheidszorg heeft hij iedereen aan tafel behalve de mensen van de werkvloer. Heel erg jammer dat ze dat niet inzien.

Bloes blij te horen dat je er nog bent.

Bloem positief blijven en vooral met het mooie weer.

Dutchie nog steeds last van een flinke kater of valt het werk toch weer even tegen?
[quote]SFO schreef op 15 mei 2009 @ 03:57:

[...]

Bloes blij te horen dat je er nog bent.

En dacht je nou echt dat je zo gemakkelijk van me af kwam?
En dan denk je dat je het wel aardig op de rit aan het krijgen bent met je leven, dat van de kinderen, het wat rustiger gaat krijgen, maar nee hoor! De trein dendert met onverminderde vaart gewoon door, een richting op waar ik geen invloed op heb deze keer.......

Mijn jongste dochter pubert nogal heftig met alle gevolgen van dien. Vervelend, ja, maar er wordt aan gewerkt. En dan blijkt je ex dan gezellig achter je rug om iets te willen doen.... Gelukkig bestaan er nog mensen die zoiets niet kunnen waarderen en mams inseinen....

Hoera voor de maatschappelijk werker van school van jongste dochter! Er zijn nog genoeg goede wegen te bewandelen in dit soort gevallen!

Bloem, ik duim voor je!

Dutch, gaat het lekker met je?

SFO, niks niet lenteslaapje, hard werken, dan wel buiten de deur of thuis.

Ik wens iedereen vast een fijn weekend toe!
werk... blup ...blup.... blup (verzuip) het eiland (weekend) is in zicht!

LMAO + Laughing my ass off
Nou Bloes wens jouw sterkte met de situatie en hoop dat er weer snel rust in de tent komt.

Dutch heb het eiland snel inzicht, gisteren 3 uurtjes gewerkt en vandaag waarschijnlijk 2uur.

Schiet GVD niet op maar dan moet ik wel zeggen dat iedereen hier op zijn gat zit qua contractors.
Da's dan mooi klote SFO! Hoop dat er toch een keer een kentering mag plaats vinden en je wat meer om handen krijgt!

Ga de heksenketel maar eens z'n werk laten doen en als de sodemieter aan het werk in de betonnen arena....
Nou heerlijk, twee uurtjes gewerkt grrrrrrrrrrr.

Dus ben ik maar eens rondom het huis de dennenbomen aan het trimmen. Nadeel is dat je er flinke hoop rotzooi naar de stort gebracht moet worden.
Heehee!

Bloemetje hoe doe je dat dan, zonder greencard in usa wonen? Of heb je daar man/baan etc. of andere vereisten voor greencard? Kind inmiddels weer onder de duim? ';)

SFO goed om te horen want wij horen natuurlijk alleen maar de leuke dingen enzo omdat de rest er voor ons neit toedoet.. maar goed geef toe, wie heb je liever @ the white house, Bush of Obama? Keuze snel gemaakt toch?

Bloesie sterkte met puberkind. als je denkt dat het heel erg is met haar moet je die film 13 maar eens gaan kijken... dan valt het vast wel mee (HOOP ik)

Hier ook zn gangetje. Dikke plensbuien vandaag maar moet toch an de slag voor scriptie. Zoek nu nog beetje een baantje voor dr naast.....

Goodnight!
Vandaag goed nieuws..de scan was goed..jiepppiie..

Dani, wij hebben een visum en mijn man werkt hier, hij voldoet aan de eissen van de greencard. Maar je weet het maar nooit??

SFO, dus hoe je het went of keert heb je het toch nog druk gehad..

Bloesie, waarschijnlijk ben je nu alweer uit gewerkt en van je welverdiende rust aan het genieten.

Dutchie..lekker aan het bijkomen na een drukke werkweek en een nog drukker weekend van de vorige week.

Kodak..waar ben je stiekum gebleven??

Nou, we gaan zo eten..kids zitten nu al in de pyama..voordeel als je naar de speeltuin gaat.

Fijn weekend..
Bloem, ik ben heel erg blij voor je!

Jouw weekend kan in ieder geval niet meer stuk!

Het is weer flut met peren in de betonnen arena, ben zoals gewoonlijk maar weer an de poets, net wat je zegt, is ook druk bezig zijn.....
Nou ben de dag weer doorgekomen, rond half acht stond ik al naast mijn bed terwijl Sfo-vrouw een dagje ging werken.

Heb dan ook heerlijk van mijn pc genoten, terwijl het buiten bloedje heet werd. Snel nog even het huis geboend voordat Sfo-vrouw thuis kwam zodat het er nog op leek dat ik wat gedaan had. En dit alles ondergenot van de nieuwe Green Day CD.

Eind van de middag even bijkomen van de hitte, namelijk naar de bios om de Star Trek film te bekijken. Verdomd mooie film en een echte aanrader als je een Trek-fan bent.

En Bloem is het in Portland goed uit te houden of vallen daar ook de mussen van het dak?
14:00 tijd voor een berichtje. Weer een harde werk dag voor mij, scriptie blablabla dus een hoop getyp. Een beetje welkome afleiding vind ik nu hier hihi.

SFO klinkt als een lekker dagje, was je vrouw blij met je werkzaamheden? Haha het lijkt wel of iedereen aan het poetsen is. Bloesie ook al en ik gister ook... als ik eenmaal begin is er geen stoppen meer aan... Bloem, wat een goed nieuws van je scan! Hoelang woon je al in USA?

Nou ga weer eens even wat typen, voor de verandering... Toodles!
quote:danilouise schreef op 17 mei 2009 @ 14:03:

SFO klinkt als een lekker dagje, was je vrouw blij met je werkzaamheden?

Normaal switch ze wel eens vaker met collegaatjes maar dan door de week. Ze heeft de luxe dat ze niet in het weekend hoeft te werken ivm haar dienstjaren.

Het wordt vandaag weer bloedje heet maar hoop deze ochtend in iedergeval wat van clubje via internet te zien en als het niet anders kan te luisteren. Kijken of de tukkers de beker weer eens in de wacht kunnen slepen.
gisteravond een feestje gehad bij mijn nederlandse vriendin hier...was weer vreselijk gezellig..... nu nog even een casarole maken voor een brunch...dan lekker in de tuin werken!
Nah, SFO, wens je veel plezier, hoop dat ze winnen, maar ik denk het deze keer niet, weet niet waarumme, is een gevoel...

Tis hier akelig rustig, de hele dag al, en nu helemaal....
Gaverdarrie Bloes, wat ga je mij nu vertellen.

Heb ik eindelijk via P2P mijn uitzending en dan begin je zo.

Nou het begint dus ik zou zeggen de beste wint.

En Dutchie, je bent echt een feestbeest.
Wij gaan er dadelijk een dagje opuit. Het weer is hier heerlijk.

SFO, ik ben gisteren met de eerste stap van het rennen begonnen..15 minuten gerend..voelde goed..

Waar is het akelig rustig Bloesie??

Nou, ik ga richting shower dan richting Fredje en dan op pad..

Fijne zondag voor jullie
quote:bloemetje schreef op 17 mei 2009 @ 18:03:

SFO, ik ben gisteren met de eerste stap van het rennen begonnen..15 minuten gerend..voelde goed..

Ik vind het Toppie Bloem, ik heb vandaadg de geweldige K smoes.

Twente voetbalt in de beker finale, Sfo-vrouw is met zus aan het rennen.

quote:Nou, ik ga richting shower dan richting Fredje en dan op pad..

Lekker bij Fredje Meyer winkelen, veel plezier zou ik zeggen.

Ik blijf nog even passief aan de voetbal.
Bloem, het was akelig rustig in de betonnen arena en op de weg.

En sorry SFO, mijn voorgevoel was juist, helaas pippekaas. Mijn vriend was er ook niet blij mee, maar zei wel dat ik voor de zoveelste keer gelijk had. Sjammer,sjammer. Was wèl een mooie wedstrijd, dat wel. Was een goeie sfeer in de Kuip.
Okay hier ben ik dan weer eens een keer. Ik ben net terug van mijn vakantie en het was heerlijk. Ook nodig geweest ook want ik heb me het apezuur geweerkt de laaste maanden. Ik heb nog niet alles bijgelezen .Maar dat zal ik zeker gaan doen. Gisteren is hier de zomer volop begonnen met een 105. het is een beetje vroeg maar goed wat doe je eraan. Het is altijd klagen met ons hahaha. Ben vrijdag alweer meteen begonnen met werken wat ik niet echt prettig vond na mijn thuiskomst op de donderdag. Zaterdag gewerkt waarbij ik van Hier naar Los Molinas moest en vandaar naar Corning and Orland. En vandaar weer terug naar Red Bluff en naar huis. Het was weer eens een volle dag. Zondaga lekker rustig en een rustdag en daarbij heb ik lekker in het zwenbad gelegen en rustig aan gedaan.

Vandaag kunnen we er weer helemaal tegenaan.

Blij dat ik terug ben.
Inderdaad een goede verrassing Kodak, welkom terug.

Wens jouw sterkte met het doorlezen want we hebben de afgelopen maanden aardig wat geschreven.

Sterkte met je werk.

En voor de rest dames ga ik weer een sombere maandag tegenmoet . Hoop over 20 minuutjes nog een positief geluid van mijn werkgever te horen al heb ik de hoop al een beetje opgegeven.

Ga in iedergeval de afgezaagde takken van afgelopen vrijdag maar eens in de trailer gooien. Het wordt hier vandaag gelukkig een stuk koeler.
Het is weer eens erg rustig hier, schijnt dat iedereen weer nog flink aan het werk is. Behalve deze gek.

Vandaag weer geen werk en begin flink te balen, naast dit alles doet mijn linkervoet weer eens zeer. Denk dat ik gisteren met mijn werkzaamheden rond het huis iets rustiger aan had kunnen doen. Echter met 800mg Ibuprofen kan ik mij weer bewegen en zal eens wat plantenbakken in elkaar zetten en naast de andere zetten.

We willen iets meer groenten gaan planten zodat we deze zomer lekker kunnen genieten van onze eigen producten.

Het is hier inmiddels flink afgekoeld wat het overdag wel een stuk aangenamer maakt. Ik ga eens wat doen dus ik zou zeggen tot later en een fijne dag allemaal.
Even 'n vraagje aan de Amerika-kenners/reizigers.

Als je de natuurparkenroute wil doen in 't westen, hoeveel de moeite waard is dat als je geen lange stukken kan lopen? Is het ook de moeite waard als je het grootste deel met de auto moet doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven