Hoeveel slaap heeft een kind nodig?

17-05-2009 07:13 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 6 en half gaat ´s avonds rond 19.00 op bed. Nu is hij steeds om 6.15 weer wakker en wil dan ook niet meer slapen.

Hoeveel slaap heeft een kind op die leeftijd eigenlijk nodig?? Hij gaapt de hele ochtend maar zegt niet moe te zijn....
Mijn middelste is ook 6 en een half, en gaat tussen 19.00, en 20.00 naar bed, afhankelijk van hoe laat we eten en hoe snel het badder en bed ritueel gaat met 3 kinderen, waarvan er 2 bij mekaar op de kamer slapen. Vervolgens zijn ze hier tussen half 6 en half 7 ook klaarwakker, behalve de oudste van ruim 11, die is tegenwoordig haar bed bijna niet meer uit te krijgen, maakt niet uit hoe laat die slapen ging hahaha.

Opzich denk ik, refererende vanuit mijn eigen ervaring, dat je zoontje normale uren maakt. Maar je kan proberen hem ietsjes later op bed te doen. Of het werkt? Meestel nml niet zeggen ze, dus tja....

Je hebt net als bij ons volwassenen, ochtend en avond kinderen en er zit ook nog verschil in hoeveel slaap een ieder gemiddeld nodig heeft.
Hopelijk komen er goede tips uit dit topic, ik zit met hetzelfde probleem. Het gaat alleen bij mij om m'n zoon van 3 die m'n zoon van 5 meesleept in z'n vroeg opstaan. De jongens liggen tussen 19:00 en 19:30 in bed. De jongste staat het liefst om 6:00 uur voor m'n neus of trommelt dan z'n broer al uit bed omdat hij wil spelen.

Ik heb wel eens geprobeerd om ze later naar bed te doen (en dan ook echt structureel) maar dat hielp helemaal niets. De jongste slaapt al vanaf z'n 2e niet meer 's middags, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik weet dat elk kind z'n eigen ritme heeft, maar ik ben best jaloers op verhalen van mensen die rustig tot 9:30 in bed kunnen liggen omdat het kind lekker ligt te slapen...
Ik ook Flint. Hier was het half zes vanmorgen toen de eerste kwam. Heb het een uur kunnen rekken, maar toen was het echt gebeurd.

En ik baal wel een beetje dat ik zie dat jullie kinderen al een stuk ouder zijn dan de mijne, ik had nog gehoopt dat het wel beter zou gaan als ze drie zijn of zo.
Ainne, bij mij werd het ook wel wat beter. Toen jongste kleiner was (nog geen 2) was het ook vaak 5:00/5:30. We zijn toen gestopt met 's middags slapen en daarna ging het wel wat beter. Oudste kan overigens wel uitslapen, vorige week bij opa en oma sliep hij vrolijk tot 8 uur of later. Hier krijgt hij daar de kans niet voor door z'n broer.
Grappig Flint, toen wij pas een weekje in NL bij mijn ouders waren bleven de schatjes ook rustig tot 8 uur liggen. Wat is dat toch? En bij thuiskomst duurde dat feest letterlijk maandag-vrijdag, ik kon ze elke ochtend om 7 uur wakker maken om naar werk/creche te gaan en verdomd de zaterdag was jongste weer ouderwets om 6 uur wakker...

Ze doen 't erom he?
Ainne, ik slaap bij m'n schoonouders ook als een roos, dus misschien zit het in de lucht daar of zo. Ik zou willen dat we het thuis ook hadden!

Moeders met lang slapende kinderen, wat is jullie geheim?
quote:flint schreef op 17 mei 2009 @ 09:26:

Moeders met lang slapende kinderen, wat is jullie geheim?

Kleine luilakken baren?

Geen idee. Ik heb zo'n kleine luilak en ik weet niet wat het is. Misschien meer afmatten? 30 rondjes rondom het huis en 5 x de trap op en af?
quote:flint schreef op 17 mei 2009 @ 09:26:

Moeders met lang slapende kinderen, wat is jullie geheim?Ik zou het je niet kunnen zeggen. Hier in het gelukkige bezit van 2 uitslaapkinderen (verschillende leeftijden; 11 en 2, dus aan de leeftijd ligt het niet) maar vroege vogels zijn het niet bepaald. Sorry, ik kan je niet helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven